sillä en ole ollut aikaisemmin naimisissa ja olen nyt menossa naimisiin ja avioehtosopims pitäisi tehdä, mutta en oikein tiedä minkälainen. Tilanne on tämä: Minulla 1 lapsi, miehellä 3 lasta, ei yhteisiä lapsia. Omaisuutemme on suhtkoht sama ennen avioliiton solmimista, mutta minulle on tulevaisuudessa tulossa enemmän perintöä kuin miehelle. Mitä tulisi kirjata sopimukseen, onko kellään hyviä ehdotuksia?
Voisiko saada apua
4
756
Vastaukset
- ----
Riippuu ihan siitä, millaisia oikeusvaikutuksia haluatte sopimuksella olevan. Miettikää nekin nyt ensin.
Ja toiseksi: Kannattaa teettää sopimus juristilla. - Näin meillä
Hei, minäkin olen "uusioliitossa", molemmilla lapsia, ei yhteisiä. Miehelleni ei ole tulossa mitään perintöä kun ei ole vanhempiakaan. Minulle on tulossa perintöä joskus ja vanhempani ovat tehneet paperit jossa perintö on poissuljettu minun (heidän ainoan lapsensa) puolisolta se pois. Eli voit pyytää että vanhempasi tekevät samoin. Ei se ole mikään epäluottamuslause miestäsi kohtaan vaan sitten kun sinä joskus sen perinnön saat päätät sen kohtalosta vaikkapa miehesi kanssa yhdessä.
Avioehto kannattaa tehdä joka tapauksessa missä kummallakaan ei ole oikeutta toisen omaisuuteen.
Kerran eronneena en itse ainakaan luota täysin mihinkään tässä maailmassa vaikka haluaisin. - susanh
Tuo oli hyvä neuvo, että kannattaa turvautua juristiin,jos ei itse tiedä, mitä tehdä. Tai voi googlettaa ohjeita, niitä varmasti löytyy.
Huomioi myös, että avioehto ei ole lain edessä pätevä, jollei sitä ole maistraatissa rekisteröity, vaikka siinä todistajat olisikin.
Vielä lopuksi, avioehto tosiaan kannattaa tehdä. Ei ainakaan niistä asioista stressaaminen sitten kaada sitä liittoa :-) - nix nax
Suppeimmasta laajimpaan:
1) "Meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta toisen osapuolen perintönä, testamentilla tai lahjana saamaan omaisuuteen (eikä tällaisen omaisuuden tuottoon)."
2) "Meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta toisen osapuolen avioliiton solmimisajankohtana omistamaan omaisuuteen eikä perintönä, testamentilla tai lahjana saamaan omaisuuteen (eikä edellä mainitun omaisuuden tuottoon)."
3) "Meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta mihinkään toisen osapuolen nyt omistamaan tai myöhemmin saamaan omaisuuteen."
Avio-oikeus on lain nojalla suljettu pois, paitsi sopimuksessa mainitusta omaisuudesta, myös sen sijaan tulleesta omaisuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569