Voisiko saada apua

Kristalmiina

sillä en ole ollut aikaisemmin naimisissa ja olen nyt menossa naimisiin ja avioehtosopims pitäisi tehdä, mutta en oikein tiedä minkälainen. Tilanne on tämä: Minulla 1 lapsi, miehellä 3 lasta, ei yhteisiä lapsia. Omaisuutemme on suhtkoht sama ennen avioliiton solmimista, mutta minulle on tulevaisuudessa tulossa enemmän perintöä kuin miehelle. Mitä tulisi kirjata sopimukseen, onko kellään hyviä ehdotuksia?

4

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Riippuu ihan siitä, millaisia oikeusvaikutuksia haluatte sopimuksella olevan. Miettikää nekin nyt ensin.

Ja toiseksi: Kannattaa teettää sopimus juristilla.

• Näin meillä

Hei, minäkin olen "uusioliitossa", molemmilla lapsia, ei yhteisiä. Miehelleni ei ole tulossa mitään perintöä kun ei ole vanhempiakaan. Minulle on tulossa perintöä joskus ja vanhempani ovat tehneet paperit jossa perintö on poissuljettu minun (heidän ainoan lapsensa) puolisolta se pois. Eli voit pyytää että vanhempasi tekevät samoin. Ei se ole mikään epäluottamuslause miestäsi kohtaan vaan sitten kun sinä joskus sen perinnön saat päätät sen kohtalosta vaikkapa miehesi kanssa yhdessä.
      Avioehto kannattaa tehdä joka tapauksessa missä kummallakaan ei ole oikeutta toisen omaisuuteen.
      Kerran eronneena en itse ainakaan luota täysin mihinkään tässä maailmassa vaikka haluaisin.

• susanh

Tuo oli hyvä neuvo, että kannattaa turvautua juristiin,jos ei itse tiedä, mitä tehdä. Tai voi googlettaa ohjeita, niitä varmasti löytyy.

Huomioi myös, että avioehto ei ole lain edessä pätevä, jollei sitä ole maistraatissa rekisteröity, vaikka siinä todistajat olisikin.

Vielä lopuksi, avioehto tosiaan kannattaa tehdä. Ei ainakaan niistä asioista stressaaminen sitten kaada sitä liittoa :-)

• nix nax

Suppeimmasta laajimpaan:

1) "Meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta toisen osapuolen perintönä, testamentilla tai lahjana saamaan omaisuuteen (eikä tällaisen omaisuuden tuottoon)."

2) "Meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta toisen osapuolen avioliiton solmimisajankohtana omistamaan omaisuuteen eikä perintönä, testamentilla tai lahjana saamaan omaisuuteen (eikä edellä mainitun omaisuuden tuottoon)."

3) "Meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta mihinkään toisen osapuolen nyt omistamaan tai myöhemmin saamaan omaisuuteen."

Avio-oikeus on lain nojalla suljettu pois, paitsi sopimuksessa mainitusta omaisuudesta, myös sen sijaan tulleesta omaisuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe