Oppisopimuksella Maalariksi

Mistä paikka?

Nyt on päätös tehty eli opparilla maalariksi/pintakäsittelijäksi olisi tarkoitus. Osaako kukaan sanoa mistä kannattaa alkaa etsimään työpaikkaa, seutuna Vantaa/hki? Auttaako työvoimatoimisto? Itsellä kun ei ole hajua tästä alasta niin en tiedä mitään yrityksiäkään mistä voisi kysellä. Oppisopimustoimistoon on varmaan turha ottaa yhteyttä ennenkuin työpaikka on sovittuna.

Kiitos jos joku osaa auttaa, kuulisin mielelläni myös kokemuksia jos joku opiskelee samaa alaa oppisopimuksella!

3

4084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtön nykyään

Joo sen verran on kokemuksia oppisopimuksesta kun olin töissä eräässä maalausliikkeessä niin pomo tylysti ilmoitti että työtä on sen verran vähän että irtisanoo minut ( keskellä kesää ja hirveintä kiirettä..). Ja samalla etsii lisää työntekijöitä. Itselleni se on yks hailee koska kyseessä on laiton irtisanominen ja jos ja kun kanteen tästä nostan niin 3-24 kk palkan joutuu pomo pulittamaan. Ei tainnut sitä tietää. Mutta onnea sulle paikan etsintään! Liittoon kannattaa heti liittyä kun pääset! Se on puolellasi jos joku menee pieleen kuten minulla

• Mistä paikka?

Kiitos kun kerroit kokemuksistasi! Onhan tossa oppisopimuksessa juuri tollasia vaaroja varmasti, jos tekee sopimuksen paikkaan jossa ei olekaan enää mukava työskennellä jonkun ajan päästä tms. tai jokin menee pieleen, kun ei itsekään sieltä sitten pääse pois. Toivottavasti saat niitä korvauksia.

Olen laittanut nyt noin triljoonaan paikkaan hakemuksia, pari vastausta on tullut, molemmissa kiitos mutta ei kiitos. Varmaan kyllä huono aika hakea kun ihmiset ovat kesälomilla.
        Ehkä koulunpenkki olisi kuitenkin ollut parempi vaihtoehto, mutta olin taas myöhässä ja haut menneet, saa nähdä löytyykö paikkaa ollenkaan vai joutuuko odottelemaan ensi syksyyn.

Mutta kokemuksia ja vinkkejä otetaan yhä mielellään vastaan! :)

• 2 vaihtoehtoa
        Mistä paikka? kirjoitti:

Kiitos kun kerroit kokemuksistasi! Onhan tossa oppisopimuksessa juuri tollasia vaaroja varmasti, jos tekee sopimuksen paikkaan jossa ei olekaan enää mukava työskennellä jonkun ajan päästä tms. tai jokin menee pieleen, kun ei itsekään sieltä sitten pääse pois. Toivottavasti saat niitä korvauksia.

Olen laittanut nyt noin triljoonaan paikkaan hakemuksia, pari vastausta on tullut, molemmissa kiitos mutta ei kiitos. Varmaan kyllä huono aika hakea kun ihmiset ovat kesälomilla.
        Ehkä koulunpenkki olisi kuitenkin ollut parempi vaihtoehto, mutta olin taas myöhässä ja haut menneet, saa nähdä löytyykö paikkaa ollenkaan vai joutuuko odottelemaan ensi syksyyn.

Mutta kokemuksia ja vinkkejä otetaan yhä mielellään vastaan! :)

Jos olet työtön, niin haeppas suoraan tähän koulutukseen http://www.amiedu.fi/KoulutuksetJaPalvelut/Koulutustarjonta/KiinteistoJaRakennus/Pintakasittely/KoulutustarjontaPintakasittely.htm?course_id=219

Koulutuksen ajalta saat tukia n. 1000e/kk verran, riippuen vuokran suuruudesta. Asumistuki Kelalta ja Opintoraha ylläpitokorvaukset, sossulta toimeentulotukea. Kokemusta on ja aika mukavasti saa työvoimakoulutuksella rahaa ja ammatin siinä sivussa.

Toinen vaihtoehto on odottaa hetki kunnes tämä koulutus alkaa. Pintakäsittelyalan perustutkinto
        Maalausalan koulutusohjelma, Maalari, kesto 2vuotta.

http://www.amiedu.fi/KoulutuksetJaPalvelut/Koulutustarjonta/KiinteistoJaRakennus/Pintakasittely/KoulutustarjontaPintakasittely.htm?course_id=217

Kannattaa soitella pienempiä firmoja läpi, missä on oma työpuoli. Ottavat mielellään hommiin.. netistä vaan selaamaan. Onnea etsintään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe