Saako sanoa, jos ei tykkää?

Ahdistaa

Jos polttarit eivät ole morsiamesta tai sulhasesta mukavat, saako siitä sanoa?
Itse koin omat polttarini ahdistaviksi ja erehdyin kertomaan asiasta. Kaaso loukkaantui verisesti ja heitti pyyhkeen kehiin.
Olisiko minun vaan pitänyt pitää mölyt mahassani ja hyväksyä, että kaverit saavat tehdä kerran elämässäni minulle mitä tahansa, ihan vaan siksi, että polttareissa niin saa tehdä?
Ahdistavinta minusta on nyt se, ettei kukaan ystävistäni halua puhua kanssani siitä, miksi touhu minusta tuntui ikävältä.

13

2176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimo jo

      Morsiamen ja sulhasen kyykyttäminen on mennyttä aikaa. Ilmeisesti kaikki eivät ole vielä ymmärtäneet sitä. Etenkin aikuisella iällä naimisiin menevät eivät enää kaipaa mitään äksön-polttareita.
      Toki suurimmalla osalla polttareiden järjestäjistä on hyvä tarkoitus. Lopputulos ei aina kuitenkaan onnistu. Monesti homma menee pieleen siinä, että kaasot yrittävät liikaa ja lopputuloksesta tulee fiasko.
      Oma kaasoni järjesti minulle rauhallisen illan vanhojen ystävien kanssa ravintolassa syöden ja juoden hyvin. Muistelimme menneitä ja pääsimme ajoissa nukkumaan. Aamullakin oli hyvä mieli.

      • Kysykää

        Tämä on kaikille kaasoille!
        Jos polttarisankari sanoo stressaavansa polttareita tai jännittävänsä niitä, kannattaa ottaa se tosissaan.
        Vaikka kavereista olisi kivaa järjestää yllätyksiä, yllätysten kohteesta ne eivät välttämättä ole sellaisia.
        Tärkeintä on yhdessäolo ja vanhojen juttujen muistelu, ei se suuri toiminnan määrä.
        Itse sovin kaasoni kanssa, että minulle ei järjestetä mitään hullunmyllyä ja paras ystäväni ymmärsi toiveeni.


    • totuus paras

      Jos et ole tykännyt polttareistasi, sen saa sanoa. Toki kaaso saattaa siitä pillastua, mutta jos on aikuinen, kuulee argumenttisi ja keskustelee siitä, että mikä meni pieleen.
      Jos kaaso heittää pyyhkeen kehiin sen takia, että et tykännyt polttareistasi, hän ei tosiystävä ollutkaan. Että antaa mennä vaan.

      • turhaa

        Mikä iskee kavereihin, kun tulee tilaisuus järjestää polttarit?! Se, mikä on muista kivaa, ei välttämättä ole morsiamesta. Kannattaisi ottaa selvää.
        Paitsi jos kaverit haluavat kostaa morsiamelle omia huonoja kokemuksiaan.


      • Bestman
        turhaa kirjoitti:

        Mikä iskee kavereihin, kun tulee tilaisuus järjestää polttarit?! Se, mikä on muista kivaa, ei välttämättä ole morsiamesta. Kannattaisi ottaa selvää.
        Paitsi jos kaverit haluavat kostaa morsiamelle omia huonoja kokemuksiaan.

        Kyllä on miesten kesken helpompaa! Ei tarvitse terapoida hermoheikkoja kaasoja jälkeenpäin.


    • dumppaa sellainen

      Jos kaasosi on tosi ystäväsi, hän tulee järkiinsä ja pyytää sinulta anteeksi. Marttyykikaasot keskittyvät vain itseensä. Etkä tee sellaisella mitään.
      Kyse on sinun elämäsi parhaasta ajasta. Älä hukkaa sitä miettimällä mitä kaason päässä liikkuu. Varsinkin, jos olet yrittänyt selvitellä asiaa.

    • ...tyypilliseltä

      Kaaso on hulluna kehitellyt ohjelmaa, joka on hänen ja muiden kavereiden mielestä ollut hauskaa. Ehkä hän ei ole ottanut huomioon kuitenkaan sitä, mitä morsian oikeasti haluaisi. Onko morsiamella kenties stressiä muuten? Jaksaako morsian täysmittaisia toimintapolttareita?
      Tämä kuulostaa niin tyypilliseltä tarinalta.

      • Kaverisuhde meni

        Itse menin naimisiin jo muutama vuosi sitten. En olisi hallunnut mitään ihmeellisiä polttareita ja esitin toiveen kaasolleni, että pidetään pienesti jookos. Minulla oli juuri keskenmeno takana ja en oikeasti olisi jaksanut mitään hösellystä.
        No ei pidetty pienesti.
        Päädyin jollekin seikkailuradalle, keilaamaan, morsiusiltaa viettämään ja osallistumaan ties kuinka moneen ohjelmanumeroon. Olin päivän jälkeen niin poikki, että seuraava viikko töissä meni lepäämiseen.
        En sanonut koskaan asiasta kaasolleni, mutta välimme viilenivät sen jälkeen.


      • Jälkimaku
        Kaverisuhde meni kirjoitti:

        Itse menin naimisiin jo muutama vuosi sitten. En olisi hallunnut mitään ihmeellisiä polttareita ja esitin toiveen kaasolleni, että pidetään pienesti jookos. Minulla oli juuri keskenmeno takana ja en oikeasti olisi jaksanut mitään hösellystä.
        No ei pidetty pienesti.
        Päädyin jollekin seikkailuradalle, keilaamaan, morsiusiltaa viettämään ja osallistumaan ties kuinka moneen ohjelmanumeroon. Olin päivän jälkeen niin poikki, että seuraava viikko töissä meni lepäämiseen.
        En sanonut koskaan asiasta kaasolleni, mutta välimme viilenivät sen jälkeen.

        .. Eivät ole sellaiset, että seuraava viikko pitää levätä. Tänä päivänä, kun ihmiset ovat kiireisiä töissä, luulisi kaasojen ja ystävien tajuavan, että polttariviikonlopusta ei kannata suunnitella sellaista, että morsiamen tai sulhasen tarvitsee toipua siitä viikkoa.


      • vähemmälläkin väsyy
        Kaverisuhde meni kirjoitti:

        Itse menin naimisiin jo muutama vuosi sitten. En olisi hallunnut mitään ihmeellisiä polttareita ja esitin toiveen kaasolleni, että pidetään pienesti jookos. Minulla oli juuri keskenmeno takana ja en oikeasti olisi jaksanut mitään hösellystä.
        No ei pidetty pienesti.
        Päädyin jollekin seikkailuradalle, keilaamaan, morsiusiltaa viettämään ja osallistumaan ties kuinka moneen ohjelmanumeroon. Olin päivän jälkeen niin poikki, että seuraava viikko töissä meni lepäämiseen.
        En sanonut koskaan asiasta kaasolleni, mutta välimme viilenivät sen jälkeen.

        Oman kokemukseni mukaan polttareihin eniten panostavat pettyvät pahiten, jos juhlien kohde ei tykkääkään lopputuloksesta.
        Itse osallistuin polttareihin, jotka organisoi yliaktiivinen kotiäiti. Puuhaa oli aamusta iltaan. Juhlakalulla oli jatkuvasti tekemistää. Itsekin olin ihan puhki, vaikka olin mukana vain kaverin ominaisuudessa.


    • morsian ei määrää

      Hei sinä tosikko morsian!
      Polttareiden idea on kiusata sinua. Kun hyväksyt sen tosiasian, että ystävilläsi on lupa tehdä sinulle yhtä sun toista polttareissasi, pääset asian yli.
      Se on vain yksi päivä, koeta kestää.
      Niin meille kaikille muillekin on tehty.

      • Kaaso

        Mielestäni polttareiden idea on järjestää HAUSKA ja ikimuistoinen päivä niin morsiammelle kuin koko polttariporukallekin. Ei tarkoituksena ole kiusata ketään (sellainenhan ei ole reilua koskaan ja pahimmillaan jättää tosi pahan mielen), pienet jekut ja jäynät on ihan ok, mutta yli ei saa mennä, liika on aina liikaa. Meidän morsiammen toiveena oli, ettei joudu yksin esim. esiintymään, eikä muutenkaan polttareiden tarvinnut olla kummoiset. Haluamme kunnioittaa morsiammen toivetta, joten tulossa on lähinnä illan viettoa mökillä ja pieni tanssikurssi koko porukalle, morsian puetaan, mutta tyylikkäästi :) Toivottavasti tavoitteemme, hyvä mieli, säilyy kaikilla loppuun asti ja kiitos edellisten viestien, ymmärrämme ottaa vastaan myös negatiivista palautetta (jos sellaista morsian jostain haluaa antaa :)


      • tuleva morsian
        Kaaso kirjoitti:

        Mielestäni polttareiden idea on järjestää HAUSKA ja ikimuistoinen päivä niin morsiammelle kuin koko polttariporukallekin. Ei tarkoituksena ole kiusata ketään (sellainenhan ei ole reilua koskaan ja pahimmillaan jättää tosi pahan mielen), pienet jekut ja jäynät on ihan ok, mutta yli ei saa mennä, liika on aina liikaa. Meidän morsiammen toiveena oli, ettei joudu yksin esim. esiintymään, eikä muutenkaan polttareiden tarvinnut olla kummoiset. Haluamme kunnioittaa morsiammen toivetta, joten tulossa on lähinnä illan viettoa mökillä ja pieni tanssikurssi koko porukalle, morsian puetaan, mutta tyylikkäästi :) Toivottavasti tavoitteemme, hyvä mieli, säilyy kaikilla loppuun asti ja kiitos edellisten viestien, ymmärrämme ottaa vastaan myös negatiivista palautetta (jos sellaista morsian jostain haluaa antaa :)

        minua ahdistaa ja pelottaa tulevat polttarini ja enimmäkseen se johtuu siitä että tiedän millaisia kaverini ovat ja kaiken lisäksi minulle on vittuiltu ja keljuiltu tulevista polttareista. hirveesti on kuulemma kaikkea suunniteltu,mutta musta tuntuu että niistä tulee sellaset että kaikilla muilla on hauskaa paitsi mulla.en tod.halua että mua pakotetaan mihinkään yms.olen yrittänyt sanoa mitä haluan ja mitä en mutta turhalta on kuulostanu..meikä häipyy jos mut nolataan yms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe