lahden asuinalueet

tietootarviiva

ollaan tyttöystävän kans muuttamassa lahteen ja haluisin vähän tietää noista asuinalueista.mitä kannattaa välttää ja mitä ei?hakusessa ois rauhallinen alue,eikä tartte välttämättä olla keskustan kupeessa.liipolasta näytti löytyvän aika monta vuokrakämppää,onks se mimmosta aluetta?tarkotuksena ois vuokrata joku rivitalo-osake mitä katoinki tuolt lahtitalot sivuilt..

12

4274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleen vaan

sama juttu, että laitetaan uus aloitus samasta aiheesta. Katsele aikaisempia aloituksia, niistä saanet selville..

• että...

katsot lahden talojen sivuilta kivaa rivaria, ei todellakaan tarkoita sitä, että myös saisit sen kämpän! Kannattaa katsella myös paljon muita vaihtoehtoja...

• on ainakin

joskus ollut vähän rauhaton, mutta asuu siellä ihan ok-väkeäkin. Ei noilla alueilla kauheasti eroja ole.

• yömökääjät

Ykikin kelju naapuri voi pilata muuten mukavan asuinympäristön missä tahansa osassa kaupunkia. Siinä tapauksessa järvinäköala omalta terassilta ei paljon lohduta, jos tai kun kelju naapuri häirilöi vuorokaudet ympäriinsä. Vuokra-asuminen tahtoo kerätä kaikenlaista epäsosiaalista väkeä myös yksityisiin taloihin. Sama tilanne joka paikkakunnalla, ei tästä Lahtea voi moittia erikseen.

• esimerkiksi

Lahden alueista voisin suositella saksalaa. Lähellä keskustaa (2-3km, riippuen mistäpäin). Rauhallista, aika paljon lapsiperheitä ja vanhempaa väestöä. Jos on koira, ni hyvät lenkkipolut. Itse tykkään.

t.nuoripari

• Syndrooma Lahti

Saksala on Liipolan vieressä. Liipolan ja Jalkarannan eroja on vuosia liioiteltu, jotta Jalkaranta vaikuttaisi paremmalta.

Liipolassa väki on jo vanhempaa ja väsyneempää, joten elämä siellä ei ole yhtä dynaamista kuin 1970-luvulla.

Liipolan ja Saksalan bonuksena on alamäessä olevat Launeen ostoskeskukset pyörätien päässä.

Saksalassa on lisäksi uudistettu uimahalli.
        http://www.lahti.fi/www/cms.nsf/pages/4DE7AB1F2220920FC2257228003DFD51

Niille, jotka pitävät etanolista, pämppäyspaikat ovat Salpausselän pohjoispuolella Lahden keskustassa Aleksanterinkadun varrella.

Raittiimmalle väestölle logistisesti myös Etelä-Lahti käy mainiosti.

• kirsikka-x

No haloo! Saksalasta ei todellakaan ole 2-3 km keskustaan. Jos menee Anttilanmäen kautta kävellen/polkupyörällä torille, matkaa on kauempaakin mäeltä hädintuskin kilometri-puolitoista. Rautatieasemalle kävelee 10-15 minsaa ja Launeen merketteihin ajaa pyörällä viidessä minuutissa.

Itse olen asunut Saksalan alueella jo kohta 30 vuotta - ja pidän tätä aluetta kaikkein parhaana Lahdessa juuri siksi, että täältä on lyhyt matka joka suuntaan, monipuoliset ostosmahdollisuudet kivenheiton päässä, alue on erittäin rauhallinen - ja mikä parasta; luontopolut ovat lähellä - omalta kotiovelta pääsee jopa laduille hiihtämään. Ja tämä on totta!

Rivitaloasunnot tällä alueella ovat kuitenkin pääosina omistusasuntoja, joten ehkä on melkoisen vaikeata sellainen asunto saada vuokralle.

• ainakin

on ihan ok paikka että samalla suunnalla Karjusaari että Soltti.

• Syndrooma Lahti

Mukkula on mainio puistomainen alue, jossa on Mukkulan uimaranta lähellä sekä melko vähämäkinen yhteys Lahden keskustaan pyöräteitse.

Lukio tosin sieltä lakkautettiin, mutta muuten se on melko mukavantuntuinen alue.

• on hyvä

Mukkulassa lähes tulkoon kaikki palvelut. Julkinen liikenne toimii. On uimarantoja, ulkoilu mahdollisuuksia, kouluja, päiväkoteja, mukkulassa on kaikille kaikkea. Silti tää on arvostettu ensiluokkainen asuin alue. Niin kerrostalo, rivitalo, omakotitalo asukkaille.
      Ikään katsomatta.
      Noh Liipola on lähinnä hypermarkettien vieressä oleva kerrostalo lähiö. ISO semmoinen. Eikä se ole myöskään järin arvostettua aluetta.

• kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Pääset helpommalla ku muutat muualle. täällä ei toimi mikään.

• Pari pientä sääntöä

Vältä radan eteläpuolisia alueita. Muut hyvä muista paitsi Riihelä ja Ahtiala.

Noilla pääset varmasti pitkälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      155
      3017
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      370
      2069
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1844
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      40
      1814
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      112
      956
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe