Lääkkeiden

pakkaaminen

Olen lukenut että lääkkeet on pakattava matkalle mukaan alkuperäisissä pakkauksissaan. Minulla on esim. allergia- ja vatsansuojalääkkeet 100kappaleen pakkauksissa, ja kun nyt lähden 10:n päivän matkalle en todellakaan tarvitse noin isoja pakkauksia mukaan - eli voinko siis ottaa yksittäisiä lääkeliuskoja käsimatkatavaroihin? Tarvitaanko reseptit? Entä reseptivapaissa tuotteissa, voinko kuljettaa esim. Disflatyl-tabletteja ilman isoa 100kpl:n laatikkoa jossa olen lääkkeen ostanut? Entä nenäsumutteet?

Miten nuo lääkkeet kannattaa ylipäänsä pakata, jos siis on reiluhko määrä lääkkeitä olisiko esim tuo minigrip-pussi hyvä idea, lääkkeethän on esitettävä turvatarkatuksessa?

Kiitos avusta!

5

2084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      Itse ainakin olen pannut lääkkeet dosetteihin,joita on muutama kappale. Eli jos omistat dosetin tai useamman,niin pistä lääkkeet niihin. Ei sitten tarvitse lääkepakkauksia turhaan raahata mukana. Itselläni on lääkedosettien lisäksi ollut reseptit mukana,mutta eipä niitä koskaan olla kyselty turvatarkastuksessa. Varuilta ne kannattaa kuitenkin mukaan ottaa.
      Särkylääkkeet puolestaan olen kuljettanut alkuperäispakkauksessa (panadol,ibumax),koska pakkaukset ovat pieniä ja loppupeleissä aika vähän tarvitsen niitä.

      Nenäsumute kannattaa pakata minigrip-pussiin,koska se tietääkseni on nestemäinen lääke,joka pitää esittää turvatarkastuksessa.

      Eri asia on sitten,jos on menossa esim. kuukauden kestävälle reissulle tai pitemmäks aikaa,niin silloinhan lääkepakkaukset pitää ottaa mukaan. Mutta sä olet siis menossa 10:n päivän matkalle,niin siksi ajaksi riittää kaksi lääkedosettia.

      Hyvää matkaa!

      • eikö semene perille

        ETTÄ LÄÄKKEITÄ EI TARVITSE PAKATA MIHINKÄÄN MINIGRIPPIIN. NE VOI VIEDÄ MUKANAAN IHAN KÄSIMATKATAVAVAROISSA JA RESEPTIT ON HYVÄ OTTAA MUKAAN. Mikä tässä on niin vaikeaa? Vaikka on yskänlääke litran pullossa niin sen saa viedä. Sama koskee lasten ruokia. Perkele kun tyhmää sakkia.


      • alkuper.
        eikö semene perille kirjoitti:

        ETTÄ LÄÄKKEITÄ EI TARVITSE PAKATA MIHINKÄÄN MINIGRIPPIIN. NE VOI VIEDÄ MUKANAAN IHAN KÄSIMATKATAVAVAROISSA JA RESEPTIT ON HYVÄ OTTAA MUKAAN. Mikä tässä on niin vaikeaa? Vaikka on yskänlääke litran pullossa niin sen saa viedä. Sama koskee lasten ruokia. Perkele kun tyhmää sakkia.

        Kuulut itse näköjään kaikkein tyhmimpään sakkiin, kun et edes viestiäni osannut oikein lukea.

        Ymmärrän toki ettei tablettimuotoisia lääkkeitä tarvitse pakata minigrip-pussiin, kyse oli pakkaamisen järkevyydestä ja kätevyydestä - kun yksittäisiä lääkeliuskoja tulee useita, ne olisi käytännön kannalta mukavinta pakata kaikki yhteen "pakettiin", vähän niinkuin kotosalla on lääkekaappi sitä varten.

        Itse osaan kyllä lukea ja esim. Finnairin sivuilla nesteiden pakkaus on ihan ymmärrettävästi selitetty, tänne tulinkin käytännön vinkkiä kyselemään. Sinulle voisin puolestani tuota lukemisen ymmärtämistä vinkata vielä vähän harjoittelemaan ;)

        Ensimmäiselle vastaajalle kiitos!


      • ja lääkkeet
        eikö semene perille kirjoitti:

        ETTÄ LÄÄKKEITÄ EI TARVITSE PAKATA MIHINKÄÄN MINIGRIPPIIN. NE VOI VIEDÄ MUKANAAN IHAN KÄSIMATKATAVAVAROISSA JA RESEPTIT ON HYVÄ OTTAA MUKAAN. Mikä tässä on niin vaikeaa? Vaikka on yskänlääke litran pullossa niin sen saa viedä. Sama koskee lasten ruokia. Perkele kun tyhmää sakkia.

        Voi kun olet tyhmä. Kyllä nestemäiset lääkkeet tarvitsee pakata pussiin - nenäsuihkeet, silmätipat ja yskänlääkepullo ovat nestettä. Perkele kun joku on noin tyhmä. Sinä olet varmaan niitä, jotka pakkaavat hammastahnankin meikkilaukkuun vaikka oikeasti sen paikka on siinä pussissa. Ei edes osaa lukea mitä toiset kysyvät. Joo, piltit alkuperäispaukkauksissa vai miten se nyt meni.


    • MegaM

      Onko reseptilääkkeet pakko viedä koneeseen käsimatkatavaroissa vai voiko antaa mennä matkalaukussa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe