Eli tänään kotiini tulee uusi asukas, pieni kissanpentu, ongelma tässä on se että olen perjantai illan - lauantai aamupäivään asti poissa kotoota, ja pentu on vielä niin pieni, voiko sitä jättää yksin?
En pysty perumaan menoani, enkä saa kyllä ketään hoitamaan kissaa meille?
Pärjääkö se yksin yhden yön jos vesikippo on täynnä, samoin ruoka-astia ja hän pääsee tekemään tarpeensa laatikolle.
Kissanpentu yksin?
16
2994
Vastaukset
- Voi auttaa
Jätä radio päälle näin pentu ei koe niin suurta turvattomuutta ja jos omistat jonkun pehmolelun pistä se kissan seuraksi.
Eikö naapurisi voisi käydä katsomassa kissaasi muutaman kerran - sekin jo auttaa...? - luulaa3
anteeksi jos nyt käsitin väärin mutta ei kissaa voi jättää yksin kuin korkeintaan vuorokaudeksi, pentua en jättäisi yksin ollenkaan! Voisiko pentu tulla luoksesi vasta menosi jälkeen? Muuten sinun on kyllä pakko hankkia hoitaja (esim. 4h)
- kissa=)
Olen samaa mieltä lulaan kanssa, että kissanpentua ei kannata jättää yksin. Kuvittele vaikkapa, jos sinä olisit vauva ja sinut jätettäisiin yksin, huh huh. Kissanpentu on varmasti hädissään, jos hän jää yksin vielä vieraaseen pakkaan. Kannattaa yrittää sopia, että kissa tulisi teille vasta menosi jälkeen.
- toimii meillä
meillä on nyt 2 aikuista ja 1 pentu. Pentu on 13 viikkonen ja on ollut meillä jo 5 viikkoa. Hyvin ne pärjää viikonlopun yli. Ja kun on kyse noin vähästä ajasta niin kyllä pärjää.
- biotdf
toimii meillä kirjoitti:
meillä on nyt 2 aikuista ja 1 pentu. Pentu on 13 viikkonen ja on ollut meillä jo 5 viikkoa. Hyvin ne pärjää viikonlopun yli. Ja kun on kyse noin vähästä ajasta niin kyllä pärjää.
Lain mukaan lemmikkieläimen vointi pitää tarkistaa kerran vuorokaudessa(huom. vähintään).
- nyt...
biotdf kirjoitti:
Lain mukaan lemmikkieläimen vointi pitää tarkistaa kerran vuorokaudessa(huom. vähintään).
sanoo mitä sanoo. Mielestäni tuo ei kuitenkaan ole eläinrääkkäystä.
- tuli vaan mieleen..
biotdf kirjoitti:
että eihän kukaan (tai todella harva ehkä) tarkistaa jokainen päivä eläimensä vaikka kotona olisikin. En minä ainakaan. Kissasta huomaa kun se on sairas, itse en edes muistaisi tarkistella. Olen jättänyt kissat viikonloppuisin yksin aina joskus. Ei se ole oikeasti niin kamalaa miltä se ehkä joistain kuullostaa, kyllä ne pärjää.
- Anjani
hyvänen aika jätä pientä pentua yksin noin kauaksi aikaa! Mieti nyt, se tulee vasta nyt uuteen vieraaseen paikkaan, ja jää heti yksin. Raukka joutuu varmaan paniikkiin. Voi olla, että se keksii vaikka mitä noin pitkänä aikana, esim puree sähköjohdon poikki ja kuolee siihen, tai tippuu vessanpönttöön eikä pääse pois tai miljoona muuta juttua mitä pentu voi uteliaisuuttaan/hädissään tehdä! Kyllä nyt hoitajia löytyy, ainakin pääkaupunkiseudulla on yksityinen kissanhoitaja, jolla on netissä sivut..googlaa, en muista nimeä. Espoossa, joku mies.
- mieltä
kuin edellinen. Ei missään nimessä pentua yksin tuollaisessa tilanteessa. Muutos on muutenkin pennulle "kamala", pelottaa pientä jo pelkästään uusi vieras koti, sinäkin ehkä hieman pelotat sitä, mutta kaipaa silti turvaa ympärillee, eli sinua. Kisuhan hätääntyisi kovin jos jäisi ihan yksin outoon paikkaa....
- .... - ..... --
mieltä kirjoitti:
kuin edellinen. Ei missään nimessä pentua yksin tuollaisessa tilanteessa. Muutos on muutenkin pennulle "kamala", pelottaa pientä jo pelkästään uusi vieras koti, sinäkin ehkä hieman pelotat sitä, mutta kaipaa silti turvaa ympärillee, eli sinua. Kisuhan hätääntyisi kovin jos jäisi ihan yksin outoon paikkaa....
Siis juu kyllähän se kisu siellä nyt yön yksin pärjää, nou hätä! Luin tekstisi vissiin aluksi huolimattomasti, sorry!
- epasisa
Tuon ajan kissa pärjää hyvin yksin. Myös pentu.
- 090aksl
on sitten tullut monenlaista mielipidettä.
Ja kissanpentu on jo nyt meillä, sopeunut aika hyvin, nukkuu tälläkin hetkellä sohvalla oikein
tyytyväisenä.
Tarkoituksena olisi siis että äitini on täällä perjantai päivänä, hän lähtee illaksi pois ja minä
tulisin kotiin lauantai aamupäivällä.
Kissa olisi vain yön yksin, eihän kukaan muutenkaan sille yöllä pidä seuraa?
Ja kun kissaa ei tarvitse uloskaan viedä, kun hiekka-astialle pääsee.
Mitä vessanpönttöön putoamiseen tulee, kuka tyhmä jättää kannen auki, pistän sen aina kiinni. - 000
090aksl kirjoitti:
Ja kissanpentu on jo nyt meillä, sopeunut aika hyvin, nukkuu tälläkin hetkellä sohvalla oikein
tyytyväisenä.
Tarkoituksena olisi siis että äitini on täällä perjantai päivänä, hän lähtee illaksi pois ja minä
Mitä vessanpönttöön putoamiseen tulee, kuka tyhmä jättää kannen auki, pistän sen aina kiinni.Hej kyllä kissat aina PÄRJÄÄ!!! Tuskin se kissanpentu nyt kuolee jos sen jättää yöks yksin ja ruoka ja juoma on nokan eessä.luulen että pentu vain leikkii senkin ajan eikä mieti missä omistajansa on!!! älkää nyt ihmiset olko noin saatanan tyhmiä!! Sanokoon laki mitä vaan mut kyllä kissat pärjää yhden päivän vallan mainiosti!
- tapauksessa
000 kirjoitti:
Hej kyllä kissat aina PÄRJÄÄ!!! Tuskin se kissanpentu nyt kuolee jos sen jättää yöks yksin ja ruoka ja juoma on nokan eessä.luulen että pentu vain leikkii senkin ajan eikä mieti missä omistajansa on!!! älkää nyt ihmiset olko noin saatanan tyhmiä!! Sanokoon laki mitä vaan mut kyllä kissat pärjää yhden päivän vallan mainiosti!
ei edes rikottaisi lakia.
- ehli
090aksl kirjoitti:
tyytyväisenä.
Mitä vessanpönttöön putoamiseen tulee, kuka tyhmä jättää kannen auki, pistän sen aina kiinni.Kyllä se yön yli pärjää, jos kerta tulet heti aamupäivällä kotiin. Suositeltavaa olisi, että kissanpennun kanssa oltaisiin vähintään viikko putkeen taloon tultua, mutta tässäkin siis pitää huomioida esim. kaupassa käynnit ja juuri yöunet (ellei kissa sitten saa nukkua vieressäsi).
Moni hankkii tästä syystä kissan lomalla, jottei työkään ole esteenä yhdessä oloon. Tuon viikon jälkeen kissan tulee toki tottua myös siihen, että perhe ei välttämättä juuri töiden takia ole päivisin kotona.
Tilanne olisi vielä eri, jos sillä olisi kotona joku eläinkaveri. Silloin viikonloppukin riittää tuohon alkuun.
Ilmoittele sitten, että oliko tullut yön aikana jälkiä siitä, että kissa olisi ollut peloissaan tai tylsistynyt. (Mattoja revitty, kaappeja tutkittu tms.) Luulen kyllä, että pentu nukkuu :)
- Novelle85
tällä hetkellä 4v ja 3v. Eivätkä ole koskaan olleet päivää yksin. Aina olen hoitajan ottanut kisuille.(tietty työpäivän ajan ovat) Vaikka kissat pärjää, (minun tapauksessani kuitenkin kaksi joten seurana ovat toisille) niin en silti jättäisi yksin. Kaipaavat kuitenkin huomiota ja rapsutuksia, ja omani ainakin ovat erittäin seurallisia viikareita :) En usko etteikö pentu pärjäisi, mutta raskitko oikeasti jättää pennun yksin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151468Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691419- 1311163
- 77863
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52755