alkaa tosissaan masentaa :=(
Löytyykö täältä niin optimistista tyyppiä, joka uskoo että kesäkelit olis vielä edessä?
Tekis mieli nostaa kytkintä, ja jättää koko tundra pysyvästi taakseen.
Nää kelit
93
1680
Vastaukset
- Heikunkeikku
..kyllä yx tyyppi, joka ajattelee, että kyllä se kesä keikkuen vielä tulee, kun oottelet:)
Onhan se tosi harvinaista, että koko kesänä ei tulisi ollenkaan helteitä.
Täällä on tuullut monta päivää, mutta onneksi tuo aurinko on heitellyt säteitään ja kun tuulettoman paikan on etsinyt, niin on ollut ihana nautiskella säästä.
Ja kesäyöt ovat AIVAN MAHTAVIA, ei nukkumaan meinaa malttaa mennä. Ei tiedä, miten kiemurtelisi, kuin kissa konsanaan, kun meille on annettu tämä valoisuus.
Erilaisista kesäkeleistä voi nauttia. Metsäänkin voi mennä, eikä tarvitse kahlata polviaan myöten lumessa. Siellä kun kinttujaan nostelee ripeään tahtiin, niin kuumahan sielä tulee.
Älä masennu, tuntosarveni sojottavat siihen malliin, että se tietää kohtapuoliin tosi lämmintä keliä. Ja minähän en erehdy koskaan, kuunaan, ikinä. Kysy vaikka multa :)
Jätä se kytkin rauhaan.- Yxitypy
tosiaan näyttää tulevan, jos tuleekaan.
Ja onhan se tosiaan positiivista, ettei tartte sentäs lumessa kahlata eikä ihan rapata aamulla auton ikkunoita, eikä pelätä liukastumista. Täälläkin peräti 9 astetta lämmintä, ja taivas täyspilvinen :=(
Tuosta yövalosta olisin valmis tinkimään, jos päivät olis lämpimiä.
No hyvä jos lämmintä ennustat. Voihan lämmintä tullakin, kun maanantaina alkaa työt :=((
Kiitos piristyksen yrityksestä, mutta vieläkin masentaa :=((
- Mish-elle
Tottakai pitää uskoa, että ne vielä paranee. Milloinkaan ei saa heittää toivoa romukoppaan sillä lämpöaalto voi iskea ennenkuin huomaatkaan ja sitten tajuat lähteneesi ihan väärälle tundralle hakemaan sitä.
Kärsivällisyyttä, sitä tämä Suomen kesä kasvattaa.
Koeta vain jaksaa odottaa paikoillasi, saatat yllättyä. Sitä lämpöä saattaa löytyä muussakin muodossa kuin vain auringosta.- Yxitypy
muutaman päivän oleskelemassa Nääsvillessä. Lupaava alku oli. Ehdin jo melkein valittamaan liiasta kuumuudesta. Onneks en ehtinyt kun tämä lämpöaalto kesti vain päivän :=))
Toivoa ei sais missään asiassa menettää, mutta sään suhteen se alkaa kyllä olla mennyttä :=((
- näistä keleistä
...ettei tarvi kuunnella sitä koohotusta ilmaston lämpenemisestä
- Yxitypy
katsotaas ens talvea. Kyllä se ilmasto on saattanut lämmetä. Siis jos ajatellaan vuoden keskilämpötilaa. Viime talvi täällä oli aika lauha, ja ei se muistaakseni toissatalvenakaan kovin kylmä ollut.
- Myö ja muut
Silloin hyökätään tundralle.
- Yxitypy
vaan.
Täytyy pitää peukkuja pystyssä että lämpenis, ettei teidän reissu mene piloille :=))
- kesää jäljellä
ja kauniita päiviä, usko pois.
Ei ihmisen elämä saa olla ilmoista kiinni. Jos ei voi ulkona olla silloin täytyy keksiä mielekästä tekemistä sisätiloissa.
Onhan niitä vaihtoehtoja kuten elokuvat, konsertit, shoppailu, kotona löhöily ja erilaisten tekemisten parissa.
itse asiassa en ole enää moneen vuoteen juuri piitannut koko kesästä sillä syksyt ovat parempia.- Yxitypy
sais ilmoista kiinni olla, mutta kyllä se vähän vi..ttaa.
Mulla oli suunnitelma, tehdä eräs pidempi fillariretki loman aikana, mutta en viitsinyt lähtee sateeseen ja kylmyyteen pyöräileen. Tietenkin olis voinut sen tehdä, jos olis laittanut toppavaatteet ja kunnon sadeasun päälle, mutta..
Muutaman elokuvan olen katsonut, ja muutaman kirjan lukenut. Shoppailua inhoan. Kotona tässä etupäässä olen löhöillyt. Joten töihin voi jo viikon päästä lähtee mielellään.
Minä olen kesäihminen. Tai kevät on melkein parasta aikaa :=))
- Taikis
jo useana vuonna elokuu on ollut se kaikkein lämpimin kesäkuukausi, kyllä se kesä vielä sieltä tulee, näin uskon :)
Villapaita päällä ja töppöset jaloissa saa täälläkin hengailla, mittari näytti kokonaista kymmentä astetta ja tuuli tuivertelee pohjoisesta.- Yxitypy
minäkin, että elokuu taitaapi olla paras kuukausi.
Niin oli viime vuonnakin.
Taidan ens vuonna ottaa loman vasta elokuulla, vaikka olen tykännyt pitää sen kesäkuun puolesta välin, kun luonto on vielä vaalean vihreä.. eli kesä edessä :=)) - Taikis
Yxitypy kirjoitti:
minäkin, että elokuu taitaapi olla paras kuukausi.
Niin oli viime vuonnakin.
Taidan ens vuonna ottaa loman vasta elokuulla, vaikka olen tykännyt pitää sen kesäkuun puolesta välin, kun luonto on vielä vaalean vihreä.. eli kesä edessä :=))elokuussa on jo tiettyä kesän loppumisen haikeutta vaikka ilmat olisivat helteiset. Illat pimenevät ja taivaanrannassa on syksyinen kajo.
- mumee-63
vielä suutu....tuola joku mainittiki et elokuussa kesä tullee. Mieki näin kuullu. Ja ootahan ko muori joutuu loman lopettamaan ja palaamaan töihin nii jo on kumma jos ei miun tuurilla jo tuu hellettäki ;) Hyvät kesän jatkot kaikille tasapuolisesti.
- Yxitypy
toivotaan, toivotaan, että vielä saisimme kesämaan :=))
Kesän jatkoa sinullekin. - mumee-63
Yxitypy kirjoitti:
toivotaan, toivotaan, että vielä saisimme kesämaan :=))
Kesän jatkoa sinullekin.iha selevästi paisto....ja ku partsilla olin tuulen suojassa niin jopa lämmintäki :)
Kiitos.....kyllä se kesämaa tullee vielä.
- katsokaa ympärillenne
useat kasvit ovat etuajassa ja varsinkin ns. talven törröttäjiin on kehittynyt runsaasti siemeniä.
- *rosoinen*
Vuosi sitten sanoin itse samoin, vaan eivät kyllä törrötäjät vielä siemennä.
- oli ..
*rosoinen* kirjoitti:
Vuosi sitten sanoin itse samoin, vaan eivät kyllä törrötäjät vielä siemennä.
kirjoitettu vuosi sitten. ;))
- *rosoinen*
oli .. kirjoitti:
kirjoitettu vuosi sitten. ;))
itseni kanssa !!!!!
Olin tuon kirjoittanut pyöräiltyäni Vehmaalla.
Nytpä onkin tuhannen taalan paikka, voin viikonloppuna tehdä seurantatutkimusta,
sillä menen sinne suuntaan.
Enköhän vastedes pidä varaani kanssanne....hih
uskoa, - ei tätä muuten kestä.
Vielä kaksi viikkoa lomaa, yksi mennyt jo sadetta pitäessä..- Yxitypy
nyt väliin joku kumma valoilmiö. Muutoin kylmä tuuli.
Jos elokuussa tulee kesä, taitaa sullakin ehtiä työt alkaa.
Toisaalta, sama tuo vaikka töissä joutuu olemaankin. Pääasia että lämpimiä olis vielä tiedossa :=)) - Amalia
Yxitypy kirjoitti:
nyt väliin joku kumma valoilmiö. Muutoin kylmä tuuli.
Jos elokuussa tulee kesä, taitaa sullakin ehtiä työt alkaa.
Toisaalta, sama tuo vaikka töissä joutuu olemaankin. Pääasia että lämpimiä olis vielä tiedossa :=))Palasin tänään töihin kahden viikon lomalta, jona aikana oli tasan kaksi lämmintä päivää. Muina päivinä satoi vettä ja välillä räntääkin sekä tuuli puhalsi hyytävästi. Tänään lämpötila vain 6 ja aurinkokin vain ilkkuakseen käy kurkkaamassa pilvenlonkareiden välistä. Vaikka sanotaan, että sää on vain pukeutumiskysymys, niin kyllä keljuttaa. Pihatöissä on päällä toppatakki ja sisällä tepsuttelen kahdet villasukat jalassa. Takassakin täytyy pitää valkeaa.
Paikallinen sääprofetta on povannut intiaanikesää tänne pohjanperukoille, ajoittuu heinäkuun loppupuolelle ja elokuulle.
Onneksi elokuussa on lomaa vielä pari viikkoa. Toivossa on hyvä elää. - Yxitypy
Amalia kirjoitti:
Palasin tänään töihin kahden viikon lomalta, jona aikana oli tasan kaksi lämmintä päivää. Muina päivinä satoi vettä ja välillä räntääkin sekä tuuli puhalsi hyytävästi. Tänään lämpötila vain 6 ja aurinkokin vain ilkkuakseen käy kurkkaamassa pilvenlonkareiden välistä. Vaikka sanotaan, että sää on vain pukeutumiskysymys, niin kyllä keljuttaa. Pihatöissä on päällä toppatakki ja sisällä tepsuttelen kahdet villasukat jalassa. Takassakin täytyy pitää valkeaa.
Paikallinen sääprofetta on povannut intiaanikesää tänne pohjanperukoille, ajoittuu heinäkuun loppupuolelle ja elokuulle.
Onneksi elokuussa on lomaa vielä pari viikkoa. Toivossa on hyvä elää.asua vielä tundremmalla kuin mä. Meillä sentäs rapiat 9 astetta oli aamupäivällä. Nyt näyttäis peräti 13 astetta.. siis plussaa :=))
Eipä kiinnosta minua pihatyöt toppahaalarit päällä.
Kasvakoon pihalle vaikka puolen metrin nurmikko, niin sitä en aja ennen ilmat lämpenee. Lauantaina onneks ehti leikkaamaan.
Saas nähdä onko sääprofeetta oikeassa. Toivotaan :=)) - Amalia
Yxitypy kirjoitti:
asua vielä tundremmalla kuin mä. Meillä sentäs rapiat 9 astetta oli aamupäivällä. Nyt näyttäis peräti 13 astetta.. siis plussaa :=))
Eipä kiinnosta minua pihatyöt toppahaalarit päällä.
Kasvakoon pihalle vaikka puolen metrin nurmikko, niin sitä en aja ennen ilmat lämpenee. Lauantaina onneks ehti leikkaamaan.
Saas nähdä onko sääprofeetta oikeassa. Toivotaan :=))Täällä Suomen pääkopassa ison Inarijärven rannalla. Kerran olen tänä käynyt järvellä verkostelemassa ja uistattamassa. On niin himputin kylmää kyytiä. Jospa sitten elokuussa..
- Yxitypy
Amalia kirjoitti:
Täällä Suomen pääkopassa ison Inarijärven rannalla. Kerran olen tänä käynyt järvellä verkostelemassa ja uistattamassa. On niin himputin kylmää kyytiä. Jospa sitten elokuussa..
asut noin 600 kilsaa pohjoisemmassa.
Inarijärven rannalla olen muutaman kerran eväitäni syönyt ja keitellyt nuotiolla kaffeet, kun olen sielläpäin liikkunut. Suomi kun on niin pitkä maa, lämpötilaerot voivat olla melko suuret.
Tosin ei tuolla ihan etelässäkään ole tänä kesänä kovin lämmintä ollut. - pieni maa
Yxitypy kirjoitti:
asut noin 600 kilsaa pohjoisemmassa.
Inarijärven rannalla olen muutaman kerran eväitäni syönyt ja keitellyt nuotiolla kaffeet, kun olen sielläpäin liikkunut. Suomi kun on niin pitkä maa, lämpötilaerot voivat olla melko suuret.
Tosin ei tuolla ihan etelässäkään ole tänä kesänä kovin lämmintä ollut.verrattuna moneen muuhun.
Joissakin maissa saattaa jopa raidelevys vaihtua kesken matkan teon.
- Samajuttu
Tässä vuoden vanha kuvaus säästä joka sopii hyvin tänäkin vuonna.
Ihmettelen ihmisten elämän asenteita, säät eivät ole käsissämme. Kertoneeko turhautuneisuus siitä tosiasiasta, että ihminen toivoisi hallitsevansa ilmastoa ja pystyvänsä pitämään itsellään sen parhaat puolet.
Tapasin eilen kaupassa tuttavani joka oli kesälomalla. Voi kjeesus sitä valitusta. Kun hän kyseli kuulumisiani hän tiedostamattaan puki kysymyksensä ja vastauksensa kielteiseen sävyyn. Kun kerroin asuvani kesämökillä han kysyi kuinka sinä tarkenet siellä harakanpesässä. Hän ei ole koskaan vieraillut mökilläni. Hymähdin viihtyväni erittäin hyvin ja sitä paitsi mökkini on talviasuttava.
Olen positiivinen perusluonne ja nautin kesästä, lämpimistä ilmoista, auringon paisteesta enkä ole hukannut uskoa tulevista aurinkoisista kesäpäivistä. Olihan meillä kaunis parinviikon jakso kesä-heinäkuussa.
Pitääkseni positiivisuuteni lataan aurinkoenergiaa tasaisesti läpi vuoden. Kevääni oli ihana vietin osan aurinkoisessa Keski-Euroopassa. Syksyynkin olen varannut lomamatkan Kreikkaan. Talven pimeillä käyn solariumissa.- Napan-der
ja viljan valmistaa.
Ihmettelen itse sitä, miksi normaali jutustelu säästä koetaan marinaksi? Realiteeteistahan siinä puhutaan. Tänään sataa. Eilen ei satanut. Totta ku vesirotta. Napan-der kirjoitti:
ja viljan valmistaa.
Ihmettelen itse sitä, miksi normaali jutustelu säästä koetaan marinaksi? Realiteeteistahan siinä puhutaan. Tänään sataa. Eilen ei satanut. Totta ku vesirotta.Koin tuttavani kanssa käydyn keskustelun marinaksi, turhautuneisuus paistoi läpi. Hänen elämänsä "sietämätön keveys" oli saaneet syyllisen, onnettomat kesäkelit.
"miksi normaali jutustelu säästä koetaan marinaksi? "
En nähnyt asialliseksi kirjoittaa koko puolen tunnin jutusteluamme aikaisempaan kommenttiini. Keskustelimme muustakin kuin säitä ja elämä ei ollut silikkiä vaan lähinnä pers...tä; )- Yxitypy
nautin kesästä, lämpimistä ilmoista ja auringon paisteesta, jos niitä olis.
Mutta aika vähäiseksi ne lämpimät päivät tänäkin kesänä..ainakin täällä tundralla ovat jääneet.
Tosin heinäkuuta ei olla vielä eletty loppuun.
Itsekin olin talven suomesta pois, ja sain nauttia auringosta. Mutta ei kaikilla ole sellaseen mahdollisuutta työn takia, rahallisesti jne.
Kyllä se vähän synkäksi monen mielen vetää, jos ei kesällä saa nauttia valosta ja lämmöstä, kun on vastassa pitkä, pimeä ja kylmä syksy ja talvi. - Korppis
Yxitypy kirjoitti:
Mutta aika vähäiseksi ne lämpimät päivät tänäkin kesänä..ainakin täällä tundralla ovat jääneet.
Itsekin olin talven suomesta pois, ja sain nauttia auringosta. Mutta ei kaikilla ole sellaseen mahdollisuutta työn takia, rahallisesti jne.
Kyllä se vähän synkäksi monen mielen vetää, jos ei kesällä saa nauttia valosta ja lämmöstä, kun on vastassa pitkä, pimeä ja kylmä syksy ja talvi...sinä muiden ongelmista otat itsellesi pahan mielen ? Mitä sun tuntrasi noin maantieteelliseti käsittää? Minun korpeni on Kainuu ja se ei ole lähelläkään tuntraa.
Synkkyys on kaukana ainakin minun mielestäni, tulin juuri rantasaunasta ; )
Huomenna ei luvattu hellettä korpeen, mutta viikonlopuksi ehkä ja päästään taas korpimökille nautiskelemaan elämän sietämättömästä keveydestä : ) - Yxitypy
Korppis kirjoitti:
..sinä muiden ongelmista otat itsellesi pahan mielen ? Mitä sun tuntrasi noin maantieteelliseti käsittää? Minun korpeni on Kainuu ja se ei ole lähelläkään tuntraa.
Synkkyys on kaukana ainakin minun mielestäni, tulin juuri rantasaunasta ; )
Huomenna ei luvattu hellettä korpeen, mutta viikonlopuksi ehkä ja päästään taas korpimökille nautiskelemaan elämän sietämättömästä keveydestä : )mitään ongelmaa siitä rakenna, mutta kyllä väkiselläkin tuli mieleen kun itse viime talvena lämmössä olin, että jokaisen suomalaisen pitäis päästä ainakin kolmeksi viikoksi hakemaan D-vitamiiniannoksen. On meidän talvi senverran synkkä ja pimeä.
Mun tundra sijaitsee Oulussa. Eihän tää mitään tundraa ole, mutta kun yks etelän immeinen täällä palstalla alkoi mua tudralaiseksi kutsumaan, niin senjälkeen olen itsekin aina sanonut asuvani tundralla.
Ja onhan ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet kehäkolmosen ulkopuolella. Heistä joku on joskus kysynyt ihan tosissaan, näkeekö Oulussa paljon poroja. Olenkin vastannut, että kyllä niitä kaduilla tosinaan tulee vastaan :=))
Tosin eihän Oulusta tarvi mennä kuin 80 km pojoiseen, poroja jo näkee.
Oli tarkoitus lähtee tänään pitkälle pyöräilylenkille, mutta miten lähtee, kun 11, taivas harmaana ja vettä sataa. Enhän mä katkera ole, mutta kuitenkin.. :=)) - Korppis
Yxitypy kirjoitti:
mitään ongelmaa siitä rakenna, mutta kyllä väkiselläkin tuli mieleen kun itse viime talvena lämmössä olin, että jokaisen suomalaisen pitäis päästä ainakin kolmeksi viikoksi hakemaan D-vitamiiniannoksen. On meidän talvi senverran synkkä ja pimeä.
Mun tundra sijaitsee Oulussa. Eihän tää mitään tundraa ole, mutta kun yks etelän immeinen täällä palstalla alkoi mua tudralaiseksi kutsumaan, niin senjälkeen olen itsekin aina sanonut asuvani tundralla.
Ja onhan ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet kehäkolmosen ulkopuolella. Heistä joku on joskus kysynyt ihan tosissaan, näkeekö Oulussa paljon poroja. Olenkin vastannut, että kyllä niitä kaduilla tosinaan tulee vastaan :=))
Oli tarkoitus lähtee tänään pitkälle pyöräilylenkille, mutta miten lähtee, kun 11, taivas harmaana ja vettä sataa. Enhän mä katkera ole, mutta kuitenkin.. :=))Sinun tundra ja minun korpeni ovat aika lähekkäin Suomen mittakaavassa, vajaa kahdensadan kilometrin päässä toisistaan. Kelitkin taitaa olla likimain yhtä.
Ulkoilua harrastin jo tälle aamulle kun kipasin saunamökkiin aamupesulle. Vettä sataa tihuuttaa ja lämpöä on juuri nyt mittarissa 14.
En haluaisi vaksaan asua kehäkolmosen sisäpuolella. Kiva siellä on piipahtaa, mutta rakastan kaikesta huolimatta asua rauhallisessa ympäristössä. Tämä mökkielämä on nyt sielulle salvaa, mutta kun kyllästyn joskus syyssateilla, lennän aurinkoon ; )
Olemme usein jutelleet Peterin kanssa, että olemme etuoikeutettuja koska meillä on monta erilaista mahdollisuutta asua. Elämä ei pääse jumittumaan paikoilleen.
Hollannin kotimme on vain puolen tunnin junamatkan päässä Amsterdamista, hyvin rauhallinen hollantilaisten asuttama kylä Heemsteede. Kun seikkailemme Euroopan cityissä sinne on kiva palata hengähtämään.
Täytyy olla kiitollinen, että voi matkustella ja olla osan vuodesta pois se jakaa ajan erilaisiin odotuksiin. Tietenkin joskus jurppii, niin matkoilla kuin kotonakin, mutta se kuuluu elämään, nyt ei jurpi ; ) - viivi-amald,
Yxitypy kirjoitti:
mitään ongelmaa siitä rakenna, mutta kyllä väkiselläkin tuli mieleen kun itse viime talvena lämmössä olin, että jokaisen suomalaisen pitäis päästä ainakin kolmeksi viikoksi hakemaan D-vitamiiniannoksen. On meidän talvi senverran synkkä ja pimeä.
Oli tarkoitus lähtee tänään pitkälle pyöräilylenkille, mutta miten lähtee, kun 11, taivas harmaana ja vettä sataa. Enhän mä katkera ole, mutta kuitenkin.. :=))nähdäksesi poroja, ajat Muhokselta Kiiminkiin päin jo on porhoi tiellä ja paljon...
Oulun ja Muhoksen väli ei ole kuin kolmisenkymmentä kilsaa.
Tai sit Oulusta Kiiminkiin päin, on porot heti sinua vastassa tiellä. - Yxitypy
viivi-amald, kirjoitti:
nähdäksesi poroja, ajat Muhokselta Kiiminkiin päin jo on porhoi tiellä ja paljon...
Oulun ja Muhoksen väli ei ole kuin kolmisenkymmentä kilsaa.
Tai sit Oulusta Kiiminkiin päin, on porot heti sinua vastassa tiellä.Oon asunut 50 vuotta Oulussa tai siinä seutuvilla, ja ajanut noita taipaleita aika paljon, enkä ole koskaan nähnyt poroja Oulun ja Muhoksen välillä, enkä Oulun ja Kiimingin välillä.
Poronhoitoaluekin alkaa Pudasjärven tienoilta.
Ettet ole nähnyt hirviä? :=)) - viivi-amaldi.
Yxitypy kirjoitti:
Oon asunut 50 vuotta Oulussa tai siinä seutuvilla, ja ajanut noita taipaleita aika paljon, enkä ole koskaan nähnyt poroja Oulun ja Muhoksen välillä, enkä Oulun ja Kiimingin välillä.
Poronhoitoaluekin alkaa Pudasjärven tienoilta.
Ettet ole nähnyt hirviä? :=))ei Oulun ja Muhoksen välillä, kun ja jos lähdet Muhokselta Kiiminkiin, tai Oulusta Kiiminkiin niin eipä ole montakaan reissua ettei poroja ole tiellä, ole varovainen sinäkin..... ne ei tahdo poistua tieltä juoksevat auton edessä pitkiä matkoja.
Ihme ja kumma jos olet niinkin kauan asunut näillä seuduin ja et ole törmännyt poroihin.
Siis nyt ei ole hirvistä kyse vaan just poroista. - välitä
viivi-amaldi. kirjoitti:
ei Oulun ja Muhoksen välillä, kun ja jos lähdet Muhokselta Kiiminkiin, tai Oulusta Kiiminkiin niin eipä ole montakaan reissua ettei poroja ole tiellä, ole varovainen sinäkin..... ne ei tahdo poistua tieltä juoksevat auton edessä pitkiä matkoja.
Ihme ja kumma jos olet niinkin kauan asunut näillä seuduin ja et ole törmännyt poroihin.
Siis nyt ei ole hirvistä kyse vaan just poroista.typyhän tietää kaikki asit sieltäpäin vaikkei tietäiskään.
- näin on
Korppis kirjoitti:
Sinun tundra ja minun korpeni ovat aika lähekkäin Suomen mittakaavassa, vajaa kahdensadan kilometrin päässä toisistaan. Kelitkin taitaa olla likimain yhtä.
Ulkoilua harrastin jo tälle aamulle kun kipasin saunamökkiin aamupesulle. Vettä sataa tihuuttaa ja lämpöä on juuri nyt mittarissa 14.
En haluaisi vaksaan asua kehäkolmosen sisäpuolella. Kiva siellä on piipahtaa, mutta rakastan kaikesta huolimatta asua rauhallisessa ympäristössä. Tämä mökkielämä on nyt sielulle salvaa, mutta kun kyllästyn joskus syyssateilla, lennän aurinkoon ; )
Olemme usein jutelleet Peterin kanssa, että olemme etuoikeutettuja koska meillä on monta erilaista mahdollisuutta asua. Elämä ei pääse jumittumaan paikoilleen.
Hollannin kotimme on vain puolen tunnin junamatkan päässä Amsterdamista, hyvin rauhallinen hollantilaisten asuttama kylä Heemsteede. Kun seikkailemme Euroopan cityissä sinne on kiva palata hengähtämään.
Täytyy olla kiitollinen, että voi matkustella ja olla osan vuodesta pois se jakaa ajan erilaisiin odotuksiin. Tietenkin joskus jurppii, niin matkoilla kuin kotonakin, mutta se kuuluu elämään, nyt ei jurpi ; )Kaikilla ei ole mahdollisuutta viettää talvella ja kylminä aikoina aikaansa lämpimässä.Ei ole varaa lähteä joka talvi tai syksy etelään aurinkoon. Muistapa tämä kuomaseni.
Hiukan kai empatiaa sinultakin odottaisi, kun sanoit tuolla aiemmin, että miksi ottaa toisten murheita, jotenkin niin se ajatus oli, en muista sanatarkkaan juttua. Ei murheita tartte ottaa, voi kuitenkin hiukan myös yrittää eläytyä toisen taapertajan asemaan. Edellyttäen, että on empatiakykyä, eikä aina se oma paremmuus ja minä ole ennen muita. Tämä minua nyt pikkasen jurppii, vaan se taitaa kuulua elämään. - Meriläinen
Yxitypy kirjoitti:
Kyllä se vähän synkäksi monen mielen vetää, jos ei kesällä saa nauttia valosta ja lämmöstä, kun on vastassa pitkä, pimeä ja kylmä syksy ja talvi.täällä taas vastarannankiiski äänessä siis näppäimillä.
Auringon valoa ja kuumuutta tulee suomessa ihan riittävästi.
Viime keväänä (vuosi sitten) kävin kreetalla toukokuun lopussa ja kun astuin koneesta ulos tuli sauna vastaan, iso HUH:
Ja nyt kun täällä oli parin viikon helle jakso meinasin jo läkähtyä aivan vaikka täällä meren rannalla tuulee.
Olen kyllä täysin onnellinen tästä meidän maan vaihtelevaisuudesta.
Syksy on parasta aikaa kun ilmat pimenee ja viilenee, talvella saa olla kuin karhu pesässä ja välillä käydä ihastelemassa lumista luontoa.
Kreetan reissu oli ensimmäinen ulkomaan matkani ja vaikka josssain välissä oli levottomuus vallalla ja meinasin lähteä johonkin päin maailmaa niin en saanut aikaseksi vaikka mahdollisuus oli.
Saaressa käydessä viime vapaitten aikana oli kova tuuli ja päällä oli fleesetakki ja tuulipuvun takki ja oli hyvä olla nautin kuitenkin elämästäni omassa paratiisisaarellani, siis vuokratulla mökillä enhän omista siellä mitään muuta kun ne juuret jotka ovat sinne kasvaneet.
Lauantaina alkaa loma ja olkoon ilma mikä hyvänsä kaiken uhallakin aion nauttia.
Ja vaikka mun ja systerin matka sinne pohjanmaalle ei nyt onnistu niin kuitenkin loma on lomaa ja silloin saa tehdä mitä haluaa.
UGH! OLEN PUHUNUT :)) - Yxitypy
viivi-amaldi. kirjoitti:
ei Oulun ja Muhoksen välillä, kun ja jos lähdet Muhokselta Kiiminkiin, tai Oulusta Kiiminkiin niin eipä ole montakaan reissua ettei poroja ole tiellä, ole varovainen sinäkin..... ne ei tahdo poistua tieltä juoksevat auton edessä pitkiä matkoja.
Siis nyt ei ole hirvistä kyse vaan just poroista.saattaa olla poroja. En ole tuota Muhos- Kiiminki väliä ajanut mies..tai naismuistiin. Ainoastaan Muhos-Oulu väliä joen eteläpuolelta.
Oulun ja Kiimingin välillä en ole koskaan nähnyt poroja. Viimeksi ajoin sen välin viikko sitten. Mutta jos olet siellä niitä nähnyt, niin kait se on uskottava. Täytyypä sitten olla varovainen kun sielläpäin liikkuu.
Oulujoen eteläpuolella ei kuitenkaan saa pitää kun ainoastaan tarhaporoja. - Yxitypy
Meriläinen kirjoitti:
täällä taas vastarannankiiski äänessä siis näppäimillä.
Auringon valoa ja kuumuutta tulee suomessa ihan riittävästi.
Viime keväänä (vuosi sitten) kävin kreetalla toukokuun lopussa ja kun astuin koneesta ulos tuli sauna vastaan, iso HUH:
Ja nyt kun täällä oli parin viikon helle jakso meinasin jo läkähtyä aivan vaikka täällä meren rannalla tuulee.
Olen kyllä täysin onnellinen tästä meidän maan vaihtelevaisuudesta.
Syksy on parasta aikaa kun ilmat pimenee ja viilenee, talvella saa olla kuin karhu pesässä ja välillä käydä ihastelemassa lumista luontoa.
Kreetan reissu oli ensimmäinen ulkomaan matkani ja vaikka josssain välissä oli levottomuus vallalla ja meinasin lähteä johonkin päin maailmaa niin en saanut aikaseksi vaikka mahdollisuus oli.
Saaressa käydessä viime vapaitten aikana oli kova tuuli ja päällä oli fleesetakki ja tuulipuvun takki ja oli hyvä olla nautin kuitenkin elämästäni omassa paratiisisaarellani, siis vuokratulla mökillä enhän omista siellä mitään muuta kun ne juuret jotka ovat sinne kasvaneet.
Lauantaina alkaa loma ja olkoon ilma mikä hyvänsä kaiken uhallakin aion nauttia.
Ja vaikka mun ja systerin matka sinne pohjanmaalle ei nyt onnistu niin kuitenkin loma on lomaa ja silloin saa tehdä mitä haluaa.
UGH! OLEN PUHUNUT :))siellä vastarannan kiiski :=))
No nämähän on asioita, joissa jokaisella saa olla oma mielipide.
Mun mielestä ei meillä saanut aurinkoa ainakaan viime kesänä tarpeeksi. Tästä kesästä ei voi vielä sanoa. Tiedä vaikka vasta elokuussa olis parhaat ilmat.
Vai oli Kreetalla jo toukokuussa niin kuumaa. Siellähän kuitenkin kuumimmat kuukaudet on kesä, heinä-ja elokuu.
Itse olin kerran kesäkuun alkupäivinä Turkissa. Lämpötila oli silloin 35 asetta. Meinasin pyörtyä siihen kuumuuteen.
Kyllähän sitä tarkenee huonona kesänäkin kun laittaa vaatetta päälle, mutta silti olis kiva, että sais juoksennelle koko kesän pihalla shortseissa. Itse olen kesäihminen, enkä tykkää oikein syksystä ja talvesta.
Oikein hyvää ja nautinnollista lomaa sulle :=)) - Yxitypy
Korppis kirjoitti:
Sinun tundra ja minun korpeni ovat aika lähekkäin Suomen mittakaavassa, vajaa kahdensadan kilometrin päässä toisistaan. Kelitkin taitaa olla likimain yhtä.
Täytyy olla kiitollinen, että voi matkustella ja olla osan vuodesta pois se jakaa ajan erilaisiin odotuksiin. Tietenkin joskus jurppii, niin matkoilla kuin kotonakin, mutta se kuuluu elämään, nyt ei jurpi ; )siellä kehäkolmosen sisäpuolellakin on rauhallista seutua, jossa vois asua. Pääkaupunkiseudulle en muuttais millään.
Käyn siellä Kainuussa ainakin kerran joka kesä. Pojan perheellä on mökki Nuasjärven rannalla Naapurivaaran lähellä.
Muuten luin tämän viikon Kalevasta, että siitä Lamposaaresta tehdään lomaparatiisi.
Meillä on ollut tapana soutaa siihen saareen kesäisin uimaan, ja aurinkoa ottamaan, kun siellä on niin mahtava rauhallinen hiekkaranta.
Kyllä mekin olemme suunnitelleet, että kun eläkkeelle jäädään..siis jos siihen asti eletään ja terveyttä riittää, asuisimme talvet etelän lämmössä ja kesäksi muuttaisimme suomeen.
Täällähän sitten riittääs asunnoksi kesämökki :=)) - Korppis
näin on kirjoitti:
Kaikilla ei ole mahdollisuutta viettää talvella ja kylminä aikoina aikaansa lämpimässä.Ei ole varaa lähteä joka talvi tai syksy etelään aurinkoon. Muistapa tämä kuomaseni.
Hiukan kai empatiaa sinultakin odottaisi, kun sanoit tuolla aiemmin, että miksi ottaa toisten murheita, jotenkin niin se ajatus oli, en muista sanatarkkaan juttua. Ei murheita tartte ottaa, voi kuitenkin hiukan myös yrittää eläytyä toisen taapertajan asemaan. Edellyttäen, että on empatiakykyä, eikä aina se oma paremmuus ja minä ole ennen muita. Tämä minua nyt pikkasen jurppii, vaan se taitaa kuulua elämään.Keskustelumme aloittajan kanssa on keskustelua matkoistamme sekä vuoden ympäri tapahtuvasta auringon energian tallentamisesta kehoomme ; ) Samalla jutustelemme niitä näitä ; )
Minä en ole tottunut valehtelemaan. Totuus on terävä miekka, joka voi haavoittaa. Tuliko syvä viilto.
Olen etuoikeutettu ja kiitollinen siitä, että minulla on mahdollisuus monipuoliseen elämään. Olen tehnyt työtä yli neljäkymmentä vuotta ja opiskellut työni ohella. Elämäni ei aina ole ollut ruusuilla tassimista, vaan raakaa työntekoa. En tunne häpeää nauttia elämästä ja kertoa siitä. Nautin niin kauan kuin terveys antaa siihen mahdollisuuden sillä käärinliinoissa ei ole taskuja
Koska paremmuuteni on sinulle sitä, että minulla on mahdollisuus matkustaa, haluan oikaista, ei tokikaan, se ei tee minusta parempaa ihmistä. Jos minun elämäntapani jurppii sinua, kierrä kommenttini. Ikävä kyllä en ole niin varakas, että voisin kustantaa matkoja varattomille.
Empatiaa koin tänään viimeksi, empatiani sai jälkeen jääneet kun katsoin TV:stä M. J:n muistojuhlaa, itkeä pirautin. - Korppis
Yxitypy kirjoitti:
siellä kehäkolmosen sisäpuolellakin on rauhallista seutua, jossa vois asua. Pääkaupunkiseudulle en muuttais millään.
Käyn siellä Kainuussa ainakin kerran joka kesä. Pojan perheellä on mökki Nuasjärven rannalla Naapurivaaran lähellä.
Muuten luin tämän viikon Kalevasta, että siitä Lamposaaresta tehdään lomaparatiisi.
Meillä on ollut tapana soutaa siihen saareen kesäisin uimaan, ja aurinkoa ottamaan, kun siellä on niin mahtava rauhallinen hiekkaranta.
Kyllä mekin olemme suunnitelleet, että kun eläkkeelle jäädään..siis jos siihen asti eletään ja terveyttä riittää, asuisimme talvet etelän lämmössä ja kesäksi muuttaisimme suomeen.
Täällähän sitten riittääs asunnoksi kesämökki :=))....minä kökötän Nuaksen rannalla ja naputtelen ergonomisesti hyvin suunnitellussa kesämökkini nettinurkkauksessa ; )
Huomiseksi lupasivat lämpenevää, joskohan pääsis taas laiturille makoilee. - Rimmir
Yxitypy kirjoitti:
siellä kehäkolmosen sisäpuolellakin on rauhallista seutua, jossa vois asua. Pääkaupunkiseudulle en muuttais millään.
Täällähän sitten riittääs asunnoksi kesämökki :=))sitä mitä voit tehdä jo tänään, jospa itsekin edes joskus muistaisin tuon...
- Yxitypy
Korppis kirjoitti:
....minä kökötän Nuaksen rannalla ja naputtelen ergonomisesti hyvin suunnitellussa kesämökkini nettinurkkauksessa ; )
Huomiseksi lupasivat lämpenevää, joskohan pääsis taas laiturille makoilee.satu olemaan poikani mökkinaapuri :=))
Tästä päivästä vois tulla ihan hyvä..lämpenee..lämpenee - Yxitypy
Rimmir kirjoitti:
sitä mitä voit tehdä jo tänään, jospa itsekin edes joskus muistaisin tuon...
elää, mutta ei sitä uskalla tyhjätaskuna lähtee toteuttamaan noita juttuja. Tai joku vois uskaltaakin, mutta ei ite oikein :=))
Pitää vaan yrittää päästä talvisin oleskelemaan mahdollisimman pitkiä aikoja lämmössä siihen eläkeikään saakka. - Kprppis
Yxitypy kirjoitti:
satu olemaan poikani mökkinaapuri :=))
Tästä päivästä vois tulla ihan hyvä..lämpenee..lämpeneeVoisin kirjoittaa kuten joku tuolla alempana ihanasta aamusta. Nauttiessani aamukahvia aurinko tupsahti esiin ja iloitsin itsekseni nähdessäni parhaan kaverini "aukorin" kuten esikoiseni pienenä aurinkoa kutsui.
Mittarissa jo nyt 17 astetta.
Sunnittelimme Peterin kanssa tulevana viikonloppuna joku ilta visiteerata isolle kirkolle jossain alkavista Lady Summertime jazz-tapahtumista. Mikäs sen kivempaa kuin jazzia jätskiä ja aurinkoa.
Naapurivaaran seutu on hyvin tuttua, siellä riijusteltiin ja tanssittiin nuorena tyttösenä.
Kortteeraan täällä lähempänä isoa kirkkoa eli Kajaania. Veneellä voisi mahdollisesti päästä Napikselle, en tosin ole ikinä kokeillut.
Laituri saattaa olla tämä äivänä in, katsotaan ; )
- norMix evk
oikeastaan kuulu tundran luonteeseen? Sitä saa mitä tilaa! ;)
Mutta ei hätää, pakkaat nyyttis porosi selkään ja karautat tänne etelän lämpöön palmujen alle lekottelemaan! Pinacoladan voin vaikka tarjota! :))- Yxitypy
tilannut. Kyllä tundralla on ollut aina vähän viileempää kuin siellä etelän palmujen siimeksessä, mutta nämä nykyiset kelit ei paljoo enää naurata.
Oon muuten tulossa sinne etelän lämpöön viikonloppuna. Saas nähdä poltanko ihoni. Täytyy varata varmaan suojakerroin 50 aurinkovoidetta.
Ja arvaa saatko kuulla, jos siellä onkin kylmää, Joten alas rukoileen luojalta lämmintä säätä viikonlopuksi ja alkuviikoksi sinne :=))
Ja kiitos.. ottaisin ennemmin tequila sunrisen :=)) Yxitypy kirjoitti:
tilannut. Kyllä tundralla on ollut aina vähän viileempää kuin siellä etelän palmujen siimeksessä, mutta nämä nykyiset kelit ei paljoo enää naurata.
Oon muuten tulossa sinne etelän lämpöön viikonloppuna. Saas nähdä poltanko ihoni. Täytyy varata varmaan suojakerroin 50 aurinkovoidetta.
Ja arvaa saatko kuulla, jos siellä onkin kylmää, Joten alas rukoileen luojalta lämmintä säätä viikonlopuksi ja alkuviikoksi sinne :=))
Ja kiitos.. ottaisin ennemmin tequila sunrisen :=))haluat väkisin tundralla asua! :)
Eikun tuut vaan lämmitteleen tänne etelään. Täällä on ihana helle, ystävällisiä ihmisiä, reipasta musaa aamuun asti, herkullista safkaa ja ilmasta viinaa! :))....siis oli siinä ainakin osa totta! :)...tosin tequila sunriseä ei ole kysynnän puutteen takia, käviskö vaihtoehdoks tequila sunset? :))- Yxitypy
norMix kirjoitti:
haluat väkisin tundralla asua! :)
Eikun tuut vaan lämmitteleen tänne etelään. Täällä on ihana helle, ystävällisiä ihmisiä, reipasta musaa aamuun asti, herkullista safkaa ja ilmasta viinaa! :))....siis oli siinä ainakin osa totta! :)...tosin tequila sunriseä ei ole kysynnän puutteen takia, käviskö vaihtoehdoks tequila sunset? :))asua tundralla, mutta mistä sitä enää tään ikäinen uutta vakituista työpaikkaa sais. Ei täältä siks uskalla mihinkään lähtä.
Kyllä se on siihen eläkeikään tyydyttävä asumaan täällä, mutta sitten kuules huiskutan sulle lentokoneesta kättä, kun lennän sun eteläntalos ja palmujes ohitse vähän vielä etelämmäks. Sinne missä kasvaa isoja palmuja ulkona, eikä jossain olohuoneen nurkassa kukkapurkissa :=))
Millanen paukku tuo tequila sunset olis? Mitä siihen tequilan lisäks tulee? En ole koskaan maistanut. Oletko ihan itse paukun suunnitellut? :=)) Yxitypy kirjoitti:
asua tundralla, mutta mistä sitä enää tään ikäinen uutta vakituista työpaikkaa sais. Ei täältä siks uskalla mihinkään lähtä.
Kyllä se on siihen eläkeikään tyydyttävä asumaan täällä, mutta sitten kuules huiskutan sulle lentokoneesta kättä, kun lennän sun eteläntalos ja palmujes ohitse vähän vielä etelämmäks. Sinne missä kasvaa isoja palmuja ulkona, eikä jossain olohuoneen nurkassa kukkapurkissa :=))
Millanen paukku tuo tequila sunset olis? Mitä siihen tequilan lisäks tulee? En ole koskaan maistanut. Oletko ihan itse paukun suunnitellut? :=))Sain juuri valmiiksi suunnitelemani tequila sunset drinkkini esittelyvideon, jossa tietysti itse esiinnyn sujuvalla Lontoon murteella! :))
http://www.ehow.com/video_4539092_make-tequila-sunset-mixed-drink.html
Olennainen pointtihan oli siirapin vaihto karhunvatukkabrändiin! Maistus varmaan sullekin!:)
Meilläpäin kuule pärjää kesällä T-paidassa eikä villapaitaa tarvita kuten tundralla. Eikä ole tarvetta myöskään hakea kesää tuhansien kilsojen päästä. Revi siitä! :)- sellaisen
norMix kirjoitti:
Sain juuri valmiiksi suunnitelemani tequila sunset drinkkini esittelyvideon, jossa tietysti itse esiinnyn sujuvalla Lontoon murteella! :))
Olennainen pointtihan oli siirapin vaihto karhunvatukkabrändiin! Maistus varmaan sullekin!:)
Meilläpäin kuule pärjää kesällä T-paidassa eikä villapaitaa tarvita kuten tundralla. Eikä ole tarvetta myöskään hakea kesää tuhansien kilsojen päästä. Revi siitä! :)esittelyvideon valmiiksi, että oikein tequila sunsetin?
- Yxitypy
norMix kirjoitti:
Sain juuri valmiiksi suunnitelemani tequila sunset drinkkini esittelyvideon, jossa tietysti itse esiinnyn sujuvalla Lontoon murteella! :))
Meilläpäin kuule pärjää kesällä T-paidassa eikä villapaitaa tarvita kuten tundralla. Eikä ole tarvetta myöskään hakea kesää tuhansien kilsojen päästä. Revi siitä! :)En muuten ole tiennytkään että tequila sunset paukkuja on olemassa. Ihan auringonlaskun näköinen paukusta tuli.
Tuota pitää joskus maistaa, vaikka olenkin enemmän punkun ystävä. Noista väkevistä viinaksista en tykkää.
Heh,heh.. Taitaapa teillä nyt sataa. Ainakin kun katsoin sadetutkaa. Enkä mitenkään vahingoniloinen ole :=))
Sähän omaatkin niin vilkkaan mielikuvituksen, että näet talvellakin silmissäs pelkkää aurinkoa. Tosin se on aika hyvä piirre ihmisessä.
Mutta nyt lähden ulos fillaroimaan, vaikka satais tikku-ukkoja. Ei se ilma tästä ikkunasta katsomalla ainakaan parane. - ei ollut
Yxitypy kirjoitti:
En muuten ole tiennytkään että tequila sunset paukkuja on olemassa. Ihan auringonlaskun näköinen paukusta tuli.
Tuota pitää joskus maistaa, vaikka olenkin enemmän punkun ystävä. Noista väkevistä viinaksista en tykkää.
Heh,heh.. Taitaapa teillä nyt sataa. Ainakin kun katsoin sadetutkaa. Enkä mitenkään vahingoniloinen ole :=))
Sähän omaatkin niin vilkkaan mielikuvituksen, että näet talvellakin silmissäs pelkkää aurinkoa. Tosin se on aika hyvä piirre ihmisessä.
Mutta nyt lähden ulos fillaroimaan, vaikka satais tikku-ukkoja. Ei se ilma tästä ikkunasta katsomalla ainakaan parane.hänen omaa mielikuvitustaan vaan täältä netistä lainattua.
Yxitypy kirjoitti:
En muuten ole tiennytkään että tequila sunset paukkuja on olemassa. Ihan auringonlaskun näköinen paukusta tuli.
Mutta nyt lähden ulos fillaroimaan, vaikka satais tikku-ukkoja. Ei se ilma tästä ikkunasta katsomalla ainakaan parane.en minäkään! :)) No kuukkelilla nyt löytää mitä ihmeellisimpiä asioita. Täytyy varmaan kans hommata tequilapullo ja alkaa kokeileen uusia miksereitä. Miten olis vaikka teguila midnightsun? Lantrinkiks vois vaikka laittaa puolukkamehua ja makeutukseks lakkalikööriä!
No lievää kosteutta on todella etelässäkin havaittavissa, mutta njurmikko ja kukat on aika-ajoin kasteltava:) Iltaa kohti varmaan taas selkenee, että minäkin pääsen fillaroiman!:) Sitäpaitsi täällä talvella on oikeasti aurinko toisin kuin tundran kaamoksessa! :)ei ollut kirjoitti:
hänen omaa mielikuvitustaan vaan täältä netistä lainattua.
Palstan Sherlock Holmes teki suuren "paljastuksen".
No tiedoksi vaan, että kaikkia mun juttuja ei ole edes tarkoitettu otettavaksi ihan tosissaan. Mutta kun alan puhumaan muunneltua totuutta ainakin yritän sen tehdä tavalla, että muutkin sen huomaavat! Kaikesta päätellen onnistin tavoitteessani tälläkin kertaa! :))- Yxitypy
norMix kirjoitti:
en minäkään! :)) No kuukkelilla nyt löytää mitä ihmeellisimpiä asioita. Täytyy varmaan kans hommata tequilapullo ja alkaa kokeileen uusia miksereitä. Miten olis vaikka teguila midnightsun? Lantrinkiks vois vaikka laittaa puolukkamehua ja makeutukseks lakkalikööriä!
No lievää kosteutta on todella etelässäkin havaittavissa, mutta njurmikko ja kukat on aika-ajoin kasteltava:) Iltaa kohti varmaan taas selkenee, että minäkin pääsen fillaroiman!:) Sitäpaitsi täällä talvella on oikeasti aurinko toisin kuin tundran kaamoksessa! :)uusien paukkujen suunnitteluun.
Sehän olis sama keksiä sitten koko päivälle omat paukut, niin saa naukkailla tequilaa aamupäivästä seuraavaan aamupäivään.
Nyt sitten suunnittelet, mitkä sekoitukset seuraaviin juomiin: tequila afternoon sun, tequila forenoon sun, tequila evening sun, tequila midday sun. Ja vieläpä erikoispaukku, Tequila Every dog has his day ( tulis mun lempparijuoma) Aamusekoitusta ei tehdä, koska nukutaan aamupäivään saakka.
Seuraavaksi voisitkin perustaa tequilaravintolan sinne muovisen palmupökkelön viereen :=)))
Niin.. teillähän on siellä tietenkin se kuukin väärinpäin.
Tundralla nyt jo 15 lämmintä ja ihan kirkas taivas. Taitaa tulla bikinikelit :=))
- uin uin..
ainakaan vielä. Sekin ilo koleudesta. Nyt arska jo paistaa, yöllä satoi kovasti. Kelit ihan passelit. Matonpesuun pääsee vielä varmasti. Kuivaus on eri juttu. Odotellaan...Uskon että helle alkaa samalla kuin työtkin, näin aina :)
- vuodentakainen
aloitus nostetaan esille, pelkkä linkkikin olisi riittänyt. Sitä se huomion keskipisteessä oleminen teettää.
keleissä. Ihan normaalia kesäsäätä pidellyt. On ollut ihan hellettäkin ja sitten tommosta vähän vilposempaa, jolloin jaksaa jotain touhutakkin. Sadettakaan ei ole tarvinnut paljon pidellä. Nyt juuri tuli kauan odotettu sade, toivon mukaan sataisi nyt niin paljon, että kastelisi maan kunnolla eikä vain vähän pintaa.
- Yxitypy
jossainpäin suomee. Täällä oli hellettä vajaan viikon. Suomi on pitkä maa :=))
Yxitypy kirjoitti:
jossainpäin suomee. Täällä oli hellettä vajaan viikon. Suomi on pitkä maa :=))
se on kaiken a ja o;) Minä olen vähään tyytyväinen, helteiden suhteen. Ihan jouten kun en oikein osaa olla ja hellepäivinä ei paljoa jaksa "raataa" niin ei ihan viikkotolkulla tarvis hellettä ollakkaan. Kunhan on kesä. Ja jos satamaan sattuu ja ulkohommia on, niin ei kun sadevaatteet ylle ja töihin.
Jännä juttu muuten ihmisten niin erilaiset odotukset sään suhteen ja vallinneiden kelien kokeminen. Viime kesänäkin monet (samalla paikkakunnalla asuvatkin) valittivat sateista kesää. Itsekseni ihmettelin valituksen syitä ja totesin, ettei kovin montaa kertaa tarvinnut sateenvarjoa eikä pitkähihaista koiran kanssa lenkkeillessä. Syksymmällä sitten satelikin useammin.- Yxitypy
mies-vm56 kirjoitti:
se on kaiken a ja o;) Minä olen vähään tyytyväinen, helteiden suhteen. Ihan jouten kun en oikein osaa olla ja hellepäivinä ei paljoa jaksa "raataa" niin ei ihan viikkotolkulla tarvis hellettä ollakkaan. Kunhan on kesä. Ja jos satamaan sattuu ja ulkohommia on, niin ei kun sadevaatteet ylle ja töihin.
Jännä juttu muuten ihmisten niin erilaiset odotukset sään suhteen ja vallinneiden kelien kokeminen. Viime kesänäkin monet (samalla paikkakunnalla asuvatkin) valittivat sateista kesää. Itsekseni ihmettelin valituksen syitä ja totesin, ettei kovin montaa kertaa tarvinnut sateenvarjoa eikä pitkähihaista koiran kanssa lenkkeillessä. Syksymmällä sitten satelikin useammin.mistään helteistä itsekään. Ihan tyytyväinen olisin sellaseen 20 asteeseen.
Saanko kysyä mistäpäin suomea olet? Yxitypy kirjoitti:
mistään helteistä itsekään. Ihan tyytyväinen olisin sellaseen 20 asteeseen.
Saanko kysyä mistäpäin suomea olet?on ollut meikäläiselle oikeastaan paras mahdollinen sää. Reilu 20 lämmintä, ei pahemmin tuulta eikä aurinko porota koko päivää ihan täydeltä terältä.
Parikymmentä minuuttia meni tänään kun ajoin etelään päin ja tulin Porvooseen.
- Hupijuttu
nyt kytkintä, niin huomenna on helle.
Eihän täältä nyt uskalla mihinkään lähteä, kun helteet saatavat sitten yllättää?- Yxitypy
nostasinki, mutta nyt ei oikein voi.
Kyllä sitä kovasti odottaa jos vielä jonkun hellepäivän lykkäis, mutta kun katsoin viiden vuorokauden sääennusteen, ei kovin hyvää luvannut.
Minulle kyllä sellanen 20 astetta riittäis vallan mainiosti. Joten toivotaan, toivotaan :=))
- Yxitypy
on otettu viime kesän aloitus :=))
Kyllä melkein yhdyn tähän vuoden takaiseen kommenttiini. Tosin ehkä hiukka parempi sää ollut tänä kesänä.- Duntralla
Tänä kesänä paljon hyttysiä ?
- Yxitypy
Duntralla kirjoitti:
Tänä kesänä paljon hyttysiä ?
paljon ollut. Eikait nekään näin kylmässä säässä viihdy.
Nytkin vaan 11 lämpöastetta ja taivas harmaa ja sateinen :=((
- henri|
varovaisen toiveikas, että kelit tästä vielä paranee.
- Yxitypy
lupashan se jo vähän lämpenevää viikonloppua kohti :=))
- paapuuri
mikäs keleissä vikana, kesä on kesä, kyllä sen kestää ;))
- Yxitypy
etelän immeinen. Tuus paapu tänne, niin katotaan :=)))
- paapuuri
Yxitypy kirjoitti:
etelän immeinen. Tuus paapu tänne, niin katotaan :=)))
lapaset käteen ja talvitakki ottaa mukaan varalle?
Lähen kohta tulemaan:)) - Yxitypy
paapuuri kirjoitti:
lapaset käteen ja talvitakki ottaa mukaan varalle?
Lähen kohta tulemaan:))ja välihousut vois olla kova sana. Ei ihan talviturkkia, mutta kevyt tikkitakki pitää olla :=))
Tällä hetkellä ei sada, niin taidanpa lähtee pyöräileen, mutta ihan oikeesti otan nahkahansikkaat varalta mukaan. Kyllä täällä senverran koleaa on. - paapuuri
Yxitypy kirjoitti:
ja välihousut vois olla kova sana. Ei ihan talviturkkia, mutta kevyt tikkitakki pitää olla :=))
Tällä hetkellä ei sada, niin taidanpa lähtee pyöräileen, mutta ihan oikeesti otan nahkahansikkaat varalta mukaan. Kyllä täällä senverran koleaa on.täydellisen sopiva aittojen siivoukseen:)
Ei ole täälläkään satanut yhtään, kesäinen ilma, parikymmentä lämpöastetta. - viivi-amaldiina
paapuuri kirjoitti:
täydellisen sopiva aittojen siivoukseen:)
Ei ole täälläkään satanut yhtään, kesäinen ilma, parikymmentä lämpöastetta.mitä sitä nyt leuhkitaan siel sillä lämmöllä, meil vain 14 lämmintä ja aurinkoa ei näy vaik kuinka kurkkis.
Eipäs silti itselläni on lämmin, jokin ihme kiusaus iski tänä aamuna vaihtaa hiukan järjestystä olkkarissa ja tuos toisessa makuuhuoneessa, no nyt ne on vaihdettu, mutta seinälampetit viel huutaa paikkaa seinälle.
Apua odotan kunhan mieheni kerkeää kiinnitykset laittamaan.
Nyt on silmälle iloa pitkäksi aikaa, tyhjensin hiukan huonekaluista olkkaria ku tuntui niin liian täydeltä.
Nyt ruuan tekoon, kalapuikkoja ja pottuja kastikkeineen on päivän menyy, en kylä itse perusta oikeen noista puikoista, mutta nyt täytyy tykätä tulee nopsaa.... - paapuuri
viivi-amaldiina kirjoitti:
mitä sitä nyt leuhkitaan siel sillä lämmöllä, meil vain 14 lämmintä ja aurinkoa ei näy vaik kuinka kurkkis.
Eipäs silti itselläni on lämmin, jokin ihme kiusaus iski tänä aamuna vaihtaa hiukan järjestystä olkkarissa ja tuos toisessa makuuhuoneessa, no nyt ne on vaihdettu, mutta seinälampetit viel huutaa paikkaa seinälle.
Apua odotan kunhan mieheni kerkeää kiinnitykset laittamaan.
Nyt on silmälle iloa pitkäksi aikaa, tyhjensin hiukan huonekaluista olkkaria ku tuntui niin liian täydeltä.
Nyt ruuan tekoon, kalapuikkoja ja pottuja kastikkeineen on päivän menyy, en kylä itse perusta oikeen noista puikoista, mutta nyt täytyy tykätä tulee nopsaa....Minä sain yhden aitan melekin siivottua, kaivoin esiin levitettävän laverin, puusohvan ja kirjoituspöydän, eräs tuttava hakee itselleen.
Vielä kyseli, mitä maksaa, hyvänen aika, minä voin vähän maksaa, kun hän vie ne pois.
Erästä henkilöä varten jätin vihreän, 33 vuotta vanhan samettituolin, ajattele, joku haluaa sellaisen, käsittämätöntä ;)))
Sinulle voin kertoa, että se henkilö on Tiina (viivatiina), tulee hakemaan sen, kunhan ehtii.
Tuleeko sinulle usein noita huonekalun paikan vaihtamiskiusauksia, jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, en tiedä mistä:))) - Yxitypy
paapuuri kirjoitti:
täydellisen sopiva aittojen siivoukseen:)
Ei ole täälläkään satanut yhtään, kesäinen ilma, parikymmentä lämpöastetta.muuten täälläkin jo 17,5 näyttää mittari, ja sade loppui..ainakin vähäks aikaa. Laitoin liikaa vaatetta kun lähdin pyöräileen. Olipa kuitenkin paita märkä kun pääsin kotiin. Siis hiestä ja kunnon sadekuurosta.
Kyllä se siittä, kun ei hätäillä :=)) - paapuuri
Yxitypy kirjoitti:
muuten täälläkin jo 17,5 näyttää mittari, ja sade loppui..ainakin vähäks aikaa. Laitoin liikaa vaatetta kun lähdin pyöräileen. Olipa kuitenkin paita märkä kun pääsin kotiin. Siis hiestä ja kunnon sadekuurosta.
Kyllä se siittä, kun ei hätäillä :=))en vaan millään malttanut olla kertomatta:)))))
- viivi-amaldiina
paapuuri kirjoitti:
Minä sain yhden aitan melekin siivottua, kaivoin esiin levitettävän laverin, puusohvan ja kirjoituspöydän, eräs tuttava hakee itselleen.
Vielä kyseli, mitä maksaa, hyvänen aika, minä voin vähän maksaa, kun hän vie ne pois.
Erästä henkilöä varten jätin vihreän, 33 vuotta vanhan samettituolin, ajattele, joku haluaa sellaisen, käsittämätöntä ;)))
Sinulle voin kertoa, että se henkilö on Tiina (viivatiina), tulee hakemaan sen, kunhan ehtii.
Tuleeko sinulle usein noita huonekalun paikan vaihtamiskiusauksia, jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, en tiedä mistä:)))vaihdettua järjestystä, remppaa kyllä täs teimme hiljattain muisteletko sitä, ehkä.
Tiina on varmaan onnellinen tuolistaan, onko viel sellainen jossa puiset kaarevat käsinojat, auts, ne on aivan ihania.
Tiedätkös kaik vanha on kaunista. :)))
Täälläkin on ulko-lämpötila noussut, tuntuu ihan kesältä. - paapuuri
viivi-amaldiina kirjoitti:
vaihdettua järjestystä, remppaa kyllä täs teimme hiljattain muisteletko sitä, ehkä.
Tiina on varmaan onnellinen tuolistaan, onko viel sellainen jossa puiset kaarevat käsinojat, auts, ne on aivan ihania.
Tiedätkös kaik vanha on kaunista. :)))
Täälläkin on ulko-lämpötila noussut, tuntuu ihan kesältä.on silleen ja tälleen :)))
Tässä tuolissa ei ole minkäänlaisia käsinojia, minusta siinä oli
epämiellyttävä istua, pari vuotta taisi olla käytössäni,
silloin neitinä ollessani.
Ollaanhan mekin sitten kauniita, ainakin kohta, kun vielä
vähän vanhetaan ;)) - Yxitypy
paapuuri kirjoitti:
en vaan millään malttanut olla kertomatta:)))))
mitä tuolloin 24.2 tapahtui? :=))
Tundralla 13 jo tähän aikaan aamulla. Ei paha, ei paha. Vettä kylläkin sataa.
tänä aamunakin vain 11 mittarissa, onneksi plussaa sentäs :)
Päivällä lämpiää ja mie ainakin uskon että tänä kesänä tulee vielä helteitäkin, nänäni sanoo niin :)
Vileällä on kivempi liikkua ulkona..- Yxitypy
on täälläkin.
Ainakin lupas vähän lämpenevää.
Viileä sää on hyvä lenkkeilysää, kunhan vettä ei sada.
Nyt otankin itteeni niskasta kiinni ja lähden lenkile, kun lopetti sateen :=))l
- G.J.
nyt kesän olla omanlaatuisena kesänä ja nauttia ettei tarvitse liukastella jäällä kuorutetuilla jalkakäytävillä.
- Yxitypy
yks lohtu tuo ettei tarvi liukastella :=))
Alkaa ollakin aika omalaatuisia nämä nykykesät, mutta sillehän ei pieni ihmnen voi mitään. Tyydyttävä vaan on.
ek sää on jo huomannut et suame kesä on lyhyt ja wähälumine :=)
ja mitä wikaa keleis on ollu?- Yxitypy
minä sen huomannut.
Eihän keleissä mitään vikaa..ainakaan etelän ihmisille :=))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022196- 1041634
- 821318
- 1211293
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601068Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601044- 511017
- 36942
- 33814