***kesytyksestä

kysymys***

Jos mä yritän kesyttää kahta lintua, niin mitä pitää tehdä?
Käsketään viedä käsi herkun kanssa häkkiin, mutta jos toinen kiinnostuu ja toinen räpiköi peloissaan?

4

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiljaa hyvä tulee.

      Idea on viedä käsi häkkiin niin hiljaa ja rauhallisesti, ettei linnut säikähdä sitä. Heti jos lintu säikähtää, pysähdy ja anna linnun tottua käden siinä kohdassa oloon.
      Jos lintu joutuu kesytyksessä pelkotilaan, ei kesytyksestä ole hyötyä, melkeinpä päinvastoin. Eli tämä kaikki täysin linnun ehdoilla, pikkuhiljaa. Muuten jää tulos saamatta.

      • se kesympi

        ei sit saa palkkiota siitä että tulee syömään kun käsi on pakko ottaa pois kun toinen pelkää?


      • hyvä tulee!
        se kesympi kirjoitti:

        ei sit saa palkkiota siitä että tulee syömään kun käsi on pakko ottaa pois kun toinen pelkää?

        Sinun ei tarvitse ottaa kättä pois, vaan laitat sen vain niin pitkälle kun arempi sen kestää ilman että lähtee orrelta karkuun. Rohkeampi tulee varmasti sinnekin herkun perään ja pikkuhiljaa saat silloin arempaakin totutettua käden paikalla oloon niin, ettei se saa siitä vain lisää pelkäämisen syytä.
        Ehdottomasti vältä nopeita liikkeita ja pysähdyt aina kun linnut antavat merkin pelkäämisestä ja ovat väistämässä. Ennen sitä pysähdyt ja annat lintujen tottua tilanteeseen. Ehkä et sillä kertaa pääse sen edemmäs, mutta ainoa keino on rauhallisuus. Pakottamalla et saa undulaateista kesyjä, se on varma.
        Turhalla hätäilyllä voit siis pilata koko homman, joten maltti on valttia, jotta saat niistä luottavat ystävät itsellesi.


      • äskeiseen.
        hyvä tulee! kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse ottaa kättä pois, vaan laitat sen vain niin pitkälle kun arempi sen kestää ilman että lähtee orrelta karkuun. Rohkeampi tulee varmasti sinnekin herkun perään ja pikkuhiljaa saat silloin arempaakin totutettua käden paikalla oloon niin, ettei se saa siitä vain lisää pelkäämisen syytä.
        Ehdottomasti vältä nopeita liikkeita ja pysähdyt aina kun linnut antavat merkin pelkäämisestä ja ovat väistämässä. Ennen sitä pysähdyt ja annat lintujen tottua tilanteeseen. Ehkä et sillä kertaa pääse sen edemmäs, mutta ainoa keino on rauhallisuus. Pakottamalla et saa undulaateista kesyjä, se on varma.
        Turhalla hätäilyllä voit siis pilata koko homman, joten maltti on valttia, jotta saat niistä luottavat ystävät itsellesi.

        Ja muistathan lähestyä lintuja aina niiden tasoa matalemmalta. Linnut pelkäävät enemmän ylempää tulevia hahmoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe