Anopillani

on koira

onko oikein että että koira menee lapsen edelle!!
Anopillani on staffi 6 vuotias.
Koira saa tehdä mitä haluaa.
Lapseni kun menee kylään ja istahtaa sohvalle niin lapsi joutuu väistymään sohvalta kun koira tulee sohvalle istumaan.
Leluja ei voi sinne viedä kun koira repii ne lapsen kädestä.
Se hyppii päälle ja repii paidan ja takin hihat.
Haukkuu huomiota heti anopilta kun menee kylään ja anoppi juoksee koiran perässä ja pyytää koiraa näyttämään mikä on hätänä.
Olen nyt kieltännyt tyttöäni käymästä anopin luona pelkään tuota koiraa.
Itsellämme on kaksi koiraa.
Ja pidän tuollaista koiran suosimista vääränä.

Mitä mieltä olette.

100

16608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-hatam

kanssasi. Vaikka koira on minullekin kaikki kaikessa, menee lapset, ja nykyään myöskin lastenlapset sentään kaiken edelle.

Tosin koirakin on minulle tärkeä, mutta ei ihmistä ja koiraa sentään voi samassa suhteessa käsittää.

• aloittaja

Oli koirat jo ennen lapsemme syntymää ja anoppini halusi tuolloin tappaa ne kun ne on sekarotuisia ja ne voi tappaa lapsemme kun se kuuluu sekarotuisten luonteeseen.
        Koiramme tietävät paikkansa perheessä ja mitään ongelmia ei ole ollut.
        Ne eivät kerjää ruokapöydästä ym.
        Mutta kun menet anopin luokse niin varaudu siihen että koira vie puolet ruuasta lautaselta.
        Koira on onnellisempi kun se tietää asemansa perheessä.
        Itse olen meidän lauman pomo.

• ex-hatam
        aloittaja kirjoitti:

Oli koirat jo ennen lapsemme syntymää ja anoppini halusi tuolloin tappaa ne kun ne on sekarotuisia ja ne voi tappaa lapsemme kun se kuuluu sekarotuisten luonteeseen.
        Koiramme tietävät paikkansa perheessä ja mitään ongelmia ei ole ollut.
        Ne eivät kerjää ruokapöydästä ym.
        Mutta kun menet anopin luokse niin varaudu siihen että koira vie puolet ruuasta lautaselta.
        Koira on onnellisempi kun se tietää asemansa perheessä.
        Itse olen meidän lauman pomo.

veriviholliset, varsinkin, jos perheeseen liittyy vielä pieniä lapsia.

Olen kai jo kertonutkin, mutta sinulle tämä komedia:

Anoppi ilmoitti tulevansa yllättäen kylään. Tulimme juuri töistä ja kiireellä yritimme saasa paikkoja edes jonkinmoiseen järjestykseen.

Kahvipöytään istuessaan anoppi sitten kaatui tuolineen päivineen selälleen.

Koira mokoma oli syönyt juuri siitä tolista jalan lähes poiukki ja anopin istuessa tuoliin se jalka katkesi.

Vikahan oli tietysti minun, minä kun en pitänyt anopistani. Tosin ei koirakaan paljon huomiota häneltä sen jälkeen saanut.

• kala-ukko
        ex-hatam kirjoitti:

Anoppi ilmoitti tulevansa yllättäen kylään. Tulimme juuri töistä ja kiireellä yritimme saasa paikkoja edes jonkinmoiseen järjestykseen.

Koira mokoma oli syönyt juuri siitä tolista jalan lähes poiukki ja anopin istuessa tuoliin se jalka katkesi.

Vikahan oli tietysti minun, minä kun en pitänyt anopistani. Tosin ei koirakaan paljon huomiota häneltä sen jälkeen saanut.

kaahia, sinnuu syytti, ko vaimois ei olluna tuolinjalkoo korjanna.

• ja serkun adoptiolapset

Nekö eivät mene koirasi edelle?

• sadett
        ex-hatam kirjoitti:

Ei koirat kuulu edes sisälle, kidutusta!!!

• no name

Muistathan että talossa talon tavalla, eli jos anopillasi on eri säännöt koirille kuin teillä niin se on sinun kestettävä. Voit ainoastaan välttää tätä kyläilypaikkaa jos pelkäät lapsesi puolesta.

• ANOPPISI

koiraa. Ei ole helppoa silläkään. Koira nimittäin voi paremmin kun sillä on "isäntä" joka johtaa. Muuten eläin tuntee turvattomaksi olonsa ja siksi kaipaa heti anoppisi huomiota. Ei anoppisi taida tietää koirista mitään vaan pitää kuin pientä lasta jota ei saa kieltää. koiralle pitää olla rajat,kuri ja paljon hellyyttä.Silloin koira voi hyvin. Ja myös ihmiset ympärillä.

• Anopille koirankoulutusesite
        ANOPPISI kirjoitti:

koiraa. Ei ole helppoa silläkään. Koira nimittäin voi paremmin kun sillä on "isäntä" joka johtaa. Muuten eläin tuntee turvattomaksi olonsa ja siksi kaipaa heti anoppisi huomiota. Ei anoppisi taida tietää koirista mitään vaan pitää kuin pientä lasta jota ei saa kieltää. koiralle pitää olla rajat,kuri ja paljon hellyyttä.Silloin koira voi hyvin. Ja myös ihmiset ympärillä.

...postiluukusta sisään!

• KingSalmon
        ANOPPISI kirjoitti:

Hyvin lohkaistu.
        "Koira nimittäin voi paremmin kun sillä on "isäntä" joka johtaa."
        Tuon "koiran" tilalle voit laittaa myös lapsesi. Aina tulee olemaan joku, joka asettaarajat lapsellesi. Teillä itsellänne on vapaus valita asetatteko ne itse vai asettaako ne viranomainen.

• ei ei

anoppi on aika itseään... lapset mekastaa ja sotkee. anopin koira on niin ......rauhallinen ja sopeutuva , kunhan kukaan ei asetu sen reviirille. ( jos soittelee , sano vain et on kiire/laatuaika lapsen kanssa,ei jouda..ja lyö luuri kii).Ota vaan niskaote anopistas ja "unohda toviksi,hänet"

• täpi

tuos exsällä meni koirat lapsien erelle aikanaan ja taitaa mennä erelleen.... ainakin mitä olen kiertoteitä kuullut. Emme pirä yhteyksiä ja kiitän luojaani siintä, et yhteisiä tenavia ei tullut tehtyä.

• Nanonano

Tuollasiahan kaikki koira ihmiset on...

• koiranomistaja.

Niin millaisia? Koiranomistajia on semmoinen määrä, että niitä ei voi millään muulla tavalla niputtaa kuin sillä että ovat koiranomistajia. Meidän naapurirapussa asuu kukkahattutäti joka lässyttää räyhäävälle villakoiralleen, kun taas joskus tulee kadulla törmättyä naiseen joka pitää saksanpaimenkoiransa kurissa ja järjestyksessä koko lenkin ajan. Itselläni yli 15 vuoden kokemus koirista ja tällä hetkellä niitä on kolme kappaletta - eikä yksikään hypi silmille koska mä olen tyranni jos tarve vaatii. Jokainen koirani on lapsiystävällinen.

• Pyh ja pah
        koiranomistaja. kirjoitti:

Niin millaisia? Koiranomistajia on semmoinen määrä, että niitä ei voi millään muulla tavalla niputtaa kuin sillä että ovat koiranomistajia. Meidän naapurirapussa asuu kukkahattutäti joka lässyttää räyhäävälle villakoiralleen, kun taas joskus tulee kadulla törmättyä naiseen joka pitää saksanpaimenkoiransa kurissa ja järjestyksessä koko lenkin ajan. Itselläni yli 15 vuoden kokemus koirista ja tällä hetkellä niitä on kolme kappaletta - eikä yksikään hypi silmille koska mä olen tyranni jos tarve vaatii. Jokainen koirani on lapsiystävällinen.

Sulla tuskin onkaan miestä kun jos sulla peräti 3 räkyttäjää...ei ainakaan kukaan terve mies haluaisi kanssasi olla...no koirat taitaa sinut muutenkin tyydyttää...

• koiranomistaja.
        Pyh ja pah kirjoitti:

Sulla tuskin onkaan miestä kun jos sulla peräti 3 räkyttäjää...ei ainakaan kukaan terve mies haluaisi kanssasi olla...no koirat taitaa sinut muutenkin tyydyttää...

Mun parisuhdeasiat ei kyllä sinulle kuulu, ja voihan mulla olla miehen sijasta nainenkin - tervetuloa 2000-luvulle. Eikä yksikään mun koirista ole räkyttäjä.

Ja miten niin "kukaan terve mies ei haluaisi kanssani olla" - en mäkään dumppaa mahdollista seurustelukumppania jos se ny sattuu harrastamaan veneilyä. Ja btw, kyllä niitä koiraihmisiä miehistäkin löytyy, tsekkaa esim. metsästyspiirit - siellä me naiset ollaan harvinaisia!

• lastasi

Jos anoppi ajaa lapsesi sohvalta pois kun koira menee sohvalle istumaan, toimii hän lapsesi parhaaksi koska koirahan voi istua lapsesi päälle.

• pahempia

Mun siskollani on kissa, joka käy kiinni ihmisen jalkaan ja raapii, repii, puree.
      Minulla oli ihana 6-kuinen vauva, kun tapasimme ekan kerran mummolassamme.
      Siskoni ei ollut näkevinään lastani vaan ihana kissa vain oli esittelyn kohteena.

Kyllä tuntui pahalta kun sain vielä pelätä vauvani puolesta. Kissan raapasut vauvan naamassa olisivat olleet kohtalokkaat.

Edelleen siskollani on uusi kissa, josta on kasvamassa lellimällä sama peto.
      Kissa saa hyppiä ruokapöydällä ruokien seassa ja sitä ei saa yhtään komentaa, jottei se pelästyisi.
      Apua, kesällä pakko tavata mummolassa. Miten kestän??

• EI hätää

Et taida muutenkaan tavata siskoasi järin usein, joten pitääkö sinne mummolaankaan mennä yhtä aikaa.

• päättelit
        EI hätää kirjoitti:

Et taida muutenkaan tavata siskoasi järin usein, joten pitääkö sinne mummolaankaan mennä yhtä aikaa.

etten tapaa siskoani "järin usein"? Mikä on usein ja mikä harvoin? Eikö ne ole tulkintakysymyksiä?

Kun sattuu kekkerit, jotta on pakko mennä mummolaan samaan aikaan, nääs.

• näin meillä..

Että mua vituttaa kun jotkut ihmiset aina laittaa kissojen piikkiin että vauva on vaarassa..No huh huh! Meillä ei kissat hypi pöydälle,ei raavi,ei pure ja ovat muutenkin siististi ja kiltisti. Olleet niin jo 10 vuotta. Joten älä YLEISTÄ!!! Eläimet kuin eläimet käyttäytyvät siivosti kun niillä on oikeanlainen omistaja! Joka ottaa niistä vastuun varsinkin kun on vieraita..Lapsia tai aikuisia! Sitäpaitsi ei kissojen tyypilliseen tapaan kuulu raapia ja purra! Se on luonnevikainen. Kissat on YLEENSÄ rauhallisia ja kilttejä. Ainakin suurin osa kissoista mitä minä tunnen. Koiriin pätee sama asia! Luonnevikaisia on koirissakin,mutta niin on myös ihmisissä!

• ...,,...
        näin meillä.. kirjoitti:

Että mua vituttaa kun jotkut ihmiset aina laittaa kissojen piikkiin että vauva on vaarassa..No huh huh! Meillä ei kissat hypi pöydälle,ei raavi,ei pure ja ovat muutenkin siististi ja kiltisti. Olleet niin jo 10 vuotta. Joten älä YLEISTÄ!!! Eläimet kuin eläimet käyttäytyvät siivosti kun niillä on oikeanlainen omistaja! Joka ottaa niistä vastuun varsinkin kun on vieraita..Lapsia tai aikuisia! Sitäpaitsi ei kissojen tyypilliseen tapaan kuulu raapia ja purra! Se on luonnevikainen. Kissat on YLEENSÄ rauhallisia ja kilttejä. Ainakin suurin osa kissoista mitä minä tunnen. Koiriin pätee sama asia! Luonnevikaisia on koirissakin,mutta niin on myös ihmisissä!

mieltä. Itselläni ollut kissoja ja koiria. Eivätkä ne hypi ja pure. Kissa kyllä meni itse vieraita lapsia piiloon sängyn alle,jos tunsi itsensä uhatuksi.

• mummutar
        näin meillä.. kirjoitti:

Olet aivan oikeassa siinä, että eläimellä, olipa se kissa tai koira, on hyvä elää, kun niillä on oikeanlainen omistaja. Näitä omistajia tuntuu olevan kovin vähän nykyään. Vika ei ole eläimissä, vaan omistajissa. Olisi hyvä, jos olisi pakollinen koulutus ja luonnetesti ihmisille, jotka haluavat lemmikin.

• no name
        näin meillä.. kirjoitti:

olet täysin oikeassa!meillä myöskin kissa josta ei ole koskaan ollut vaaraa kellekkään,ei isoille eikä pienille vieraille.niistä pennuista se enempi vaaraa on kissalle kun hätyyttävät ja repivät..prkl!

• gig

se on sairautta sellainen että kohtelee jotain eläintä paremmin kui ihmisiä. jotkut jopa puhuttelee esim. koiriansa lapsikseen.jos on itse synnyttänyt tai on isä voi sanoa vasta lapsikseen!!

• canis21

Kyllä minä ainakin kutsun itseäni "äidiksi" kun puhuttelen koiraani tai kissojani. Lemmikit on minulle todella tärkeitä, mutta on niillä rajansakkin. Tietyt pelisäännöt pitää olla jotta arki sujuu ongelmitta, minun kattoni alla ollaan tasa-arvoisia, ketään ei kyykytetä. Ei koiraa eikä kissoja, mutta ne jokainen tietää mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Mitä nyt toinen kissoista joskus kukkia maistelee, mutta tietää että sitä ei saisi tehdä. Mutta toisaalta, minä taas en lapsista välitäkkään, en niitä itselleni tahdo, enkä yleisessä mittakaavassa edes pidä lapsista... Siskon lapset tällä hetkellä ainoat joista pidän, vieraat muksut enemmänkin raivostuttavat...

• yks vaan
        canis21 kirjoitti:

Kyllä minä ainakin kutsun itseäni "äidiksi" kun puhuttelen koiraani tai kissojani. Lemmikit on minulle todella tärkeitä, mutta on niillä rajansakkin. Tietyt pelisäännöt pitää olla jotta arki sujuu ongelmitta, minun kattoni alla ollaan tasa-arvoisia, ketään ei kyykytetä. Ei koiraa eikä kissoja, mutta ne jokainen tietää mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Mitä nyt toinen kissoista joskus kukkia maistelee, mutta tietää että sitä ei saisi tehdä. Mutta toisaalta, minä taas en lapsista välitäkkään, en niitä itselleni tahdo, enkä yleisessä mittakaavassa edes pidä lapsista... Siskon lapset tällä hetkellä ainoat joista pidän, vieraat muksut enemmänkin raivostuttavat...

ihmisen pää / pönttö on ihan pimee, jos on koiran tai kissan "äiti" - olen kissa ihminen ja koiriakin on ollut - mutta en ole niiden "äiti" - hoitaja omistaja kylläkin.
        Kuunnelkaa joskus itseänne - miten hoopolta se kuullostaa - olla jonkin piskin äiti :)

• itse,,
        yks vaan kirjoitti:

ihmisen pää / pönttö on ihan pimee, jos on koiran tai kissan "äiti" - olen kissa ihminen ja koiriakin on ollut - mutta en ole niiden "äiti" - hoitaja omistaja kylläkin.
        Kuunnelkaa joskus itseänne - miten hoopolta se kuullostaa - olla jonkin piskin äiti :)

Kyllä miä sanon äiskä tai iskä....kutsun koiraa joskus, tule äiskän syliin...miltä kuulostais kutsu tule omistajan tai hoitajan syliin,,Ja kun mies tulee töistä sanon koirille joskus et iskä tulee menkää iskää vastaan,,pitäiskö tässäkin sanoa et, toinen hoitaja tai omistaja tulee, menkää toista omistajaa tai hoitajaa vastaan,,,

• kuulostaa
        yks vaan kirjoitti:

kun ihminen kaikessa viisaudessaan on päättäny että koira haluu olla ihmislauman pomo ja että ihmisen tulee syrjäyttää koira johtajuudellaan?
        Tai että koira yrittää päästä päättämään perheen asioista?
        Tuo jos joku on sairasta!!!!!!!!!!!!!!!Ja tota paskaa löytyy ihan kaikkialta missä vaan koiran kasvatuksesta puhutaan.
        Kuka tässä mahtaa olla pönttö ja pimee?

• nimetön100
        yks vaan kirjoitti:

Mä kyllä olen "äiti" nimellä koirallekin. kun koiralle sanoo meidän eri perheen jäseniä nimeltä niin se tuntee ne ja minusta kyllä sanotan että "missä äiti?" ja sieltähän se koira iloisena tuleekin, heti tunnistaa nimeltä. Eikä paljoo kiinnosta miltä se jonkun mielestä kuulostaa tai mitä joku ajattelee... Ajattelijat vois esim. keskittyä omaan elämäänsä tai saahan sitä ajatella ;) terv kahden lapsen ja yhden koiran ÄITI ;)

• Haukut pois
        nimetön100 kirjoitti:

Mä kyllä olen "äiti" nimellä koirallekin. kun koiralle sanoo meidän eri perheen jäseniä nimeltä niin se tuntee ne ja minusta kyllä sanotan että "missä äiti?" ja sieltähän se koira iloisena tuleekin, heti tunnistaa nimeltä. Eikä paljoo kiinnosta miltä se jonkun mielestä kuulostaa tai mitä joku ajattelee... Ajattelijat vois esim. keskittyä omaan elämäänsä tai saahan sitä ajatella ;) terv kahden lapsen ja yhden koiran ÄITI ;)

Kas kun ei mennä oikein maistraatissa naimisiin koiran kanssa. Siihen suuntaan ollaan menossa. Lääkäritkin hoitavat paremmin koiria kuin ihmisiä. Viedään jopa koiria terapeuteille. Susien sekaan ne pitäisi pistää asumaan.

• Kiitos vaan
        itse,, kirjoitti:

Kyllä miä sanon äiskä tai iskä....kutsun koiraa joskus, tule äiskän syliin...miltä kuulostais kutsu tule omistajan tai hoitajan syliin,,Ja kun mies tulee töistä sanon koirille joskus et iskä tulee menkää iskää vastaan,,pitäiskö tässäkin sanoa et, toinen hoitaja tai omistaja tulee, menkää toista omistajaa tai hoitajaa vastaan,,,

Minä kutsun itseäni etunimellä koirilleni.
        Sätähtää pahasti korvaan kun joku muu sanoo koirilleni esim. missäs sun äitis on? ja tarkoittaa minua! Olenkin sanonut näille etten kutsu itseäni niiden äidiks vaan Tarjas, joten älkää tekään en ole niitä synnyttänyt.
        Osalla ei ole edes omia lemmikeitään, joten olen ihmetellyt että tälläisetkin ihmiset kutsuvat minua äidiksi, sellaset ymmärrän jotka kutsuvat itse itseään lemmikilleen äidis.

• ol playa

En ylipäätään ymmärrä, miksi kissaa isompia rakkeja täytyy ihmisyhteiskunnassa enää nykyään elää ellei satu harrastamaan metsästystä. Yksikään eläin, joka voi potentiaalisesti purra tai muuten vahingoittaa vakavalla tavalla ihmistä, kuuluu ihmisyhteisön ulkopuolelle.

Koiranomistajat ovat ihan käsittämättömiä välillä fanaattisuudessaan. Surullisinta on se, että näistä ihmisistä tulee ikään kuin elukoita, ja elukat taas ovat näille kuin ihmisiä. Sairasta!

Seurustelin kerran yhden koirafanaatikon kanssa ja voi että sitä helvettiä. Onneksi jätti minut. Vähän aikaa olin mieli maassa mutta nykyään kyllä tajuan että oli vaan parempi. Kiva suudellakin kun tietää että se suu on ollut koiran suussa.

• paikka.

Mietitkö edes, missä vika, kun jätti sinut tuo ihminen? Se oli fiksu temppu häneltä.

• jkjdlföll

Itse olen erittäin eläinrakas ja pussailen kyllä niitä,mutta en IKINÄ SUULLE! Tätä en ole ikinä ymmärtänyt muutenkaan..Todella oksettavan näköistä katsoa kun koira nuolee omistansa suuta ym..Hyi hitto!

• kaikenlaista

Olen tulkinnut tuon kaltaiset ihmiset, sellaisiksi jotka pelkäävät vastaanottaa todellista rakkautta.

Toki ymmärrän, että on vaikeaa ystävystyä sellaisen olennon kanssa, joka on täynnä rakkautta ja kunnioitusta sinua kohtaan. Onhan se vaikeaa, sanomattomaksi vetää itsenikin. Ansaitsenko minä todella tuon kaiken rakkauden mitä koirani on minulle valmis antamaan?

Mikään muu tässä maailmassa ei rakasta sinua, kuin oma koirasi.

Toki on olemassa niitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä koiran paikkaa elämässä. Koira joko ylistetään perheen pääksi, tai potkitaan perheen pahnimmaiseksi. Vaikka todellisuudessa sen paikka on vierellä, niin kuin kunnon ystävän ainakin.

• rakkautta??!:D:D
        kaikenlaista kirjoitti:

Olen tulkinnut tuon kaltaiset ihmiset, sellaisiksi jotka pelkäävät vastaanottaa todellista rakkautta.

Toki ymmärrän, että on vaikeaa ystävystyä sellaisen olennon kanssa, joka on täynnä rakkautta ja kunnioitusta sinua kohtaan. Onhan se vaikeaa, sanomattomaksi vetää itsenikin. Ansaitsenko minä todella tuon kaiken rakkauden mitä koirani on minulle valmis antamaan?

Mikään muu tässä maailmassa ei rakasta sinua, kuin oma koirasi.

Toki on olemassa niitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä koiran paikkaa elämässä. Koira joko ylistetään perheen pääksi, tai potkitaan perheen pahnimmaiseksi. Vaikka todellisuudessa sen paikka on vierellä, niin kuin kunnon ystävän ainakin.

Enpä tiennyt,että todelliseen rakkauteen kuuluu antaa koiran nuolla suutasi ja sen sisältöä..Hyi saakeli! Kyllä todellista rakkautta on kun IHMISET rakastavat toinen toisiaan..Huh huh..Kaikkea sekopäitä täältäkin löytyy..

• tulkintaa
        rakkautta??!:D:D kirjoitti:

Enpä tiennyt,että todelliseen rakkauteen kuuluu antaa koiran nuolla suutasi ja sen sisältöä..Hyi saakeli! Kyllä todellista rakkautta on kun IHMISET rakastavat toinen toisiaan..Huh huh..Kaikkea sekopäitä täältäkin löytyy..

Kuka mitään mistään suutelemisesta on kirjoittanut? Kirjoitin siitä, kuinka jotkut ihmiset eivät kykene ymmärtämään mitä koira voi ihmisille antaa tunnetasolla.

Aika ahdasmielistä ajattelua, että vain ihmiset kykenevät rakkauteen. Tässä nyt kuitenkaan puhuttu ihmisten välisestä kanssakäymisestä, vaan rakkaudesta. Tiedätkö edes mitä rakkaus sellaisenaan on?

Oletko ikinä esimerkiksi luonto-ohjelmista seurannut kuinka hellästi susilauma huolehtii poikasistaan? Rakkaus on perusedellytys elämälle. Koirat kykenevät tähän parhaiten, sillä onhan se pitkälle jalostettu juuri tätä tarkoitusta varten ja taustallakin on laumaeläimen luonnollinen halu pitää perheestä yhtä.

Koiran rakkautta ihmisen ei tarvitse ikinä epäillä, voitko sanoa niin toisesta ihmisestä? Koira on aina puolellasi, tukee, lohduttaa.. Se tekee kaikkensa omistajan puolesta, puhtaasta rakkaudesta! Se on koiran elämän edellytys.

• skjdlöfjlkdslö
        tulkintaa kirjoitti:

Kuka mitään mistään suutelemisesta on kirjoittanut? Kirjoitin siitä, kuinka jotkut ihmiset eivät kykene ymmärtämään mitä koira voi ihmisille antaa tunnetasolla.

Aika ahdasmielistä ajattelua, että vain ihmiset kykenevät rakkauteen. Tässä nyt kuitenkaan puhuttu ihmisten välisestä kanssakäymisestä, vaan rakkaudesta. Tiedätkö edes mitä rakkaus sellaisenaan on?

Oletko ikinä esimerkiksi luonto-ohjelmista seurannut kuinka hellästi susilauma huolehtii poikasistaan? Rakkaus on perusedellytys elämälle. Koirat kykenevät tähän parhaiten, sillä onhan se pitkälle jalostettu juuri tätä tarkoitusta varten ja taustallakin on laumaeläimen luonnollinen halu pitää perheestä yhtä.

Koiran rakkautta ihmisen ei tarvitse ikinä epäillä, voitko sanoa niin toisesta ihmisestä? Koira on aina puolellasi, tukee, lohduttaa.. Se tekee kaikkensa omistajan puolesta, puhtaasta rakkaudesta! Se on koiran elämän edellytys.

Viesti johon vastasit oli kirjoitettu juuri tästä koirien ja ihmisten pussailusta..:)Tottakai eläimet rakastavat pentujaan,mutta ihmistä ei tietenkään samalla lailla. Ja jos luulet että koirat tekevät kaikkensa omistajiensa eteen puhtaasti rakkaudesta niin oletpas höpsö. Et ilmeisesti tiedä koirista juuri mitään. Koirilla on aina se laumanjohtaja joka määrää ja toiset koirat tottelevat. Kun ihminen ja koira on kaksistaan tai perheessä on koira niin aina koira on vaan yhden ihmisen perässä eniten..Ei puhtaasti rakkaudesta vaan siitä että pitää tätä laumanjohtajana! Se on luontaista koirille..Joten unohda jo noi romantisoidut kuvat koirista ym eläimistä..:D Toki koirat voivat tykätä ja miksei rakastaakkin..mutta eivät he tottele puhtaasti rakkaudesta..:D

• menee vaikeeks
        skjdlöfjlkdslö kirjoitti:

Viesti johon vastasit oli kirjoitettu juuri tästä koirien ja ihmisten pussailusta..:)Tottakai eläimet rakastavat pentujaan,mutta ihmistä ei tietenkään samalla lailla. Ja jos luulet että koirat tekevät kaikkensa omistajiensa eteen puhtaasti rakkaudesta niin oletpas höpsö. Et ilmeisesti tiedä koirista juuri mitään. Koirilla on aina se laumanjohtaja joka määrää ja toiset koirat tottelevat. Kun ihminen ja koira on kaksistaan tai perheessä on koira niin aina koira on vaan yhden ihmisen perässä eniten..Ei puhtaasti rakkaudesta vaan siitä että pitää tätä laumanjohtajana! Se on luontaista koirille..Joten unohda jo noi romantisoidut kuvat koirista ym eläimistä..:D Toki koirat voivat tykätä ja miksei rakastaakkin..mutta eivät he tottele puhtaasti rakkaudesta..:D

Tuo laumanjohtajuus on jo aika vanha käsite koirapiireissä, ja useat ovat nykyään sitä mieltä, että koko asiaa on ihan turhaa liioiteltu, minä mukaan lukien. Koiramaailmassa, niinkuin monessa muussakin, on olemassa erilaisia "koulukuntia". Kuka uskoo toiseen jne, on ihan omasta valinnasta kiinni.

Otin kantaan koiraihmisistä kertovaan ketjuun, ja tietääkseeni siitä pussailusta ei muuta tehty kuin mainittu viestin lopussa:

" En ylipäätään ymmärrä, miksi kissaa isompia rakkeja täytyy ihmisyhteiskunnassa enää nykyään elää ellei satu harrastamaan metsästystä. Yksikään eläin, joka voi potentiaalisesti purra tai muuten vahingoittaa vakavalla tavalla ihmistä, kuuluu ihmisyhteisön ulkopuolelle.

Koiranomistajat ovat ihan käsittämättömiä välillä fanaattisuudessaan. Surullisinta on se, että näistä ihmisistä tulee ikään kuin elukoita, ja elukat taas ovat näille kuin ihmisiä. Sairasta!

Seurustelin kerran yhden koirafanaatikon kanssa ja voi että sitä helvettiä. Onneksi jätti minut. Vähän aikaa olin mieli maassa mutta nykyään kyllä tajuan että oli vaan parempi. Kiva suudellakin kun tietää että se suu on ollut koiran suussa."

Näetkö?

• -----

Rakkauttapa hyvinkin....kai. Näin kun koira söi ihka aitoa hevonkakkaa ja yritti sen jälkeen nuolla naamaani. Väistin....no meni pusuttelemaan omistajaansa suulle. Meinas tulla oksennus

• Ol Playa
        tulkintaa kirjoitti:

Rakkaus ei ole vain tunnetta, se on ennen kaikkea rakastavia tekoja ja siinä mielessä voidaan sanoa, että elukkakin voi rakastaa ihmistä, koska se voi tehdä näennäisesti hyviä tekoja ihmiselle.

Mainitsit laumakäyttäytymisen ja juuri tuossa kohden tuleekin tulkintakysymys esille. Eläin on vaiston varassa ja huolehtimiskulttuuri on elukan perimässä, ja tulee julki, jos eläin oppii lauman tavoille, olipa se sitten ihmislauma tai oman lajinsa lauma. Lähes kaikki nisäkkäät huolehtivat poikasistaan, mutta rakkautta se ei valitettavasti ole samassa mielessä kuin ihmisen rakkaus. Eläin ei edes osaa erottaa rakkauden käsitettä omaksi käsitteekseen, vaan eläin vain elää niin kuin sen on Luoja (tai luonto tai evoluutio ihan miten vaan) ohjelmoinut elämään.

Ihmisen erottaa eläimestä huolenpidollisissakin asioissa ihmisen kyky erottaa älyllisesti rakkaus käsitteeksi, jolla on itseisarvo ja johon liittyy sekä älyllinen puoli että tunnepuoli - molemmat vaihtelevasti. Ihmisen rakastuessa tai läheistä rakastaessa vapautuu toki ties mitä hormoneja aivoissa, mutta se ei tee rakkaudesta sen epäaidompaa. Aivan kuten ei surustakaan tee suruhormoni epäaidompaa tai nautinnosta aivoissa vapautuva endorfiini.

Ihmisrakkautta ei tarvitse epäillä, sillä lähtökohdiltaan ihminen -kuten eläinkin - on itsekäs olento. Eli tietää jo valmiiksi, että jokainen terve ihminen on kykenevä rakastamaan ja sen näkee teoista. Samalla kuitenkin tietää, ettei kukaan ihminen ole ehdottomasti ja aina siinä rinnalla - EIKÄ IHMISLAUMAN JÄSEN EDES TARVITSE MOISTA RIIPPUMISTA, sillä ihmislauman jäsen opetetaan sekä yhteisön jäseneksi, että omillaan toimeentulevaksi yksilöksi.

Eläinten ja ihmisten maailmaa ja rakkauskäsitteitä on ihan turha lähteä sekottelemaan keskenään. Eläimiin kiintyminen on terve ja hyvä ominaisuus ja eläimen ihmiseen kiintyminen on sekin luonnollista, vaikka monesti kuulee muuta väitettävän.

Liika on kuitenkin aina liikaa. Eläinten maailman raadollisuus on pohjaton kaivo ja se vie kyllä ihmisen mukanaan jos vain antaa, sillä ihminen on lopulta luonnon armoilla eikä päinvastoin. Pidetään siis ihmisyydestämme huolta ja annetaan eläinten olla hyviä renkejä.

• hau

10 koiraa, kuin yksi ihminen.

• paha pois

lyödä vaimoaan ja potkia lapsiaan ? Onko rakkautta puukottaa veljeään ? Onko se rakkautta, kun pettää vaimoaan/miestään ? Ihminen ei kykene rakastamaan, kuin korkeintaan itseään. ( ja lemmikkiään, eikä aina niitäkään aa9

• mitä liioittelua!!
        paha pois kirjoitti:

lyödä vaimoaan ja potkia lapsiaan ? Onko rakkautta puukottaa veljeään ? Onko se rakkautta, kun pettää vaimoaan/miestään ? Ihminen ei kykene rakastamaan, kuin korkeintaan itseään. ( ja lemmikkiään, eikä aina niitäkään aa9

Onko joku väittänyt että tuollainen käytös olisi rakkautta??!!! Älyhoi älä jätä! Onko se sitten sitä ihanaa koiran rakkautta,kun raadella pieniä lapsia verillä??

• kirjoittaa..
        hau kirjoitti:

10 koiraa, kuin yksi ihminen.

T: Ihmisiin pettynyt,katkera ihminen..Ei se koira kuule siinä tapauksessa auta kuin vähän aikaa.

• Kissanomistaja

Samaa mieltä. Isoja koiria ei pitäisi olla lemmikkinä. Aina sai pelätä kun lapset olivat pieniä. Asun 8 km päässä Tampereelta ja täällä ihmiset pitivät aina isoja koiria irti- pihalla, leikkikentällä, rannalla tms. Pelkäsin sydän syrjällään koska dobermanni, susikoira tms hyökkää lapsen kimppuun,jos hän saa jonkun lapsille ominaisen reaktion- säikähtää koiraa, huitaisee tätä,alkaa parkumaan, tai tönäisee koiraa vahingossa kolmipyörällään.

Kun pyysin pitämään koiraa kiinni lapsen vuoksi, omistajat vain sanoivat etteivät voi koska koiria on esim. kolme ja remmissä ne kaatavat omistajansa- tai sitten vastattiin vain että, tule Rekku mennään, ne ei tykkää meistä tms. Ihan uskomatonta. En voinut päästää lasta yksin pihalle leikkimään kun ei koskaan tiennyt milloin hurttalauma ryntää nurkan takaa. Lapsihan pelästyy ja alkaa kirkua, jolloin koira voi hyökätä. Koiran omistaja ei voi hallita koiransa mieltä yllättävissä tilanteissa- jostain syystä omistajat kuitenkin luulevat niin.

Itselläni oli koira nuorena ja tiesin että se ärähtää pikulapsille- en kuvitellutkaan että minun rakkauteni tekisi koirasta ihmisen. Tällainen luulo on tosiaan sairasta. Koira voi aina olla arvaamaton. Hyvät koiranomistajat tietävät tämän.

• idiootit ovat ärsyttäviä

katkera erosta ja syyttelee koiria. idiootti.

• idiootit ovat ärsyttäviä
        idiootit ovat ärsyttäviä kirjoitti:

katkera erosta ja syyttelee koiria. idiootti.

ANTEEKSI virheeni. syyttelee koiraihmisiä fanaatikoiksi, koska on erostaan yhä katkera. ei minun koirani ainakaan pääse suuhuni. ime kakkaa.

• hennnzi
        paha pois kirjoitti:

Aw, totta, ihminen ei kykene todellakaan rakastamaan kuin vain itseään.

• Ol Playa
        idiootit ovat ärsyttäviä kirjoitti:

ANTEEKSI virheeni. syyttelee koiraihmisiä fanaatikoiksi, koska on erostaan yhä katkera. ei minun koirani ainakaan pääse suuhuni. ime kakkaa.

Ex-tyttöystäväni, jonka kanssa hengasin ehkä 3 kuukautta ja erosin 7 vuotta sitten, on edelleen ihan hyvä kaveri muttei suinkaan ainoa koirafanaatikko, johon olen törmännyt, mutta malliesimerkki kylläkin näistä koiransuutelijoista. Koiraihmiset ärsyttää ja ärsyttivät jo ennen mitään eroja.

Anteeksi, en muistanut että suuri osa lukijoista on näitä, joiden on aina yritettävä tulkita jotain tekstin taakse. Ei olisi pitänyt vetää tuota suhdeasiaa mukaan. Sekoittuu lukijaparkojen päät aivan ohi aiheen.

En ymmärrä mistä vedit tuon katkeruusasian tähän mukaan. Älä lue rivien välistä, kun siellä ei lue mitään! Päinvastoin muistaakseni sanoin olevani sangen tyytyväinen, että vihelsi pelin poikki, sillä en olisi ennen pitkää jaksanut koiratouhua. Koirat eivät liittyneet eroomme mitenkään, sillä hän ei edes omistanut silloin koiraa vaan oli aiemmin omistanut ja on myös omistanut sen jälkeen ja on aktiiviharrastaja.

• uoveli

ensimmäinen vaimoni näki kun tulin sadeyönä kapakista Tessu oli ulkona .niin huusi rappusilta tule Tessu pois sieltä vesisateesta ja laitto oven lukkoon minä jäin SATEESEEN.

• ONHAN SE

TESSU paljon parempi kaveri ja ystävä kuin kaljoitteleva ukko. Pitäähän se sateesta pois ottaa....

• hkjtyjkr

ajan kysymys milloin koira raatelee lapsesi!!oikeesti!!kyllä koiran täytyy tietää että ihmiset ON AINA ennen koiria!!!!!älä päästä lastasi anopille jos noin pönttö anoppi!!!!

• scood

Tietenkin ! Koira on anoppisi, koti on anoppisi joten so what ? Hän kai se saa määrätä kummastakin. Sitäpaitti koirat voittaa kakarat mennen tullen.

• :) :) :)

Kerrankin joku samaa mieltä kuin minä.

• kotonaan

ja anoppi on kotonaan, ja koira on anopin...
      Mitäs sitä ihmettelet,sehän on anopin elämässä lähempänä kuin sinun lapsesi. Koira on perheenjäsen niiille joilla koira on tai mikä muu tahansa eläin.
      Tuskin kiittäisit ja kumartaisit jos joku tulisi sinun kotiisi ja odottaisi että teet siellä niinkuin vieraat tahtoo??
      Toki pitäisi koiraansa vähän torua tai ohjata jos käy kuteisiin kiinni tms..siinä menee hiukan yli ymmärryksen,kuri se pitää olla eläimelläkin.
      Mutta sitä et sinä voi määrätä kuka sen anopin elämässä on etusijalla,sinun on se vaan hyväksyttävä.
      Eihän sinuakaan kukaan voi määrätä miten elämäsi elät.

• J-P.Sartre

Onko ihan pakko olla anopin kanssa tekemisissä..? Elämä ilman anoppia on kuin kesäpäivä ilman pilviä...

• Potku

..samaa oli meilläkin ja aina kun koiran näen niin tekee mieli potkaista hujauttaa joka rakkia.

• voi yllättää kuten minut

Jos reagoit niin voimakkaasti, on olemassa vaara, että myös voit innostua voimakkaasti.

Jokin kaunis päivä jokin pieni luottavainen piski katsoo Sinua silmiin tavalla, että jokin sisimmäsäsi liikahtaa ja huomaat rakastuneesi.
        Niin kävi minullekin. Kaikkien ystävieni suureksi hämmästykseksi.
        Nyt se piski on aina kanssani, luottavaisena kaverina. Tajutonta, myönnän.
        Pidä varasi!

• se syy on

Miksi potkisit koiria.... syyttömiä ne siihen asiaan on.. sun pitäsi potkia niitä koiranomistajia...

• voi yllättää kuten minut kirjoitti:

Jos reagoit niin voimakkaasti, on olemassa vaara, että myös voit innostua voimakkaasti.

Jokin kaunis päivä jokin pieni luottavainen piski katsoo Sinua silmiin tavalla, että jokin sisimmäsäsi liikahtaa ja huomaat rakastuneesi.
        Niin kävi minullekin. Kaikkien ystävieni suureksi hämmästykseksi.
        Nyt se piski on aina kanssani, luottavaisena kaverina. Tajutonta, myönnän.
        Pidä varasi!

Jorma? Yksi Jorma oli niin hellyttävä, että Eija Vilpas(kin) polvistui hänen eteensä. Oilista puhumattakaan...

• pirullinen akka

Se suosii koiraa sen takia kun se nuolettaa itteään sillä koiralla :))

• Todellakin, oma pesä ojassa..! Ja "pirullinen akka" puhuu kokemuksesta. Kyll määki Turuus..!

• oikee

Et voi olla noin tietämätön,sokee ,kade
        itte täydellisyys tyhmä minijä !
        Voi sitä poika parkaa joka tommosen
        naisen nainnut..

• Suhteellisuustaju hoi

Ei missään tapauksessa ole oikein. Parempi on keskustella asiasta anopin kanssa selkeästi ja välttää vierailuja, kunnes arvojärjestys palautuu normaaliksi.
      Kyllähän nykyään tulee esille mielipiteitä, joiden mukaan koira jopa menee oman terveyden ohi, mutta ainahan kummallisuuksia on esiintynyt. Eräskin rouva väitti työpaikalla, että hän ei hävitä koiraansa,vaikka olisi kuolemanvaarassa siitä johtuvasta allergisesta reaktiosta.

• üxn

Koirasta ei tarvitse välittää, jos pysyy poissa kyläilemästä. Jos ei viesti mene perille niin hyvä, jatkakaa samaan malliin..

• kasvatettu

päin helvettiä. Koira vaatii omistajaltaan luonteen lujuutta ja määrätietoista otetta. Se ei tarkoita että pitäisi alkaa tyranniksi koiraa kohtaan mutta koira on laumaeläin ja sen mielestä laumassa on aina johtaja. Jos koiran omistaja ei sitä hommaa ota, sen tekee silloin koira ja seurauksethan tuossa luettelitkin. En suosittele pikkulasten viemistä sellaiseen taloon kylään, seuraukset voivat pahimmillaan johtaa Iltasanomien etusivulle.

• miniä .

Se on anopin perheenjäsen, ja se kuuluukin mennä teidän perheen edelle.

Piste.En omista muuten koiraa.

• todella huomaa

että et omista koiraa...

• ja lapsenlapsia
        todella huomaa kirjoitti:

että et omista koiraa...

Kyllä jokaisella saa olla omassa kodissaan omat säännöt; toiset vaan ajattelevat että et tykkää lapsenlapsista jos et anna omankin kotisi olla juuri niinkuin miniä sen haluaa. Ja voihan hyvinkin olla että anoppisi sattuu pitämään koirastaan enemmän kuin lapsista, mutta kun niin ei vain saisi tehdä. Ja miksi ei?

• Anopilla oma elämä...

Anopin ei todellakaan tarvitse jättää koiraansa huomiotta/eliminoida sitä sen vuoksi, että olette tehneet lapsen. Molemmille löytyy varmasti tilaa, ellette ajattelisi noin jäykästi ja itsekkäästi. Moni mielipaha puolin ja toisin olisi varmasti jäänyt kokematta.
        "Vieras käypi ajallaan ja talo elää tavallaan"! Olette vieraita anoppinne kodissa. Hänellä on oikeus omaan elämään. Anopin elämäntavoista päättäminen ei kuulu miniälle. Kyllä hän varmasti riittävästi ottaa huomioon lapsenlapsensa, vaikka ei olekaan ehkä täysin ohjailtavissa.

• anoppi
        ja lapsenlapsia kirjoitti:

Kyllä jokaisella saa olla omassa kodissaan omat säännöt; toiset vaan ajattelevat että et tykkää lapsenlapsista jos et anna omankin kotisi olla juuri niinkuin miniä sen haluaa. Ja voihan hyvinkin olla että anoppisi sattuu pitämään koirastaan enemmän kuin lapsista, mutta kun niin ei vain saisi tehdä. Ja miksi ei?

enemmän koirastaan kuin lapsenlapsistaan. Tekee kuitenkin koirastaan arvaamattomasti käyttäytyvän kun ei kasvata sitä niin kuin koiraa kuuluu.

• vaan sohvalla
        anoppi kirjoitti:

enemmän koirastaan kuin lapsenlapsistaan. Tekee kuitenkin koirastaan arvaamattomasti käyttäytyvän kun ei kasvata sitä niin kuin koiraa kuuluu.

Ja sekö siitä koirasta tekee arvaamattoman jos tykkää siitä enemmän? Ei varmasti, vaan juuri se että koira saa olla sohvalla muulloin mutta heti kun lapsenlapset tulee niin se hätistellään sieltä pois, ei koira sitä ymmärrä. Miksi ihmeessä ne lapsenlapset ei voi olla muissa tuoleissa, ei siinä ole mitään arvonalennusta jos ne nyt opetetaan niissä istumaan. Koira kuitenkin on 24 tuntia anopin luona ja lapsenlapset sillöin täällöin. Niin meilä ainakin on ja lapsenlapset tykkää valtavasti koirista, viemme niitä yhdessä kävelylle; lasten lelut pidetään pois koirien lähettyviltä (oppivat pitämään huolta tavaroistaan); koirien kanssa leikitään ulkona ja nimenomaan lasten pyynnöstä. Meillekin tulevat koirien takia, muuten olis tylsää kuten he sen ilmaisevat. Mutta koirat ovat ja pysyvät sohvalla koska ne ovat olleet siellä jo ennen lastenlapsia.

• vaan sohvalla kirjoitti:

Ja sekö siitä koirasta tekee arvaamattoman jos tykkää siitä enemmän? Ei varmasti, vaan juuri se että koira saa olla sohvalla muulloin mutta heti kun lapsenlapset tulee niin se hätistellään sieltä pois, ei koira sitä ymmärrä. Miksi ihmeessä ne lapsenlapset ei voi olla muissa tuoleissa, ei siinä ole mitään arvonalennusta jos ne nyt opetetaan niissä istumaan. Koira kuitenkin on 24 tuntia anopin luona ja lapsenlapset sillöin täällöin. Niin meilä ainakin on ja lapsenlapset tykkää valtavasti koirista, viemme niitä yhdessä kävelylle; lasten lelut pidetään pois koirien lähettyviltä (oppivat pitämään huolta tavaroistaan); koirien kanssa leikitään ulkona ja nimenomaan lasten pyynnöstä. Meillekin tulevat koirien takia, muuten olis tylsää kuten he sen ilmaisevat. Mutta koirat ovat ja pysyvät sohvalla koska ne ovat olleet siellä jo ennen lastenlapsia.

on ollut ennen tytärtään/poikaansa. Annetaan anoppien toteuttaa itseänsä. Koirien kanssa. Koska; ihminen on koira: se elää laumassa laumasta laumalle..! Ja alfa-urokset siittää kaikki kiimaiset nartut...

• hyväkin vastaus
        J-P.Sartre kirjoitti:

on ollut ennen tytärtään/poikaansa. Annetaan anoppien toteuttaa itseänsä. Koirien kanssa. Koska; ihminen on koira: se elää laumassa laumasta laumalle..! Ja alfa-urokset siittää kaikki kiimaiset nartut...

Sinä missed the point; yritit vaan olla viisas ja toistaa tuollaista tyhmää jota niin monet ah, niin monet toistavat

• siltä,että
        vaan sohvalla kirjoitti:

sohvalla oleminen on ainoa ongelma.Noh,luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa..
        Ja itselläni on muuten koira,mutta se tietää paikkansa laumassa.

• hyväkin vastaus kirjoitti:

Sinä missed the point; yritit vaan olla viisas ja toistaa tuollaista tyhmää jota niin monet ah, niin monet toistavat

Wovon mann nicht sprechen kann, daruber muss mann schweigen..!?!

• siltä,että kirjoitti:

sohvalla oleminen on ainoa ongelma.Noh,luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa..
        Ja itselläni on muuten koira,mutta se tietää paikkansa laumassa.

Laumassa laumasta laumalle...

• olo vain silloin

kun se tietää paikkansa laumassa. Ihmisen tehtävä on olla lauman johtaja. Ja koiralle pitää asettaa rajat joiden mukaan käyttäydytään. Anoppisi koiralla ei selvästi ole mennyt kasvatus kohdalleen. Koira selvästi on siellä pomo. Se valitettavasti tekee koirasta arvaamattoman. Itse pysyisin kyseisestä paikasta pois niin paljon kuin mahdollista.

• Nimetön

Miettikää vähän koira on siinä kaverina aina
      te tuutte ja meette koira jää,koira on kotonna
      siellä sun anoppilassa.
      Mä anoppi jolla koira minijät ei omine tärkey-
      sineen siihen puutu,lapsen lapseni osaa suhtau-
      tua oikein koiraan tietävät miten tärkeitä
      mummille ovat,sekä koira että lapset.

• kertomukseni

anopin koirasta.

Voi helevetti että minua alkaa vituttamaan kun aina on anopin jutut koira sitä, koira tätä. Joka helevetin kerta kerrotaan mitä koira on tehny, monelta heränny, onko leikkiny, kävikö lenkillä, söikö paljon ja miten nopeesti.

Sitten aina viettävät koiran nimipäivät ja synttärit, ei helvetti. Ja ihmettelee miksi minä en tule näihin kekkereihin.

• voi voi

Pysykkin pois! koira on ja pysyy,
        ei kaipaa ei kadehdi,on todellinen
        ei teeskentele,pieni on sun maailmas.

• Mustat

Onneksi et ole mun miniä! Meillä on onneksi koko porukalla koiria, tytöillä kans! Anopin, mun, koirat ei tykkää lapsista, mutta sitäkin opetellaan...

Lapsetkin tykkää kun vietetään koirien synttäreitä ja nimppareita ja maksalaatikkokakussa on nakkikynttilät....

Onneksi ei ole miniänä tommosta tiukkapipoa.

• sanonut
        Mustat kirjoitti:

Onneksi et ole mun miniä! Meillä on onneksi koko porukalla koiria, tytöillä kans! Anopin, mun, koirat ei tykkää lapsista, mutta sitäkin opetellaan...

Lapsetkin tykkää kun vietetään koirien synttäreitä ja nimppareita ja maksalaatikkokakussa on nakkikynttilät....

Onneksi ei ole miniänä tommosta tiukkapipoa.

että olen miniä. Anoppi on vaimoni äiti! Ja perheen nuorin on 23v. Joten ehkä ne koiran synttärit on hieman lapsellisia.

Ja tosiaan, on helvetin hyvä etten ole sinun miniä.

• ja lapsenlapset

Jos sinulla itselläsi on koiria niin kai tiedät että jos koira saa mennä sohvalle niin se saa myös sinne mennä, ei koira ymmärrä sitä että toisinaan saa mennä ja toisinaan ei. Siitähän se luonnevika syntyy kun välillä annetaan mennä ja välillä hätyytellään pois. Itselläni koiria, myös lastenlapsia. Koirat sohvalla, lapsenlapset muissa tuoleissa; kaikki hyvin. Lapset myös tietävät että koirat voivat varastaa niiden leluja leikkiäkseen joten nallet yms. pidetään visusti pois koirien lähettyviltä.
      Toki koirat ovat välillä ulkona/muissa huoneissakin, mutta olisipa kauheaa jos olisi tuollainen miniä joka vaatii omaa järjestystä ja kuria myös minun kotiini.

• kokemus..

itsellä on pari koiraa ja tää on niiden koti..täällä väistää myös lapsenlapsi,
      koira käyttäyty uhkaavasti lasta kohtaan otan koirat eristyksiin kyllä aina kun vieraita.Tai huomaan käytöksen eläimissä.

Mutta tää on koiran koti ja mun koti.Tuli ovesta kuka tahaan.Muutenkin noi perhe suhteet nykyään menee niin et lapset luulee määräävänsä toisten elämää , ok ne kuuluu elämään mutta hetkinen olen 44v ja tahdon elää omannäköstä elämää.Lisäksi meil on on muuten kissaa ja chincillaa kun on teini perheessä.Ei mun kotiin vaan tulla valittaa mun elämästä.Saavat pysyä kaukana.Jos antaa elämisen rauhan muille toivotaan et saa sen itsekkin.

• hänelle

ilmeisesti tärkeä.joten voit tietysti kertoa miksi ei lapsesi tule sinne.Parempi pysyä pois jaloista,kuin alkaa veuvoja antamaan.

• Koiran Emäntä

Koiran koti on anopilla,mitä sitä iniset??

• Kurko

Seuraavan kerran vieraillessasi tarjoa puudelille pikkuisia kananluita välipalaksi. Ongelmasta pääsee näin eroon. Pysyvästi.

• ikuinenteini

Herää kysymys onko sulla korvien välissä muuta ku keltaista nestettä

• selvästi huomiota

Sinun lapsillasi siis pitäisi olla erikoisoikeus sekoittaa anoppisi elämä.

• keskustelu

olisi tässä kohdassa varmasti paikallaan. Jos jokin tällainen asia harmittaa niin eikö siitä voisi hienovaraisesti keskustella anoppisi kanssa? Kun miettii jo etukäteen miten asian ilmaisee ja mitkä asiat haluaa nostaa esille, ne tulee esitettyä rauhallisesti. Jos anoppisi tästä suuttuu, niin muista silti itse pysyä rauhallisena. Ja jos niin pahasti käy että sukset menee ristiin niin etpä ole paljoa hävinnyt! = )

• lisätä

semmoinen asia, että keskustelussa kannattaa korostaa palkoasi oman lapsesi osalta sekä sitä, että koira on laumaeläin, jossa sen paikka perheessä on alimmaisena. Tämähän ei suinkaan tarkoita sitä, että koira ottaisi lapselta vastaan käskyjä yms., mutta kun koiran omistaja käskee niin koira toimii. Isännän/(emännän) kuuluisi olla lauman johtaja. Valitettavan usein törmää niihin koiranomistajiin joilla tämä rooli menee täysin toisin päin.

• hohhoijaaaa

Ihan hihnan päässä vika,jos koira ei tottele,tai kissa.itselläni on kissoja ja koiria,ja ei muuten varmaan hypi pöydille tai muutakaan ilkeyksiä,kun olen nimenomaan rakkaudella ne kasvattanut.en sellaisille eläimiä koskaan soisikaan,joka ei niitä rakastaisi kuin omia lapsiaan.sitäpaitsi ei tartte pentuja viedä semmoisiin koteihin,missä on eläimiä.suurin osa ihmisistä rakastaa eläimiä ylikaiken,joten etsi toinen mummola jossai vihataan eläimiä,niin saa sinunkin penskas huomioo!

• hänestä tulee isoäiti

Mitä mieltä? Kaikki eivät ole niin ihastuksissaan lapsista kuin vanhemmat itse. Minkäs sille tekee? Ei se tee ihmisestä pahaa jos rakastaa koiraansa paljon, enemmän kuin ihmisiä. Silti varmaankin anoppisi pitää tai ainakin sietää lapsenlapsistaan/aan. Minulla nukkuu päiväunilla juuri lapsenlapsi, sitä ennen väänsin hänelle hiki otsassa lasagnea. Unien jälkeen mennään eväsretkelle luontoon. Tätä on jatkunut jo viikon mutta sanonpahan vaan että rankaksi käy. Se sanonta että "juuri kun nainen luulee äitinä tehtävänsä suoritetuksi tulee hänestä isoäiti" on oiva. Mitäs jos minäkin olisin halunnut koiran ja oman elämän? Elää hissutella koiran kanssa pitkin mantuja, ei hassumpi mielikuva. Toisaalta, anopit ovat aina vähän miniöidensä märmätyksen alla. Vie lapsesi omalle äidillesi ja lakkaa valittamasta anopistasi.

• toteamus

Olipas hyvä kirjoitus

• mitä niin?

Kukapa meistä tietää lopultakaan kuinka koiraa tulee oikeaoppisesti kasvattaa? Nehän ovat ihmisten keksimiä sääntöjä, vähän niinkuin lastenkasvatus-metoditkin, joita on muuten kymmeniä ellei tuhansia erilaisia. Koira kasvaa omanlaisekseen omassa perheessään ja saa ollakin yksilö. Ehdottomasti lapsikin. Nämä tarhan armeijakurin läpikäynteet lapset voivat menestyä kouluelämässä kuten "kasvatetut"koirat koiranäyttelyssä, mutta luovuutta heille ei synny ja se valitettavasti tulee näkymään myöhemmin. Ei koira ole koira jos se luihuaa nurkissa ja lotkii syrjässä ruokansa tai mikä pahinta: kävelee juoksunarussa päivät pitkät sinkkipesuvadillinen likaista vettä lähettyvillään. Minun koirani eli hauskan elämän. Oli kaikessa mukana ja sai aiheesta suutahtaakin. Siitä olen aina kiitollinen, se oli paras ystäväni.

• ymmärrystä tarvitaan

Olen samaa mieltä siitä, ettei koiria missään pihan perällä kuulu pitää likainen vesikuppi vieressä.Kyllä ne ovat lemmikkeinä kiinteästi perheeseen kuuluvia.Kyllä koirat ja lapset hyvin tulevat toimeen keskenään,jos lapsille opetetaan,miten koirien kanssa käyttäydytään.Monet vanhemmat antaa lastensa tehdä koirille mitä vain, ei ole ihme,jos ne hermostuvat.Ja pienikin lapsi saa koiran tottelemaan,kun hänet on hyvin opetettu ja käskyt asiallisia.Jos omat suhteet anoppiin on ongelmalliset,niin koiraa on helppo syyttää.Ei tarvitse mennä kylään,hyvä toisaalta, anoppi on varmaan tyytyväinen.Anopilla on oikeus elää omalla tavalla, ei ole automaattinen lasten-ja lastenlasten palvelija.

• murrrr...

Omalla äidilläni taas tv-ohjelmat menee lastenlasten edelle...Esim. synttärikutsut oli väärään aikaan, kun sattuivat samaan aikaan Kauniitten ja rohkeiden kanssa. Eikä voinut joka kanavaa tallentaa yhtä aikaa ja yhtä piti tietty katsoa livenäkin. *huoh*

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5269
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4704
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2494
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1901
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe