APUA

Mahd.pian!

eli siis jos joku minua viisaampi voisi neuvoa minua.. aloitin käyttämään meliane yhdistelmäpillereitä kolme viikkoa sitten, eli eilen otin viimeisen pillerin ensimmäisestä liuskasta. sain sellaisen käsityksen ohjeista,että kun eka liuska loppuu ja alkaa se 7 päivän tauko niin menkat alkaa sitten 3-4 päivän kuluessa siitä kun tauko alkaa. no minulla alkoi kuitenkin tulemaan pientä vuotoa jo kolme päivää ennen kuin se viikon tauko alkoi! ja maha ollut tosi kipeä.. joka päivä otin pillerin melkeinpä samaan aikaan,joten ei ainakaan siitä voi olla kysymys etteikö ne tehoaisi. ohjeissa on että jotakin vuotoja voi esiintyä kun on vasta aloittanut pillerit, mutta nyt minua arveluttaa se,että kun vuotoa on nyt useamman päivän ollut eikä se tullut oikeaan alkaan niin jos nyt pidän sen 7 päivän tauon nii säilyykö ehkäisyteho kuitenkin..? sekavasti selitetty, mutta jospa joku ymmärsi mitä tarkoitan. tympäsee tämä jatkuva vuoto, koska söin ennen melianeja minipilleritä joiden johdosta tuli menkat jotka kestivät 7viikkoa. nyt luulin,että yhdistelmäpillerit auttaisivat ja kuukautiset säännöllistyisivät, mutta nyt taas vuoto jatkuu ja jatkuu.
mutta siis apua kaipaisin siinä,että voisiko joku neuvoa jatkanko pillereiden ottamista tänään aloittamalla suoraan uuden liuskan koska vuoto alkoi ennen taukoa vai voinko pitää sen viikon tauon pillereissä ja luottaa siihen että ehkäisyteho säilyy.. ??
kiitti etukäteen!

3

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkään

Ylimääräinen vuoto ei vaikuta ehkäisytehoon. Pidät ihan normaalisti tauon ja jatkat sen jälkeen ja edelleenkin ehkäisyteho on voimassa.

• itsekkin ajattelin

tuota mä vähän itsekkin mietin,että ei sillä vuodolla taida olla mitään vaikutusta siihen ehkäisytehoon kun olen kuitenkin ottanut pillerit säännöllisesti. parempi se on se tauko pitää nyt varmaan, ei mene vielä enemmän nuo hormonit sekaisin jos taas uuden liuskan aloittaisi sen tauon sijasta.
        kiitos sinulle :)

• seuravaan levyyn

Jatkat täysin normaalisti uuden levyn syöntiä. Useinkin kun pillereiden syönnin aloittaa, voi olla parina ekana kuukautena vähäistä vuotoa myös muuna aikana, kun niinä välipäivinä. Ehkäisytehoon ei vuoto vaikuta. Yleensä välivuodotkin jää pois kun olet syönyt valmistetta useamman kuukauden. Yhdenkin pillerin unohtaminen tosin aiheuttaa välivuotoja eli kannattaa olla tarkka että joka päivä muistaa pillerin ottaa. Ehkäisytehoonkaan ei sinä kuukautena enää kannata silloin luottaa, vaan käytettävä muuta ehkäisyä. Vuoto ei vaikuta siihen taukoon, eli pidät normaali tauon vaikka vuotoa olisikin ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe