Hui! Huomenna tulee tulokset, jännittää.. Kävispä nyt kerrankin tuuri tällekin hakijalle, aina jään parin pisteen päähän, minne haenkin :|
Konservointi Metropolia
37
3266
Vastaukset
- .,mn
Huomenna, AIKAISINTAAN. Mutta jos saat niin ilmoitathan heti tänne, niin tiedän että jos en ole itse saanut niin se oli siinä.
- jo?
No tulivatko tulokset jo tänään? Itselle ei ainakaan postiluukusta vielä mitään kolahtanut ): Toivottavasti ovat vain myöhässä..
Harmittaa ettei koululle voi edes soittaa mihinkään numeroon kun hakutoiomistokin on kiinni.- ei jaksanu odottaa
Aika hassua ettei kirje kerinnyt Tikkurilasta Itä-Helsinkiin täksi päiväksi mutta soitin jo aamulla tarkistaakseni tilanteen.. Sija 52 oli vastaus ja nyt mietin että itkeäkö vai nauraa.
- tipahti
Tänään oli kirje odottamassa postilaatikossa - pääsin sisälle :D
- sulle!
tipahti kirjoitti:
Kilpailu on kovaa ja tuskinpa täältä sijalta 52 enää noustaan 50joukkoon iloiseen.. Semmonen koulutus kyseessä että ihmiset ei kyllä paikkaansa luovuta jos sellaisen saavat.
- soittaa
ei jaksanu odottaa kirjoitti:
Aika hassua ettei kirje kerinnyt Tikkurilasta Itä-Helsinkiin täksi päiväksi mutta soitin jo aamulla tarkistaakseni tilanteen.. Sija 52 oli vastaus ja nyt mietin että itkeäkö vai nauraa.
Niin mihinkäs numeroon noista tuloksista voi soittaa?
- soitin
soittaa kirjoitti:
Niin mihinkäs numeroon noista tuloksista voi soittaa?
Hakutoimisto
Bulevardi 29
00180 Helsinki
puh. (09) 310 83 000
jeh - pääsin
sulle! kirjoitti:
Kilpailu on kovaa ja tuskinpa täältä sijalta 52 enää noustaan 50joukkoon iloiseen.. Semmonen koulutus kyseessä että ihmiset ei kyllä paikkaansa luovuta jos sellaisen saavat.
Voi harmi, toi on kyllä tosi paha olla varasijalla. Kannattaa varmaan alkaa miettimään muita suunnitelmia. Tsemppiä sulle kuitenkin (:
- ..mietittävää tuli!
sulle! kirjoitti:
Juuri äsken uskaltauduin katsomaan miten kävi.
Pääsin.
Nyt hermostuttaa, niin varma olin alunperin, etten pääse.
Opiskelun aloittaminen näin aikuisena ja perheellisenä on aika suuri elämänmuutos.
Vähän jo mietityttää jos pitäisi ilmoittaa, ettei ota paikkaa..
Tosin tämä taitaa olla minulle ainutlaatuinen tilaisuus, neljän vuoden päästä alkaa seuraavan kerran ja sitten olen kai on jo myöhäistä. Konservointi on sentään ollut haaveeni vuosia.
Apua, meni yöunet. - hohou
..mietittävää tuli! kirjoitti:
Pääsin.
Opiskelun aloittaminen näin aikuisena ja perheellisenä on aika suuri elämänmuutos.
Tosin tämä taitaa olla minulle ainutlaatuinen tilaisuus, neljän vuoden päästä alkaa seuraavan kerran ja sitten olen kai on jo myöhäistä. Konservointi on sentään ollut haaveeni vuosia.
Apua, meni yöunet.Katsellaan nyt ihan rauhassa tää leikki loppuun 3.8 saakka. Jos vaikka kävis tuuri sitten jotenki. Mutta on tää kyllä hanurista taas kun toisen välivuoden joutuu ottaa tämmösen jälkeen.. Ei motivaatiota tehdä mitään kun seuraavan kerran haetaan vasta 4vuoden päästä. Paljon aktiivista peliaikaa tuhlautuu tässä kun nuorena ois helppo sitoutua 8tunnin päiviin koulussa ja työt päälle.. Pian alkaa perheen perustaminen jne ja sillon ei kyllä koulussa istumisesta tule yhtään mitään.
- täällä...
Pääsin.
Apua, meni yöunet.Ymmärrän. Itse painin samojen kysymysten kanssa. Aiemmin koetin opiskella lapsien vahtimisen ohessa ja yhtä helvettiähän se oli. Tauotta huonon omantunnon kanssa painimista, aikaa kun ei tuntunut riittävän perheelle eikä koulullekaan.
Nyt taidan jättää paikkani enemmän motivoituneille opsikelijoille. - Minä myös..
Pääsin.
Apua, meni yöunet.pääsin opiskelemaan. Ilman muuta kannattaa opiskelu aloittaa jos on alasta unelmoinut!
Itseäni mietityttää nyt muutto paikkakunnalle, tai oikeastaan se minne siellä kannattaisi hakeutua.. - niinhän se on..
Minä myös.. kirjoitti:
pääsin opiskelemaan. Ilman muuta kannattaa opiskelu aloittaa jos on alasta unelmoinut!
Itseäni mietityttää nyt muutto paikkakunnalle, tai oikeastaan se minne siellä kannattaisi hakeutua..On se tosiaan pitkäaikainen unelma, kun jo peruskoulusta päästyäni oli suunnitelmana. Elämä vain vei eri suuntaan ja juutuin perheyritykseen. Nyt olisi ehkä aika päästä "omaan suuntaan".
Onneksi asun lähellä, joten muuttoa ei tarvitse miettiä, eikä pitkä matkakaan rasitteena.
Tuosta asumispaikasta, kouluhan on ihan Tikkurilan asemalla eli ellei Tikkurilaan päädy asumaan, joku muu radanvarren paikka voisi olla hyvä, Rekola-Koivukylä-Korso tms. tai miksei Keravakin. Vantaan sisällä asuminen toki siinä mielessä järkevää, että matkustaminen junalla halpaa. - Ei mitenkään
niinhän se on.. kirjoitti:
On se tosiaan pitkäaikainen unelma, kun jo peruskoulusta päästyäni oli suunnitelmana. Elämä vain vei eri suuntaan ja juutuin perheyritykseen. Nyt olisi ehkä aika päästä "omaan suuntaan".
Onneksi asun lähellä, joten muuttoa ei tarvitse miettiä, eikä pitkä matkakaan rasitteena.
Tuosta asumispaikasta, kouluhan on ihan Tikkurilan asemalla eli ellei Tikkurilaan päädy asumaan, joku muu radanvarren paikka voisi olla hyvä, Rekola-Koivukylä-Korso tms. tai miksei Keravakin. Vantaan sisällä asuminen toki siinä mielessä järkevää, että matkustaminen junalla halpaa.Itse opiskelin Helsingissä aikoinaan perheellisenä ja jo sielläkin, vaikka opiskelu oli pelkkää lukemista, meni perhe-elämä sekaisin. Ei sitä vaan yksinkertaisesti jaksa ja lapsi kun ei ymmärrä miksei vanhemmalla ole aikaa.
Hain nyt konservointiin ja jo hakuvaiheessa mietin että mihin sitä pääni oikein lykkään jos sisään pääsen. Ehkä parempi näin ettei nimeä löydy listalta. Taisi kaatua haastatteluun kun siinä kyselivät että miltä kuulostaa mahdollisesti jopa viiteen saakka kestävät luennot ja menin ihan vaikeeksi että mistähän sitä perheelle aikaa sitten repii. On niitä muitakin hyviä vaihtoehtoja olemassa jolla saan omat unelmani toteutettua, mitäs minä perheellinen siellä nuorten halukkaiden joukossa olisin muutakuin hidaste. - Minä myös..
niinhän se on.. kirjoitti:
On se tosiaan pitkäaikainen unelma, kun jo peruskoulusta päästyäni oli suunnitelmana. Elämä vain vei eri suuntaan ja juutuin perheyritykseen. Nyt olisi ehkä aika päästä "omaan suuntaan".
Tuosta asumispaikasta, kouluhan on ihan Tikkurilan asemalla eli ellei Tikkurilaan päädy asumaan, joku muu radanvarren paikka voisi olla hyvä, Rekola-Koivukylä-Korso tms. tai miksei Keravakin. Vantaan sisällä asuminen toki siinä mielessä järkevää, että matkustaminen junalla halpaa.vinkeistä, nyt vain asunnonhakuun.. :) Mukavaa loppukesää!
- ihmetyttää
tipahti kirjoitti:
Omassa paperissani lukee, että valittuja oli 48. Eikös alunperin ilmoitettu määrä ollut 40, vai muistanko väärin? Mistä moinen? Tasapisteet?? Onko kenelläkään muuten tietoa siitä, miten valinnat jakaantuivat eri suuntauksien kesken?
Ja pakko tähän loppuun mainita, että jotenkin ihmeen kaupalla pääsin sisään minäkin. Pääsykoe ei todellakaan mennyt täydellisesti... Miten teillä muilla, yllätyittekö yhtään valinnasta? - näinkööö
ihmetyttää kirjoitti:
Omassa paperissani lukee, että valittuja oli 48. Eikös alunperin ilmoitettu määrä ollut 40, vai muistanko väärin? Mistä moinen? Tasapisteet?? Onko kenelläkään muuten tietoa siitä, miten valinnat jakaantuivat eri suuntauksien kesken?
Ja pakko tähän loppuun mainita, että jotenkin ihmeen kaupalla pääsin sisään minäkin. Pääsykoe ei todellakaan mennyt täydellisesti... Miten teillä muilla, yllätyittekö yhtään valinnasta?Mulle sanottiin hakutoimistosta että hyväksytyt 50... sittenhän olenkin neljän ihmisen päässä jos luku on 48.. nice, se oli sillä selvä sitten. prkl..
- gfdfg
näinkööö kirjoitti:
Mulle sanottiin hakutoimistosta että hyväksytyt 50... sittenhän olenkin neljän ihmisen päässä jos luku on 48.. nice, se oli sillä selvä sitten. prkl..
siinä tosiaan sanotaan. 529 hakijaa, joista ensisijaisia 305. alin hyväksytty pistemäärä 100.
- toimistossa väärä tieto
gfdfg kirjoitti:
siinä tosiaan sanotaan. 529 hakijaa, joista ensisijaisia 305. alin hyväksytty pistemäärä 100.
kiva kiitos kun saivat mut vielä uskomaan mahdollisuuksiini siellä että kahden ihmisen päästä ehkä jopa pääsisin.. taliaivot! selvä peli tämä sitten on ei sinne kukaan neljän pisteen päästä yllä. kolmas välivuosi edessä, hiphurraa.
- ...
toimistossa väärä tieto kirjoitti:
kiva kiitos kun saivat mut vielä uskomaan mahdollisuuksiini siellä että kahden ihmisen päästä ehkä jopa pääsisin.. taliaivot! selvä peli tämä sitten on ei sinne kukaan neljän pisteen päästä yllä. kolmas välivuosi edessä, hiphurraa.
Laskinpa pikaisesti tuolta metropolian sivuilta, siellä näytti olleen 40 nimeä konservointiin eli se alkuperäisesti ilmoitettu aloituspaikkamäärä (samoin siinä ensimmäisten opiskelupäivien ohjelmassa luki konservointi yht. 40 opiskelijaa).
Toki mahdollista, että 8 olisi kieltänyt nimensä julkaisemisen?? - jfjggf
... kirjoitti:
Laskinpa pikaisesti tuolta metropolian sivuilta, siellä näytti olleen 40 nimeä konservointiin eli se alkuperäisesti ilmoitettu aloituspaikkamäärä (samoin siinä ensimmäisten opiskelupäivien ohjelmassa luki konservointi yht. 40 opiskelijaa).
Toki mahdollista, että 8 olisi kieltänyt nimensä julkaisemisen??itse en ainakaan antanut lupaa nimeni julkaisuun netissä, ehkä meitä tosiaan on vielä 7 muuta?
ja sinulle, joka odottelet varasijalla, pidän kovasti peukkuja :) eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ala halutulta näyttääkin. kummaa kyllä että antoivat väärää infoa toimistosta :( - dhfdjhfhfdh
... kirjoitti:
Toki mahdollista, että 8 olisi kieltänyt nimensä julkaisemisen??Niinhän siinä tosiaan sanottiin, että "konservointi, yht. 40 opiskelijaa". Luultavasti johtuu vain siitä että ohjelma on tehty ennen kuin lopullinen suurempi valittujen määrä on ollut tiedossa.
- elää?
dhfdjhfhfdh kirjoitti:
Niinhän siinä tosiaan sanottiin, että "konservointi, yht. 40 opiskelijaa". Luultavasti johtuu vain siitä että ohjelma on tehty ennen kuin lopullinen suurempi valittujen määrä on ollut tiedossa.
Parempi vaan varautua siihen että ei ole pääsemässä ja alkaa etsiä uutta työtä syksylle.. Pistän kyllä palautetta tonne toimistoon että älkää nyt herranjumala sanoko innoikkaille hakijoille vääriä lukuja sieltä ja anna turhaa toivoa. Kerkesin yhden päivän elää jo hyvissä tunnelmissa että on edes 1% mahdollisuus päästä mutta neljänneltä sijalta ei enään ole mahdollisuuksia.. Viimesen niitin saan arkkuun sitten 4.8 just kun loma alkaa niin suren tätä sitten varmaan koko senkin ajan sopivasti..
- pisteet meni?
gfdfg kirjoitti:
Niin millaisilla pisteillä porukka on päässyt sisälle?
Haastattelussa kun sanottiin että noin 80 pisteellä pääsee sisälle. Ja jos pääsykokeista sai max. 80 pistettä, ykköstoiveesta ja koulumenestyksestä 20 pistettä niin sehän tekee yhteensä 100. Itse sain pisteitä 98 ja jäin sijalle 57.
Onko pisteytystä muutettu vai mitä ihmettä? - kekeeeee
pisteet meni? kirjoitti:
Niin millaisilla pisteillä porukka on päässyt sisälle?
Haastattelussa kun sanottiin että noin 80 pisteellä pääsee sisälle. Ja jos pääsykokeista sai max. 80 pistettä, ykköstoiveesta ja koulumenestyksestä 20 pistettä niin sehän tekee yhteensä 100. Itse sain pisteitä 98 ja jäin sijalle 57.
Onko pisteytystä muutettu vai mitä ihmettä?Mä olen sijalla 52 jonottamassa, ei oo vieläkään tullu kirjettä että tietäisin pisteistä mutta 80pistettä piti olla suurinpiirtein se raja.. niin mullekin kerrottiin. aika kummaa. pitikö varasijoille jääneille tulla myöskin kirje? Hakutoimistoon kun soitin niin sanoivat että tulee mutta ei vieläkää kuulu eikä näy ja asun sentään tässä aika lähellä...... ??
- ...
kekeeeee kirjoitti:
Mä olen sijalla 52 jonottamassa, ei oo vieläkään tullu kirjettä että tietäisin pisteistä mutta 80pistettä piti olla suurinpiirtein se raja.. niin mullekin kerrottiin. aika kummaa. pitikö varasijoille jääneille tulla myöskin kirje? Hakutoimistoon kun soitin niin sanoivat että tulee mutta ei vieläkää kuulu eikä näy ja asun sentään tässä aika lähellä...... ??
Minulla näkyy olevan pisteitä 100 ja lukee, että alin hyväksytty pistemäärä 100. Sijoitus hakujonossa-kohdassa näkyy olevan 36.
Minäkin muistelin kyllä, että maksimipistemäärä oli 100 ja koulumenestyksestä ei kai pisteitä annettu ollenkaan, vain valintakokeesta?
Kumma? - että ei onnistuisi..
Ei mitenkään kirjoitti:
Itse opiskelin Helsingissä aikoinaan perheellisenä ja jo sielläkin, vaikka opiskelu oli pelkkää lukemista, meni perhe-elämä sekaisin. Ei sitä vaan yksinkertaisesti jaksa ja lapsi kun ei ymmärrä miksei vanhemmalla ole aikaa.
Hain nyt konservointiin ja jo hakuvaiheessa mietin että mihin sitä pääni oikein lykkään jos sisään pääsen. Ehkä parempi näin ettei nimeä löydy listalta. Taisi kaatua haastatteluun kun siinä kyselivät että miltä kuulostaa mahdollisesti jopa viiteen saakka kestävät luennot ja menin ihan vaikeeksi että mistähän sitä perheelle aikaa sitten repii. On niitä muitakin hyviä vaihtoehtoja olemassa jolla saan omat unelmani toteutettua, mitäs minä perheellinen siellä nuorten halukkaiden joukossa olisin muutakuin hidaste.Uskon kyllä, että tuo käytännön puoli sujuu helpoimmin.
Olen sentään ollut lapsen syntymän jälkeenkin kolme vuotta työelämässä, kyllä ne työpäivätkin usein sinne viiteen kestää. Ainaista tasapainotteluahan se on perheen ja työn välillä, mutta kompromisseja on tehtävä. Meillä kuitenkin on kaksi läsnäolevaa vanhempaa, eli ei ole yksin minun panoksestani kiinni. Ainoa hankala on työharjoittelut, paljon on järjestelemistä jos "joutuu" lähtemään toiselle paikkakunnalle tai ulkomaille.
Enemmänkin huolettaa moni muu asia, tulotason tipahtaminen ja työllistyminen valmistumisen jälkeen, vanhempi vastavalmistunut ei välttämättä ole suosittu työmarkkinoilla. Yrittäjyys toki on mahdollinen ja kiinnostava ajatus.
Rahaa joutuu miettimään ikävän paljon kun on asuntovelkaa ja elätettäviä. Samoin mietityttää mitä tekee suhteelle se, että toinen joutuu elättämään perhettä enemmän ja sekin, että puolisoa ei opiskelut kiinnosta eli tukea ei niin hyvin tarjolla...
Toinen puoli minusta hihkuu innosta opiskelupaikasta ja toinen pelkää astua tuntemattomaan. - täälläkin
... kirjoitti:
Minulla näkyy olevan pisteitä 100 ja lukee, että alin hyväksytty pistemäärä 100. Sijoitus hakujonossa-kohdassa näkyy olevan 36.
Minäkin muistelin kyllä, että maksimipistemäärä oli 100 ja koulumenestyksestä ei kai pisteitä annettu ollenkaan, vain valintakokeesta?
Kumma?tosiaan näyttää siltä, että sisäänpääsyyn vaadittiin ne täydet pisteet.
oma sijoitukseni oli ensimmäisten joukossa, mutta jos myös sijalla 48 ollut on samat 100 pistettä saanut, niin ihmettelen, millä perusteilla nuo sijoitukset on annettu :D
en mitenkään ole voinut saada itse _kokeesta_ täysiä pisteitä, joten voisikohan olla, että kokeessa 48 parhaiten menestynyttä on alkup. koepistemäärästään huolimatta saanut tuon 100, seuraavat esim. 99 jne... ja tuo lopullinen sijoitus määräytyy sitten sen alkuperäisen koemenestyksen mukaan? ymmärsiköhän kukaan :D - opiskelija:)
Pääsin.
Apua, meni yöunet.Älä missään nimessä luovu saamastasi opskelupaikasta selviytymisen pelossa.
Itse olen 35v. neljän lapsen äiti, hain amk:iin ja pääsin, jesss!!!
Työtä se teettää ja perheen kanssa joutuu asioita uudelleen junailemaan, mutta sitähän se perheellisen elämä on.
Olen ainakin valmis yrittämään ja kovasti.
Mene sinäkin vain kouluun, jos sitten huomaat ettei se onnistu, opiskelun voi aina lopettaa, olet ainakin yrittänyt. Silloin en jää myöhemmin harmittamaan. Lippu korkealle kaikki perheelliset opiskelijat, ja tietysti kaikki muutkin. - ...
opiskelija:) kirjoitti:
Älä missään nimessä luovu saamastasi opskelupaikasta selviytymisen pelossa.
Itse olen 35v. neljän lapsen äiti, hain amk:iin ja pääsin, jesss!!!
Työtä se teettää ja perheen kanssa joutuu asioita uudelleen junailemaan, mutta sitähän se perheellisen elämä on.
Olen ainakin valmis yrittämään ja kovasti.
Mene sinäkin vain kouluun, jos sitten huomaat ettei se onnistu, opiskelun voi aina lopettaa, olet ainakin yrittänyt. Silloin en jää myöhemmin harmittamaan. Lippu korkealle kaikki perheelliset opiskelijat, ja tietysti kaikki muutkin.Tuollaista kaipasinkin, meillä on kyllä vielä elämää ja työuraa jäljellä valmistuttuakin, eikä perhe toki kaikkea estä, joutuu vaan vähän tarkemmin suunnittelemaan!
Tietysti haluan miettiä asian tarkkaan, sillä kun on paljon hakijoita ja vähän sisäänpäässeitä ja koulutuskin alkaa neljän vuoden välein niin en tahdo huvin vuoksi viedä toiselta kiinnostuneelta paikkaa.. No, onneksi vielä kolme viikkoa aikaa kypsytellä asiaa :) - linjalle
täälläkin kirjoitti:
tosiaan näyttää siltä, että sisäänpääsyyn vaadittiin ne täydet pisteet.
oma sijoitukseni oli ensimmäisten joukossa, mutta jos myös sijalla 48 ollut on samat 100 pistettä saanut, niin ihmettelen, millä perusteilla nuo sijoitukset on annettu :D
en mitenkään ole voinut saada itse _kokeesta_ täysiä pisteitä, joten voisikohan olla, että kokeessa 48 parhaiten menestynyttä on alkup. koepistemäärästään huolimatta saanut tuon 100, seuraavat esim. 99 jne... ja tuo lopullinen sijoitus määräytyy sitten sen alkuperäisen koemenestyksen mukaan? ymmärsiköhän kukaan :DMihinkäs linjaan pääsitte sitten? Ite oon varasijalla 1 tekstiilinjalle.
- päässyt
linjalle kirjoitti:
Mihinkäs linjaan pääsitte sitten? Ite oon varasijalla 1 tekstiilinjalle.
Minä pääsin esinekonservointiin.
Tuo pisteytys on kyllä kerrassaan kummallinen. Miten juuri sopivasti 48 hakijaa olisi saanut sen vaadittavan 100 pistettä valintakokeesta = 12 opiskelijaa / suuntautumisvaihtoehto. Jotain hämminkiä niillä on tainnut olla siinä arvointitilanteessa ja ovat joutuneet ottamaan sitten sisään enemmän kuin oli tarkoitus. Itse olen pistejonossa ensimmäisten joukossa, mutta mielestäni oma suoritukseni pääsykokeissa ei ollut mitenkään liian mairitteleva - ihan ihmeellistä touhua... - pääsin minäkin
linjalle kirjoitti:
Mihinkäs linjaan pääsitte sitten? Ite oon varasijalla 1 tekstiilinjalle.
Enkä myöskään voi käsittää, miten onnistuin listan alkupäähän sijoittumaan. Sen verran tuli selkeitä virheitä tehtyä... Mm. origamista jouduin leikkaamaan palan pois, havainnointiosuuden kuva meni väärin jne... Väritehtävä oli ainoa, jota en olisi voinut paremmin tehdä. :D
- voi pee
pääsin minäkin kirjoitti:
Enkä myöskään voi käsittää, miten onnistuin listan alkupäähän sijoittumaan. Sen verran tuli selkeitä virheitä tehtyä... Mm. origamista jouduin leikkaamaan palan pois, havainnointiosuuden kuva meni väärin jne... Väritehtävä oli ainoa, jota en olisi voinut paremmin tehdä. :D
Itsellä meni kaikki luovat osuudet tosi hyvin ja jäi paljon aikaa korjailuun. Haastattelu oli rento ja mielestäni annoin itestäni hyvän kuvan jne. Kemian osuuden tarkistin heti kokeen tehtyäni kotona ja yli puolet sain siitäkin varmuudella oikein.. MIKÄ TÄSSÄ NYT SITTEN MÄTTÄÄ. Hohhoijaa.
- ghjgfkkh
päässyt kirjoitti:
Minä pääsin esinekonservointiin.
Tuo pisteytys on kyllä kerrassaan kummallinen. Miten juuri sopivasti 48 hakijaa olisi saanut sen vaadittavan 100 pistettä valintakokeesta = 12 opiskelijaa / suuntautumisvaihtoehto. Jotain hämminkiä niillä on tainnut olla siinä arvointitilanteessa ja ovat joutuneet ottamaan sitten sisään enemmän kuin oli tarkoitus. Itse olen pistejonossa ensimmäisten joukossa, mutta mielestäni oma suoritukseni pääsykokeissa ei ollut mitenkään liian mairitteleva - ihan ihmeellistä touhua...niin kuvittelisin minäkin, että lopullinen pisteytys on tehty siten, että parhaiten kokeessa pärjännyt (vaikka olisi saanut vain esim. 78,5p/100p) on saanut lopulliseksi pistemääräkseen sen 100, seuraava vähän vähemmän jne... sitä en tajua, miksi noin monelle on se 100 annettu. ei voi olla, että kaikilla olisi keskenään saman verran pisteitä itse kokeesta!
mikähän mahtaa olla menestys eri suuntautumisvaihtoehtojen välillä? entä jos esim. 40:n parhaiten menestyneen joukossa onkin ollut muita enemmän esim. esinepuolelle hakeneita? voisiko tuollaisella seikalla olla jotain tekemistä kerrottua suuremman sisääntoton kanssa?
onko kenelläkään käsitystä siitä, mikä oli halutuin linja? - ....
ghjgfkkh kirjoitti:
niin kuvittelisin minäkin, että lopullinen pisteytys on tehty siten, että parhaiten kokeessa pärjännyt (vaikka olisi saanut vain esim. 78,5p/100p) on saanut lopulliseksi pistemääräkseen sen 100, seuraava vähän vähemmän jne... sitä en tajua, miksi noin monelle on se 100 annettu. ei voi olla, että kaikilla olisi keskenään saman verran pisteitä itse kokeesta!
mikähän mahtaa olla menestys eri suuntautumisvaihtoehtojen välillä? entä jos esim. 40:n parhaiten menestyneen joukossa onkin ollut muita enemmän esim. esinepuolelle hakeneita? voisiko tuollaisella seikalla olla jotain tekemistä kerrottua suuremman sisääntoton kanssa?
onko kenelläkään käsitystä siitä, mikä oli halutuin linja?Tai sitten on tehty niin, että kokeista täysiin pisteisiin on päässyt "riittävän hyvällä" suorituksella ja haastattelulle on laitettu käytännössä suurin paino. Eli haastatelluista parhaille annettu täydet pisteet ja jos muut osiot täyttävät edellytykset niin niistä myös täydet, eli vaikkapa kemian kokeessa 3/4 osaaminen toisi täydet pisteet. Näin ei isosta joukosta tule eroja siitä, jos tehtävässä millin heitto tms. vaan kokonaisvaikutelma ja haastattelu ratkaisivat eniten.
Noista hakijamääristä, huonekalukonservointiin kuulemma oli 141 lomaketta täytettynä - tosin monihan varmaan haki useampaankin kuin yhteen linjaan. Muista suuntautumisvaihtoehdoista en tiedä kun en muita kysellyt. - linkkiä
... kirjoitti:
Kumma?http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=4000000000000023&posting=22000000035659564
tuollaisen löysin... mitä mieltä olette, pitäisikö paikkansa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521