Viikko/Kuukausi -raha.

tyttööööö

- Kuinka paljon saatte viikko/kuukausi -rahaa ja joudutteko/teettekö jotain sen rahan eteen vai saatteko sen ilman mitään työtä?

- Itse en saa yhtään viikko tai kuukausi - rahaa, mutta saan rahaa sillon kun tarviin.
Ja synttäri/joululahja rahoilla pärjää helposti koko vuoden.

28

1434

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hsdjgddghdghj

      Mun pitää käyttää koiraa lenkillä tai tyhjentää tiskikone tietty määrä viikossa. Ja siivota oma huone. Siitä saan sitte 10 euroa/viikko.
      Tai saisin, jos jaksaisin tehä näitä kotitöitä...

    • voisit vaikka

      käyttää hieman omaa aikaasi ja lukea aikaisempia keskusteluja.

    • Nimetön

      Saan 120€/kk, ei tarvii tehdä mitään sen eteen. Kesäisin n. 100€ extraa jos vahdin siskoo ja veljee tarpeeks.

    • 15v.

      10e viikossa saan, ei tarvii mitää tehä sen etee. plus sitte jos meen johonki mis tarvii rahaa (esim.biljardii tai keilaa) nii siihe saan sit kans rahat viel lisäks.

    • crystal_93

      ... 20e/kk. Sen eteen teen kotitöitä, esim: laitan joskus ruokaa, pesen vessat, imuroin yläkerran jne.....

      20e riittää ihan hyvin. en aina edes käytä kaikkea. En omista skootteria tai muuta vastaavaa menopeliä, vaikka olen 15. Eipä kulu rahat bensoihin.

      Jos lähden vaikka elokuviin, vaateostoksille tai muuhun vastaavaan, äiti antaa rahaa tilanteen mukaan.

    • Mou :)

      Äiti pudottelee välillä tililleni 20e. Yleensä ehkä kerran kuussa ;) Lisäks teen välillä siivoustöitä joista saan 5 euron tuntipalkkaa ^^

    • BittiAnkka

      Itse saan puhtaana käteen oman lapsilisän, eli sen 100e kuussa. Tästä kustannan itse puhelinlaskun, eläinten ruuat (koira jyrsijöitä) sekä joitakin vaatteita. Jos menee tiukille niin tottakai faija sitten helppii, mutta jos rahaa jää yli, niin kaikki menee säästöön. Onhan se sitten 6 vuoden päästä mukava kun muuttaa omaan kämppään yms. kun on semmoiset päälle pari tonnia jo säästössä. Jos saisi sen 20-50e säästettyä joka kuukausi, niin olisihan se mukavaa.. Tietysti heti kun pääsen kesätöihin niin menen, "ylimääräinen" raha ei jää koskaan tarpeettomaksi. Mutta se täytyneet hankkia työllä, eihän raha puussa kasva.

      Näin sanoo 14 vuotias tyttö.

      • dodododod

        No kateeks käy. Mä saan 20 euroo kuussa ja siitä menee n. 10 euroo, joskus enemmänkin, rahaa ku ostan akkareita yms. En vaa pysty lopettaa sitä keräilyy.

        Jos saisin ton mun lapsilisän käteeni, siitä menisi n. 20e kuussa ostoksiin, ehk 30e habbo-koleihin ja loput 50 euroo laittaisin tilille. Mutta ei nii ei.

        Vois muute kysyy vanhemmilta, vaikka taidan tietä vastauksen :D

        Näin sanoo tällä hetkellä oleva 14v poika


    • jjjoookuuu

      Itse saan kuukausirahaa 50e ja jos saan kokeista hyviä numeroita ja teen lisähommia kotona saan enemmänkin. Maksan kuukausirahallani osan vaatteistani, meikeistäni yms, mutta vanhempani maksavat myös sillointällöin vaatteitani. Kengät tai muut kalliimmat vaatteet maksavat vanhempani. Minulla on oma visa electron, jonne vanhempani siirtävät sen 50 euroa kuukaudessa. Minun ei tarvitse maksaa myöskään lemmikkieni ruokia ja tarvikkeita itse.

    • Owniz

      Ei miul mitää kuukausi ja viikkoraha juttuja oo. Saan silloin tällöin yleensä 5-20€

    • nawww

      Saan 10e viikkorahaa siten jos olen ollut kiltti kyseisellä viikolla. Yritän tällä hetkellä säästää Nikonin järjestelmäkameraan jonka maksan äitini kanssa, muuten käytän rahani vaatteisiin tai meikkeihin. Lisäksi saan rahaa aina kun pyydän p:

    • jj

      vai niin

    • 14+3

      Ite saan 50, plus jos olen lähössä jonnekkin tapahtumaan (raveihin, keikoille) tai shoppailemaan, saan rahaa jonkun verran. Teen töitä sen eteen hieman, esim, siivoon omaan huoneen, laitan tiskit koneeseen ja otan pois, pesen pyykkiä ja imuroin, sekä piha töitä (risuja kerään polttokasoihin, halkoja nakkelen varastoon jne). Käytän rahojani pikkuostoksiin, meikkeihin, koruihin, vaatteisiin sun muihin, mutta vanhemmat maksaa yleensä vaatteet ja kalliimmat korut, mutta pääasiassa omasta pussista maksan.

    • Goob

      En saa viikko/kuukaus rahaa. Mut jos tarviin, esim leffaan tms, niin saan. Joudun tekemään aika paljonki töitä kotona kesäisin. Mut kun teen (ilman palkkaa) niin en joudu ite maksaa moposta, vaatteista yms. Ja sitte jos jostai tulee rahaa ( Joulu- ja synttärilahjat ) nii säästöön :)

    • näin mulla

      saan itse rahaa äitiltä 10e joka viikko , isä puolelta 2e joka viikko ,ja n joka toinen viikon loppu isiltä n 20-50
      mä käytän mun rahat
      -kynsilakkoihin,omistan jo reilu 50 pulloa ja kaikkea muuta kynsiin liittyvää
      -hius pidennökseni
      -meikkini
      -hius lakkani,yms kaikki muut semmmoiset
      -vaatteet (paitsi jos tarvitsee jonkun uuden kalliin toppa takin ni äiti auttaa maksamaan) :)
      teen koti töitä,tyhjennän ja täytän astian pesukoneen,imuroin,siivoan kokonaan oman huoneeni,joskus siivoan auton(imuroin ja pyyhin pölyjä),pesen vessan kokonaan joka viikko..ja kaikkea tämmöstä,käytän myös koirani joka päivä lenkillä

    • jebp

      serkku sai ennen 55 e viikko ja ite en saa mit

    • rahamiäs

      Itse saan kuukaudessa semmoset 1600€

      • oodododddodllol

        aika vähän jos toi on sun duuni palkkas

        yks mun kaveri saa 500e kuussa kun sen iskä tienaa jo pelkistä tuunauksista kuukaudessa n. 10k ja sitten vielä varsinainen töynäs :D


    • Ihme lellityt tyypit

      0e kuukaudes sekä viikossa. Hemmetin lellikit, olisitte tyytyväisiä että saatte edes vähän.

    • lalalajeejee

      Saan 10 euroa joka toinen viikko, jos faijalla on. Ennen se anto jokaikinen toinen viikonloppu mut nykyään kun toi alkoholi on ollut hyvä ystävä sille niiin on jäänyt unohtumaan lapset kokonaan.

    • tytsykkä_

      mä saan 60e/kk eikä tarvii tehä mitää sen etee. porukat sen lisäks maksaa mulle kaikki vaatteet, meikit, mopoon bensat jne. mut emmä ny tiiä oonko mitenkää onnellinenkaa et saan kaike mitä haluun.. ja noi rahat menee kaikkii iltamenoihi ja sen semmosee.

    • Amina97

      Mä saan 20 egee viikos. Teen niillä mitä sattuu :D Saan rahaa jos pyyän, kunhan menee johonki tarkotukseen, esim. vaatteiden ostoon tai kirjojen ostoon. Mut jos haluun elluihin tai jotai nii joudun maksaa ite.

    • Hehehahahehehaha

      Mä en ees viitti pyytää mitään viikkorahaa mutta tienaan ihan itekkin tarpeeks oon 13vuotta oon apuohjaajana yhessä seurakunnan kerhossa ja tienaan 10e/vk sitten saan myös palauttaa kaikki pullot mitä kertyy (kertyy aika paljon..)

    • Munaton-prinssi

      Yritän suostutella että saisin lapsilisän josta maksaisin kännykkä ja netti maksun.
      Sitten laittaisin joka kuukausi pari kymppiä rahaa säästöön.

    • opiskelija

      Itse saan noin 423e/kk enkä tee mitään sen eteen

    • jj

      Saan 30-50e joka kuukausi saan kokeista rahaa sekä vanhemmat maksaa keilaukset,leffat jne.

    • opiskelija vm. 1995

      60e/kk, pitää tiskikonetta tyhjentää ja lumitöitä yms...
      rahat menee mopon laittamiseen ja bensoihin, eli ei mihinkään järkevään
      ja sitten mässyyn, es:ään yms...

    • kk raha---

      Itse sain vielä kotona asuessa lapsilisät joilla piti itse maksaa kaikkia hygienia tuotteet, lääkkeet, vaatteet yms. (äitini saattoi avustaa joinain kuukausina hieman lääkkeissä). Kaikki menot piti saada maksettua tuolla kuukausirahalla. Enenpää ei tippunut. Jos tarvitsin rahaa esim. toppatakkiin, Sillon vanhemmat saattoivat maksaa esim. Puolet.
      Nyt olen 17v. ja asun omillani. Vanhempani eivät maksa mitään menojani, enkä saa opintotukea joten eikun töihin vaan opiskelun ohella !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe