6 h Venetsiassa - mitä tehdä?

Monmari

Tarkoituksena suunnata Gardajärveltä omatoimisesti Venetsiaan päiväreissulle, jossa aikaa reilut 6 h. Mitä kannattaisi tuossa (liian lyhyessä!) ajassa tehdä? Museot joudumme varmaan jättämään väliin eli antakaahan kokeneemmat vinkkejä, miten käyttäisitte ajan? Suunnitelmissa käyttää kerran vaporettoa (asemalta San Marcon aukiolle) ja muuten kävellä.

5

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävellen

      Kuudessa tunnissa ehtii ihan mukavasti kävellä ja katsella Venetsiaa, sillä kaupunki on kuitenkin aika pieni. Aikaa kannattaa varata myös harhailuun, sillä se on hyvästä kartasta huolimatta todennäköistä ja toisaalta ihan mukavaa, jos ei ole kiire. Yhden museon tms. saattaisi ehtiä katsoa, jos ei ole jonoja, mutta mieluummin ehkä kannattaa ottaa rennosti, käveleskellä ja välillä mennä istuskelemaan jollekin aukiolle syömään/juomaan ja katselemaan menoa.

      Tässä muutamia ehdotuksia kohteiksi, joiden kautta voitte suunnitella kävelyreittiä:

      Dorsoduro on leppoisaa aluetta, siellä on mukavia aukioita mm. Campo Santa Margherita ja Campo S Barnaba.

      Accademian siltaa pääsee Canal Granden yli ja viitoitusta seuraten kohti Piazza San Marcoa, joka on täynnä puluja ja turisteja. Pyhän Markuksen kirkko, kellotorni ja Dogen palatsi kannattaa noteerata ainakin ulkoa, jos ei ehdi sisään. Rannassa voi ihailla näkymiä ja seurata gondoli- ja vaporettoliikennettä ja hyvällä tuurilla vilvoitella tuulenvireessä.

      Sitten voi kääntyä Rialton siltaa kohti, jonne on hyvä viitoitus. Rialton sillalla ja ympäristössä on paljon kauppoja ym. turistihoukuttimia. Sieltä voi jatkaa esim. Campo San Pololle (pohjoiskulmassa on mukava pizzeria) ja edelleen Santa Maria Gloriosa dei Frari -kirkolle. Sieltä ei sitten olekaan enää pitkä matka asemalle.

      Hyvää matkaa ja mukavaa päivää Venetsiassa!

      • Monmari

        Kiitos vinkeistä! Matkakuume nousi taas asteella!


      • wanhis
        Monmari kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä! Matkakuume nousi taas asteella!

        olen itse viikon päästä lähdössä malcesinelle garda järvelle ja veronan ja venetsian reissut olisi mielessä? olen koittanut juna-aikatauluja katsella mutta huonolla menestyksellä kun ei tiedä pysäkkejä ja muita vaihtoehtoja ei saa myöskään selvitettyä mistään etukäteen...
        olisiko vinkkejä? tulisi kovaan tarpeeseen :) ja miten aika riitti?


      • tai muualle?
        wanhis kirjoitti:

        olen itse viikon päästä lähdössä malcesinelle garda järvelle ja veronan ja venetsian reissut olisi mielessä? olen koittanut juna-aikatauluja katsella mutta huonolla menestyksellä kun ei tiedä pysäkkejä ja muita vaihtoehtoja ei saa myöskään selvitettyä mistään etukäteen...
        olisiko vinkkejä? tulisi kovaan tarpeeseen :) ja miten aika riitti?

        Miten Venetsiassta pääsisi järkevästi Gardajärvelle tai muualle "lähelle" päiväretkelle? Vietämme pitkän viikonlopun Venetsiassa alkuvuodesta, ja jos aika tulee pitkäksi niin voisi käväistä myös mantereella jossain ;-)


      • kannattaa matkustaa,
        tai muualle? kirjoitti:

        Miten Venetsiassta pääsisi järkevästi Gardajärvelle tai muualle "lähelle" päiväretkelle? Vietämme pitkän viikonlopun Venetsiassa alkuvuodesta, ja jos aika tulee pitkäksi niin voisi käväistä myös mantereella jossain ;-)

        jos Venetsia kyllästyttää. Venetsian tutkiminen ei ole kovin nopeata, kun on liikuttava jalan. Jos ei Venetsiassa saa kulumaan pidennettyä viikonloppua, niin ympäristössä ei ole mitään sen kiinnostavampaa. Garda ei ole minkään näppärän matkan päässä. Junamatkan päässä on kaupunkeja, mutta ne eivät ole Venetsian veroisia. Jos Venetsiassa tulvii, niin sitten voi harkita niihin menemistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe