heip. eli oon tyttö ja menossa seiskalle.
mua jotenkin ahdistaa se.
mä en saanu mun luokalle ku pari kaverii ja ne on jotenki etäisiä.(kaikki muut on kans samastkoulust mut vaan jtn jätkii ja lissuja)
sit mun vaatteet. tuntuu et ylä-asteel kaikki käyttää vaan jtn kalliita merkkivaatteita tms. voisitteko kertoo mitä yleensä ylä-asteel pukeudutaan? ja joo, tiiän et tää kuullostaa tyhmält mut purin nyt mun tunteita.. ja ei pliis mtn vittuilijoita.
ylä-asteelle menosta !
45
6081
Vastaukset
- .........
Siitä on pelottavan pitkä aika kun itse yläasteelle menin, mutta minusta ainakin siirtyminen yläasteelle oli ihan mukavaa. Kannattaa lähteä avoimin mielin tutustumaan uusiin ihmisiin. Olivat he millaisia tahansa. Ainakin minun mielestäni seitsemäs luokka oli aika pitkälti samanlainen kuin ala-asteen viimeiset luokatkin. Sitten kahdeksannella luokalla alkoi tulla mukaan hieman enemmän tätä muodikkuutta ja juomista ym. Ei suinkaan kaikki yläasteella pukeudu huippumuodikkaasti. Jotkut toki.
Turhaa pelkäät mitään järisyttävää muutosta kun yläasteelle menet. Onhan siellä uudet opettajat ja kaverit, mutta äkkiä niihin tottuu. Vanhasta luopuminen tuntuu monesti mahdottomalta ajatukselta, mutta ainakaan itse en edes muistanut seitsemännen luokan päätyttyä että millaista ala-asteella oli. Enkä sinne missään tapauksessa takaisin kaivannut.
Itse olen tosin poika. Tai paremmi sanoen nyttemmin jo mies. En tiedä miten tyttöjen laita on tuossa siirtymässä, mutta ei meidän luokalla ainakaan ketään ihmeemmin kiusattu. Toki pienejä konfliktejä aina tulee. - yksvaann
Ylä-asteella ei pidä käyttää kalliita muotivaatteita.
Loppujen lopuksi aina jollakulla on kalliimmat ja muodikkaammat vaatteet.
Pitää vain sellasii vaatteit mitkä tuntuu hyvält.
Mä aloin kattoo tarkemmin mitä pidän ylläni ylä-asteel et voi olla et juuri siit ulkonäöst huolehtiminen saa aikaan käsityksen et pitäis olla muotivaatteet. - pläääh
Itse meen ysille. Minullakaa ei ole ollut mitään merkki vaatteita, eikä tosiaankaan hienoja. En ole ollut suosittu, mutta en ole välittäny toisten puheista.
7.luokalle mennessä, minulla ei ollut luokallani yhtään tuttus. 3 tyttöä samast koulus, mutten tuntenu heitä. 7 luokka alkoi. Pelotti hirveesti. istuin paikallani hiljaa. ja katoin ympärilleni.
Mutta minulle tultiin juttelee, koska ei ollut luokalla kaveria, ja se ihmisen luonne on.Auttaa yksin jäänyttä.
Onko sinulle käynyt koskaan sillee, että oisit aivan yksin? Pitkiä aikoja. Tuskin.IHmiset haluavat tutustua. Sinulla tulee varmasti olemaan hyviä ja huonoja hetkiä.
Älä arvostele toisia. älä kato halpaimesesti. He tulevat kyllä juttelee, ellet itse uskalla.
Ihme vaan mutt sellasta se on.
Älä murehdi liikaa itsestäsi. Eivät hekään murehdi sinusta. - hhh44
Muokin jännitti kauheesti, muuten kaikki meni ihan ok mut muo kylläkin alettiin kiusata, ja meidän yläasteella on mun mielestä aika huono henki :(( Mut se kiusaaminen on osaks omaa syytäni koska lihoin kesän aikana (ennen kuin menin seiskalle) ja sitte haukuttiin pullukaksi...
Ala-asteella mulla oli ihana luokka melko pienessä koulussa, mut nyt yläasteella ei oo oikeen luokkahenkee syntynyt. Ehkä se sitte ens vuonna paranee, en tiedä... - -.-
Ei kannata stressata vaikka et saisikaan parasta kaveriasi samalle luokalle.
Tulet saamaan uusia kavereita ja vanhat jää aikalailla taka-alalle.
Ylä-asteella ei kannata ottaa paisetta pukeutumisesta. Ainakin meidän koulusta löytyy aika kaikenkarvasita porukkaa. Kunhan pukeudut ikäsi mukaan niin se on sillä hyvä. ; ) Pelkäsin ite just samoi juttuja. :) Saanko kavereita, pukeudunko väärin, millasta siel yläasteel on... Mut kyl se siitä meni. :) En tiedä tommosis isommis kouluis ja tietty kaikis paikois se on erilaista, mut siis omas koulus kaikki pukeutuu kyl ihan miten tykkää ja suurin osa on löytäny kavereitaki. Ite en kyl valitettavasti heti löytäny ketään mut kyl se silti ihan ok on :) Mee vaan omana ittenäs. Kyl se siitä. Aluks voi jännittää ja pelottaa sikana, mut se on ihan luonnollista. Tsemppiä! ^^
- pupil
niin kyllä siellä yläasteella on aika kaikenkarvasta sakkia niinku on aina joukoissa, joissa on paljon ihmisiä. Mul kävi niin kolme vuot sitten et paras ja ainoa kaveri muutti pois ja samal luokal tuli kolme etäistä kaverii. No sen voin sanoo et nää etäiset kaverit voi tuntua vähän teeskentelevilt ku yläaste alkaa ku ne hakee jotain roolii siel. Ei kannata väkisin roikkuu niiden perseessä kii jos ei oo alussa kavereita koska ittellä on siitä kokemusta ja voin sanoa et seuraukset oli pahempia kuin jääminen yksin. Niistä vaatteista sitten ni mun mielest ei ainakaan viäl seiskal ollu kenelläkään mitään erityisen kalliita merkkivaatteita ku oltiin sellasii lapsosii ja hurjimmas kasvuiässä. Sit vast kasil alkaa semmonen merkkivaatteiden käyttö, alkoholi ja tupakka jos alkaa. Sul tuskin on hätää jos sun maine ei oo pilalla sun tulevan koulun oppilaiden silmissä ennen ku yläaste ees alkaa. Eikä sua aleta kiusaamaan kunhan käyttäydyt normaalisti etkä herätä mitään kauheesti huomiota.
- ,.,.,.,.,.
Eli olin samanlainen viime vuonna. Jännitti kesällä ett pitäisikö vaihtaa tyyliä ja laihduttaa vähän ett näyttäisin paremmalt, mutt en silti tehny mitään. Moni on silti kehunnu mun pukeutumist. En kyll käytä merkkivaatteita paljoo. Eli ihan semmotteita vaatteita, joista tykkäät ja viihdyt.
Jännitin kesällä, ett millaisia kavereita mulle tulee. :D Mun tulevalla luokalla oli 3 tyttöö ja 14 poikaa, koska oli matikkapainotteinen kyseessä, mutt muutin eri paikkakuntaan viime tipass, joten jännitin kahta viimeistä lomapäivää eniten. Ensimmäinen päivä oli jännittävin tulin kouluun, jossa en tuntenu ketään. No.. hengitin syvään ja tutustuin muihin sitte se päivä meni ja toinen päivä alkoi luontevasti. Mielestäni kuin ensimmäinen koulupäivä sillo ekalla :D JOTEN EI TARVITSE JÄNNITTÄÄ! :P - madrtta
Minä tulin kyläkoulusta ainoana. en tosiaanka tuntenu kettään luokaltani, ja puoltoista viikkoa olin lähinnä yksin, muutaman välitunnin aina ysiluokkalaisten kavereitteni kanssa, mutta välitunnit oli eritavalla ja erikerroksissa oltiin aina. opon tunnit oli todella hyödyllisiä, kun siell ä oli kaikenlaisia tutustumisjuttuja. nyt oon kokoluokan kanssa hyviä kavereita ja oon saanu paljo kavereita muiltaki luokilta, ja eriikäisistä ihmisistä :) meidän ylä-asteella ainakin voi ihan rennosti olla verkkareissa jos siltä tuntuu, eikä kukaan sano mittään. miekin muistan että jännitti. menen nyt kasille :)
- :ssss
... kiitti teiän rohkasevista sanoista, on jo paljon parempi olo eikä enää jännitä niin paljoo. ootte ihanii
- yks tyttö
se helpottaa jo huomattavasti jos on pari kaverii tulossa luokalle. Itellä ei yläasteelle mennessä ollu ketään kavereita. Kaks tuttua tyttöä tuli kyllä samalle luokalle, mut oltiin riidoissa. Nopeesti siel tutustuu uusiin ihmisiin:)
- kohta 8.lk:lle
koulus ainakaa pidetä mitää kalliita merkki vaatteita. itte kyllä pidän. ainoastaa meiän koulus jotkut pitää reebok:kii ja nike:e
viisas veto olisi välttää verkkareita,sillä ainakin meidänkoulussa joutu heti flipperiin jos oli esim verkkarit koulussa,farkut ne olla pitää kouluhousuina,muuten ei mitään väliä oikein pukeutumisella,mutta ei ole hyvä pukeutua "massanmukana" eli käyttää samoja vaatteita kun monet muutkin,sen verran pitää erottua,koska jos käyttää samoja vaatteita kuin muut,leimautuu helposti matkijaksi,ja ja sitämiúkaa voi joutua kiusatuksi
....kavereiden saanti yläasteella on helppoa ,voin kokemuksella sanoa ettei sinulla ole vaikeaa jos sinulla on yksikin vähänkin tuttu siellä minne menet,koska minä itse kun yläasteelle menin ja vaihdoin toisen kunnan kouluun,koska entinen ala-asteeni ja toinen mahdollinen yläaste tekevät yhteistyötä,ja en ollut mitenkään suosittu opettajakunnan keskuudessa,joten vaihdoin yläasteelle mennessäni naapurikunnan yläasteelle ja kun ei tuntenut ketään,eikä saanut kavereita oiekin oman ikäisistään,ajautui vääjäämättä itseään vuotta vanhempien seuraan,ja tuskinpa olisin yläastetta kestänyt jos en olisi saanut kavereita heistä,sillä koko oma luokkani syrji minua juuri sen takia että en ollut siitä kunnasta
eli siis ei siellä niin vaikeaa ole ellei vaihda toisen kunnan/kaupungin alueen kouluun- kasiluokkalainen :))
Eli mie oon tyttö ja menin viimmevuonna seiskalle.
Valitettavasti meidän koulussa on paljo lissuja minkä takii kannattaa käyttää enemmän merkkivaatteita ettei tuu kiusatuks :SS
Eli käytä tyylikkäit vaatteita mistä ei löydy haukuttavaa. Käyttäydy hillitysti äläkä puhu tai naura kauheen kovaan ääneen jollet haluu tulla kiusatuks. :SS yläasteel on aika rankkaa ja kannattaa keskittyy enemmän numeroihi ku muihi juttuihi. Yläasteella ei oikee oo ystävii, ainakaa kellää meidän koulussa. On enemmänkii sellasii kavereita jotka käyttää sua hyväkseen.
Hankalin juttu mun mielestä on yläasteella et on jaksot ja lukujärjestykset vaihtuu minkä kaa tulee aina vaikeuksii. En tiijjä onko teidän koulussa sit jaksot samal taval ku meillä.
Kannattaa olla tarkka kenen kanssa hengaa, yläasteella peli on aika kovaa ja rankkaa. :SS
Onnee seiskaluokalle ;))ja se oli mielestäni se että "yläasteella ei oiken oo ystävii"
ja tuo taitaa olla suuresti koulusta ja persoonista riippuvainen,koska ainakin meidän koulussa oli niin että ei kukaan,tai hyvin harva jäi ystävittä,ja jos ei ollut ystäviä,se saattoi johtua myös siitä että ei sellaisia itse halunnut
(esim minä en ysillä yrittänytkään hankkia enää ystäviä,mun ystävät ja kaverit oli lähteny koulusta mua vuotta aiemmin ja melkein harkitsinkin jo ysin suorittamista kesäkouluna,mutta en silti sitä tehnyt)
ja kun siis en ollut oman ikäisieni hyväksymä,minua syrjittiin koko ysiluokan ajan,mutta olin niille jotka heitti ilkeetä kommenttia vaan silleen "et hei daa,ketä kiinnostaa" mutta tuota varten pitää olla jo aika kova ulkokuori ihmisellä,että vaan ignoree ne ihmiset jotka yrittää asettaa sut naurun alaiseksi
ja sama pätee vaatteisiin,kovasti riippuu koulusta että miten pukeutua ,joissain kouluissa pitää olla muodikas- kunnn
tossa yhessä viestissä luki, et on rankkaa ku on jaksot, ni kaikis kouluis ei oo... meiul ei oo... meen nyt siis kasillle, ja meil on ihan sellaset koko vuoden lukkarit...
- lollll
kunnn kirjoitti:
tossa yhessä viestissä luki, et on rankkaa ku on jaksot, ni kaikis kouluis ei oo... meiul ei oo... meen nyt siis kasillle, ja meil on ihan sellaset koko vuoden lukkarit...
LOL
- jännittää
Älä jännitä yhtään yläastetta. Menen itse kasille, ja olen siis juuri kokenut tuon "pelottavan" seiskaluokan. Yläasteelle mahtuu monenlaisia ihmisiä, ja todellakaan kaikki ei käytä mitään merkkivaattteita... Ei mitään paineita... Saat helposti uusia kavereita, ja opit koulun tavoille...tsemppiä :D
- ---------------------------...
Ei tarvitse yhtään jännittää ylä-asteelle menoa. :)
Aikanaan kun seiskaluokalle menin, luokallani oli vain yksi kaverini.
Ylä-asteella ei ole mitään tiettyä tyyliä miten siellä pukeudutaan. :)
Itse olen vannoutunut rokkari/hevari ja meidän koulussa taidan olla ainut sitä tyyliä edustava henkilö.
Ei siellä kaikki mitänä merkkivaatteita käytä. :)
Käytä puhtaita ja ehjiä vaatteita niin suhun ei kiinnitetä mitään huomiota.. :) Meidän koulus tytöt piti Lacosten merkki kenkiä, housuja, paitoja, sukkia, paitoja, lippiksiä, pipoja, hattuja, paitoja, villasukkia, laukkuja, reppuja, toppeja, paitoja, rintsikoita, stringejä, pikkuhousuja, meikkejä, paitoja capreja, uimahousuja, bikinejä, shortseja, kaulahuiveja, paitoja, hiuksia yms. Pojilla oli batistinin puvut päällä. Mun puku makso abäyt 560€. Sit yhel oli 1700€ maksava puku nii kaikki anto sille aina karkkii ja limpparii.
Yhtenä päivänä joku tyttö tuli rainbowin tuulipuvus kouluun nii sit se melkei haukuttiin kuoliaaks ja sit se masentu eikä tullu seuraavana päivänä kouluu. Ope soitti sen vanhemmille ja kaikki selvis, mut kukaan ei ollu enää sen kaveri. Kannattaa siis varoo miten pukeudut ylä-asteelle. Siel kaikki on pahaa ja likasta ja ilkeetä. Valta on oppilailla, ei opettajilla. Et oo missään turvassa. Sä opit sit ajan myötä aistimaan erilaiset vaarat kuten villieläimet tai vankikarkurit. Mutta aina saa olla varuillaan ettei nurkan takana piileskele joku puukon kanssa. Mulla oli puvun alla aina luotiliivit. Lacosten luotiliivit of course.- madrtta
noh noh, einyt sentään tuommossii.
- anaheim.girl
no,jossain mielessä yläasteelle meno on suurikin juttu. itse menen kasille. muistan,kuinka kuvittelin kaikkea "liiankin ihanaa" uusista luokkalaisista. Varoitan;älä elättele liikoja toiveita,ettet joudu pettymäään,kuten minä.. esim.luulin erästä tyttöä tosi kivaksi,ja kesäloman aikana kuvittelin kuinka meistä tulisi parhaat ystävät.. ;// mutta,ei se ihan niin käynytkään; olen ok väleissä kyseisen henkilön kanssa,mutta voisin nimittää tätä tyttöä aika paskapääksi... Mutta älä turhaan pelkää,kaikki muutkin ikäisesi "joutuvat" seiskalle.. Mutta yleensä se menee paremmin mitä kuvittelee. Kannattaa kuitenkin jättää liiat unelmat ainakin hetkelliseseti pois mielestä..
- luokkalaiselta
oon 13v poika ja oon menossa kans 7luokalle syksyllä ja ei pelota yhtään :D ei mulla oo kyl ku yks kaveri siel mut kaveeraan 9luokalle menevien kanssa aika paljon niin ei tuu varmaa mitää ongelmaa "kiusaamisessa" ja muista että imago on tärkeä= jos haluut olla kova tyyppi ja päästä porukoihin niin heti ensimmäisenä päivänä kannattaa ottaa tod. rennost itte ainaki aijon hakata jokasen joka tulee aukoo, oon 180.1 cm pitkä ja nosta 62kg penkist :D
ja ku kaikki puhuu miten on tärkeet "Pukeutuu miten tuntuu mukavalta" nii se on hevonpaskaa itte ainaki tilaan kaikki vaatteet 77.storest eikä kukaa tuu aukoo ja muuteki hienot merkki vaatteet on tärkeit. ENd.- 23425
ei jumalauta et oot surkee et varmaa nosta ees 20 kiloo ja oot kai joku 160 cm poika joka luulee olevans cool ku kävelee jossai vitu huippu vaatteis sun kaltaset kusipäät pitäis ampuu 9 luokkalainen has speaken
- seiskalle meniä
23425 kirjoitti:
ei jumalauta et oot surkee et varmaa nosta ees 20 kiloo ja oot kai joku 160 cm poika joka luulee olevans cool ku kävelee jossai vitu huippu vaatteis sun kaltaset kusipäät pitäis ampuu 9 luokkalainen has speaken
0len ihan samaa mieltä tosta kommentista. Mitä vitun välii on sillä et nostaa 60kg penkist ja pukeutuu ihan pirun hienosti?? Ja mitäköhän ideaa on hakata kaikki, jotka tulee aukoo??Jos ne on sua vanhempia ja niit on paljon. Meen itekkin seiskalle ja otan rennosti mut en hakkaa, ylpeile sillä et osaisin nostaa penkistä kiloja tai et on siistit vaatteet. -.- NOOB
- meillä päin
just tollaset seiskat saa turpaansa meidän koulussa. Eli ne jotka esittää jotain kovista. Jee kyl mäki nostan penkist 85kg ja 20kg käsipainot menee, en tuu silti leijuu tänne. Vituttaa tollaset
- lollipoppi1
meillä päin kirjoitti:
just tollaset seiskat saa turpaansa meidän koulussa. Eli ne jotka esittää jotain kovista. Jee kyl mäki nostan penkist 85kg ja 20kg käsipainot menee, en tuu silti leijuu tänne. Vituttaa tollaset
Tulitpa leijuu :DDDD
- _Ludwig_
Tärkeintä on, että pidät vaatteita joista itse pidät. Itselläni ei juuri merkkivaatteita löydy, mutta ei ole tarviskaan, sillä pidän ihan näistä '' normaali ''vaatteista (jos tälläistä termiä nyt voi käyttää). Älä anna muiden vaikuttaa omaan tyyliisi vaan pukeudu miten itse haluat. Omapa on häpeänsä jos vaatteiden perusteella tuomitsevat.
- :Dfhsauofsa
Itse pukeuduin välillä hajonneisiin tuulipuvunhousuihin ja siitä välillä vitsailtii, eli sen pahemmin tuskin voit pukeutua.
- mitäprkl
ylä-asteel vaattein:
farkut on ne yleisemmät. tummat on siistit, vaaleetki kelpaa.
jos käytät hupparii ni älä laita sitä täysin kiinni, vaan jätä sillee puoliks auki
ja kangashousut on ihan okeit (ei verkkarit)
kaikki kirppari vaatteet on hyvii, kunhan ei rumia xD
paitoina yleensä lyhyt hihaset on hyvii (ei sit mitään ällöi pinkkei...)
tunikat on kivoi
jos käytät hameit tai mini sortsei voi laittaa (laita ne!) sukkikset tai legginssit (talvella parit päällekkäin)
kengiks tennarit/ballerinat on mahtavii
btw monien mielest musta tekee pienemmän näköseks ja valkonen taas isomman näköseks... (mut ei kauheesti, ei paniikkia...)
ja jos on raitoi vaatteis (varsinki musta ja valkone) nekin tekee isomman näköseks...
mut tota raita juttuu kannattaa kokeil kynsiin, koska ne sit näyttää pidemmilt
toivottavast auttaa jotenki... - -97
Olet vain ihan oma itsesi...Ei kaikilla ole merkkivaatteita. ei mullakaa oo mitään merkkivaatteita melkeen..
Mä meen ainakin ihan omana itsenä ylä-asteelle seuraavana vuonna! :) - koulun kingi
ei tartte olla muutaku nöyrä ja hiljanen niin välttyy kiusaamiselta. ja sitä rataa. :) kyllä se hyvin menee
- barbie97
meet vaan:)älä jää mietii noit juttui on siel porukkaa laidast laitaan jossä rupeet siin surkuttelee ni kyl sä yksin jäät sillon kun sä meet sinne.sehän tiijetään et ne rupee kiusaan just niitä varpaitten tuijottelijoit oot vaan pää pystys ni niit kaverei löytyy:))
- kakkapissik
joo, ei se seiska oo nii paha juttu. ku mää tulin seiskalle nii oliha se eka pv jännä mut kyl se sit siittä lähtee. ja ei TODELLAKAAAN kannata luulla olevansa joq koulu kingi joka nostaa 65 kg penkistä, semmoset uitetaa ja hakataa. kannattaa olla ihan hissun kissun ekat viikot. ja ei ne ysit pure. ainakaa kaikki :s :D mut kyllä oli sillonki ku mää menin seiskalle ku oli kamulla värikas huivi pantana päässä nii haukuttii inkkariks...
t. ysille menevä tyttö :) - khjkgh
Minullakaan ei ollut seiskan alussa kuin pari tuttua, mutta ystävystyin aika nopeasti.
Vieruskaverin moikkaaminen tunnin alussa on hyvä keino ystävystyä. Ja voit varmistaa samalla häneltä että mitkäs ne nyt olikaan ne matikan läksyt tms. (: Katso ihmisiä reippaasti silmiin äläkä turhia jää yksin surkuttelemaan kohtaloasi. Hymyile niin sinulle hymyillään. Muista olla ystävällinen, selkäänpuukottajia ei katsota hyvällä. - imtrollingutroll
onks sun nimi ella ? :D
- Randommaatti
Itekin meen nyt seiskalle ja samoi kysymyksii mulkin on vittu en mäkään jaksais kyl kuunel mitään sellast ääliöö joka leijuu 62 nostol penkist!
- Talkkis
Kyl mullakin hirvitti yläasteelle meneminen, mut onneks sain nopeesti kavereita ja en itekkään pukeutunu mihkään kalliisiin merkkivaatteisiin.. Ei muita tarvi miellyttää pukeutumisella vaan pukeudut normaalisti miten ite haluat ja usko pois, kyllä sä kavereita saat! :)
- Minä vain :)
Sama fiilis... Mäki menin tänä vuonna seiskalle ja mua pelotti tosi paljon.
Mua oltiin kiusattu koko ala-aste ja menin siks toiselle yläasteelle ku muut, mutta rinnakkaisluokalle tuli mun pahimmat kiusaajat. Mun luokalle tuli yks mun kaveri ala-asteelta ja sen kans meillä on ollu monta riitaa. Pelotti niin sairaasti, koska en tienny ketään kuka ois sun kaveri. Kun koulu alko, mä sain tosi paljon kavereita ja mulla oli joka välitunti seurana joku. Rinnakkaisluokkalainen tyttö vaihto luokkaansa, siks että pääsis mun kans samalle luokalle. Pukeutumisesta ei kannata välittäää... Pukeudu niin miten sua huvittaa. Halpa-Halli kamaa en hirveesti suosittele, mutta jokainen saa päättää miten pukeutuu. Ja ei kaikki sun luokkalaiset oo välttämättä mitään lissuja. Jos niitten itsetunto on vaan niin matalalla, että ne yrittää sillä sulautua joukkoon ja saada kavereita? Ite pukeudun kans välillä vähän lissumaisesti... mutta ketä se kiinnostaa? :D Mun elämä, mun vaatteet... Toivottavasti nää nyt autto vähän sun ahdistukseen... Ps. Jotkut ihmiset saattaa vajota niin alas, että alkaa kiusaan älä välitä tai sanot suoraan kuinka nolo ja säälittävä se on :D Ite kirjotin ala-asteella kolme sivusen jutun siittä kuinka paljon mua kiusattiin, miten ja ketkä. Opettaja meni mykäks, koska oli aatellu että meiän luokalla olis hyvä luokkahenki ja meidän koulussa ei kiusattais ketään... :) terv. Puhelias tyttö tampereen suunnalta - resisposse2222
Koulussa IHAN , KIVA, OLLA. Koulu, jea, REZIZPOSSE, OLENHA MINÄ KUULE!!! kaksoispistedeedee bojat geulii :DDDDDD:D:
- Jotain♥
Moi, meen seuraavana vuonna 7lk ja mua jännittää. Pelkään etten saa uusia kavereita tai et mua aletaan haukkumaan jos mulla on rumia vaatteita tai silleen.. voitteko kertoa vähä sellasia ''cool'' vaatteita ettei mua ehkä sit haukuta..
- sdfgvhj
ei helvetti :DDDDDDDDDDDDDDD senkun meet sinne kouluun ja oot vaa ! risuja tai ruusuja tulee kuitenkin !
- Thelukija
No mulla on samankaltainen ongelma :-( oon nyt kutosella ja pelkään seiskalle menoa ulkonäköni takia, koska olen "se nörtti" mietin et kiusataanko mua hiidenkivessä koska olen finninaamainen "rillipää" olen toki mielestäni ruma mutta en ole semmoinen kympin oppilas. pelkään vain ulkonäköni puolesta. helpottais jos finnit lähtis kauas pois. jollain ideoita finnien poistoon
- Helppis ☺️
Finnit saa hyvin helposti pois :) mene käymään lähistöllä olevassa kauneushoitolassa nii ne ottaa ne pois mahdolliset mustapäät.
- Itsepäinen hikipinko
Helppis ☺️ kirjoitti:
Finnit saa hyvin helposti pois :) mene käymään lähistöllä olevassa kauneushoitolassa nii ne ottaa ne pois mahdolliset mustapäät.
Joo, niinhän ne saa, tosiaan. Taitaa Helppiksellä itsellään olla paljonkin kokemusta finneistä tai aknesta ylipäätään? Ei todellakaan ole noin helppoa ja yksinkertaista. Vaikka kuinka hoitaisi ihoaan aamuin illoin parhaimmilla mahdollisilla aineilla, vaihtaisi tyynynliinat muutaman päivän välein ja välttelisi kasvojen koskettelua, ei ne finnit välttämättä lähde. Ja arpia nyt ainakin jää, jos akne on edennyt pidemmälle.
Kosmetologi voi toki tehdä mekaanisen ihonpuhdistuksen, eli puristella finnit ja mustapäät pois (sattuu vaan aika pirusti) ja siitä se iho saattaa joksikin aikaa parantua. Tai joskus tuo aiheuttaa myös ihon puhkeamisen kukkaan. Esimerkiksi minä sain akneeni pidempiaikaisen helpotuksen vasta Diane Nova e-pillereistä, jotka aloitin juuri aknen vuoksi 13-vuotiaana. Kun pidin taukoa, puhkesi akne uudestaan, ja nytpä syön pillereitä jälleen. Olen seitsemäntoista, ja olen siis tosiaan kärsinyt aknesta jo noin seitsemän vuotta..
Sori, tuli vähän off-topic, mutta pistää vaan aina niin ärsyttämään tuollaiset tietämättömien siloposkien "neuvot". Itse otsikkoaihetta en viitsisi edes tarkemmin kommentoida, sillä en haluaisi herättää kauhua tulevissa yläastelaisissa. Omalla kohdallani yläaste nimittäin oli yhtä paskaa, monien sattumusten summa, mutta paskaa kuitenkin.
Sen haluan sanoa, että pysykää tiukkoina (vähän kovinakin), älkääkä alistuko yläkastin tahtoon. Ei ketään ole oikeutta hyväksikäyttää esimerkiksi kinuamalla jatkuvasti "apua" joka kokeeseen tai "lainaamalla" (= varastamalla) kymmeniä kyniä, joita ei ikinä sitten palauta takaisin. Ei parane olla turhan kiltti jokaiselle hiuslakan- ja röökinlemuiselle pissikselle ja jokaiselle patalaiskalle mopojannulle tekemällä aina myös heidän osansa ryhmätöissä ja esimerkiksi köksäntunneilla.
Kaveri saa olla mielellään vaikka kaikkien kanssa, mutta suosittelisin pitämään pientä henkilökohtaista etäisyyttä vähän jokaiseen. Ei kannata niitä kaikkein intiimeimpiä asioita koulussa kertoa, ja kannattaa myös tarkkaan miettiä, mitä kenellekin kertoo ja milloin. Suosittelen hengailemaan myös muiden kuin vaikka vaan parin saman tyypin kanssa, sillä nämä pari samaa tyyppiä voivatkin jossain vaiheessa päättää vain hylätä sinut (ihan ilman näkyvää syytä). Jotta olisi sitten joitain tuttuja ikäänkuin "varalla", ellet halua ihan yksin jäädä!
Nauraa ja puhua saa kovaan välkällä, tunneilla saa hikettää ja pukeutua voi miten tahtoo! Se saattaa merkitä kiusatuksi tulemista, mutta mitäs sitten. Tuli muuten mieleen, kun jotkut sanoivat, että kannattaa olla hiljainen, niin useimmiten juuri niitä hiljaisia kiusataan ja ahdistellaan, kun ihmetellään, mikseivät he puhu mitään. Mutta, jos ei omana itsenään kelpaa, niin sittenpähän ei kelpaa. Sitten ovat typerän umpimielisiä ne muut (niinkuin teinit usein ovat). Massaan ei tarvitse sulautua, jos sitä ei tahdo. Ryhmäpaine kaikkiin tyhmyyksiin on kova, mutta luonteen lujuutta osoittaa, jos ei ihan kaikkiin ryyppinkeihin lähde mukaan (jos siis ei tahdo) eikä vittuile opettajille muiden mukana vain osoittaakseen kovaa.
Viestistäni näkyy varmasti katkeruuteni ja kylmyyteni peruskouluaikaisia "kavereitani" ja kaikkea muuta kokemaani paskaa kohtaan, mutta yhdeksän vuoden koulukiusaaminen kovetti ja pahasti. Kävin siis koko peruskoulun samassa koulussa, samojen tyyppien ympäröimänä. Eikä tuosta nyt niin paljon ole vielä aikaakaan kulunut, kun oman päättötodistukseni sain kouraan 1. kesäkuuta viime vuonna. Se oli tähänastisen elämäni onnellisin päivä! Tsemppiä silti kaikille tuleville ja nykyisille yläastelaisille, olkaahan avoimia ja muuttakaa maailmaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231730
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161442Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90874- 66841
- 1770
- 46751
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9681Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668