ateenaan...

-mimmi-

Hei!
Olemme menossa Ateenaan heinäkuun lopulla.
Olisiko jollain vinkkejä missä kannattaa käydä ja missä esim. syödä?
Ja onko niin ettei Ateenan liepeiltä löydy mitään uimapaikkoja, vesipuistoja, maauimaloita yms?
-mimmi

3

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierrellä

      Moi

      Ateena on merenrannalla. Hiekkarantoja kyllä piisaa ja ovat yllättävän siistejä. Eläintarhaa suosittelen, siellä on todella paljon eläimiä. Paikka on myös tosi viihtyisä. Hyvät näköalat on Likavitos kukkulan vai vuoren huipulta, sillä on ravintola jossa on ihan hyvä ruoka. Julkisilla on hyvä liikkua siellä. Metroasemalta voi ostaa lipun joka maksaa 10€ ja on voimassa viikon, sillä voi matkustaa bussilla, ratikalla, metrolla ja trollikalla. Auringonlasku kannattaa käydä katsomassa Agropolisin viereisiltä kallioilta. Siitä on sitten hyvä mennä, vaikka Plakaan syömään.

      • -mimmi-

        Kiitoksia vastauksesta:)
        Olen vaan saanut sen käsityksen ettei uimamahdollisuuksia niin ole siellä.. Mutta hyvä sitten..


      • Perko
        -mimmi- kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta:)
        Olen vaan saanut sen käsityksen ettei uimamahdollisuuksia niin ole siellä.. Mutta hyvä sitten..

        Jos Ateenan keskustan alueella jossain majoitut niin kannattaa "Tramilla" suunnistaa Glyfadan kautta Pireukseen, se kulkee rantaa pitkin jossa on uimarantoja.
        Eli aja Pireukseen ja katsele rantsut tramista,sitten takaisin samalla pelillä ja jäät mieleisimmällä pois.

        Pireus sinällään kannattaa tsekata sekin.

        Glyfadassa on kaikenlaisia ravintoloita loputon määrä ja ilta-elämässä löytyy, suorastaan liikaakin tarjontaa ja porukkaa.

        Sopivan päiväretjen päässä on myös corint ja sen kanava,eräälainen ihmetyksen aihe sekin.

        En tiedä kulkeeko minkäälaista turistibussia mutta Attikan niemimaan kiertämistä voin suositella,vaikka auton vuokraamalla ja varsinkin itärannikolta löytyy ihan harhailemalla pikkukyliä joissa erinomaista ruokaa tyrkyllä kohtuuhintaan....samalla reissulla voi kyylätä luostareita jos niistä on innostunut sekä upeita,vaihtelevia maastoja.
        Autolla vaan vuorelle,niin ylös kuin pääsee.

        Päivän reissun voi muuten Pireuksesta tehdä Aginan saarelle, mukavan oloinen paikka sekin,
        Aamulla kantosiivellä sinne ja illalla takaisin.
        Liput kannattanee ostaa yhdellä kertaa molempiin suuntiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe