a-hepatiitti rokotus

kysymys kysymys

Otin pari vuotta sitten havriks-rokotteen ja hoitaja sanoi että tehosteen voi ottaa viiden vuoden sisällä. Kuitenkin joka paikassa lukee että vuoden sisällä pitäisi ottaa tehoste. Mikä nyt sitten on oikein? Olen lähdössä parin viikon päästä kreikkaan ja mietin että riittääkö se yksi nyt jonka olen ottanut silloin 2 vuotta sitten?

4

1507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrottiin

että takaraja tehosteelle on vuosi....

• meillä aikaraja oli vuosi

Meille sanottiin, niin kuin tuolle aikaisemmallekin vastaajalle, että tehoste 6 - 12 kk sisällä, ja siitä on pidetty kiinni. Suoja saattaa olla lähes elinikäinen mutta ainakin 20 vuotta.

• lähes 2v

Moi
      Mulle annettiin tehosterokote 2 vuoden päästä. Olin sairastellut siinä (astma ym.) niin en ottanut sitä vuoden päästä.

EI kuulemma haittaa mitään. Suositus on noin vuosi. Mutta voi sen ottaa näköjään myöhemminkin. Ja rokotteen valmistajan ja lääkärin mukaan se 5 vuottakin käy.

Kannattaa käydä nyt tehostamassa rokotus. Tuleehan siitä jokatapauksessa uusi suoja, jos entinen olisi jo hävinnyt. (mitä en usko).

Oltiin just kreikassa, kreetalla kesäkuussa. Mulla oli vatsaoireita joka päivä. EI ripulia vaan turvotusta ja kipua. Se johtui varmaankin ruuan erilaisuudesta. (olen laktoosi-intolerantikko).

Oli muuten tosi kuuma. Koko ajan yli 30 astetta.

Eli lämmintä tiedossa!

• rokoteneuvontaa työkseen a...

Suositus on kuten ed. mainittiin 6-12 kk, mutta voi ottaa myöhemminkin, elimistö "muistaa" ed. rokotteen. Luotettavinta tietoa rokotteista saa www.ktl.fi -sivuilta. Hyvää matkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1288
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      157
      1232
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1115
    4. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      54
      1093
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      103
      1087
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      56
      873
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      853
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      782
    10. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      51