mitä mieltä ootte näistä!!??

pojan äiti

Mitä olette mieltä nimistä jiri ja jone?!! Onko niitä ees kalenterissa ja tuleeko mieleen koira tm eläin..?!

12

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellast

      Molemmat ovat vähän lempinimimäisiä nimiä. Itselle Jiri on tuttu nimi, ystävän siskonpoika on nimeltänsä Jiri. Jonesta tulee mieleen vaan äijä mallia Nikula. En itse välttämättä koiralle noita nimiä antaisi. Kumpiakin nimiä on rekisteröity ihmisille sen verran vähän, ettei löydy kalenterista. Onhan nuo sentään vähän erilaisia, jotain muuta kuin Onni Oliver ja Eetu Valtteri.

    • Jone Nikula

      Jone Nikula, ärsyttävä ylimielinen - Suomen turhin julkkis, ei koskaan oikeaa työtä tehnyt pitkätukkainen veltto ...

      Jiri - hm ei ihmisen nimi.

      • pahansuopuutta

        Mikähän typeränpuoleinen arvio tuo oli toisesta ihmisestä? Mitä sinä olet tietävinäsi hänen töistään? Ja, muuten, se Idols tuomarointikin on työtä, vai mitä?

        Tekstisi oli niin lapsellinen, etten malttanut millään olla kommentoimatta. Ei millään pahalla!

        Ja asiaan! Jone kuulostaa mielestäni ihan OK nimeltä pojalle.


    • ihmisen nimiä toki

      Jiri on tosi kiva, tsekkiläinen muoto Georgista ja saksan Jürgenistä. Ihan ihmisen nimeltä siis kuulostaa! Ehkä aavistuksen eksoottinen, mutta sopii mielestäni suomen kieleen oikein hyvin.

      Jone kuulostaa mielestäni enemmän lempinimeltä, vaikka nykyään on jonkin verran ollutkin myös nimenä käytössä. Itse vähän vierastan entisiä lempinimiä virallisina niminä, mutta se on makuasia, ei tuo nyt miltään eläimen nimeltä toki kuulosta. Menee samaan sarjaan kuin esim. Saku tai Samppa. Ja onhan tietysti moni sittenmmin virallistunut nimi alunperin lempinimi, esim. Kalle tai Jussi.

    • nimistä oikein

      paljon..Jiri ehkä kivempi..Jiro olisi paras..tai Jose olisi kanssa kiva..

    • pojan äiti

      Kiitti vastauksista.. Jone-nimen taidan unohtaa ku tuli noin negatiivisia vastauksia(hmm.. vaikka eihän muiden mielipiteiden pitäisi vaikuttaa niin vahvasti, mutta jotenki ei enään innosta..) Mut tuota Jiriä kyllä harkitsemme!! Jos tulee mieleen muita saman tyyppisiä nimiä niin saa ehdottaa.. :)

      • Täti

        Jiri ja Jone käy aivan hyvin pojalle nimeksi.
        Jonesta tulee tällä hetkellä Jone Nikula mieleen,
        mutta aika monesta nimestä tulee jotakin mieleen ;)

        Jos pidät lempinimimäisistä nimistä,
        niin laitetaas vielä muutama:

        Jasu, Rami, Julle,
        Santtu, Jori, Jere,
        Jose, Joose, Jimi,
        Mikke, Vikke, Nikke,
        Jasse, Jami, Eppu,
        Vili, Topi, Miki,
        Pete, Jare, Kimi


      • täältä

        Jiri on oikein hyvä nimi, mutta jos ei se niin ehdotan:

        Jirko
        Sampsa

        Älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa, jos itse jostain nimestä pidät "yli kaiken".


    • ööötota

      Suoraan hakuteoksesta "Mikä hauvalle nimeksi".

    • tikka tuulis

      Eipä taida löytyä nimipäivää.
      Jone sijaan ehdotan pelkkää Jon-nimeä.
      Jiristä tulee venäläinen vaikutelma, mielleyhtymä Juriin.

      Makuasia tietenkin, Jiriä ryhdikkäämpi nimi olisi Jirka.

    • arualili

      En tiedä löytyykö kalenterista eikä mulle ainakaan mikää koira tuu mieleen.. Mielestäni ihania nimiä:) Lisäksi olisi jaro,jyri,jori,jore..

    • Anonyymi

      Minun oikea nimi on jone itse tykkään nimestäni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe