mitä mieltä ootte näistä!!??

pojan äiti

Mitä olette mieltä nimistä jiri ja jone?!! Onko niitä ees kalenterissa ja tuleeko mieleen koira tm eläin..?!

12

2075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellast

Molemmat ovat vähän lempinimimäisiä nimiä. Itselle Jiri on tuttu nimi, ystävän siskonpoika on nimeltänsä Jiri. Jonesta tulee mieleen vaan äijä mallia Nikula. En itse välttämättä koiralle noita nimiä antaisi. Kumpiakin nimiä on rekisteröity ihmisille sen verran vähän, ettei löydy kalenterista. Onhan nuo sentään vähän erilaisia, jotain muuta kuin Onni Oliver ja Eetu Valtteri.

• Jone Nikula

Jone Nikula, ärsyttävä ylimielinen - Suomen turhin julkkis, ei koskaan oikeaa työtä tehnyt pitkätukkainen veltto ...

Jiri - hm ei ihmisen nimi.

• pahansuopuutta

Mikähän typeränpuoleinen arvio tuo oli toisesta ihmisestä? Mitä sinä olet tietävinäsi hänen töistään? Ja, muuten, se Idols tuomarointikin on työtä, vai mitä?

Tekstisi oli niin lapsellinen, etten malttanut millään olla kommentoimatta. Ei millään pahalla!

Ja asiaan! Jone kuulostaa mielestäni ihan OK nimeltä pojalle.

• ihmisen nimiä toki

Jiri on tosi kiva, tsekkiläinen muoto Georgista ja saksan Jürgenistä. Ihan ihmisen nimeltä siis kuulostaa! Ehkä aavistuksen eksoottinen, mutta sopii mielestäni suomen kieleen oikein hyvin.

Jone kuulostaa mielestäni enemmän lempinimeltä, vaikka nykyään on jonkin verran ollutkin myös nimenä käytössä. Itse vähän vierastan entisiä lempinimiä virallisina niminä, mutta se on makuasia, ei tuo nyt miltään eläimen nimeltä toki kuulosta. Menee samaan sarjaan kuin esim. Saku tai Samppa. Ja onhan tietysti moni sittenmmin virallistunut nimi alunperin lempinimi, esim. Kalle tai Jussi.

• nimistä oikein

paljon..Jiri ehkä kivempi..Jiro olisi paras..tai Jose olisi kanssa kiva..

• pojan äiti

Kiitti vastauksista.. Jone-nimen taidan unohtaa ku tuli noin negatiivisia vastauksia(hmm.. vaikka eihän muiden mielipiteiden pitäisi vaikuttaa niin vahvasti, mutta jotenki ei enään innosta..) Mut tuota Jiriä kyllä harkitsemme!! Jos tulee mieleen muita saman tyyppisiä nimiä niin saa ehdottaa.. :)

• Täti

Jiri ja Jone käy aivan hyvin pojalle nimeksi.
        Jonesta tulee tällä hetkellä Jone Nikula mieleen,
        mutta aika monesta nimestä tulee jotakin mieleen ;)

Jos pidät lempinimimäisistä nimistä,
        niin laitetaas vielä muutama:

Jasu, Rami, Julle,
        Santtu, Jori, Jere,
        Jose, Joose, Jimi,
        Mikke, Vikke, Nikke,
        Jasse, Jami, Eppu,
        Vili, Topi, Miki,
        Pete, Jare, Kimi

• täältä

Jiri on oikein hyvä nimi, mutta jos ei se niin ehdotan:

Jirko
        Sampsa

Älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa, jos itse jostain nimestä pidät "yli kaiken".

• ööötota

Suoraan hakuteoksesta "Mikä hauvalle nimeksi".

• tikka tuulis

Eipä taida löytyä nimipäivää.
      Jone sijaan ehdotan pelkkää Jon-nimeä.
      Jiristä tulee venäläinen vaikutelma, mielleyhtymä Juriin.

Makuasia tietenkin, Jiriä ryhdikkäämpi nimi olisi Jirka.

• arualili

En tiedä löytyykö kalenterista eikä mulle ainakaan mikää koira tuu mieleen.. Mielestäni ihania nimiä:) Lisäksi olisi jaro,jyri,jori,jore..

• Anonyymi

Minun oikea nimi on jone itse tykkään nimestäni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7286
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      504
      5439
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3355
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2651
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      50
      2358
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe