Onko kukaan käynyt Australian Gold Coastissa?
Tahtoisin sinne kielimatkalle. Onko mielestäsi sopiva paikka 16-vuotiaan ensimmäiseksi matkaksi ilman vanhempia? (Tietysti mukana on aikuisia ohjaajia!) Toivoisin että joku kertoisi matkakokemuksiaan yms. Eksyykö sinne muuten helposti?
Ja vaikkei tämä tänne liitykkään niin millaisia ihmiset nyt yleensä ovat Australiassa? Määrä olisi asua paikallisessa perheessä. Ovatko ystävällisiä jos vaikka tarvitsisi apua löytääkseen jotain tms?
Australiaan kielimatkalle?
4
401
Vastaukset
- ftrhad
Itse olin Sydenyssä ihan lomalla, tosin olen kyllä 24. Se oli ihan ok paikka, käsittääkseni Gold Coast on siinä lähistöllä(?) Teimme jonkun päiväreuissun johonkin paikkaan jonka nimessä oli joku Gold että olisiko ollut juuri tuo. Se vaikutti kivalta, ehkä juuri vähän nuorempaan makuun. Oli biitsiä ja ostoskeskusta :) Unelmaelämää siis, eikös?
Varmaan pärjää.
No austraalialaisista ihmisistä piti sanoa että ainakin Sydeneyssä tapaaman olivat tosi mukavia.
Puhuessaan pistävät lauseiden perään aina sanan "mate." "Welcome, mate" yms.- suomalaisistakin
tulee ihan mukavia täällä. Poikkeuksiakin on.
Gold Coast ei kyllä ole Sydneyn lähellä, vaan Brisbanesta hiukan etelään, Queenslannin ja New South Walesin rajalla. Suosittu turistipaikka, ja kaunis.
Australialaiset ovat ystävällisiä ja puheliaita, mutta kun sinulta kysytään: "How are you?", niin ei kannata alkaa kertoa koko elämäntarinaansa - se on vain fraasi. Monet aussit ovat aika pinnallisia, tai siltä minusta ainakin tuntuu. Mutta kivoja. Tyttö saa kuulla useinkin nimityksen 'dear' tai 'love'. Joskus joku postineiti sanoo vanhemmalle mieshenkilöllekin 'love', mikä on aika hassua.
- siellä käynyt
heippa!
lähde todellaki sinne! olen itse 19 v ja olin siellä viime syksynä yksin 2 kk. siellä on rantaa vaikka muille jakaa ja isoja ostoskeskuksia ja monta eri huvi-ja vesipuistoa, et tule kyllästymään. Matkaa brisbaneen on tunti, sinne pääsee helposti junalla!
ilmasto on trooppista ympäri vuoden joten ota hellevaatteita mukaan ja muista Aurinkorasva, aurinko polttaa ympäri vuoden!!
Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja ruoka hyvää. Tulet viettämään niin hyvän ajan ettet halua tulla enään kotiin ( niin minulle kävi mutta piti sitä silti tulla)...
toivottavasti saat antoisan matkan!!- MIR
Jos tulet keskellä vuotta (suomalaisen kesäloman aikaan), täällä on öisin 0 - 10 C lämmintä (rannalla enemmän, sisämaassa liki nollaa) ja taloissa ie yleensä erityksiä eli aika viileää. Päivisin on n 20 C.
Kesällä eli joulun aikaan ja alkuvuodesta on yöllä se 20 C ja päivällä 30 - 35 C. UV:n vuoksi kuitenkin parhaat vaatteet olisivat ohuet pitkähihaiset ja -punttiset.
Aurinkorasva kannattaa ostaa täältä niin saat kunnollista 30 -kerrointa puoli-ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579