Australiaan kielimatkalle?

...

Onko kukaan käynyt Australian Gold Coastissa?
Tahtoisin sinne kielimatkalle. Onko mielestäsi sopiva paikka 16-vuotiaan ensimmäiseksi matkaksi ilman vanhempia? (Tietysti mukana on aikuisia ohjaajia!) Toivoisin että joku kertoisi matkakokemuksiaan yms. Eksyykö sinne muuten helposti?

Ja vaikkei tämä tänne liitykkään niin millaisia ihmiset nyt yleensä ovat Australiassa? Määrä olisi asua paikallisessa perheessä. Ovatko ystävällisiä jos vaikka tarvitsisi apua löytääkseen jotain tms?

4

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ftrhad

      Itse olin Sydenyssä ihan lomalla, tosin olen kyllä 24. Se oli ihan ok paikka, käsittääkseni Gold Coast on siinä lähistöllä(?) Teimme jonkun päiväreuissun johonkin paikkaan jonka nimessä oli joku Gold että olisiko ollut juuri tuo. Se vaikutti kivalta, ehkä juuri vähän nuorempaan makuun. Oli biitsiä ja ostoskeskusta :) Unelmaelämää siis, eikös?
      Varmaan pärjää.

      No austraalialaisista ihmisistä piti sanoa että ainakin Sydeneyssä tapaaman olivat tosi mukavia.
      Puhuessaan pistävät lauseiden perään aina sanan "mate." "Welcome, mate" yms.

      • suomalaisistakin

        tulee ihan mukavia täällä. Poikkeuksiakin on.

        Gold Coast ei kyllä ole Sydneyn lähellä, vaan Brisbanesta hiukan etelään, Queenslannin ja New South Walesin rajalla. Suosittu turistipaikka, ja kaunis.

        Australialaiset ovat ystävällisiä ja puheliaita, mutta kun sinulta kysytään: "How are you?", niin ei kannata alkaa kertoa koko elämäntarinaansa - se on vain fraasi. Monet aussit ovat aika pinnallisia, tai siltä minusta ainakin tuntuu. Mutta kivoja. Tyttö saa kuulla useinkin nimityksen 'dear' tai 'love'. Joskus joku postineiti sanoo vanhemmalle mieshenkilöllekin 'love', mikä on aika hassua.


    • siellä käynyt

      heippa!
      lähde todellaki sinne! olen itse 19 v ja olin siellä viime syksynä yksin 2 kk. siellä on rantaa vaikka muille jakaa ja isoja ostoskeskuksia ja monta eri huvi-ja vesipuistoa, et tule kyllästymään. Matkaa brisbaneen on tunti, sinne pääsee helposti junalla!
      ilmasto on trooppista ympäri vuoden joten ota hellevaatteita mukaan ja muista Aurinkorasva, aurinko polttaa ympäri vuoden!!
      Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja ruoka hyvää. Tulet viettämään niin hyvän ajan ettet halua tulla enään kotiin ( niin minulle kävi mutta piti sitä silti tulla)...
      toivottavasti saat antoisan matkan!!

      • MIR

        Jos tulet keskellä vuotta (suomalaisen kesäloman aikaan), täällä on öisin 0 - 10 C lämmintä (rannalla enemmän, sisämaassa liki nollaa) ja taloissa ie yleensä erityksiä eli aika viileää. Päivisin on n 20 C.
        Kesällä eli joulun aikaan ja alkuvuodesta on yöllä se 20 C ja päivällä 30 - 35 C. UV:n vuoksi kuitenkin parhaat vaatteet olisivat ohuet pitkähihaiset ja -punttiset.

        Aurinkorasva kannattaa ostaa täältä niin saat kunnollista 30 -kerrointa puoli-ilmaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1449
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1123
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      890
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe