Onko mitään nettisaittia, josta voisi selvitellä maan hintaa?
Olis tarjolla yksi talo, jossa on 10 hehtaarin tontti (2ha metsää ja 8 peltoa).
En vaan osaa arvioida mikä olisi kohtuullinen hinta talosta ja maista, pyynti on noin neljäsataa tonnia, mutta kohde on ollut jo pitkään myynnissä.
Maan hinta?
5
1029
Vastaukset
- sijainti ratkaisee
Maahan on karkeasti ottaen syrjäseudulla tosi halpaa ja kasvukeskuksissa tosi kallista.
Kaupungeissa ja kunnissa on yleensä kaupungintalolla/kunnantalolla olemassa tietoa, millä hinnalla kunta tai kaupunki lunastaa maata kaavoitukseen maanomistajilta. Sieltä päin voisi kysellä. Samalla kannattaa kysäistä kaavasta tuonne suunnittelemasi talon suuntaan muutenkin. - julkaisee
http://www.maanmittauslaitos.fi/kauppahintatilasto_2007.pdf
Esimerkiksi täällä Varsinais-Suomessa voisi sanoa karkeasti että peltomaa lähes 10.000€, metsä lähes 5000€ ja kaavoittamaton tontti rapiat 5€/neliö. - minä vaan
Karkeasti laskien pellot 50-80 000 euroa, metsä 10 000 euroa, talo tontteineen (1 ha) ? euroa. Hintaan vaikuttavat maan ja puuston laatu, mutta ennen kaikkea sijainti ja talo. Sanotaan vaikka, että Etelä-Suomessa 10 vuotta vanhan isokokoisen omakotitalon hinta on 200 000 - 500 000 euroa, ja maat harrastetila-lisä päälle. Jossain Kainuussa 50 vuotta vanha pientilan talouskeskus 30 000 euroa maan hinta, joka siellä on huomattavasti yllä mainittua pienempi. Todellisuus löytynee jostain tuolta väliltä.
- nostaa hintaa 100.000€
Maat 100.000€ rakennukset 200.000€ ja maininta hevostila 100.000€ -> 400.000€. Näin se minun havaintojen mukaan menee.
- +tiet yms.
Joku naapuruston maajusseista on jo varmasti tarjonnut jotain pelloista, tuskin yli 10.000€/ha, vaikka olisi sopivalla paikalla.
Jos kyseessä olisi rakentamaton maapläntti Eteläsuomesta, niin arvo olisi noin 100.000€.
Rakennusten arvo riippuu tietysti määrästä, koosta, iästä ja kunnosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740