Tuhnutteluvuotoa ICSI:n jälkeen

Amaliina

Hei! Onko kenelläkään kokemusta, että olisi ICSI:n jälkeen tullut ruskeaa tiputteluvuotoa ja olisi silti ollut raskaana? Meillä kesäkuun hoidot noudattivat seuraavaa kaavaa: la 14.6. aloitin Gonal F -piikit. Torstaina 19.6. olin ultrassa, jossa sanottiin, että tilanne näyttää huonolta -> vasemmassa munasarjassa nestekysta ja munasoluja heikonlaisesti. Soitin heti gyneltä päästyäni paniikissa Tre:n väestöliiton klinikalle ja sieltä hoitaja sanoi, että hoidot yleensä keskeytetään, jos munasarjassa on nestekysta. Lääkärimme E. Varila oli kuitenkin sitä mieltä, että hoitoja jatketaan (piti aloittaa Cetrotide iltaisin Gonalin rinnalle) ja jussin jälkeen maanantaina uuteen ultraan. Ma 23.6. gynekologi totesi ensivilkaisulla, että onpa hyvä tilanne: nestekysta oli puhjennut itsellään ja munasoluja oli tulossa paljon ja hyvän kokoisia. Soitin iloisella mielellä Tre:lle ja punktio sovittiin perjantaille (ke 25.6. pistettiin Pregnyl).

Perjantaina 27.6. multa poimittiin 18 munasolua (mun ennätys!!), joista 12 oli kypsiä. Toinenkin hieno uutinen tuli perjantaina: mieheni siittiöt olivat parantuneet roimasti hänen syömänsä Clomifen-kuurin (ja ehkä myös painonpudotuksen, ja täysin alkoholista kieltäytymisen - kuka näitä tietää) ansioista. Kaikki munasolut saatiin hedelmöitettyä mieheni siittiöillä (aikaisemmin hänenltä on löydetty n. 4 siittiötä..) ja lääkäri (tässä vaiheessa "puikoissa" oli T. Ristolainen vakilääkärimme Varilan ollessa jo lomalla) oli sitä mieltä, että ei tarvitse ajatella luovutetun sperman käyttöä jatkossakaan. 12 munasolusta hedelmöittyi 11 ja ne kaikki lähtivät jakaantumaan. TOP 1 -alkioita peräti 8 kpl!! Kohdun limakalvo oli 7mm paksu, joten senkin suhteen kaiken pitäisi olla ollut ihanteellista... Meille oli suunniteltu kahden alkion siirtoa, mutta alkioiden hyvän luokituksen perusteella lääkäri suositteli vain yhden siirtoa. Päädyimme siis siihen ratkaisuun.

Siirron jälkeen kaikki on mennyt ihan hyvin, mutta vatsani oli yli viikon sen näköinen, kuin olisin nielaissut jalkapallon. Kipuja ei kuitenkaan ollut ja Tre:lla sanottiin, että punktio oli nyt munasarjoille rankempi, joten turvotus johtunee vain siitä. Olen lepäillyt ja juonut runsaasti vettä. Nyt olen tosin jo useampien päivien ajan elänyt "ihan normaalisti" (jos normaaliin lasketaan hirveä jännitys ja ajoittaiset itkukohtaukset)..

Eilen minulla alkoi kuitenkin ruskea vuoto ihan yllättäen. Aiemmilla hoitokerroilla (ICSI kesäkuu 2007; ei siirtoa, ICSI marraskuu 2007; siirto, PAS helmikuu 2008) ei ole tullut verta tässä vaiheessa. Yleensä vasta alkanut menkat niinä päivinä, kun testin saisi tehdä tai vähän sen jälkeen. Ohjeissa lukee, että ruskeaa vuotoa voi esiintyä, mutta onko kenelläkään tullut raskautta, jos vuotoa on ilmennyt? Me saadaan tehdä raskaustesti ma 14.7. Siihen asti piinaillaan sanan täydessä merkityksessä.

Jotenkin me mieheni kanssa uskotaan, että tämä olisi nyt se kerta. Kun vain saisi vahvistuksen uskolleen. Onnea kaikille muille piinailijoille!:)

15

9714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amaliina

Tukilääkityksenä nyt siirron jälkeen mulla on Lugesteron.

• icsailija

Moikka!

Empä hirveästi osaa sinua auttaa varmaankaan, mutta sanompa nyt kun tuli mieleen, että lugesteronipakkauksen kyljessä lukee, että läpäisyvuotoa saattaa esiintyä. Olisiko se sitten sitä, mene ja tiedä. Pianhan saat sen testinkin tehdä, joten asia varmasti vähän selkiytyy. Mutta tiedän, miten sitä haluaisi tietää kaiken heti! :)
        Itselläni on menossa 4. piinistelypäivä vasta. Kyseessä vasta eka icsi. Olisi vaikea kuvitella, että kaikki alkaisi jo ekasta, mutta mahdotontahan se ei ole, ennen kuin toisin todistetaan. Sinällään harmitus on suuri negan sattuessa kohdalle, että pakkaseen saatiin vain yksi alkio.
        Kovasti rukoilen, että tämä masussa oleva alkio olisi lähtenyt kasvamaan ja kehittymään.
        Tsemppiä myös sinulle! Toivotaan sinneppäin samaa! Ja varsinkin, kun olette jo useampia hoitoja käyneet läpi. Itse koin tuon hoidon niin rankkana, että en tiedä, milloin uskaltautuisin kokeilemaan uutta hormonimylläkkää fyysisine kipuineen.
        Aurinkoa sinulle! :)

• tuhrua myös

...menossa IVF:n jäljiltä pp11. EIlen alkoi tuhrutttelu, ihan vaaleana ja illemmalla jo kirkkaanpunaisena menkkamaisena.. Menetin jo toivoni, testipäivä olisi vasta perjantai(11.7)mutta eilen itkin jo silmät päästäni koska kyllä ne niin menkoilta hetkisen näytti. Tänään kuitenkaan ei ole juuri mitään tullut (ihan pientä tuhrua) joten kaipaisin myös neuvoja plussanneilta, onko tämä normaalia??? Tsemppiä alkuperäiskirjoittajalle!! Sun kohdallahan kyse voisi olla kiinnittymisvuodosta..? se tulee yleensä pp5-8. Ei heitetä vielä kirveitä kaivoon ! :)

• Amaliina

Hei ja kiitos viestistä (myös aiemmin kommentoineelle)! Eikö ole rankkaa, kun hoidoissa ei ole vain yhtä tai kahta jännitettävää tekijää, vaan ensin on se vaihe, että tuleeko munasoluja, hedelmöittyykö ne, jakaantuuko alkiot hyvin, miten kroppa käyttäytyy hoitojen aikana ja sitten lopulta se testi. Toivon sinulle kovasti plussaa! Olen yrittänyt tämän hoidon aikana vain uskoa onnistumiseen (tuntuu, että on otettava kaikki mahdolliset taikakeinokin käyttöön), vaikka lunta on tullut tupaan lähes jokaisessa hoidon eri vaiheessa. Toivotaan, että tämä on kiinnittymisvuotoa ja että sinulla on vaan niitä "valemenkkoja", tai miksi niitä kutsutaankin. Itkukonsertteja täälläkin tänään ollut pitkin päivää, mutta viestisi piristi enemmän kuin arvaakaan. Kiitos!:) Plussatuulia sinulle, kerrothan, miten kävi.

• tuli
        Amaliina kirjoitti:

Hei ja kiitos viestistä (myös aiemmin kommentoineelle)! Eikö ole rankkaa, kun hoidoissa ei ole vain yhtä tai kahta jännitettävää tekijää, vaan ensin on se vaihe, että tuleeko munasoluja, hedelmöittyykö ne, jakaantuuko alkiot hyvin, miten kroppa käyttäytyy hoitojen aikana ja sitten lopulta se testi. Toivon sinulle kovasti plussaa! Olen yrittänyt tämän hoidon aikana vain uskoa onnistumiseen (tuntuu, että on otettava kaikki mahdolliset taikakeinokin käyttöön), vaikka lunta on tullut tupaan lähes jokaisessa hoidon eri vaiheessa. Toivotaan, että tämä on kiinnittymisvuotoa ja että sinulla on vaan niitä "valemenkkoja", tai miksi niitä kutsutaankin. Itkukonsertteja täälläkin tänään ollut pitkin päivää, mutta viestisi piristi enemmän kuin arvaakaan. Kiitos!:) Plussatuulia sinulle, kerrothan, miten kävi.

ikävä kyllä .. testasin varuiksi vaan, koska tänään alkoikin sit menkat ihan urakalla :( Surullinen mieli enkä tiiä miten tästä jatketaan.. Kyllä toi rankka hoito oli, vaikkakin meiän ensimmäinen IVF mutta mitään ei jääny pakkaseen joten kaikki pitäs alottaa ens kerralla alusta.. Just nyt ei haluu ees ajatella asiaa, surra vaan tän eka pois ja antaa kropalle ja päälle aikaa toipua. toivon kovasti tsemppiä sun loppupiinailuihin ! Tulehan kertomaan sit miten kävi, jookos! t.Sini

• Amaliina
        tuli kirjoitti:

ikävä kyllä .. testasin varuiksi vaan, koska tänään alkoikin sit menkat ihan urakalla :( Surullinen mieli enkä tiiä miten tästä jatketaan.. Kyllä toi rankka hoito oli, vaikkakin meiän ensimmäinen IVF mutta mitään ei jääny pakkaseen joten kaikki pitäs alottaa ens kerralla alusta.. Just nyt ei haluu ees ajatella asiaa, surra vaan tän eka pois ja antaa kropalle ja päälle aikaa toipua. toivon kovasti tsemppiä sun loppupiinailuihin ! Tulehan kertomaan sit miten kävi, jookos! t.Sini

Moi Sini! Meillä meni eka ICSI sillai, ettei munasoluja tullut kuin seitsemän. Niistä neljä oli käyttökelpoista, mutta yksikään ei hedelmöittynyt, joten mitään siirrettävää ei tullut. Kerron tämän siksi, että nämä hoidot ovat aina niin yksilöllisiä lääkemäärien jne. suhteen. Kokemuksen kautta viisastuu ja olen varma, että mahdollisesti hoitoja jatkaessanne ensi kerralla alkiotilanne tulee olemaan parempi. Lohtuhalit ja koitahan levätä. Anna itkun tulla, mulla se ainakin keventää aina hetkellisesti taakkaa. Katse tulevaisuuteen! P.S. Outoa, miten sitä osaa (kliseisestikin) kannustaa toista ja samalla tietää, ettei omassa vastaavassa tilanteessa mitkään lohtusanat auta. Mutta kyllä me vielä täsä noustaan!:)

• kovasti..
        Amaliina kirjoitti:

Moi Sini! Meillä meni eka ICSI sillai, ettei munasoluja tullut kuin seitsemän. Niistä neljä oli käyttökelpoista, mutta yksikään ei hedelmöittynyt, joten mitään siirrettävää ei tullut. Kerron tämän siksi, että nämä hoidot ovat aina niin yksilöllisiä lääkemäärien jne. suhteen. Kokemuksen kautta viisastuu ja olen varma, että mahdollisesti hoitoja jatkaessanne ensi kerralla alkiotilanne tulee olemaan parempi. Lohtuhalit ja koitahan levätä. Anna itkun tulla, mulla se ainakin keventää aina hetkellisesti taakkaa. Katse tulevaisuuteen! P.S. Outoa, miten sitä osaa (kliseisestikin) kannustaa toista ja samalla tietää, ettei omassa vastaavassa tilanteessa mitkään lohtusanat auta. Mutta kyllä me vielä täsä noustaan!:)

lohdutuksen sanoista. Tosiaan voi näköjään noi alkiot ja niiden laatu vaihdella hirveesti.. Meilähän saatiin jopa 15 munasolua joista 14 hedelmöittyi ja 11 lähti jakautumaan. Mutta sitten tapahtui jotain ja suurin osa lopetti jakautumisen 2vrk ikäisenä ja jäljelle jäi siis vain kaksi alkiota (7-soluisia 3vrk ikäisinä) jotka molemmat siirrettiin kerralla. Ihan hirveä kato kävi ja tähän kyllä haluan jotain selvitystä ennen seuraavaa hoitoa. Ja miksi kumpikaan ei kiinnittynyt, edes yrittänyt...?! Kyllä uskon että kokeilemme vielä vaikka se rankkaa olikin . Uskoa/ toivoa ei vaan voi näin tärkeässä asiassa menettää !! Tsemppiä sulle ja ollaan kuulolla!

• Onnellisesti raskaana rv34
        Amaliina kirjoitti:

Mulla takana 3xICSI, kolmannesta vasta siis plussaa.
        Mulla kahdessa ekassa pieleen menneessa ICSI hoidossa tuhru on aina merkannut negaa, valitettavasti. Noissa kierroissa tuhru alkoi pp8 ja pp9, Lugesteron ei siis pitanyt vuotoa poissa. Kunnon verinen vuoto alkoikin sitten jo pp12/13, eli ei edes testiin asti paassyt.
        Tassa plussa ICSIssa minulla tuli pp6 ovisliman kaltainen klontti, missa oli pieni veriviiru, luulin, etta tamakin hoito meni puihin, mutta toisin kavi. Vessassa ravasin ihan hysteerisena tarkastamassa, joko tuhru alkoi, mutta niin vain pysyi poissa. Pp14 uskaltauduin testaamaan ja vahvaa plussaa naytti!!!

Eli minun kohdalla tuhruvuoto on aina merkinnyt negaa, valitettavasti. Ilmeisesti se veriviiru oli minulla kiinnittymisvuotoa.

Mutta ala heita kirvesta kaivoon, aina on toivoa, niin kauan kun ei ole kunnon vuotoa ja jokainen hoitohan on erilainen!

Muutenkin raskausoireet olivat tassa viimeisessa ICSIssa ihan erilaiset kuin aikaisemmissa ICSIssa, en vain uskaltanut lukea niita oireiksi vasta kun plussan jalkeen. Aikaisempien hoitojen oireet luen nain jalkeen pain pelkkien Lugejen piikkiin...
        Yksi selvin merkki oli yokotyskohtaukset pp11 alkaen, mita ei aikaisemmin ollut ollenkaan...mutta aluksi luulin etta vain jannitan niin paljon, etta psyyke on niin kovilla, etta oksettaa ja yokottaa aina aamuisin...

Plussatuulia sinulle, tulehan kertomaan, mita testi naytti!!!!

• Amaliina
        Onnellisesti raskaana rv34 kirjoitti:

Mulla takana 3xICSI, kolmannesta vasta siis plussaa.
        Mulla kahdessa ekassa pieleen menneessa ICSI hoidossa tuhru on aina merkannut negaa, valitettavasti. Noissa kierroissa tuhru alkoi pp8 ja pp9, Lugesteron ei siis pitanyt vuotoa poissa. Kunnon verinen vuoto alkoikin sitten jo pp12/13, eli ei edes testiin asti paassyt.
        Tassa plussa ICSIssa minulla tuli pp6 ovisliman kaltainen klontti, missa oli pieni veriviiru, luulin, etta tamakin hoito meni puihin, mutta toisin kavi. Vessassa ravasin ihan hysteerisena tarkastamassa, joko tuhru alkoi, mutta niin vain pysyi poissa. Pp14 uskaltauduin testaamaan ja vahvaa plussaa naytti!!!

Eli minun kohdalla tuhruvuoto on aina merkinnyt negaa, valitettavasti. Ilmeisesti se veriviiru oli minulla kiinnittymisvuotoa.

Mutta ala heita kirvesta kaivoon, aina on toivoa, niin kauan kun ei ole kunnon vuotoa ja jokainen hoitohan on erilainen!

Muutenkin raskausoireet olivat tassa viimeisessa ICSIssa ihan erilaiset kuin aikaisemmissa ICSIssa, en vain uskaltanut lukea niita oireiksi vasta kun plussan jalkeen. Aikaisempien hoitojen oireet luen nain jalkeen pain pelkkien Lugejen piikkiin...
        Yksi selvin merkki oli yokotyskohtaukset pp11 alkaen, mita ei aikaisemmin ollut ollenkaan...mutta aluksi luulin etta vain jannitan niin paljon, etta psyyke on niin kovilla, etta oksettaa ja yokottaa aina aamuisin...

Plussatuulia sinulle, tulehan kertomaan, mita testi naytti!!!!

Hei! Minä yritän vielä elätellä toivoa, että olisin raskaana, sillä aiemmissa hoidoissa kaikenlainen vuoto on pysynyt täysin poissa aina sinne pp14 saakka. En sitten tiedä, onko tämä vain voimakasta toiveajattelua, mutta vielä on pakko uskoa ihmeeseen. Tämä tuhruttelu alkoi pp7 ja jatkuu edelleen (tänään on pp10). Se ei ole voimakkaasti veristä, lähinnä ruskeaa, mutta mene ja tiedä näistä.

Onnittelut sinulle jo pitkällä olevasta raskaudesta!:) Oletko nauttinut raskausajastasi, vai onko jännitys vienyt siitä osan? Ihana kuitenkin kuulla, että onnistumisia tosiaan tulee!

Olemme mieheni kanssa lukeneet ahkerasti tätä (asiantuntevaa) palstaa ja seuraavaksi olemme ajatelleet ehdottaa lääkäreille sitä alkion kuoren avausta, joka joillakin oli toiminut ja tuonut kaivatun raskauden. En tiedä toimenpiteestä sen enempää saati sitä, voiko kuorta avata, jos on kyseessä pakastettu alkio, mutta kuitenkin. Katsotaan vielä rauhassa maanantaihin asti. Tänään pääsen onneksi keventämään mieltäni psykologille. ilman minkäänlaista terapiaa en selviäisi tästä.

Kiitokset vielä vastanneille ja Sinille voimia.:)

• Amaliina
        Amaliina kirjoitti:

Hei! Minä yritän vielä elätellä toivoa, että olisin raskaana, sillä aiemmissa hoidoissa kaikenlainen vuoto on pysynyt täysin poissa aina sinne pp14 saakka. En sitten tiedä, onko tämä vain voimakasta toiveajattelua, mutta vielä on pakko uskoa ihmeeseen. Tämä tuhruttelu alkoi pp7 ja jatkuu edelleen (tänään on pp10). Se ei ole voimakkaasti veristä, lähinnä ruskeaa, mutta mene ja tiedä näistä.

Onnittelut sinulle jo pitkällä olevasta raskaudesta!:) Oletko nauttinut raskausajastasi, vai onko jännitys vienyt siitä osan? Ihana kuitenkin kuulla, että onnistumisia tosiaan tulee!

Olemme mieheni kanssa lukeneet ahkerasti tätä (asiantuntevaa) palstaa ja seuraavaksi olemme ajatelleet ehdottaa lääkäreille sitä alkion kuoren avausta, joka joillakin oli toiminut ja tuonut kaivatun raskauden. En tiedä toimenpiteestä sen enempää saati sitä, voiko kuorta avata, jos on kyseessä pakastettu alkio, mutta kuitenkin. Katsotaan vielä rauhassa maanantaihin asti. Tänään pääsen onneksi keventämään mieltäni psykologille. ilman minkäänlaista terapiaa en selviäisi tästä.

Kiitokset vielä vastanneille ja Sinille voimia.:)

Hei! Tein tänä aamuna testin (pp11), koska aloin eilen vuotaa kirkasta verta puolilta päivin ja verenvuoto yltyi yltymistään. Lääkäri suositteli testiä, sillä hermot eivät olisi kestäneet enää odottelua. Eipä testiä oikeastaan tarvittu - kyllä sitä kroppansa tuntee ja eilinen oli ihan riittävä merkki tulevasta negasta. Virtsanäyte aamulla oli oikeastaan oranssia veriklöntein (anteeksi todenmukainen kuvailu). Eilen olen jo itkenyt silmät päästäni, joten nyt kyyneleitä ei (ainakaan vielä) tule. En tiedä, missä vika, kun alkio oli muka niin TOP1, niin Top... Ehkä mun kohtu hylkii alkioita, enkä tuu ikinä milloinkaan koskaan raskaaksi. Onneksi Iltalehdessä oli taas artikkeli, miten saksalaispariskunta oli näännyttänyt 5-vuotiaan lapsensa hengiltä. Toki sellaiset ansaitsevat lapsia, mutta minä (me) en. Tästä synkkyydestä on vaikea kuvitella vielä nousevansa, saati panevansa itseään alttiiksi samalle rääkille, vaikka eilen puhuin alkion kuoren avaamisesta jne. Pakkasessa on 10 huippu (mitä hel*ettiä se tarkoittaa?!) alkiota, mutta... Toivottavasti muilla menee paremmin. Ja jos jollain on vinkkejä, millä saa pään nollattua, niin niitä tarvitaan.

• -Sini-
        Amaliina kirjoitti:

Hei! Tein tänä aamuna testin (pp11), koska aloin eilen vuotaa kirkasta verta puolilta päivin ja verenvuoto yltyi yltymistään. Lääkäri suositteli testiä, sillä hermot eivät olisi kestäneet enää odottelua. Eipä testiä oikeastaan tarvittu - kyllä sitä kroppansa tuntee ja eilinen oli ihan riittävä merkki tulevasta negasta. Virtsanäyte aamulla oli oikeastaan oranssia veriklöntein (anteeksi todenmukainen kuvailu). Eilen olen jo itkenyt silmät päästäni, joten nyt kyyneleitä ei (ainakaan vielä) tule. En tiedä, missä vika, kun alkio oli muka niin TOP1, niin Top... Ehkä mun kohtu hylkii alkioita, enkä tuu ikinä milloinkaan koskaan raskaaksi. Onneksi Iltalehdessä oli taas artikkeli, miten saksalaispariskunta oli näännyttänyt 5-vuotiaan lapsensa hengiltä. Toki sellaiset ansaitsevat lapsia, mutta minä (me) en. Tästä synkkyydestä on vaikea kuvitella vielä nousevansa, saati panevansa itseään alttiiksi samalle rääkille, vaikka eilen puhuin alkion kuoren avaamisesta jne. Pakkasessa on 10 huippu (mitä hel*ettiä se tarkoittaa?!) alkiota, mutta... Toivottavasti muilla menee paremmin. Ja jos jollain on vinkkejä, millä saa pään nollattua, niin niitä tarvitaan.

..Amalia! Olen tosi pahoillani!! Mä niin tiedän ton tuskan, sitä ei voi selittää kellekään kuka ei ole tossa tilanteessa itse ollut. Maailma tuntuu nin epäreilulta ja just noi kaikenmaailman jutut vanhemmista jotka ei pidä huolta lapsistaan yms. saa oikeesti ISON VIHAN ja INHON nousemaan. Mä olen nyt itse päässyt pahimman yli jo (tavallaan kai??) koska haluun jo ihmisten ilmoille ja yritän kyllä sinnikkäästi olla ajattelematta asiaa. Eilen kun näin parasta ystävääni (tietää tilanteen),sanoin vain että puhutaan iha mistä muusta asiast vain ja että puhun tästä sitten kun pystyn. Kai sekin on normaalia että haluaa työntää kaikki siihen liittyvät ajatuksetkin pois jotta voisi jotenkin jatkaa elämäänsä. Nyt kerään vaan voimia syksyn koitoksille, kyllä me lähdetään vielä yrittämään. Uskon että sullakin pää sieltä nousee ja aina se toivon kipinä jostain herää uudelleen. Teillä on ihana tilanne kun on noin monta hyvää alkiota pakkasessa! Kannattaa varmaan ehdottaa sitä alkionkuoren avausta ensi kerralla tai ainakin kysyä mitä mieltä lääkäri siitä on. Selvästi teillä on kyse vain siitä ettei alkiot kiinnity. Aion itse pyytää ensi kerralla ne kaikki vasta-ainetutkimukset sun muut joissa voi myös olla häikkää jos kiinnittymistä ei tapahdu. Ne selviää verikokein ja jos niissä häikkää niin voi saada mm. kortisonia avuksi. Keinoja on ihan varmasti vielä!! Tsemppiä sulle hirveesti, ja koitetaan nauttia kesästä ja kärpäsistä ja syksyllä sitten uuteen koitokseen uusin voimin :) Halauksin sini

Oikein Iso ja Lammin lohtuhali Sinulle! Voimia ja jaksamista tahan hermoja ja psyykettä raastavaan taistoon!!! Vaikea loytaa niita oikeita lohduttavia sanoja, mutta tiedan juuri milta sinusta tuntuu...

Itse muistan kuinka odotukset plussasta hipoi taivaita ekan ICSI:N jalkeen.
      Vei aikaa toipua negasta ja toiseen ICSI:iin mennessa toiveet eivat olleet enaa niin korkealla, kunnes siirrettiin 2 alkiota, toinen TOP ja toinen vahan heikompi, mutta tuhrun taas alkaessa tiesin, etta peli oli menetetty.

Tuli aika kolmannen ja viimeisen ICSI:n. Meinasin jo etten edes kokeile sita kolmatta kertaa, olin ihan 100 varma, ettei tallakaan kertaa tarppaa...miksi tarppaisi kun aikaisemmatkin hoidot olivat menneet ihan reisille, niista sai vain pahan mielen ja olimme henkisesti ihan lopussa. Mieheni kuitenkin sai puhuttua, etta yrittaisimme viela taman viimeisen kerran, eihan se voi ottaa ellei annakaan, joten pitkin hampain suostuin taas piikittelemaan Gonalia. Tassa viimeisessa hoidossa mieheltani loytyi biopsiassa vain 4 siittiata ja minulta tasan 4 kypsaa munasolua, kaikki hedelmoitettiin, mutta vain 1 ja ainoa lahti jakaantumaan!!! No tama ainokainen TOP alkio siirrettiin tietenkin kyytiin ja koko piinausajan olin todella negatiivisella mielella, plussaan en antanut edes itseni uskaltautua toivomaan, kunnes piinapaivat vain lisaantyivat ja tuhru pysyi poissa ja pahoinvointi alkoi...
      Raskaustestejakin meni muutama, ennen kuin uskoin etta plussa on totta. Sitten se piina vasta alkoikin, etta pysyyko pikkuinen kyydissa ja pysyihan se!!!!

Ala missaan nimessa KOSKAAN luovu toivosta, aina niita voimia jostain loytyy, vaikka tama taisto vaikeaa, turhauttavaa ja hermoja raastavaa onkin!!!

PlussaOnnea Sinulle!

P.S. Tassa viimeisessa hoidossa kiinnittymista helpottamaan maarattiin minulle Lugesteronin rinnalle Mini-Disperin (50mg/vrk) ja niita soin rv 9 asti, kuten myos kaytin Lugeja sinne asti.
      Kaikissa hoidoissa minun kohdunlimakalvon paksuus on ollut laakareiden mukaan ihanteellinen (12mm), joten ainakaan sen paksuudesta kiinnittyminen ei ole ollut kiinni...

Oikein Iso ja Lammin lohtuhali Sinulle! Voimia ja jaksamista tahan hermoja ja psyykettä raastavaan taistoon!!! Vaikea loytaa niita oikeita lohduttavia sanoja, mutta tiedan juuri milta sinusta tuntuu...

Itse muistan kuinka odotukset plussasta hipoi taivaita ekan ICSI:N jalkeen.
      Vei aikaa toipua negasta ja toiseen ICSI:iin mennessa toiveet eivat olleet enaa niin korkealla, kunnes siirrettiin 2 alkiota, toinen TOP ja toinen vahan heikompi, mutta tuhrun taas alkaessa tiesin, etta peli oli menetetty.

Tuli aika kolmannen ja viimeisen ICSI:n. Meinasin jo etten edes kokeile sita kolmatta kertaa, olin ihan 100 varma, ettei tallakaan kertaa tarppaa...miksi tarppaisi kun aikaisemmatkin hoidot olivat menneet ihan reisille, niista sai vain pahan mielen ja olimme henkisesti ihan lopussa. Mieheni kuitenkin sai puhuttua, etta yrittaisimme viela taman viimeisen kerran, eihan se voi ottaa ellei annakaan, joten pitkin hampain suostuin taas piikittelemaan Gonalia. Tassa viimeisessa hoidossa mieheltani loytyi biopsiassa vain 4 siittiota ja minulta tasan 4 kypsaa munasolua, kaikki hedelmoitettiin, mutta vain 1 ja ainoa lahti jakaantumaan!!! No tama ainokainen TOP alkio siirrettiin tietenkin kyytiin ja koko piinausajan olin todella negatiivisella mielella, plussaan en antanut edes itseni uskaltautua toivomaan, kunnes piinapaivat vain lisaantyivat ja tuhru pysyi poissa ja pahoinvointi alkoi...
      Raskaustestejakin meni muutama, ennen kuin uskoin etta plussa on totta. Sitten se piina vasta alkoikin, etta pysyyko pikkuinen kyydissa ja pysyihan se!!!!

Ala missaan nimessa KOSKAAN luovu toivosta, aina niita voimia jostain loytyy, vaikka tama taisto vaikeaa, turhauttavaa ja hermoja raastavaa onkin!!!

PlussaOnnea Sinulle!

P.S. Tassa viimeisessa hoidossa kiinnittymista helpottamaan maarattiin minulle Lugesteronin rinnalle Mini-Disperin (50mg/vrk) ja niita soin rv 9 asti, kuten myos kaytin Lugeja sinne asti.
      Kaikissa hoidoissa minun kohdunlimakalvon paksuus on ollut laakareiden mukaan ihanteellinen (12mm), joten ainakaan sen paksuudesta kiinnittyminen ei ole ollut kiinni...

• Amaliina

Kiitos Sini ja Onnellisesti raskaana sanoistanne! Negasta on vasta pari päivää ja niin on päät käännetty jo tulevaan PAS:iin. Näinhän se menee, pakko mennä, jos tahtoo selvitä jotenkin selvä järkisenä näistä hoidoista. Seuraavalla kerralla on otettava lääkärien kanssa puheeksi alkion kuoren avaus, pitkä viljely ja tuo miniasperin. Ihmetyttää vain, että jos tuollaisia "lisäapuja" on, niin miksei niitä kaikkia tehdä heti kerralla. Pitää itse selvittää keskustelupalstalta, onko mitään enempää tehtävissä. Se kiukuttaa! Palailen aina välillä tänne kirjoittamaan kuulumisia. Kaikkea hyvää teille molemmille!

• Anonyymi

Hei, haluaisin tiedustella asiasta. Aloitimme ivf hoidon. Kaikki on mennyt todella hyvin. 4.10 oli keräys pv ja 6.10 alkinon siirto. Keräys pv jälkeen oli kovia alavatsakipuja ja turvotusta olin 4pv saikulla siihen parin pv vapaat jolloin palasin töihin. En ole uskaltanut käydä kuntosalilla tai tehdä mitää muutakaan fyysistä. 3 alkuota saatiin pakkaseen. Tosiaa 6.10 oli tuoreen Alkion siirto ja 7.10 aloitin lugesteron lääkityksen. Eilen pp 10 ja alkoi hieman ruskeaa vuotoa ja sama homma jatkuu tänään. Itkin eilen silmät päästäni ja itku jatkuu vielä tänäänkin. Kaikki mennyt hyvin tähän asti ja nyt usko romahti kun vuoto alkoi. Onkohan tämä nyt merkki että kiinnitys ei onnistunut? Keskiviikkona pääsen vasta tekemään raskaustestin mutta en tiedä kestääkö pää… lugester lääkitys pitäisi huomenna lopettaa ja keskiviikkona tehdä testi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      30
      6201
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      19
      3244
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1390
    4. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      18
      1345
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      25
      1234
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      165
      1199
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      130
      1041
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      44
      1028
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      926
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      145