kertoisitteko, miten olette toipuneet kaularangan välilevynpullistuman leikkauksesta. onko olo heti kivuton vai kestääkö toipuminen pitkään? leikkauksethan kai melkein aina onnistuvat vai onko käynyt niin, että tilanne on leikkauksen jälkeen huonompi kuin ennen leikkausta?
toipuminen kaularangan välilevy
14
14017
Vastaukset
- Leikattu on
Mulle laitettiin "legopalikka" niskaan viime syyskuussa. Oikeastaan olin tosi kipeä vain sen vuorokauden minkä olin sairaalassa leikkauksen jälkeen. Toipuminen oli tosi nopeaa, sairaslomaa oli 6 viikkoa ja elin oikeastaan ihan normaalia elämää, tosin en nostelut mitään painavaa.
Nyttemmin niska on alkanut töissä vaivaamaan, kipua ja jäykkyyttä, sekä säteilykipua käsiin on taas ilmaantunut, joten muutaman vuoden päästä saattaa olla viereisten välilevyjen leikkausvuoro.- leikkausjonossa?
miten kauan odotit leikkaukseen pääsyä? oliko kivut kovat ennen kuin leikattiin?
- Nimetön
leikkausjonossa? kirjoitti:
miten kauan odotit leikkaukseen pääsyä? oliko kivut kovat ennen kuin leikattiin?
Itsellä ensi maanantaina välilevynpullistuman leikkaus. Meni vuosi sitten. Aikaa mennyt kun ensin fysiotertapiassa, josta ei hyötyä. Magneettikuvaan jonotin puolivuotta jonka jälkeen vasta kirurgille aika keväällä, jolloin kysyttiin halukkuus leikkaukseen. Jonossa meni vain 4-5kuukautta vaikka kesä, mutta magnettikuvilla voidaan leikata vain jso ne alle puolivuotta vanhat. Itselä kipu väheni kuukausi sitten ja puutuminen sormissa myös, mutta haittaa edelleen elämistä eli ens viikolla toivonmukaan se o poissa. Toivottavasti selviä 5 viikon sairaslomalla kun teen toimistotyötä vain
- minä myös
Minulla on leikattu 5-6 myös ja laitettu välilevy implantti sekä titaanituet sinne.
Leikkaksesta toivuin nopeasti, tikit varmaan haittasivat eniten kun alkoivat paraneen. Kuukausi oli etten saanut nostaa mitään yli kilon painosta eikä mitään nykäisyjä saanut tapahtua. Eli koiran sai muut ulkoiluttaa :)
Tilanne parani huomattavasti leikkauksen jälkeen, olin vuoden terve kivuista ja touhusin normaalisti.- Anonyymi
Mitä vuoden jälkeen tapahtui?
- Anonyymi
multa leikattiin 6/7 ja 7 th1 väli ja toipuminen on kestäny 8 kuukautta nyt on jo parempi voima palautu kädessä. yleensä nämä leikkaukset onnistuvat epäonnistumiset on vain muutaman promillen luokkaa.
- Anonyymi
Menossa parin viikon päästä kahden välin leikkaukseen. Jännittää! Välit 5-6 ja 6-7. Toisessa ahtauma, toisessa pullistuma. Oireet ei sietämättömät kuten oli kesällä, mutta kuitenkin joka päivä vaivaa jollain tavalla. Onko jollain mennyt ohi, kun vuoden odottanut? Pääsääntöisesti olen kuullut, että leikkaus ollut onnistunut ja kannattanut tehdä. Kivut jääneet leikkauspöydälle. Onko jollain toisenlaisia kokemuksia?
- Anonyymi
Hei.
Oletko toipunut leikkauksesta? Minkälainen olosi on nyt? Kuinka kauan toipumiseen mennyt?
Itselläni leikataan juurikin nuo samat välit kuukauden päästä. Kerran aiemminkin tulleet pullistumat samaan paikkaan, nyt vain merkittävästi suurempina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei.
Oletko toipunut leikkauksesta? Minkälainen olosi on nyt? Kuinka kauan toipumiseen mennyt?
Itselläni leikataan juurikin nuo samat välit kuukauden päästä. Kerran aiemminkin tulleet pullistumat samaan paikkaan, nyt vain merkittävästi suurempina.Puoli vuotta mennyt, eikä niska vieläkään kivuton :( Juuri eilen fysiatri laittoi uudelleen magneettikuviin. Töissä olen käynyt särkylääkkeen voimin. Kesä oli kivuton, kun pystyi heti tarvittaessa lepäämään. Nyt suunnitteilla kuntoutuseläke.
- Anonyymi
Minulla tänään leikattu 5-6 väli. Hermokivut jäi leikkauspöydälle. Selän ja niskan lihaksisto kipeä, 1-10 asteikolla kipu ehkä 3. Pitäisi helpottaa parissa päivässä. Mitään äänen käheyttä tai kurkkukipua ei ole. Heti pystyi syömään normaalisti. Taustalla urheilusta trauman seurauksena johtuva pullistuma. Ikää 25v ja mies. Mietin juurikin samaa mitä muut kommentoineet, millonkohan takaisin töihin, pääasiassa myyntityötä toimistolla. Varmaan pari viikkoa täys lepo ja sit töihin, työasento kuntoon ja hyvä tuoli jotta ranka pysyy "pitkänä". Ikävä arpihan tuosta jää kaulaan, noin 7cm. Kirjoittivat siis 7vk sairasloman.
- Anonyymi
Miten voit nykyään ?. Oletko saanut palata omaan työhösi takaisin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit nykyään ?. Oletko saanut palata omaan työhösi takaisin ?
Leikkauksesta kulunut 4 vuorokautta kivut kovia. Sairaalassa 2 vrk. Lääkitys kotona ei auta. Apua! Soitan klinikalle..
- Anonyymi
Olen ollut 2 kertaa leikkauksessa. Nyt odottelen 3 kertaa. Eka kerralla leikattiin yksi väli , toisella kerralla 3 väliä oli paha ahtauma joka painoi selkäytimeen. Tähän asti leikkauksista on hyvät kokemukset. Kivut jäi leikkauspöydälle , olen toipunut nopeasti.
- Anonyymi
Jäätävät hermosäryt kolmisen viikkoa, sitten vielä vahvojen kipulääeiden kanssa odottelua leikkaukseen parisen viikkoa . C 6/7 prolapsi leikattu OYS:issä 7/2024. Kivut jäi leikkauspöydälle, mutta oikean käden etu ja keskisormessa turruutta. Tulevat viikot ja kuukaudet näyttää parantuuko, vai onko edessä rannekanava leikkaus joka on tehty aiemmin n.20v sitten. Leikkaus meni suunnitellusti, seuraavana päivänä kotiin toipumaan. Hetken söin särkylääkkeitä haavan paranemisen vuoksi. Nyt viikon jälkeen turvotus haavassa ja nielussa vähennyt. Jumpat tehnyt ohjeiden mukaan, sesuja en vielä uskalla lenkittää. Viikon päästä taas vähän enemmän, uskon että hyvin menee. Tsemppiä niille joilla sama edessä. Terv nainen 58v, hoitoalalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798