Australia/Cairns

hmmm...

Olen kenties lähtemässä Austraaliaan Cairnsiin hieman pidemmäksikin aikaa ja tarkoitukseni olisi tietysti pitää hauskaa mutta ennekaikkea haluaisin tehdä tuttavuuksia paikkallisten kanssa.

Te jotka olette olleet kyseisessa paikassa tai Austraaliassa yleensä niin onnistuuko siellä tuo tuttavuuden teko helposti? :) Meinaan että jos menisin suht. ikäisiltäni kysymään esim. että voisiko vähän näyttää paikkoja tms. niin katsovatko kummeksuen vai auttavatka...ja jos auttavat niin onko se vain sellaista "kai nyt pakko kun toi on turisti"?

Sitten jos joku on halukas kertomaan hieman lisää Cairnsista niin otan kertomuksia avosylin vastaan!
Kaunis ranta kuulemma on :D Entä miten on muiden aktivitteettien kuten ostoskeskusten, discojen yms. laita?

Kiitoksia suuresti vastauksistanne!

6

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Cairns ei ole kovin suuri kaupunki. Cairnsistä pohjoiseen on mm. Port Douglas joka on mainio lomakohde. Australia ei mielestäni mutenkaan ole välttämättä discoilun kehto vaan meininki on enemmän pub/rock -tyyppistä.

      Aussit ovat vähän suomalaistenkaltaisia jörriköitä, mutta kun heistä tulee ystäviä (mates) niin he ovat sitä loppuelämän. Olin Ausseissa reilut 10 vuotta sitten 1997 ja tutustuihin joihinkin ystäviin joiden kanssa pidetään vieläkin yhteyttä...

      Katso ja kysy neuvoja suomalaisilta siirtolaisilta osoitteesta http://www.dundernews.com/

    • aussie-jack

      Pulmasi varmaan ratkeaa jos otat yhteyttä
      [email protected]
      Lopeta röökinpoltto, ei yö klubeissakaan saa polttaa.

    • V.B.

      Cairns on lomakaupunki jonka vetonaulana on valliriutta ja daintreen luonnonpuisto.jos haluat tutustua ausseihin,käy se jotenkin cairnssissakin,mutta suosittelen kiertämään muuallakin.itse olen käynyt caississa kaksikerta(v.2004 ja2007)mutta paremmin tutustut australiaan kun varaat aikaa riittävästi ja käyt muuallakin kuin itärannikolla.mitä menoihin tulee kyllä cairnsista löytyy menopaikkoja moneen makuun.niinku muualltaki itärannikon kaupungeista.

      • V.B.

        tosiaan kauniista rannasta en ois niin varma.mutainen,eikä voi uida meduusojen takia oikeastaan ollenkaan.mutta rannalla suolavesiallas jossa voi viilennellä.sama juttu muuallaki queenslandin rannikolla.


    • ozzie

      Cairns on ehdoton Aussimatkaajan kohde.. Iso Valliriutta, sademetsät ja "tableland" on näkemisen ja kokemisen arvoista. Kannattaa myös vuokrata auto (ei ollut muistaakseni kovinkaan kallista) ja suunnata sillä Cairnsista pohjoiseen Cabe Tribulationiin, joka on Unescon yksi maailmanperintökohteista.
      Olin Cairnsissa maalis-huhtikuun vaihteessa, jolloin turisteja ei ollut liikaa liikkeellä. Aika runsaasti aasialaista väkeä oli ainakin silloin.

    • Lotta ja muffinsi

      Itse olin töissä Cairnsissa kahvilassa 3kk ja kahvilan porukan kanssa tuli ystävystyttyä paremmin. Olin Working Holiday viisumilla vuonna 2004 Australiaa kiertämässä ja viime vuonna palasin Cairnsiin työkavereitten luokse lomalle :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe