Miten saa keittiön ja makuuhuoneen välisen oven "pois" ja seinän tilalle? Millä kolo täytetään, vai jätetäänkö ovi paikalleen ja jotain tapettia päälle ;)
Ko. ovi on ihan turha, eikä sitä käytetä, "rikkoo" turhaan seinäpinnan jonne saisi vaikka kirjahyllyn..Tällaiseen väliaikaisratkaisuun (=hylly oven eteen) en kuitenkaan halua alkaa, sitä paitsi myös keittiön puolelle tarvis keksiä sitten jotain.
Ovi pois, seinä tilalle
12
3940
Vastaukset
- helppo homma
- irrota ovi
- irrota listat
- irrota karmit
Nyt sulla on pelkkä aukko, johon rakennat seinän.
Oletetaan, että seinä on kipsilevyä..
- sopivan paksuisesta (samanmoisesta kuin seinä on) puutavarasta teet kehikon aukkoon. Siis reunoille, ylös ja alas. Keskelle 1 pystytolppa.
- leikkaat aukkoon sopivat kipsilevynpalat
- kiinnität kipsilevyt ruuveilla kehikkoon
- jos haluat ettei tehtyä aukkoa huomaa, niin nauhoitat ja kittaat saumat ruuvinkannat
- maalia pintaan
- jatkat jalkalistat, tai uusit ne noille seinille ja valmista tuli
Jos on yhtään remonttitaitoa, niin hommasta selviää puolessa päivässä.
Jos kyseessä on kiviseinä, niin periaatteessa sama homma. Se kehikko vaan täytyy kiinnittää esim. naulatulpilla ja käsityökalujen lisäksi tarvitset poravasaran. Ja oikeastaan tarvitset poravasaran joka tapauksessa, sillä täytyyhän se kehikon alapuu saada kiinni ja lattiasi on varmaan kuitenkin betonia..?- jätkä9
ku kittaa, maalaa ja vielä siihen listat päälle puolessa päivässä. ei taida paljo aineet kuivua.
- The Rat
jätkä9 kirjoitti:
ku kittaa, maalaa ja vielä siihen listat päälle puolessa päivässä. ei taida paljo aineet kuivua.
Ohut kerros kittiä on maalauskuiva parissa, kolmessa tunnissa. Maalin päälle voi vetää listat aika nopeasti, luokkaa puolen tunnin päästä.
Puoli päivää tarkoittanee luokkaa kuutta tuntia (ei kai itse tehtäessä mitään kahdeksan tunnin tuöpäiviä lasketa), joten purkamiselle, kehikolle ja kipsilevyn kiinnittämiselle jää aikaa tuollaiset kolme tuntia. Mahdollinen. - The Rat
jätkä9 kirjoitti:
Jonkin verran pari viikkoa sitten listoja laittaneena kehtaan väittää, että tuo on se kaikkein nopein osuus. Jos puutavara löytyy, tulee seinälle listat (lattiaan ja kattoon) luokkaa kymmenessä minuutissa. Mittaus, leikkaus, paikalleen ja naulapyssyllä 5-10 posausta. Ainut ongelma, jos leveälle seinälle haluaa kattolistaa laittaa. Yksin hankalaa. :)
- helppo homma
jätkä9 kirjoitti:
En sanoisi niinkään, ihan harrastelija vaan. Mutta kun just toissa päivänä satuin moisen homman poikani kämppään tekemään, niin aika tarkan arvion osaan antaa.
Kehikko ja levyt oli paikoillaan n. 1,5 tunnissa ja kittaukseen meni ehkä puoli tuntia. Aika tarkkaan siellä klo. 10-12 olin..
Poitsu hioi eilen kitit ja maalasi samana päivänä kahteen kertaan.
Tänään menen laittamaan jalkalistat. Niissä ei pitkään nokka tuhise, enemmän aikaa menee listojen hakuun ja matkoihin.
Ja kuka tässä samasta päivästä on puhunut.. - maalarimaalastaloa
helppo homma kirjoitti:
En sanoisi niinkään, ihan harrastelija vaan. Mutta kun just toissa päivänä satuin moisen homman poikani kämppään tekemään, niin aika tarkan arvion osaan antaa.
Kehikko ja levyt oli paikoillaan n. 1,5 tunnissa ja kittaukseen meni ehkä puoli tuntia. Aika tarkkaan siellä klo. 10-12 olin..
Tänään menen laittamaan jalkalistat. Niissä ei pitkään nokka tuhise, enemmän aikaa menee listojen hakuun ja matkoihin.
Ja kuka tässä samasta päivästä on puhunut..Kiitos vastauksista, eiköhän siis onnistu tuo homma :)
Itse en ole mikään remontti-ihme, mutta apujoukkoja onneksi löytyy. Ei tarvi homman sujua päivässä, mutta kunhan "vaikeimmat" jutut on tehty, voin itse kyllä maalailla jne. Sen minäkin sentään osaan.. - on.
maalarimaalastaloa kirjoitti:
Kiitos vastauksista, eiköhän siis onnistu tuo homma :)
Itse en ole mikään remontti-ihme, mutta apujoukkoja onneksi löytyy. Ei tarvi homman sujua päivässä, mutta kunhan "vaikeimmat" jutut on tehty, voin itse kyllä maalailla jne. Sen minäkin sentään osaan..helppoa, senkun kättä heiluttaa. ja sen huomaa. onneksi ei ole vertailukohtaa vieressä. Heh hee.
- joo joo
helppo homma kirjoitti:
Ja kuka tässä samasta päivästä on puhunut..enpä tajunnu että jos sanoo puolen päivän homma niin sitä ei sitten tehdäkään samana päivänä. Eli tosiasiassa pari päivää saat siihen menemään.
Kyllä meilläpäin ollu tapana sanoa työn kesto siitä kun homman aloittaa siihen kun se loppuu. Samalla tavalla voi sanoa, että kylppärin laatoitus on päivän homma. Tunteja menee 8 mutta todellisuudessa päiviä 4. - tuossa
The Rat kirjoitti:
Jonkin verran pari viikkoa sitten listoja laittaneena kehtaan väittää, että tuo on se kaikkein nopein osuus. Jos puutavara löytyy, tulee seinälle listat (lattiaan ja kattoon) luokkaa kymmenessä minuutissa. Mittaus, leikkaus, paikalleen ja naulapyssyllä 5-10 posausta. Ainut ongelma, jos leveälle seinälle haluaa kattolistaa laittaa. Yksin hankalaa. :)
lähinnä ihmetytti tuo muu nopeus, esim aineiden kuivuminen. Mutta sehän jo selvis, että puoli päivää on suomessa liukuva käsite.
- The Rat
joo joo kirjoitti:
enpä tajunnu että jos sanoo puolen päivän homma niin sitä ei sitten tehdäkään samana päivänä. Eli tosiasiassa pari päivää saat siihen menemään.
Kyllä meilläpäin ollu tapana sanoa työn kesto siitä kun homman aloittaa siihen kun se loppuu. Samalla tavalla voi sanoa, että kylppärin laatoitus on päivän homma. Tunteja menee 8 mutta todellisuudessa päiviä 4.Jos ottaisin laatoittajan tekemään kylppärini, maksaisin hänelle kahdeksasta tunnista, vaikka päiviä menisi 20. :)
Toisaalta, en myöskään olisi tyytyväinen siihen, että päiviä menee 20, jos on ollut puhetta neljästä.
Mitataanko miestyöpäiviä vai kalenteripäiviä? Siinäpä kysymys. Riippuu vähän... Mutta eiköhän kokoluokka tullut kysyjälle selväksi. :) - -täjä
joo joo kirjoitti:
enpä tajunnu että jos sanoo puolen päivän homma niin sitä ei sitten tehdäkään samana päivänä. Eli tosiasiassa pari päivää saat siihen menemään.
Kyllä meilläpäin ollu tapana sanoa työn kesto siitä kun homman aloittaa siihen kun se loppuu. Samalla tavalla voi sanoa, että kylppärin laatoitus on päivän homma. Tunteja menee 8 mutta todellisuudessa päiviä 4.No tätähän nyt voisi kiäntää ja viäntää, sanois savolainen.
Kyllä esim. päivän hommalla minä miellän noin työpäivän mittaista työmäärää, eli ~kahdeksaa tuntia. Se on edelleen ajallisesti päivän homma, vaikka sitä tehtäisiin tunti päivässä, kahdeksana päivänä.
Toisaalta se on päivän homma silloinkin, kun kaksi miestä tekee sen neljässä tunnissa. Eikö niin?
No tosiaan vääntämistähän tämä, mutta ei tuossa tapauksessa voi niinkään sanoa, että "tosiasiassa pari päivää saat siihen menemään" - mutta8
-täjä kirjoitti:
No tätähän nyt voisi kiäntää ja viäntää, sanois savolainen.
Kyllä esim. päivän hommalla minä miellän noin työpäivän mittaista työmäärää, eli ~kahdeksaa tuntia. Se on edelleen ajallisesti päivän homma, vaikka sitä tehtäisiin tunti päivässä, kahdeksana päivänä.
Toisaalta se on päivän homma silloinkin, kun kaksi miestä tekee sen neljässä tunnissa. Eikö niin?
No tosiaan vääntämistähän tämä, mutta ei tuossa tapauksessa voi niinkään sanoa, että "tosiasiassa pari päivää saat siihen menemään"jos sinulle tulee joku tekemään remonttia ja sanoo, että päivän homma.
Oletatko että hän tekee sen yhdessä päivässä vai että hän laukkaa siellä 8 päivää tunnin kerrallaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284