apua nuorelle ja avuttomalle ihmiselle ??

Nimetön

Moi

Tiedän asia no koluttu sataan kertaan, mutta silti pakko nyt saada jotain tietoo viellä..


Eli tarkoitus olis muuttaa australiaan niin olen lähössä ihan nolla pisteestä enkä tiedä mitään mitä minulla pitäisi olla? tiedän että pitää olla viisumi mutta mistä saan sen??

ja onko tietoo mistä voisi saada töitä ja asunnon ?

Onko siellä kallista asua? paljon asuntojen vuokrat noin on verrattuna suomeen? Mitä muuta pitää ottaa huomioon ausseihin muuttaessa?

paljon kysymyksiä mutta toivottavasti saisin jotain tietoo että pääsisin alkuun..

kiitos jo etukäteen vastanneille :D

5

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti Moonika
      • Nimetön

        kiitos vastauksesta mutta viellä mikä viisumi kannattais ottaa kun haluaa muutta pidemmäksi aikaa asumaan sinne? ja mistä päin löytää työpaikkoja ?


      • mansikka8

        www.dundernews.com


    • mansikka8

      Jos tosiaan pidemmaksi aikaa meinaat niin helpoin viisumi on working holiday, jolla saat tehda yhdelle tyonantajalle puoli vuotta toita ja veroja maksat 29%. Viisumi on voimassa 12kk, jonka jalkeen on mahdollista (tietyin ehdoin) hakea viisumia toiselle vuodelle.

      Sit tarviit TFN (veronumeron), aussi puhelinliittyman ja paikallisen pankkitilin. Niin ja mielellaan sen 5000 AUDia (n.3000e) rahaa, etta paasee alkuun.

      Toita voi saada suoraan kyselemalla tai menemalla "tyonvalitystoimistoon". Jalkimmaisen kautta ehka saa helpommin. Riippuu omasta aktiivisuudesta. Valmistaudu kuitenkin valehtelemaan silmat korvat tayteen, ja siihen etta jos paikkaa hakee joku aussi niin se menee automaattisesti sun edelle. Toiset kokee tyonsaannin helpoksi ja toiset vaikeaksi. Riippuu myos mita on valmis tekee...

      Asunnon saannista en osaa auttaa, ite kun asuin hostelleissa. Hostellissa maksat viikossa n. 120 taalaa tai enemman, riippuen ihan siita kuinka tasokkaasti haluu asua. Oikeasta asunnosta maksaisit vuokraa 300-500 taalaa viikossa, jos sellaisen onnistut saamaan. Jos taas haluu vaan oman huoneen, mutta muuten yhteiset tilat niin sharehouse on hyva vaihtoehto. Ilmoituksia loytyy pitkin kaupunkeja ja vuokra on samaa luokkaa hostellien viikohinnan kaa. Voi myos loytya edullisempia, mutta kannattaa kysyy sisaltyyko siihen vuokraan muut asumiskulut (sahko jne) ettei sit tuu yllatyksia.

      • asuntoja...

        Varmaan jotkut palatsit maksaa ton 300-500 AUDia viikossakin, mutta ite ainakin asuin uudenveroisessa yksiössä 10min Melbournen CBD:stä ja maksoin vuokraa 800 AUDia kuukaudessa. Eipä sillä, että sekään olis ollut halvin vaihtoehto.. Mutta niinhän se on, että kimppakämpät tulee halvimmaksi ja samalla tutustuu muihin ihmisiin. Hyvässä ja pahassa :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1640
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      152
      1010
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      60
      851
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe