Metro ja bussi

Paris

Metrolla/junalla ja bussilla liikutaan, samat liput käyvät ilmeisesti kaikkiin härveleihin.

Matka-aika 5 pv, 2 henkilöä. Tarkoituksena on kävelläkin paljon, mutta oletettavasti ainakin pari metro/bussi matkaa joka päivä tulee tehtyä.

Löytyykö viiden päivän korttia? Vai pitääkö ottaa 5 x 1pv? Mites kymmenen matkan sarjalippu? Voiko sillä matkustaa kaksi henkilöä?

Mitkä liput tulevat halvimmiksi? Merci.

9

1157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lippu löytyy
    • Mä vaan

Hei,
      me ostettiin 10 kpl lippuja aina juna-asemalta ja sillä huristeltiin kaupunkiin. Asuttiin siis vähän kauempana keskustasta.

En tiedä, kannattaisiko vaan ihan kävellä kaupungilla, sillä kuitenkin Pariisin keskustassa kaikkki on lähellä, voit kävellä periaatteessa Riemukaarelta Eiffelille jne.
      Kannattaa katsoa vaikka google mapin kautta, missä ne paikat, missä aiotte käydä, olisi hotellilta ja katsoa ajoreitti joka voi olla suuntaa-antavana matkana kävelyreissulle.

• 10 lipulla

Kiitos tiedosta. Pystyykö 10 kerran lipulla maksamaan useamman henkilön matkan samalla kertaa? Vai onko se henkilökohtainen?

• pystyy pystyy
        10 lipulla kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Pystyykö 10 kerran lipulla maksamaan useamman henkilön matkan samalla kertaa? Vai onko se henkilökohtainen?

Pystyy maksamaan. Ainakin aikoinaan se oli 10 kpl:een nippu lippuja, jotka voi jakaa porukalle. Ne vain kulkevat metroportin lipunlukijan läpi ja mitätöidään seuraavan käyttöyrityksen varalta.

Tuotenimenä se on Carnet (lausutaan suurin piirtein karnee).

• Mä v aan
        pystyy pystyy kirjoitti:

Pystyy maksamaan. Ainakin aikoinaan se oli 10 kpl:een nippu lippuja, jotka voi jakaa porukalle. Ne vain kulkevat metroportin lipunlukijan läpi ja mitätöidään seuraavan käyttöyrityksen varalta.

Tuotenimenä se on Carnet (lausutaan suurin piirtein karnee).

Tuli mieleen, että niillä 10 sarjan lipuilla voi hiukan vaihtaa reittiäkin, siis metrosta toiseen samalla asemalla.

En muista miten se meni, mutta "portti" hyväksyy sen jonkin aikaa vaihtolippuna.

Pariisissa muuten ei ole käsittääkeni zone-alueita... töpättiin, kun mentiin Disneylandiin omalla lipulla, joka kartasta päätellen oli samaa 4 vyöhykettä. Portit ei auenneet. Mutta eipä hätää, oiken maksaneet porukat päästivät meidät läpi kun huomasivat, että tolloillaan portin kanssa.

Tässä vähän matkailu-fiilistelyyn;
        http://www.ratp.info/touristes/index.php?langue=en

Metrot yms menevät kiinni suurinpiirtein Helsingin aikaan, eli 23 kieppeillä ja ne aika tupaten täynnä.

Jos olette muuten opiskelijoita, muistakaa ottaa opiskelijakortit mukaan, saattaa olla hyötyä :)

• Mä vaan
        Mä v aan kirjoitti:

Tuli mieleen, että niillä 10 sarjan lipuilla voi hiukan vaihtaa reittiäkin, siis metrosta toiseen samalla asemalla.

En muista miten se meni, mutta "portti" hyväksyy sen jonkin aikaa vaihtolippuna.

Pariisissa muuten ei ole käsittääkeni zone-alueita... töpättiin, kun mentiin Disneylandiin omalla lipulla, joka kartasta päätellen oli samaa 4 vyöhykettä. Portit ei auenneet. Mutta eipä hätää, oiken maksaneet porukat päästivät meidät läpi kun huomasivat, että tolloillaan portin kanssa.

Metrot yms menevät kiinni suurinpiirtein Helsingin aikaan, eli 23 kieppeillä ja ne aika tupaten täynnä.

Jos olette muuten opiskelijoita, muistakaa ottaa opiskelijakortit mukaan, saattaa olla hyötyä :)

Tässä vielä keskustan hinta;
        Zones Euros
        1 ticket 1,60
        Carnet of 10 tickets full fare 11,40

• -Pariisiin-
        Mä v aan kirjoitti:

Kannattaa siis lippua ostaessa varmistaa mihin kaikkialle olet menossa. 1-2 zonet riittävät keskusta-alueelle ja kaikkiin tunnetuimpiin nähtävyyksiin, ja tämä lippu on luonnollisestikin halvin. Itse en ole monissakaan metrokartoissa törmännyt näihin zone-jakoihin, mutta jos ostaa kassaneidiltä liput kannattaa sanoa haluamansa zonet, ettei maksa liiasta. Automaateista on varsin helppoa ostaa liput, kunhan vain on esim. VisaElectron tai muu luottokortti.

• 10 lipulla kirjoitti:

pystyy, ei rajoituxia!!!!!!!!!!

• Card

Jokaisella metro- ja RER-aseman lipunmyyntiluukulla myydään Orange cardeja. Niillä saa liikkua ma-su rajattomasti niillä vyöhykkeillä, mille se on maksettu. Korostan kuitenkin, että lippu on aina voimassa vain seuraavaan sunnuntaihin saakka.

Itse menimme maanantaina ja ostimme lipun tiistaina, joka oli voimassa siis enää sunnuntaihin. Laskimme, että oli siinä ja siinä, pääsikö sillä voitolle carnetiin nähden.

Orange cardia varten tarvii sitten valokuvan. Eivät olleet niin kovin tarkkoja kuvasta, kun minullakin oli vuosia vanha kuva mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe