Carvoeiro

syyskuu 2008

Ollaan menossa syyskuun lopulla Carvoeiroon. Sijaitsee Algarven länsipäässä. Oiskoa ollut Lagoasta etelään? Pieni kylä, rannalla vietettiin yksi päivä 2004. Nämä jyrkät rannat kiinnostaa meitä! 2004 oltiin Albufeirassa ja 2001 Vilamourassa. Nyt on auto vuokrattu koko viikoksi.

Tarkoitus kierellä (taas) Algarvea ja käydä myös rannikon luolissa veneellä. Alue kuitenkin aika pieni.

Onko jollain hyviä ehdotuksia yhden päivän retkestä autolla? Ehtiikö Lissaboniin ja takaisin?

4

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syyskuu 2008

      Ensi lauantaina 20.9.2008 lennetään Faroon ja sieltä vuokra-autolla Carvoeiroon. Eikö todellakaan kenelläkään ole mitään tietoa kohteesta ja matkan kestosta sieltä Lissaboniin?

      Ei mennä golfaamaan. Rantoja ollaan kierrelty kahdella aikaisemmalla matkalla. Ei tuo merivesikään enää niin lämmintä ole, että rannoilla viihtyisi uimisen merkeissä. "Maailmanlopusta" Taviraan ollaan jo tutustuttu sekä Foia ja Montique (ei tainnut mennä ihan oikein) kierrelty. Mutta mitä muuta lähistöllä?

      Onko rannikon ja Lissabonin välinen seutu tylsää vai kannaataako johonkin sillä väliilä tutustua?

      • Veikkaan, että väli on noin 300 km. Itse en ole käynyt Algarvesta päiväseltään kertaakaan Lissabonissa. Tosin olen aina tehnyt matkan junalla, yleensä Portimaosta käsin ja viipynyt pari kolme yötä.

        Tiet Algarvesta Lissaboniin kulkevat halki Alentejon maakunnan, joka on aika tasaista. Moottoritie A2 pitkin matka Lissaboniin ja sieltä takaisin varmasti taittuu päivässä, mutta ajamiseen toki menee aikaa eivätkä näkymät A2:lta ole ilmeisestikään yhtä kauniita kuin lähempämä rannikkoa kulkevilta pienemmiltä teiltä. Olen kulkenut autolla Lissabonista Sinesiin vuosia sitten, samoin Algarvessa Aljezurin ja Vila do Bispon välillä. Koko rannikko Algarvesta melkein Sinesiin on luonnonpuistoa.

        Alentejossa viljellään korkki- ja oliivipuita sekä viljaa. Jonkun verran on myös karjataloutta. Kuuman ja kuivan kesän jälkeen maata peittää kellastunut kasvillisuus, joka nyt syksyn ja sateiden tullessa virkoaa jälleen eloon. Pian alkavat myös syyskylvöt pelloilla. Pinnanmuodot ovat aika tasaisia; seutu on harvaan asuttua ja kärsii väestökadosta.

        Carvoeiron suuntaan olen katsellut Praia da Rochan puolelta ja Ferragudossa olen käynyt muutaman kerran. Carvoeiro on ilmeisesti tyypillistä loma-asutusta. Se sijaitsee Lagoan kunnassa, jonka keskukseen on lyhyt matka. Ferragudo on vanhaa asutusta ja siellä on ainakin pieniä kauppoja ja perinteisiä ravintoloita.

        Lähellä on Silvesin historiallinen kaupunki linnoineen, jossa voi myös korkkitehtaaseen ja Moncihiquessa voi käydä uudestaan. Kuten ehkä aikaisempien kokemustenne perusteella tiedätte, rantakaistaleen ulkopuolella Algarve on pieniä kyliä, joissa elämä sujuu pitkälti perinteiseen malliin.

        Algarven maakunnassa on vesipuistoja, lähin on Carvoeiroa muistaakseni Estombarin liepeillä. Zoomarinessa voi tutustua delfiineihin. Ostoskeskuksia on viime vuosina rakennettu kilvan.

        Tässä vielä linkki hakutulokseen, joka sisältää kaikki aiheesta Algarve tällä palstalla kirjoittamani viestit: http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&all_words=&some_words=algarve&exclude_words=&conference=&poster=masseur&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2001&ed=01&em=01&ey=2004&hpp=25


      • Syyskuu 2008
        masseur kirjoitti:

        Veikkaan, että väli on noin 300 km. Itse en ole käynyt Algarvesta päiväseltään kertaakaan Lissabonissa. Tosin olen aina tehnyt matkan junalla, yleensä Portimaosta käsin ja viipynyt pari kolme yötä.

        Tiet Algarvesta Lissaboniin kulkevat halki Alentejon maakunnan, joka on aika tasaista. Moottoritie A2 pitkin matka Lissaboniin ja sieltä takaisin varmasti taittuu päivässä, mutta ajamiseen toki menee aikaa eivätkä näkymät A2:lta ole ilmeisestikään yhtä kauniita kuin lähempämä rannikkoa kulkevilta pienemmiltä teiltä. Olen kulkenut autolla Lissabonista Sinesiin vuosia sitten, samoin Algarvessa Aljezurin ja Vila do Bispon välillä. Koko rannikko Algarvesta melkein Sinesiin on luonnonpuistoa.

        Alentejossa viljellään korkki- ja oliivipuita sekä viljaa. Jonkun verran on myös karjataloutta. Kuuman ja kuivan kesän jälkeen maata peittää kellastunut kasvillisuus, joka nyt syksyn ja sateiden tullessa virkoaa jälleen eloon. Pian alkavat myös syyskylvöt pelloilla. Pinnanmuodot ovat aika tasaisia; seutu on harvaan asuttua ja kärsii väestökadosta.

        Carvoeiron suuntaan olen katsellut Praia da Rochan puolelta ja Ferragudossa olen käynyt muutaman kerran. Carvoeiro on ilmeisesti tyypillistä loma-asutusta. Se sijaitsee Lagoan kunnassa, jonka keskukseen on lyhyt matka. Ferragudo on vanhaa asutusta ja siellä on ainakin pieniä kauppoja ja perinteisiä ravintoloita.

        Lähellä on Silvesin historiallinen kaupunki linnoineen, jossa voi myös korkkitehtaaseen ja Moncihiquessa voi käydä uudestaan. Kuten ehkä aikaisempien kokemustenne perusteella tiedätte, rantakaistaleen ulkopuolella Algarve on pieniä kyliä, joissa elämä sujuu pitkälti perinteiseen malliin.

        Algarven maakunnassa on vesipuistoja, lähin on Carvoeiroa muistaakseni Estombarin liepeillä. Zoomarinessa voi tutustua delfiineihin. Ostoskeskuksia on viime vuosina rakennettu kilvan.

        Tässä vielä linkki hakutulokseen, joka sisältää kaikki aiheesta Algarve tällä palstalla kirjoittamani viestit: http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&all_words=&some_words=algarve&exclude_words=&conference=&poster=masseur&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2001&ed=01&em=01&ey=2004&hpp=25

        Kiitos vastauksesta!

        Löysin netistä seuraavan linkin koskien Ferragudoa. Siellä täytyy käydä "kaupunkijunalla".

        http://www.carvoeirouncovered.com/things-to-do/information.aspx

        "On Tuesdays and Fridays, the Carvoeiro tourist train takes visitors over to Ferragudo for a tour of the village and leaves 2 hours free to explore. The train departs from Carvoeiro (near the tourist information office again) at 11.00am and returns at 2.00pm. Adult tickets cost €10."

        Palaan asiaan lomamme jälkeen ja kerron matkakomemuksemme.


      • syyskuu 2008
        masseur kirjoitti:

        Veikkaan, että väli on noin 300 km. Itse en ole käynyt Algarvesta päiväseltään kertaakaan Lissabonissa. Tosin olen aina tehnyt matkan junalla, yleensä Portimaosta käsin ja viipynyt pari kolme yötä.

        Tiet Algarvesta Lissaboniin kulkevat halki Alentejon maakunnan, joka on aika tasaista. Moottoritie A2 pitkin matka Lissaboniin ja sieltä takaisin varmasti taittuu päivässä, mutta ajamiseen toki menee aikaa eivätkä näkymät A2:lta ole ilmeisestikään yhtä kauniita kuin lähempämä rannikkoa kulkevilta pienemmiltä teiltä. Olen kulkenut autolla Lissabonista Sinesiin vuosia sitten, samoin Algarvessa Aljezurin ja Vila do Bispon välillä. Koko rannikko Algarvesta melkein Sinesiin on luonnonpuistoa.

        Alentejossa viljellään korkki- ja oliivipuita sekä viljaa. Jonkun verran on myös karjataloutta. Kuuman ja kuivan kesän jälkeen maata peittää kellastunut kasvillisuus, joka nyt syksyn ja sateiden tullessa virkoaa jälleen eloon. Pian alkavat myös syyskylvöt pelloilla. Pinnanmuodot ovat aika tasaisia; seutu on harvaan asuttua ja kärsii väestökadosta.

        Carvoeiron suuntaan olen katsellut Praia da Rochan puolelta ja Ferragudossa olen käynyt muutaman kerran. Carvoeiro on ilmeisesti tyypillistä loma-asutusta. Se sijaitsee Lagoan kunnassa, jonka keskukseen on lyhyt matka. Ferragudo on vanhaa asutusta ja siellä on ainakin pieniä kauppoja ja perinteisiä ravintoloita.

        Lähellä on Silvesin historiallinen kaupunki linnoineen, jossa voi myös korkkitehtaaseen ja Moncihiquessa voi käydä uudestaan. Kuten ehkä aikaisempien kokemustenne perusteella tiedätte, rantakaistaleen ulkopuolella Algarve on pieniä kyliä, joissa elämä sujuu pitkälti perinteiseen malliin.

        Algarven maakunnassa on vesipuistoja, lähin on Carvoeiroa muistaakseni Estombarin liepeillä. Zoomarinessa voi tutustua delfiineihin. Ostoskeskuksia on viime vuosina rakennettu kilvan.

        Tässä vielä linkki hakutulokseen, joka sisältää kaikki aiheesta Algarve tällä palstalla kirjoittamani viestit: http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&all_words=&some_words=algarve&exclude_words=&conference=&poster=masseur&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2001&ed=01&em=01&ey=2004&hpp=25

        20.9. lauantaina olimme Farossa. Opel Corsa odotti meitä lentokentällä. 65 km Carvoeiroon ilman ongelmia.

        Eka päivät sekalaista säätä. Guiassa, Algarve Shopping, käytiin. ja ostoksia tuli tehtyä. Ti 23.9. mentiin turistijunalla Ferragudaan. Pari tuntia perillä. Paikallinen kylä tuli tutuksi.

        Illalla Monte Carvoeiron Taj Mahal ravintolassa hyvää lammasta.

        Seuraavana päivänä vietettiin aikaa Carvoeiron rannalla. Hinta oli hikinen, 20 euroa 2 tuolia ja varjo!!

        Torstaina tehtiin historiallinen Algarve retki bussilla, paikat oltiin jo käyty aikaisemmin. Lagos - Sagres - Vicente - Foia - Silves. Matkan hinta 27 euro per matkustaja.

        Perjantai vietettiin taas rannalla 20 eurolla. Siis kaksi kertaa maksoi 40 euroa!! Kentällä kuulimme, että vastaava maksoi Albufeirassa 15 euroa. No, meillä ei ollut kilpailua Carvoeirossa.

        Lauantaina lento kotiin klo 18 paikallista aikaa. Joten aikaa riitti. Mentiin ZooMarineen Guiassa. Hinta 23 euroa per henkilö. Oltiin siellä 4 h. Nähtiin delfiinishow, merihevosshow sekä kaksi lintuesitystä. Maailmanpyörä.

        Sen jälkeen Faroon lentokentälle, auton luovutus ja Finnairin lennon odotus. Tunnin myöhässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6765
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4027
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2045
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe