Hong Kongissa pysähdys

Marjukka86

Terve kaikki!

Olemme menossa tammikuussa Australiaan ja pois tulo matkalla on lennon vaihto Hong Kongissa. Vaihtoaikaa on viisi tuntia. Nyt kävi mielessä se, että pääsemmekö pysähdyksellä pois lentokentältä siis sieltä transit alueelta vai mikä se olikaan. Tosiaan tuo aika on semmoinen, että siinä melkeen ehtisi varmaan lähteä lentokentältä käymään jossakin. Vai mitä mieltä olette? Faktaa saa kertoa, jos tietää ja vinkkejä antaa =D

6

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika

      Oletetaan että saavutte Hong Kongiin ajoissa.
      Minimissään menee tunti ennenkuin olette ulkona
      kentältä. Sitten vajaa tunti kaupunkiin jossa
      2 minuuttia palloilua ja samantien takaisin jolloin
      alattekin jo olla myöhässä jatkolennolta jolloin
      tulee jo kiire turvatarkastuksiin sun muihin,
      Ostokset jää tekemättä ja saatte juosta koneeseen
      johon nippanappa ehditte.

      • Marjukka86

        Terve,

        Lähinnä siis ajateltiin ihan vaan käydä vaikka syömässä jossakin ihan lähellä lentokenttää (tai enhän minä tiedä onko siinä lähellä mitään...). Sen verran kävisi, että voi ajatella, että sielläkin on käyty. Mutta tosiaan, mielummin sitten on kentällä, kuin se että myöhästyy jatkolennolta, jos tuntuu, että aika ei riitä. Tosiaan emme edes tiedä sitä olisiko mahdollista edes poistua lentokentän tiloista...


    • esteitä

      Eihän mikään tietenkään estä poistumasta kentältä. Esteenä voisi olla lähinnä viisumivaatimus - jota ei Hongkongissa taida olla, mutta kannattaa ottaa selvää - tai jokin vastaava seikka. Jotkut maat esimerkiksi vaativat, että passin on oltava voimassa vaikkapa puoli vuotta, vaikka turisti aikoisi poistua seuraavana päivänä maasta.

      Itse olen vastaavassa tilanteessa poistunut Lontoon Heathrown kentältä ja ottanut jopa päivähuoneen hotellista, mutta minulla olikin aikaa yhdeksän tuntia.

      Olen käynyt Hongkongin kentällä välilaskulla Manilaan. Nykyinen uusi kenttä sijaitsee saarella, joten sieltä kannattaa lähteä junalla tunnelia pitkin, ei laivalla!

      Kun kyseessä on kuuden miljoonan asukkaan ainoa kenttä, se on erittäin vilkasliikenteinen ja etäisyydet ovat pitkät. Kannattaa siis harkita onko poistuminen kovin viisasta. Aikaa tuhriintuu varmasti enemmän kuin Helsingin kentällä

    • reipas puoli vuorokautta

      Olemme myös tammikuussa lentämässä kohti australiaa ja hongkongissa olis odoteltavaa puoli vuorokautta.Mielelläni olisin ottanut lennot lyhyemmällä vaihdolla, mutta kun matka varmistui ei lyhyttä vaihtoa enään ollut tarjolla.Olemme perillä aamulla seitsämän jälkeen ja lähdemme noin 23.
      Minua kiinnostaa myös tietää tarviiko viisumia, jos menee kentän ulkopuolelle? Onko kentän lähellä hotellia, josta voisi varata huoneen? Kuinka iso kentää on verrattuna Helsingin kenttään?
      Jos ei muu auta, niin ei muutakuin reppu pään alle ja tirsat ja muutama hyvä kirja mukaan.Ja syömään rauhallisesti,(yks puraisu minuutissa) ja katsella ihmisvilinää....

      • Asukas.

        Minua kiinnostaa myös tietää tarviiko viisumia, jos menee kentän ulkopuolelle?

        - Jos matkustat Suomen passilla, viisumia ei tarvitse erikseen hakea, vaan täytät maahantulokaavakkeen ja he leimaavat 90 pv:n viisumin passiisi. Nopea ja simppeli toimitus.

        Onko kentän lähellä hotellia, josta voisi varata huoneen?

        - useitakin, mutta toisaalta Airport Express junalla pääsee keskustaan alle puolessa tunnissa.

        Kuinka iso kentää on verrattuna Helsingin kenttään?

        - Todella iso - 10 vuotta sitten Terminaali 1 oli maailman suurin lentokenttäterminaali, ja nykyäänkin lienee 3. tai 4. suurin.

        http://www.hongkongairport.com/eng/index.html


    • puoli vuorokautta

      Tulimme juuri
      Kirjoittanut: Hong Kongista 26.4.2008 klo 22.20




      Löytyi sitte viisumi asiaa viesti Hongkong keskusteluista. Tässä pätkä...
      " Niin,tosiaankaan et tarvitse viisumia Hong Kongiin.Olimme maaliskuussa siellä reilut pari viikkoa ja kävimme Macaossakin ja matkamme oli tosi mukava ja antoisa kaikin puolin.Jos menet muualle Kiinaan niin sitten tarvitset viisumin.Suurlähetystöstä sen saa hankittua,itse hankittuna tulee kaikkein edullisemmaksi.
      "

      Nyt vaan tekemistä keksimään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      175
      7037
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      41
      4129
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2085
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1619
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe