Tulevat liiketalouden opiskelijat Tamk !

(kkaisa)

Sisälle mentiin niin että rymisi ;)

Mitäs sanotta Tampereella asuvat tulevat "luokkakaverit", olisko miitin paikka jossain rennossa kuppilassa ennen koulun alkua? Olis kiva tuntee ainakin muutama naama ekana päivänä ;)

4

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ocet---

Jup ei kuulosta ollenkaan huonolta vaihtoehdolta. Itse muutan Turusta opiskelemaan samaa enkä tunne ristin sielua :) vaikka sehän siinä Tampereessa osittain viehättikin..

• (kkaisa)

Kiva ! :) jos nyt hetki odotellaan josko joku muukin tän viestin huomais :P

• tärkein asia

Muistathan nyt keskittyä täysillä opintoihisi ja jättää bailauksen sitten kun opimtosi alkavat. Mielestäni opinnot eivät siis ole bailausta, ystävien kanssa seurustelua, uusien ystävien hankkimista jne. nuoruuden viettämistä varten. Itse aloitan toisen vuoden liiketalouden amk-opinnot syksyllä Pääkaupunkiseudulla ja jo ensimmäisenä opiskeluvuotena yritin antaa opinnoille kaikkeni. Ei minua sinällään haitannut, että en tuntenut ketään, varsinkin kun varsin pian selvisi, että kukaan ei välitä minusta, ei halua puhua kanssani tai saati tehdä töitä kanssani. Olen ylijäämää, mutta ei se haittaa. Yritän nyt toisena vuonna keskittyä opintoihini vielä enemmän ja tehdä työt paremmin niin saan parempia arvosanoja. Minulle ei tulisi mieleenikään tehdä opintojen aikana mitään muuta kuin opiskella. Ei siis bailausta, seurustelua ystävien kanssa , uusien ystävien hankintaa jne. Noh, töihin voisin opiskelujeni ohella mennä, jos työpaikan saisin. Olen jo 24-vuotias ja hyvin itsenäinen ihminen. Nuoremmat haluat tietysti opintojen ohella elääkin. Silti omien käsityksieni mukaan vain täydellinen omistautuminen opinnoille antaa optimaalisen oppimistuloksen. Ärsyttää sellaiset korkeakouluopiskelijat, jotka eivät ota opintojaan tosissaan. Omasta koulustanikin löytyy paljon sellaisia. Olen jo kesäloman alusta saakka odottanut syksyn opintojen alkua, että on taas jotain tekemistä. Kumpa koulu alkaisi pian !

• aikuisamkiin 44-vuotiaana

Olen opiskellut 80-luvulla ja nyt taas 2000-luvulla olen suorittanut kaksikin alani tutkintoa.

Olen hyvässä työpaikassa, ja opiskelen työn ohella. Molemmissa koulutusohjelmissani suuri rikkaus ja voimavara ovat olleet ne uudet verkostot, jotka ovat syntyneet opiskeluiden myötä. Työelämä vaatii ryhmätyötaitoja ja sosiaalisuutta, pelkillä kiitettävillä arvosanoilla kukaan ei tee mitään,koska työelämässä vaaditaan ehdottomasti vuorovaikutustaitoja.

Muihin opiskelukavereihin tutustuminen ei tarkoita hillitöntä bailausta, itsekin odotan mielenkiinnolla syksyllä alkavaa koulutusohjelmaa, ja jälleen niitä uusia rikastuttavia ihmissuhteita. Opiskelu sujuu huomattavasti letkeämmin, kun löydät samanhenkistä seuraa, ja voit tsempata itseäsi ja kaveriasi opinnoissasi eteenpäin.Minulle on auennut moni tehtävä vasta kun olen keskustellut siitä toisen, täysin eri toimialalta olevan opiskelijakollegan kanssa, ja sitä kautta löytänyt sen kadoksissa olleen punaisen langan.

Löysääpä pipoa hieman, niin saatat saada joskus jopa työpaikankin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      837
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe