Löytyykö yksinhuoltajia?

Marsku75

Löytyykö täältä muita yksinhuoltajia, joilla autisti/aspergerlapsi? Miten ootte selvinneet arjesta?

11

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kettu.nen

löytyy, asperger äiti ja aspergerlapsi ja vaihtelevasti omin voimin rämmitään päivästä toiseen

( ne kuuluisat resurssipulat nääs, eli mitään apua ei saada mistään päin), joskus on hyvä päivä, joskus täyttä helvettiä suoraan sanoen.

• Marsku75

Onko sulla tukijoukkoja lähellä; äiti, isä, ystäviä? Itte jäin just yksin kahden lapsen kanssa, joista toisella lapsuusiän autismi ja olis kyllä tosi tiukkaa ilman omia vanhempiani. Se on niin totta, että yhteiskunnalta ei mitään apua kyllä tipu!

• kettu.nen
        Marsku75 kirjoitti:

Onko sulla tukijoukkoja lähellä; äiti, isä, ystäviä? Itte jäin just yksin kahden lapsen kanssa, joista toisella lapsuusiän autismi ja olis kyllä tosi tiukkaa ilman omia vanhempiani. Se on niin totta, että yhteiskunnalta ei mitään apua kyllä tipu!

ei ole omaisia eikä sellaisia läheisiä ystäviäkään - sille en mahda mitään, ettei ole muuta perhettä kuin minä ja lapsi, mutta ystäviä taasen en oikein erityisemmin haluakaan, olen aika erakkoluonne, liittynee sitten kaiketi omaan aspergeriini.

Siksi on joskus tosi raskasta kun on kirjaimellisesti IHAN yksin, kun oikein väsyy, ei ole ketään jolle voisi edes minuutiksi sysätä vastuun tai edes jakaa sitä.

Itsestäni en niinkään ole huolissani, vaan lapsesta, ettei edes tämmöisessä tilanteessa jossa hänellä ei ole ketään muita aikuisia kuin äiti jolla on omat vaikeutensa lisänä, voi yhteiskunta yhtään tulla vastaan ja tarjota mitään apua, vaikka sitä vuosikausia on esim. koulun kautta yritetty hankkia.

Vaikkapa joku tukiperhe, minne lapsi voisi mennä välillä ja saada ns normiperheen mallia ja muitakin turvallisia aikuisia elämäänsä kuin minä.

• Kati -72
        Marsku75 kirjoitti:

Asumme Vantaalla ja meillä 3 v. autistipoika
        (dg 84.9 autismikirjon häiriö). Meillä ei ole kuin äitini tukijoukkona, joka hoitaa poikaamme tosi harvoin, ainakin toistaiseksi (juuri leskeksi jäänyt).

Yhteiskunta auttaa ainakin meitä, asiahan on dg:sta varmaankin kiinni, sekä kunnan tilanteesta. Saatteko nämä alla olevat rahat tms.?
        - Kelalta korotettu vammaistuki
        - Kaupungilta omaishoidontuki sekä palvelusetelit tilapäishoidon ostoa varten; 100 e/kpl 3 kpl/kk:ssa

Täytyy rientää, palaan kun joudan...............

• Marsku75
        Kati -72 kirjoitti:

Asumme Vantaalla ja meillä 3 v. autistipoika
        (dg 84.9 autismikirjon häiriö). Meillä ei ole kuin äitini tukijoukkona, joka hoitaa poikaamme tosi harvoin, ainakin toistaiseksi (juuri leskeksi jäänyt).

Yhteiskunta auttaa ainakin meitä, asiahan on dg:sta varmaankin kiinni, sekä kunnan tilanteesta. Saatteko nämä alla olevat rahat tms.?
        - Kelalta korotettu vammaistuki
        - Kaupungilta omaishoidontuki sekä palvelusetelit tilapäishoidon ostoa varten; 100 e/kpl 3 kpl/kk:ssa

Täytyy rientää, palaan kun joudan...............

Olen hakenut tuota vammaistukea kuukausi sitten, mutta päätöstä ei ole vielä tullut. Tuntuu kestävän.. en tiennyt, että omaishoidon tukea tai jotain palveluseteleitä olis mahdolista saada; täytyykin kysyä. Kiitokset vinkistä!:)

• assien äidit
        Marsku75 kirjoitti:

Olen hakenut tuota vammaistukea kuukausi sitten, mutta päätöstä ei ole vielä tullut. Tuntuu kestävän.. en tiennyt, että omaishoidon tukea tai jotain palveluseteleitä olis mahdolista saada; täytyykin kysyä. Kiitokset vinkistä!:)

voisi tutustua, ja ottaa aina silloin tällöin toisen lapsen huomaansa, että toinen äiti saa jaloitella? Assilapset saattavat hekin tulla keskenään toimeen ihan hyvin.

• uusavuton :(
        assien äidit kirjoitti:

voisi tutustua, ja ottaa aina silloin tällöin toisen lapsen huomaansa, että toinen äiti saa jaloitella? Assilapset saattavat hekin tulla keskenään toimeen ihan hyvin.

nettisurfaaja :)

• kannattaa hakea
        kettu.nen kirjoitti:

ei ole omaisia eikä sellaisia läheisiä ystäviäkään - sille en mahda mitään, ettei ole muuta perhettä kuin minä ja lapsi, mutta ystäviä taasen en oikein erityisemmin haluakaan, olen aika erakkoluonne, liittynee sitten kaiketi omaan aspergeriini.

Siksi on joskus tosi raskasta kun on kirjaimellisesti IHAN yksin, kun oikein väsyy, ei ole ketään jolle voisi edes minuutiksi sysätä vastuun tai edes jakaa sitä.

Itsestäni en niinkään ole huolissani, vaan lapsesta, ettei edes tämmöisessä tilanteessa jossa hänellä ei ole ketään muita aikuisia kuin äiti jolla on omat vaikeutensa lisänä, voi yhteiskunta yhtään tulla vastaan ja tarjota mitään apua, vaikka sitä vuosikausia on esim. koulun kautta yritetty hankkia.

Vaikkapa joku tukiperhe, minne lapsi voisi mennä välillä ja saada ns normiperheen mallia ja muitakin turvallisia aikuisia elämäänsä kuin minä.

Yksinhuoltajalla on oikeus saada lapsi tukiperheeseen ainakin kerran kuussa. Lapsen ei tarvitse edes olla erityislapsi, se oikeus on jokaisella yksinhuoltajalla. Hae ihmeessä tukiperhettä. Siitä ei tarvitse itse maksaa mitään.

• saa?
        kannattaa hakea kirjoitti:

Yksinhuoltajalla on oikeus saada lapsi tukiperheeseen ainakin kerran kuussa. Lapsen ei tarvitse edes olla erityislapsi, se oikeus on jokaisella yksinhuoltajalla. Hae ihmeessä tukiperhettä. Siitä ei tarvitse itse maksaa mitään.

Tarvitseva

• Timacadde
        kettu.nen kirjoitti:

Ota yhteyttä, niin katsotaan mitä voidaan asian tiimoilta tehdä!

• Katso kirjoitukseni ylempänä,sillä tavalla"pärjäilen"nyt : ( OLisi ihana tutustua toisiin äiteihin joilla tällainen lapsi.Olen yksinhuoltaja,jopa kuudelle lapselle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      198
      11773
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5549
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2857
    4. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      15
      2484
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2455
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2023
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1949
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1911
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1727
    10. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      34
      1670
    Aihe