Löytyykö yksinhuoltajia?

Marsku75

Löytyykö täältä muita yksinhuoltajia, joilla autisti/aspergerlapsi? Miten ootte selvinneet arjesta?

11

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kettu.nen

löytyy, asperger äiti ja aspergerlapsi ja vaihtelevasti omin voimin rämmitään päivästä toiseen

( ne kuuluisat resurssipulat nääs, eli mitään apua ei saada mistään päin), joskus on hyvä päivä, joskus täyttä helvettiä suoraan sanoen.

• Marsku75

Onko sulla tukijoukkoja lähellä; äiti, isä, ystäviä? Itte jäin just yksin kahden lapsen kanssa, joista toisella lapsuusiän autismi ja olis kyllä tosi tiukkaa ilman omia vanhempiani. Se on niin totta, että yhteiskunnalta ei mitään apua kyllä tipu!

• kettu.nen
        Marsku75 kirjoitti:

Onko sulla tukijoukkoja lähellä; äiti, isä, ystäviä? Itte jäin just yksin kahden lapsen kanssa, joista toisella lapsuusiän autismi ja olis kyllä tosi tiukkaa ilman omia vanhempiani. Se on niin totta, että yhteiskunnalta ei mitään apua kyllä tipu!

ei ole omaisia eikä sellaisia läheisiä ystäviäkään - sille en mahda mitään, ettei ole muuta perhettä kuin minä ja lapsi, mutta ystäviä taasen en oikein erityisemmin haluakaan, olen aika erakkoluonne, liittynee sitten kaiketi omaan aspergeriini.

Siksi on joskus tosi raskasta kun on kirjaimellisesti IHAN yksin, kun oikein väsyy, ei ole ketään jolle voisi edes minuutiksi sysätä vastuun tai edes jakaa sitä.

Itsestäni en niinkään ole huolissani, vaan lapsesta, ettei edes tämmöisessä tilanteessa jossa hänellä ei ole ketään muita aikuisia kuin äiti jolla on omat vaikeutensa lisänä, voi yhteiskunta yhtään tulla vastaan ja tarjota mitään apua, vaikka sitä vuosikausia on esim. koulun kautta yritetty hankkia.

Vaikkapa joku tukiperhe, minne lapsi voisi mennä välillä ja saada ns normiperheen mallia ja muitakin turvallisia aikuisia elämäänsä kuin minä.

• Kati -72
        Marsku75 kirjoitti:

Asumme Vantaalla ja meillä 3 v. autistipoika
        (dg 84.9 autismikirjon häiriö). Meillä ei ole kuin äitini tukijoukkona, joka hoitaa poikaamme tosi harvoin, ainakin toistaiseksi (juuri leskeksi jäänyt).

Yhteiskunta auttaa ainakin meitä, asiahan on dg:sta varmaankin kiinni, sekä kunnan tilanteesta. Saatteko nämä alla olevat rahat tms.?
        - Kelalta korotettu vammaistuki
        - Kaupungilta omaishoidontuki sekä palvelusetelit tilapäishoidon ostoa varten; 100 e/kpl 3 kpl/kk:ssa

Täytyy rientää, palaan kun joudan...............

• Marsku75
        Kati -72 kirjoitti:

Asumme Vantaalla ja meillä 3 v. autistipoika
        (dg 84.9 autismikirjon häiriö). Meillä ei ole kuin äitini tukijoukkona, joka hoitaa poikaamme tosi harvoin, ainakin toistaiseksi (juuri leskeksi jäänyt).

Yhteiskunta auttaa ainakin meitä, asiahan on dg:sta varmaankin kiinni, sekä kunnan tilanteesta. Saatteko nämä alla olevat rahat tms.?
        - Kelalta korotettu vammaistuki
        - Kaupungilta omaishoidontuki sekä palvelusetelit tilapäishoidon ostoa varten; 100 e/kpl 3 kpl/kk:ssa

Täytyy rientää, palaan kun joudan...............

Olen hakenut tuota vammaistukea kuukausi sitten, mutta päätöstä ei ole vielä tullut. Tuntuu kestävän.. en tiennyt, että omaishoidon tukea tai jotain palveluseteleitä olis mahdolista saada; täytyykin kysyä. Kiitokset vinkistä!:)

• assien äidit
        Marsku75 kirjoitti:

Olen hakenut tuota vammaistukea kuukausi sitten, mutta päätöstä ei ole vielä tullut. Tuntuu kestävän.. en tiennyt, että omaishoidon tukea tai jotain palveluseteleitä olis mahdolista saada; täytyykin kysyä. Kiitokset vinkistä!:)

voisi tutustua, ja ottaa aina silloin tällöin toisen lapsen huomaansa, että toinen äiti saa jaloitella? Assilapset saattavat hekin tulla keskenään toimeen ihan hyvin.

• uusavuton :(
        assien äidit kirjoitti:

voisi tutustua, ja ottaa aina silloin tällöin toisen lapsen huomaansa, että toinen äiti saa jaloitella? Assilapset saattavat hekin tulla keskenään toimeen ihan hyvin.

nettisurfaaja :)

• kannattaa hakea
        kettu.nen kirjoitti:

ei ole omaisia eikä sellaisia läheisiä ystäviäkään - sille en mahda mitään, ettei ole muuta perhettä kuin minä ja lapsi, mutta ystäviä taasen en oikein erityisemmin haluakaan, olen aika erakkoluonne, liittynee sitten kaiketi omaan aspergeriini.

Siksi on joskus tosi raskasta kun on kirjaimellisesti IHAN yksin, kun oikein väsyy, ei ole ketään jolle voisi edes minuutiksi sysätä vastuun tai edes jakaa sitä.

Itsestäni en niinkään ole huolissani, vaan lapsesta, ettei edes tämmöisessä tilanteessa jossa hänellä ei ole ketään muita aikuisia kuin äiti jolla on omat vaikeutensa lisänä, voi yhteiskunta yhtään tulla vastaan ja tarjota mitään apua, vaikka sitä vuosikausia on esim. koulun kautta yritetty hankkia.

Vaikkapa joku tukiperhe, minne lapsi voisi mennä välillä ja saada ns normiperheen mallia ja muitakin turvallisia aikuisia elämäänsä kuin minä.

Yksinhuoltajalla on oikeus saada lapsi tukiperheeseen ainakin kerran kuussa. Lapsen ei tarvitse edes olla erityislapsi, se oikeus on jokaisella yksinhuoltajalla. Hae ihmeessä tukiperhettä. Siitä ei tarvitse itse maksaa mitään.

• saa?
        kannattaa hakea kirjoitti:

Yksinhuoltajalla on oikeus saada lapsi tukiperheeseen ainakin kerran kuussa. Lapsen ei tarvitse edes olla erityislapsi, se oikeus on jokaisella yksinhuoltajalla. Hae ihmeessä tukiperhettä. Siitä ei tarvitse itse maksaa mitään.

Tarvitseva

• Timacadde
        kettu.nen kirjoitti:

Ota yhteyttä, niin katsotaan mitä voidaan asian tiimoilta tehdä!

• Katso kirjoitukseni ylempänä,sillä tavalla"pärjäilen"nyt : ( OLisi ihana tutustua toisiin äiteihin joilla tällainen lapsi.Olen yksinhuoltaja,jopa kuudelle lapselle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      43
      9468
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      54
      4076
    3. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      46
      3338
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      128
      2692
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      106
      2555
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      151
      2330
    7. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      27
      1997
    8. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      16
      1685
    9. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      33
      1497
    10. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1307
    Aihe