Epson Stylus CX 5200

monitoimitulostin..

Miten mä saisin tuossa olevan skannerin toimimaan? Luin jostain että tuossa laitteessa myös skannerin pitäisi toimia linuxissa, tulostuspuolen olen saanutkin pelaamaan ja hyvin pelittääkin. Mutta kun pitäis päästä skannaamaankin. Siis mitä avuksi? Distro on Ubuntu 6.06
ja olen kokeillut Ubun skanneriohjelmilla mutta ei se vaan löydä sitä laitetta vaikka sen pitäis löytää automaattisesti.

2

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skannerit

Sane-projektin mukaan tuo toimii erinomaisesti Linuxissa. Ehkä löydät ohjeet ko. sivuilta:
      http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html#Z-EPSON

Dapper 6.06 alkaa olla jo hieman vanha vaikka tukea sille yhä on tarjolla. Harkitsisin sen päivittämistä seuraavaan LTS-versioon eli Hardyyn 8.04. Hardyssä on laajempi tuki uusille laitteille.

• jaripepe

Ostin itse tänä keväänä uuden monitoimilaitteen, joka on Epson Stylus DX8400. Sain sen toimimaan Ubuntu 8.04:ssä, kun hain Epsonin sivujen kautta siihen Linuxille tarkoitetut ajurit. Ne olivat tosin RPM-muodossa, jota Ubuntu ei ymmärrä. Sain kuitenkin ohjeet niiden kääntämisestä deb-muotoon alien-ohjelmalla. Lisäksi katsoin netistä videon, jonka avulla asennus lopulta onnistui. Joku ystävällinen ihminen antoi minulle nettisivulinkin.

Jos lähetät minulle sähköpostia, voin laittaa ohjeita sinulle päin. Osa ohjeista on kuvakaappauksia, jotka selventävät videon ohjeita.

Ei se ihan helppoa ollut, mutta minäkin puutteellisella englanninkielellä niistä selvisin, kun noudatin ohjeita tarkasti.

Asennuksen jälkeen myös skannaus toimii erinomaisesti Ubuntussa olevalla Xsane-skannausohjelmalla.

Netissä on Linux-ajurit sekä tulostus- että skannaus-puoleen. Molemmat kannattaa asentaa, vaikka tulostus toimisikin suoraan. Minulla ainakin esim. värienhallinta tuli huomattavasti laadukkaammaksi ajurien asennuksen jälkeen kuin suoraan tulostamalla ilman mitään ajureita.

Sähköpostiosoitteeni on

[email protected]

Yritän auttaa vielä tänään, jos riittävän nopeasti lähetät posiia ja kerrot hiukan, miten olet yrittänyt asentaa tuota Epsonia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      7492
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      104
      5274
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3471
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      353
      1515
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      57
      1330
    Aihe