Liikenteestä vastaava

Meinaan hankkia

kuorma-auton. En ole vielä ehtinyt hommata liikennelupaa. Auton entinen omistaja on luvannut lähteä firmaan mukaan liikenteestä vastaavaksi. Nyt kiinnostais tietää, minkä verran pitäis maksaa korvauksia. Prosentteja tuotosta vai kiinteä kuukausimaksu? Onko kokemuksia?

19

7789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska vastaavaa

      pitää omista osan firmasta.Et voi ostaa vastaavan.

      • olet lukennut

        tietosi. Olen itse liikenteestä vastaavana enkä omista osakettakaan yrityksestä.


      • liikenteestävastaava

        Ei tarvitse omistaa. Ajattelepa jotain kansainvälisiä firmoja, joilla on omia autoja Suomessa. Kyllä niillä on liikenteestä vastaavana henkilönä joku firman Suomen johtajista, joilla ei välttämättä ole mitään omistusta.


      • Auton hankintaa suunnitteleva
        olet lukennut kirjoitti:

        tietosi. Olen itse liikenteestä vastaavana enkä omista osakettakaan yrityksestä.

        Miten teillä on korvaus järjestetty?


      • että annetaan ajaa
        liikenteestävastaava kirjoitti:

        Ei tarvitse omistaa. Ajattelepa jotain kansainvälisiä firmoja, joilla on omia autoja Suomessa. Kyllä niillä on liikenteestä vastaavana henkilönä joku firman Suomen johtajista, joilla ei välttämättä ole mitään omistusta.

        Se on vastuuhenkilö! Siis sananmukaisesti vastaaa firman töppäilyt, työajat jne jne...


      • Liikenteestä vastaava
        Auton hankintaa suunnitteleva kirjoitti:

        Miten teillä on korvaus järjestetty?

        Voit varmistaa alueesi lääninhallituksen liikenneosastolta joka myöntää liikenneluvan sulle, miten edellyttävät liikenteestä vastaavan henkilön liittyvän yritykseesi.

        Korvauksista en voi tällä palstalla jutella, mutta kiinteä vuotuinen summa kuulostaa parhaalta.
        Suurista summista ei voi kuitenkaan puhua, sillä muuten kannattaa ehdottomasti itse suorittaa liikennelupakurssi.
        Kummankin kannattaa miettiä mihin sitoutuu.
        Juttu vaatii muutenkin sitoutumista, että voi luottaa saavansa liikenteestä vastaavalta henkilöltä apua ja neuvoja. Tehkää sopimus pitkästä irtisanomisesta ettet jää puille paljaille.


      • erkki p
        liikenteestävastaava kirjoitti:

        Ei tarvitse omistaa. Ajattelepa jotain kansainvälisiä firmoja, joilla on omia autoja Suomessa. Kyllä niillä on liikenteestä vastaavana henkilönä joku firman Suomen johtajista, joilla ei välttämättä ole mitään omistusta.

        ei ole omia autoja juuri ollenkaan , vaan kiristetty kilpailutuksella jotkut pienyrittäjät ajamaan omilla autoilla 80 senttiä km , ja suommi poikkahan ajaa vaikka ilmaaseks jos vaan saa töitä tehä


      • Anonyymi

        No ei kyllä tarvitse omistaa mitään firmasta jossa on liikenteestä vastaavana, riittää kun on työsuhde!!!


    • oma lupa

      Taitaa sittenkin helpointa, etenkin jos tämä autoa myyvä hlö ei vielä ole täyttänyt 70 ja on työkykyinen, että vanha isäntä ajaa ne viikot mitkä olet liikennelupakurssilla. Sitten hankit oman luvan ja sovit sen vanhan isännän kanssa että neuvoista ja opastuksesta saa sitten aina tavattaessa pullakaffit (ellei nyt joka päivä törmäile) ja jouluksi pullon vähintään 12-vuotiasta irlantilaista viskiä.

      Itse aloitin "tyhjästä" omissa nimissä olevalla luvalla, neuvoja ja apuja on kyllä tarvittaessa saanut tutuilta autoilijoilta ihan mukavasti. Hyvä tilitoimisto on kullanarvoinen kumppani virallisen puolen kanssa, luotettava korjaamo auton kanssa ellet ole itse kätevä käsistäsi. Itse käytän 6-vuotiaan auton huolloissa ja rempoissa merkkikorjaamoa, perävaunun kanssa perävaunuihin erikoistunutta firmaa. On sittenkin halvempaa tehdä hommat kerralla oikein kuin seisottaa rattaita päivätolkulla kun korjataan ensin tumpuloimalla rikotut palikat ja sitten korjataan se alkuperäinen vika.

      • pyylevi

        tarvitsee osaomistuksen ja jopa yhdenvertaisen muihin osakkeen omistajiin nähden. katso www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2006/20060107.pdf , kohta liikenteestä vastaava.
        näitä "vastaavia" on työntekiöinä mutta loppuu ajot kun menee käsittelyyn.
        jokaane kurssin käynny sen tietää .kurssille mars mars eikä tarvi sen jälkeen riippaa mukana ja menee sitte konkurssissa vaan oma talo tai perintö mettä , eikä tarvi muita vetää mukana :(


      • pyylevi
        pyylevi kirjoitti:

        tarvitsee osaomistuksen ja jopa yhdenvertaisen muihin osakkeen omistajiin nähden. katso www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2006/20060107.pdf , kohta liikenteestä vastaava.
        näitä "vastaavia" on työntekiöinä mutta loppuu ajot kun menee käsittelyyn.
        jokaane kurssin käynny sen tietää .kurssille mars mars eikä tarvi sen jälkeen riippaa mukana ja menee sitte konkurssissa vaan oma talo tai perintö mettä , eikä tarvi muita vetää mukana :(

        tohon edelliseen, työntekiä voipi olla lv jos luvan hakia on oikeushenkilö(ky,oy, ay)


      • pyylevi
        pyylevi kirjoitti:

        tohon edelliseen, työntekiä voipi olla lv jos luvan hakia on oikeushenkilö(ky,oy, ay)

        luvan haltija


      • pikkupili 5
        pyylevi kirjoitti:

        luvan haltija

        lain mukaan ei voi .yhdenvertainen asema muiden osekkeen omistajien kesken...


      • komu.
        pyylevi kirjoitti:

        luvan haltija

        kaikille paras ratkasu ku menisit vaan ihan töihin johonki jo olemassa olevaan firmaan ajamaa sitä kuorma-autoo? eiköhän noita yrittäjiä oo jo ihan tarpeeks EK tänne masinoinu taksoja polkee.
        mistä näitä oikein tulee...


      • Lisää Hiivaa
        pyylevi kirjoitti:

        tarvitsee osaomistuksen ja jopa yhdenvertaisen muihin osakkeen omistajiin nähden. katso www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2006/20060107.pdf , kohta liikenteestä vastaava.
        näitä "vastaavia" on työntekiöinä mutta loppuu ajot kun menee käsittelyyn.
        jokaane kurssin käynny sen tietää .kurssille mars mars eikä tarvi sen jälkeen riippaa mukana ja menee sitte konkurssissa vaan oma talo tai perintö mettä , eikä tarvi muita vetää mukana :(

        oot!

        Kaivat keskustelun vuodelta 2008, laitat linkin lakitekstiin ja sitten väität päinvastaista lakiin nähden.

        Pääsiäinen vasta alkanut ja järjenjuoksu jo tuossa kunnossa, toivottavasti juoppohulluus ei tapa sua ennenkuin arki koittaa


      • pyylevi
        Lisää Hiivaa kirjoitti:

        oot!

        Kaivat keskustelun vuodelta 2008, laitat linkin lakitekstiin ja sitten väität päinvastaista lakiin nähden.

        Pääsiäinen vasta alkanut ja järjenjuoksu jo tuossa kunnossa, toivottavasti juoppohulluus ei tapa sua ennenkuin arki koittaa

        et ymmärrä en voi sille mittään.


    • irkkus

      Voi suorittaa kurssin itse ei ole kovin vaikea maksaa n. 1500 e.

      • Anonyymi

        40 vuoden ura takana itselläni kuljettajana. Kymmeniä vuosia olen seurannut tätä liikennelupa käytäntöä. Kun liikenneluvat vapautettiin ja siihen asetettiin ehtoja mm. tämä liikennelupakurssin käynti ja loppukoe jotta voi saada liikenneluvat. Se on kuitenkin monille sellaisille ihmisille joilla on vahva halu olla kuljetusliikkeenomistaja ja nimi auton ovessa ,mutta henkiset resurssit eivät riitä ja taito oppia uusia asioita ja omaksua ne täydellisesti tuottaa valtavasti vaikeuksia, lisäksi pitäisi olla matematiikka- asiat kunnossa ja osata laskea loppukokeessa yritykselle tärkeitä asioita kuten ajokeikkojen hintoja esimerkiksi Suomesta Saksaan. Siinä tulee monelle seinä vastaan totaalisesti. Ollaan täysin pihalla ja umpikujassa.
        Eniten tietysti v..ttuttaa kun on maksettu 1500 eur kurssista , mutta ei päästä loppukokeesta lävitse.... 2 yritys ei onnistu... 3 yritys ei onnistu. Ei saakeli en jaksa enää yrittää. SKAL keräsi rahat,mutta mitään en saanut.
        Pienyrittäjä on nykypäivänä yrityksien kuljetusorja, alle kannattavuuden pitää ajaa, siksi annan näin seniorina neuvon, Jos ajaminen on mukava homma niin pysy kuljettajana ja etsi sellainen hyvä työpaikka. Siellä sinun on hyvä olla sillä pidemmän päälle oma nimi auton ovessa ei ole se tärkeä asia elämässä.


    • Anonyymi

      Jo vuodesta 1987 toiminut kuljetusliikkeen liikenteestä vastaavana ja edelleen enkä ole saanut mitään korvauksia mutta vastuu on edelleen mulla PS. Yrittäminen on vapaaehtoista ei sinua kukaan pakoita 👍

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe