Apua! Muisti m u k a täynnä, ei ota vastaan viestejä.

ikuisuusprojekti

Nokia N73-puhelin on temppuillut jo jonkin aikaa:

Saan vähän väliä ilmoituksen: Muisti täynnä. Poista tietoja. Ja: Muisti ei riitä viestien vastaanottamiseen. Poista tietoja. Saadakseni yhdenkin uuden viestin mahtumaan on poistettava useita säilytettyjä. Niitä oli alunperin päälle 500 ja mahtuivat kaikki puhelimen muistiin. En tiennyt silloin, miten siirtää ne muistikortille. Kun muisti sitten alkoi huomautella täyttymisestä, vaihdoin viestit menemään muistikortille, mikä toimi hyvin aikansa. Missään vaiheessa muistikortti ei tullut läheskään täyteen.

Olen vaihtanut viestit menemään puhelimen muistin sijasta muistikortille, jolla muistin tietojen mukaan on tilaa 1922 Mt, käytettynä näkyy olevan 15 Mt. Viestejä on tallessa runsas 300.

Puhelimen muistin tiedot:
44 Mt käytetty muisti
127 kt Vapaa muisti
631 t kalenteri
35 kt osoitekirja
120 kt viestit
0 t kuvat

Jos vaihdan viestit puhelimen muistiin tallennettaviksi ja käyn katsomassa viestikansiot, yhtään viestiä ei näy. Viestejä ei siis pitäisi olla puhelimen muistissa. Kalenteristakin tyhjensin jo kaikki merkinnät. Kaikki kuvat ja musiikit olen myös poistanut.

Miksi viestejä ei mahdu puhelimen eikä muistikortin muistiin? Muistaakseni musiikin tai kuvien siirtäminen puhelimeen onnistuu kyllä. Niiden poistamisella ei ainakaan viestien mahtumiseen ollut vaikutusta. En käsitä, miten viestejä tuntuu mahtuvan puhelimeen sitä vähemmän, mitä enemmän niitä poistan.

Mitä ihmettä tässä voi enää tehdä??

15

7450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N73&2Gb/HyvinToimii

kortti(2Gb?) että puh.muisti käytännöllisesti katsoen tyhjiä...joku softaongelma saattaa olla.Kato mikä softaversio sulla on.Näpytä :

*#0000#

Pitäis olla V4 ja jotain,jos on pienempi niin päivitä tai vie huoltoon päivitettäväksi.Jotain vikaahan tossa on,vaikkei oliskaan päivitysjuttu.

Tai sitten et ole alustanut sitä korttia silloin heti ensimmäiseksi...ahaa. :O

Mutta jos olet alustanut,niin voit yrittää tyhjentää kännyn tehdaskuntoon koodilla :

*#7370#

Mutta sieltä häviää sit kaikki,ota varmuuskopio, mieluummin tietsulle,(PC-Suite)tai hätätilassa kortille...

• n73!!

Itselläni tuo tehdasasetusten palauttaminen toimi muistiongelmassa!

• minävaa..

uskaltaako tota *#7370# käyttää?? :D ku mullaki on toi muisti ongelma...

• minävaa.. kirjoitti:

uskaltaako tota *#7370# käyttää?? :D ku mullaki on toi muisti ongelma...

Uskaltaa, jos olet ottanut puhelimesta varmuuskopion Nokia Ovi suitella tai tällä uudella Nokia suitella.

• minävaa...
        vapunen kirjoitti:

Uskaltaa, jos olet ottanut puhelimesta varmuuskopion Nokia Ovi suitella tai tällä uudella Nokia suitella.

joo tein ton ja mulla se auttto! :D Ü

• Muistin käytössä.

Oletko asentanut ohjelmia puhelimen muistiin? Entä oletko muistanut tyhjentää nettiselailun jälkeen puhelimen välimuistin ja evästeet? Nekin vievät yllättävän paljon tilaa.

• Nokialainen2

Mulla on ihan sama ongelma!! Puhelin tuli huollosta, siihen asennettiin se uusin neljäs ohjelma, ja sama ongelma jatkuu....en tajuu...paska mikä paska, alkaa menemään kohta jo hermo!!!

• arri2828
        Nokialainen2 kirjoitti:

Mulla on ihan sama ongelma!! Puhelin tuli huollosta, siihen asennettiin se uusin neljäs ohjelma, ja sama ongelma jatkuu....en tajuu...paska mikä paska, alkaa menemään kohta jo hermo!!!

2.5 vuotta vanha luuri ja nyt ilmeni tuo ongelma muistin täyttymisen kanssa.. Kerran vuoteen olen varmuuskopioinut sisällöt ja nollannut asetukset päivittäny softat ja välimuistia sun muuta yrittäny tyhjennellä nyt vaihdoin tekstarit muistikortille ni herjaus lakkas nyt ainakin toistaseksi. ' ihan täs vast viime kuukausina oon lisänny puhelinluetteloon sähköpostiosotteita ja joku kaveri tais kertoa, et jos on puhelinluettelossa jotain muita merkkejä ku numeroita (muissa ku nimisarakkeissa) ni et se täyttäis muistia enemmän. täst ei nyt oo sen enempää faktaa, mut yhdistin sen asiaan koska muistiongelmat olivat vasta ilmenneet

• Seinari

mulla oli sama ongelma.menin sovellukset->toimisto->tiedostonhallinta->puhelimen muisti->etsi sellainen kansio,josta löytyy cache kansio.tyhjennä se, niin alkaa pelittää.mulla karttaselain täytti välimuistin ja se aiheutti tollasen herjan.puhelimeni Nokia C5.

• Uusi karttaselain tallentaa välimuistin mahdolliselle muistikortille.........

• 7+9
        vapunen kirjoitti:

Uusi karttaselain tallentaa välimuistin mahdolliselle muistikortille.........

Eli muisti on täynnä, mutta poistettavaa ei helpolla löydy... Mulla auttoi hiukan kun poistin sähköpostista lähetetyt viestit (käytössä gmail). Jotenkin luulen että eri sovellukset sitä muistia syövät, kuten gmail, facebook, karttaohjelma jne. Seuraavaksi luuri taitaa lähteä huoltokierrokselle, jospa sedät siellä osaisivat kertoa miten se tyhjennys toimii. (Mulla ei tiedostonhallinnassa ollut lainkaan tuota cache-kansiota ja olen jo poistanut sieltä kaiken mitä poistaa voi :)

Rasittavaahan tämä on kun C5 aiheuttaa jatkuvaa harmia, ensinnäkään puhelimen käytöstä modeemina voi vain unelmoida, win 7:lla varustettu kannettava ei reagoi C5:een lankaan internet accessin kautta. Ovi musiikki ei asennu, ovi suite ei asennu, pc suitea ei taida olla lainkaan olemassakaan tälle mallille jne... Eli älypuhelimesta tuskin voi puhua...

-tulipahan vuodatettua...

• 7+9
        7+9 kirjoitti:

Eli muisti on täynnä, mutta poistettavaa ei helpolla löydy... Mulla auttoi hiukan kun poistin sähköpostista lähetetyt viestit (käytössä gmail). Jotenkin luulen että eri sovellukset sitä muistia syövät, kuten gmail, facebook, karttaohjelma jne. Seuraavaksi luuri taitaa lähteä huoltokierrokselle, jospa sedät siellä osaisivat kertoa miten se tyhjennys toimii. (Mulla ei tiedostonhallinnassa ollut lainkaan tuota cache-kansiota ja olen jo poistanut sieltä kaiken mitä poistaa voi :)

Rasittavaahan tämä on kun C5 aiheuttaa jatkuvaa harmia, ensinnäkään puhelimen käytöstä modeemina voi vain unelmoida, win 7:lla varustettu kannettava ei reagoi C5:een lankaan internet accessin kautta. Ovi musiikki ei asennu, ovi suite ei asennu, pc suitea ei taida olla lainkaan olemassakaan tälle mallille jne... Eli älypuhelimesta tuskin voi puhua...

-tulipahan vuodatettua...

sain kuin sainkin pc suiten tähän ovi suitenkin nokian sivuilta ja johan alkoi modeemi toimimaan :) eli kärinä auttoi...
        Mutta joku fiksu vois oikeasti kertoa että miten sitä muistia saisi tyhjäksi C5:sta tai muista malleista... Kun niissä kansioissa ei näy mitään ja yli 30 megaa on mystisissä muissa tiedostoissa kiinni :(

• hoomoilanen666

sama probleema mutta se johtuu lähinnä ram muistin(ja /puhelimen muistin) täyttymisestä.. olen yrittänyt kaivaa ohjelmaa nimeltä memory reorganizer nokian sivuilta joka poistaisi ongelman..se pitäisi olla siellä jossain ohjelma päivityksissä..
      paljon infoa ohjelmasta on englanniksi muttei omalla kielellä oo mitään.. enkä ole vieläkään löytänyt sitä käsiini.

• Luulisi että puhelimen resetointi auttaa muistiongelmaan. Tai ohjelmisto päivitys.

• stupidit

minkä ihmeen takia porukka säilyttelee jotain tekstareita puhelimessa monia vuosia..?
      kokeilkaa ihmiset joskus ovi suitea mitä kaikkea sillä saa aikaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe