Niin... Triax DSI 354T jumittui, kun ajattelin tehdasasetuksille säätää. Ei ota vastaan mitään komentoja, eikä sammu muutoin kuin töpselillä seinästä.
Näyttö menee pimeäksi, senjälkeen yrittää avautua mutta näyttöön tulee vain jotain epämääräisiä kirjaimia(puolikkaita)ja taas sama uudelleen. Hiukan aikaisemmin olen todennut, että vastaanotin on tullut hitaammaksi(Ostettu 5 vuotta sitten). Minkäänlaista "reset-nappia" en löytänyt, eikä töpselin veto seinästä enää auta.
Onkohan aika ostaa uusi, vai saako mahdollisesti korjattua(mikä voisi olla vikana)? Onko kellään vinkkejä edullisesta(vain halvimmat perustoiminnoilla) ja hyvästä laitteesta, ja vain vapaitten kanavien katseluun?
Triax sat.vast.
5
349
Vastaukset
- viritin
on löytynyt ?
Ei ollut myynnissä Suomessa ?
Korjaus ei kyllä kannata !
Mediaplazashopissa näyttää olevan tarjouksessa Topfield -mallit ~ 58,- tosi sisältää kortin lukijat , joka käytännössä vakiovaruste kaikissa .
Jos sellainen puuttuu ks.melko varmasti vanhaa/ poistuvaa mallia .
halvemmalla löytyy huutonetistä , jos ehjä sattuu kohdalle .- kyllä,,,
tämän Triax;in mainitsemastasi kaupasta aikoinaan...
Taisin Sinun kanssa silloin aikoja sitten jotain neuvoja kyselläkkin, nim. "kaistapää" satell.jutuista ja pohjanmaalta olen.
Nyt en ole seurannut uusia laitteita ja siksi kyselenkin hiukan neuvoja.
Triaksi alkoi hidastella niin, ettei enää antennin suuntauskaan oikein onnistunut(signaalit kyllä löytyi mittarin avulla mutta oli vaikeaa tietää mistä sateliitistä ne tuli), kunnes sitten lukittui.
Lautasina on yksi 80cm halkaisijaltaan(kolmella lnb;llä ja toinen 240cm(yhdellä lnb;llä)ilman moottoria.
Nyt tosiaankin täytyisi löytää halpa uusi tilalle(ajattelin, että ilmankortinlukijaa olisi halvempi, Triax oli aikoinaan 425,-). Täytyypä käydä tarkistamassa Topfieldit, luulin, että halvimmat ovat montasataa euroa....
Olen kiitollinen kaikista neuvoista, Sinullahan on valtavasti kokemusta, tiedän.... - viritin
kyllä,,, kirjoitti:
tämän Triax;in mainitsemastasi kaupasta aikoinaan...
Taisin Sinun kanssa silloin aikoja sitten jotain neuvoja kyselläkkin, nim. "kaistapää" satell.jutuista ja pohjanmaalta olen.
Nyt en ole seurannut uusia laitteita ja siksi kyselenkin hiukan neuvoja.
Triaksi alkoi hidastella niin, ettei enää antennin suuntauskaan oikein onnistunut(signaalit kyllä löytyi mittarin avulla mutta oli vaikeaa tietää mistä sateliitistä ne tuli), kunnes sitten lukittui.
Lautasina on yksi 80cm halkaisijaltaan(kolmella lnb;llä ja toinen 240cm(yhdellä lnb;llä)ilman moottoria.
Nyt tosiaankin täytyisi löytää halpa uusi tilalle(ajattelin, että ilmankortinlukijaa olisi halvempi, Triax oli aikoinaan 425,-). Täytyypä käydä tarkistamassa Topfieldit, luulin, että halvimmat ovat montasataa euroa....
Olen kiitollinen kaikista neuvoista, Sinullahan on valtavasti kokemusta, tiedän....taisin mennä metsään , nimittäin katsoin sen olevan T-viritin ..omani moka !!
Mutta jos satelliittivirittimesta on kyse suosittelen harkitsemaan mahdollisista HD -sat. virittimiä
Itse omistan nykyään Humaxin Hdci 2000 mallin ,tähän päädyn lähinnä suomenkielisen valikon vuoksi .
Tässä jotain :
http://www.compusat.fi/tuotehaku.asp?lang=1&sua=1&ak=533&tk=2099115
Itse ostin täältä ,koska kielitaito ei riittänyt Saksasta tilamiseen .
http://www.elektroni.fi/?cat_1=188&cat_2=191
Saksalainen sivusto:
http://www.hm-sat-shop.de/en_index.es
Kathreinnista on kovasti juttu mm. huoltovalikossa .
Dreamboxin 800 Hd -mallikin on kovasti tulossa. - "jumittui,kyllä,,,"
viritin kirjoitti:
taisin mennä metsään , nimittäin katsoin sen olevan T-viritin ..omani moka !!
Mutta jos satelliittivirittimesta on kyse suosittelen harkitsemaan mahdollisista HD -sat. virittimiä
Itse omistan nykyään Humaxin Hdci 2000 mallin ,tähän päädyn lähinnä suomenkielisen valikon vuoksi .
Tässä jotain :
http://www.compusat.fi/tuotehaku.asp?lang=1&sua=1&ak=533&tk=2099115
Itse ostin täältä ,koska kielitaito ei riittänyt Saksasta tilamiseen .
http://www.elektroni.fi/?cat_1=188&cat_2=191
Saksalainen sivusto:
http://www.hm-sat-shop.de/en_index.es
Kathreinnista on kovasti juttu mm. huoltovalikossa .
Dreamboxin 800 Hd -mallikin on kovasti tulossa.tälläkertaa ostaa vain halvan perusmallin, ehkä myöhemmin sitten kalliimman. Tarvetta ei ole korttipaikoille, eikä muillekkaan lisäominaisuuksille, ainakaan vielä.
Topfield TF 5000CI voisi olla, yksi vaihtoehto, siinä olisi ilmeisesti nopea kanavanvaihto ainakin.
Toinen asia, mitä arvostan on, että valikossa näkyisi, mistä sateliitistä signaali tulee. Triax;ssa ei sitä ominaisuutta ollut. En ole kylläkään vielä oikein perehtynyt asiaan, joten täytyy seurata ja tutkia. Huoltovalikon olin jo unohtanut, täytyypä siellä käydä lukemassa juttuja.
Triax;in huollossa arvioivat korjauksen maksavan n.100;-, sillä melkein saa perus sat.virittimen ja 5 vuotta Triax;si alkaa olla jo vanha....Vai mitä mieltä olet? - viritin
"jumittui,kyllä,,," kirjoitti:
tälläkertaa ostaa vain halvan perusmallin, ehkä myöhemmin sitten kalliimman. Tarvetta ei ole korttipaikoille, eikä muillekkaan lisäominaisuuksille, ainakaan vielä.
Topfield TF 5000CI voisi olla, yksi vaihtoehto, siinä olisi ilmeisesti nopea kanavanvaihto ainakin.
Toinen asia, mitä arvostan on, että valikossa näkyisi, mistä sateliitistä signaali tulee. Triax;ssa ei sitä ominaisuutta ollut. En ole kylläkään vielä oikein perehtynyt asiaan, joten täytyy seurata ja tutkia. Huoltovalikon olin jo unohtanut, täytyypä siellä käydä lukemassa juttuja.
Triax;in huollossa arvioivat korjauksen maksavan n.100;-, sillä melkein saa perus sat.virittimen ja 5 vuotta Triax;si alkaa olla jo vanha....Vai mitä mieltä olet?onko siinä suomenkielinen valikko , jos sellaista tarvitset .
( Tuohon malliin saa modulin eli kortinlukijan )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179