koiran ilmavaivat...

...ärsyttää

Moikka!
Elikkä ongelman nimi on tämä: 2 vuotias narttukoirani piereskelee jatkuvasti ihan kamalasti.
Voisiko olla jotain ruoka-aineallergiaa?
Olen kokeillut erimerkkisiä nappuloita mutta en ole huomannut, että joku pierettäisi vähemmän. Koirani syö pääasiassa nappuloita. Välillä saa possunkorvia tai järsiä jotain luuta ja joskus annan nuolla lautasen ruuanjämistä.
Eipä tuo itse tunnu kärsivän piereskelystä mutta itseäni se hieman ärsyttää (varsinkin jos on vieraita kylässä ja yks rupsuttelee äänekkäästi). Turkki on hyvässä kunnossa ja kiiltävä.
Jos jollain on hyviä neuvoja millä sais ilmavaivat kuriin, niin niitä otetaan mielellään vastaan!

19

4650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

Viljattomia nappuloita? esim. Nutrolta löytyy sellaisia. Voi hyvinkin olla allerginen.

• ei enää

Rupesin syöttämään koiruudelle Yrjölän puuroa ja kuinkas kävikään, paukuttelu ja hajuhaitat hävisivät.

• puuro..

Eikö se ole vaivalloista joka päivä keitellä?

• jos
        puuro.. kirjoitti:

Eikö se ole vaivalloista joka päivä keitellä?

rupeaa joka päivä keittelemään.
        Itse teen uunissa pari vuoallista(isoa) kerrallaan, ja pakastan sopivankokoisissa annoksissa.
        Ja kun sen uunissa tekee, niin itsekseenhän se siellä muhii, ei tarvi sekoitella ym.
        Helppoa.

• sitten tietää...
        jos kirjoitti:

rupeaa joka päivä keittelemään.
        Itse teen uunissa pari vuoallista(isoa) kerrallaan, ja pakastan sopivankokoisissa annoksissa.
        Ja kun sen uunissa tekee, niin itsekseenhän se siellä muhii, ei tarvi sekoitella ym.
        Helppoa.

...mikä on sopiva ruokintamäärä kotiruokaa esim. juuri tuota yrjölän puuroa? Nappulapussissa on kuitenkin annettu viitteelliset ruokintamäärät ja niitä noudattamalla ja tarpeen mukaan lisäämällä tai vähentämällä on helppo pitää koira kuosissa.

• tietää
        sitten tietää... kirjoitti:

...mikä on sopiva ruokintamäärä kotiruokaa esim. juuri tuota yrjölän puuroa? Nappulapussissa on kuitenkin annettu viitteelliset ruokintamäärät ja niitä noudattamalla ja tarpeen mukaan lisäämällä tai vähentämällä on helppo pitää koira kuosissa.

Esim. riippuen koiran koosta. Minulla noin 30 kg koira ja saa sellaisen norm. kokoisen pakastusrasian kerralla, ei ihan täynnä.

Puuroonhan tulee lihaa ja puuro itsessään on melko täyttävää, kyllä sen äkkiä oppii kuinka paljon omalle koiralle voi antaa.
        Näkeehän sen sitten jos koira alkaa pullistuun, että liikaa tuli syötettyä, mutta vatsalle puuro on ystävällistä joten en usko että ainakaan ripulin pelkoa on (jos vaikka vähän liiaksi söisikin).

• Yrjölänpuuroa

laitoitko mitään muuta sit sen puuron sekaan?

• ja vastaan
        Yrjölänpuuroa kirjoitti:

laitoitko mitään muuta sit sen puuron sekaan?

Annan puuroa sen rasiallisen aamuisin, siihen sekaan yleensä en laita mitään.
        Sitten annan viiliä (hyla), joskus jotain koiran makkaraa (vähän), kalaa tms. Ja illalla taas hiukan puuroa, riippuu vähän päivästä ja kuinka aktiivisia ollaan oltu.
        Mutta mieheni (voi voi), antoi taas yksi päivä koiran nappuloita puuron sekaan ja kas heti alkoi koiran vatsa kuplimaan.
        Että kyllä todellakin suosittelen tätä puuroa.

• summerwoman_86
        ja vastaan kirjoitti:

Annan puuroa sen rasiallisen aamuisin, siihen sekaan yleensä en laita mitään.
        Sitten annan viiliä (hyla), joskus jotain koiran makkaraa (vähän), kalaa tms. Ja illalla taas hiukan puuroa, riippuu vähän päivästä ja kuinka aktiivisia ollaan oltu.
        Mutta mieheni (voi voi), antoi taas yksi päivä koiran nappuloita puuron sekaan ja kas heti alkoi koiran vatsa kuplimaan.
        Että kyllä todellakin suosittelen tätä puuroa.

Miks koiran maha alkoi oireilla kun laittaa puuron sekaan raksuja?

• ei pidä antaa
        summerwoman_86 kirjoitti:

Miks koiran maha alkoi oireilla kun laittaa puuron sekaan raksuja?

niitä raksuja, jos kysymyksesi oli minulle jonka mies niitä antoi, niin ne olivat toisen koiran ruokaa tämän ilmavaiva potilaan maha kun ei kestä niitä.
        Googleta hakusanalla Yrjölän puuro.
        Löydät hyvät ohjeet, voi tuntua hankalalta niitä ohjeita lukemalla mutta, tosi helppo tehdä uunissa, ja ainakin minun mielestäni on suht halpaa, koska eihän niitä puuroaineksia tarvii joka satsiin erikseen ostaa.

• summerwoman_86
        ei pidä antaa kirjoitti:

niitä raksuja, jos kysymyksesi oli minulle jonka mies niitä antoi, niin ne olivat toisen koiran ruokaa tämän ilmavaiva potilaan maha kun ei kestä niitä.
        Googleta hakusanalla Yrjölän puuro.
        Löydät hyvät ohjeet, voi tuntua hankalalta niitä ohjeita lukemalla mutta, tosi helppo tehdä uunissa, ja ainakin minun mielestäni on suht halpaa, koska eihän niitä puuroaineksia tarvii joka satsiin erikseen ostaa.

kerran päivässä toisella aterialla?

• kyllä siitä pitäisi
        summerwoman_86 kirjoitti:

kerran päivässä toisella aterialla?

tulla ihan perusruoka sitten koiralle, olen tässä jo vastaillut eli lue ylempää kirjoituksiani, missä kerron miten ruokin koirani sillä itse.

• apteekista hakemaan

se tasapainottaa suoliston ja vatsan, luulisi että sillä loppuu se paukuttelu kun antaa sitä kuureissa jos alkaa uudelleen taas loputtuaan. Koiralle on omat maitohappobakteeri pakkaukset.

• huu

Mitä luita annat sille? Meillä ja minun kaverin koira piereskeli tosi paljon jos anto puriste luita/ solmuluita... oikeet luut ei tee samaa...

• puristeluita...

vaan ihan ehtoja naudan tai hirven luita ja niitäkään ei siis kovin usein saa. Viimeksi kokeilin koiralle nappuloita missä on mukana maitohappobakteeria mutta eipä siitäkään tuohon paukutteluongelmaan löytynyt apuja =(

• piereskelijän omistaja:(

En vaan tiie mikä auttaisi siihen:( Voisko joku kertoa??

• laita juuri ennen tarjoamista ruuan sekaan vettä niin palio että ruoka peittyy.. se autto meijä labbiksen mätimiseen :)

• allergiaa...

Se voi olla mahdollisesti allergiaa. Niin kuinn tuolla joku sanoi, että viljatonta nappulaa kannattaa kokeilla. Etenkin vehnä ja maissi aiheuttavat koiralle allergiaa.

Oletko kokeillut herkkävatsaisille koiralle suunniteltuja ruokia? Nekin voi tuoda helpotuksen.

Miten annat oikeat luut? Ne saattavat aiheuttaa myös ilmavaivoja, vaikka muuten hyvää tekeekin koiralle. Mutta koira kyllä tottuu näihin oikeisiin luihin melko nopeasti, että rupsuttelu pitäisi loppua.

Oma koira sai älyttömät ilmavaivat nosita possunkorvista. Suosittlen, että jätät ne kokonaan pois. Osta ennemmin niitä oikeita luita kaluttavaksi. Rustoluita ym.

Anantko koirallesi maitotuotteita? Jos anant niin lopeta heti, niin varmasti loppuu vaivatkin. JA suosittelen, että et anna syödä ihmisten ruokien tähteitä. Ne vetää koiran mahan todella helposti sekaisin.

• ap.

olen tosiaan kokeillut tytsylle herkkämahaisille tarkoitettuja nappuloita => ei helpotusta. Myöskin ilman tulosta nappuloita missä on mukana maitohappobakteereja.
        Ennen laitoin nappuloiden sekaan gefilus-piimää mutta senkin jätin pois juuri sen takia, että ajattelin sen aiheuttavan ilmavaivoja => ei lopettanut piereskelyä.
        Possunkorvia en ole antanut ainakaan kahteen viikkoon ellei ole mennyt jopa kuukausi, joten ei johdu niistäkään.
        Luita annan harvoin mutta yleensä annan ne ihan raakana tai sitten saa sellaisen naudan savustetun nilkkaluun.
        Enkä varsinaisesti syötä koiralle ruuan jämiä. Saa nuolla lautasen puhtaaksi mutta jos se sitten voi aiheuttaa piereskelyä niin täytyypä jättää sekin ilo koiralta pois.
        Ehkä sitten seuraavaksi kokeilen vehnätöntä nappulaa tai yrjölän puuroa. Tai sitten tyydyn kuuntelemaan tytön pierskelyä. Ne ei nimittäin ole mitään äänettömiä tuhnuja...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe