Meidän 2.5kk ikäinen uros-pentu ärisi eilen, kun naapurin lapset yrittivät tulla meidän pihaan leikittämään ja silittelemään koiraa. En ole varmako oliko kyse pelkomurinasta (arkailee hieman vieraita ihmisiä) vai oliko kyseessä jo pihan / reviirien puolustus? Missä vaiheessa ks. käytös alkaa yleensä näkyä ja hyväksyäkö vai kieltää?
Menin itse kyykkyyn ja kutsuin koiran luokseni, jonka jälkeen annoin lapsille luvan tulla leikkimään jonka jälkeen koira iloisesti alkoikin touhuamaan häntä heiluen.
Entäpä öiset itkut? Ensimmäiset viikon sujuivat hyvin, mutta nyt on koira alkanut öisin vinkumaan ja aina esim. vessaan mennessä aloittanut vuolaan metelöinnin. Kieltääkö vai lohduttaako, vai miten suhtautua?
Pentu puolustaa pihaa?
Jasperi
2
473
Vastaukset
- ........
ei tuon ikäinen vielä mitään pihaa puolusta, pentu oli varmasti vaan hämillään/pelkäsi lapsia
- tai voivottele
mieluummin olet itse ylireipas ja koitat saada koiran huomion itseesi tai leluun. Kun näin tapahtuu jos tapahtuu niin sitten voit kiittää sillä leikittämisellä.
Älä seiso vieressä jäykkänä osoittaen epävarmuuttasi. Näitä asioita on netissä aika vaikea opastaa juuri oikein ja ymmärrettävästi.
Pyydä lapsia tulemaan rauhallisesti ja jäämään pienen matkan päähän, jolloin pentu saa itse tutustua omaan tahtiinsa pikku vieraisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984