Hellou!
Pitääkö paikkaansa, että Kyllikki Saaren tapaus olisi ratkaistu 80-luvulla, mutta koska tekijä oli tuolloin jo kuollut ei asiaa tuotu julkisuuteen? Vai vieläkö tapausta tutkitaan aktiivisesti?
- Make
K. Saari ratkaistu 80-luvulla?
15
1555
Vastaukset
- että Marsiin
lennettiin jo -80 luvulla mutta koska NASA halusi fyrkkaa lisää asia salattiin?
- Jake - kuuleeni juttua
Muistelen kuuleeni juttua että kysessä olisi ollut joku kirkkoherra. Paikannimikin mainittiin, mutta en sitä muista. Tämä siis on kansan syvien rivien huokailua, en tiedä onko poliisi samaa mieltä.
- puhuttiin
Jo kuuskytluvulla. Jotku oli ihan varmoja että se se oli.
- paavihan se
puhuttiin kirjoitti:
Jo kuuskytluvulla. Jotku oli ihan varmoja että se se oli.
Voi noita legendoja. Pastori Kauko Kanerva oli totaalisen syytön, vaikkakin ajatus papin kaavussa pitkin metsiä temmeltävästä paholaisesta sopii kansantaruihin kuin nenä päähän. Mutta syytön se oli.
Sen sijaan useat tutkijat pitivät varmana syyllisenä ojankaivaja Vihtori Lehmusviitaa tai -virtaa. Ratkaiseminen ei mitenkään liity 80-lukuun, eikä ylipäänsä pitäisi puhua mistään "ratkaisemisesta", jos näyttöä ei ole tuotu oikeuteen. Pitihän kaksi tyhmää poliisimiestä Bodomin tapaustakin ratkaistuna, mutta unohtivat kertoa esitutkintapaketissakin, että miksi. No, joka tapauksessa parhaan kuvan Lehmusviidan syyllisyydestä saa sen yhden aikanaan Isojoelle toimineen poliisin haastattelusta, jossa tämä kertoo kuinka hän uutena paikkakuntalaisena pollarina otti aina kotiinsa mukaan yhden mapin aineistosta. Hänelle syntyi selkeä käsitys siitä, että VL oli syyllinen. Siinä ei sinänsä ole mitään uutta, mutta sen sijaan oli mielenkiintoista, että ko. pollari piti salailun aivoina VL:n lankomiestä, joka kai olisi osallistunut ruumiin kätkemiseenkin. Lisäksi lankomies levitteli kylällä huhuja siitä kuuluisasta ulkopaikkakuntalaisesta autosta.
VL:n syyttömyyden puolesta puhui, kuinkas muuten, lähipiirin eli siskon antama alibi, mikä ajan kuluminen huomioituna on melkoisen huvittavaa. Tosin missään ei ole myöskään kerrottu siitä, että VL:aa vastaan olisi ollut jotain konkreettista näyttöä. Olipahan vain tavattoman sopiva tekijäksi. Ojankaivaja ja pikkuisen hullu. Itse olen kuullut sellaisen jutun, että mies olisi kesällä 1953 tappanut koiransa ja vienyt sen aivan ruumiin kätköpaikan lähelle, koska linnut olivat alkaneet kiinnostua ruumiin kätköpaikasta. En tiedä pitääkö tämä tarina paikkaansa. Mies kuoli mielisairaalassa muistaakseni vuonna 1967. "Vaikeaa oli elosi täällä, toivottavasti on helpompaa siellä", luki miehen kuolinilmoituksessa. - LINNAA N!!
paavihan se kirjoitti:
Voi noita legendoja. Pastori Kauko Kanerva oli totaalisen syytön, vaikkakin ajatus papin kaavussa pitkin metsiä temmeltävästä paholaisesta sopii kansantaruihin kuin nenä päähän. Mutta syytön se oli.
Sen sijaan useat tutkijat pitivät varmana syyllisenä ojankaivaja Vihtori Lehmusviitaa tai -virtaa. Ratkaiseminen ei mitenkään liity 80-lukuun, eikä ylipäänsä pitäisi puhua mistään "ratkaisemisesta", jos näyttöä ei ole tuotu oikeuteen. Pitihän kaksi tyhmää poliisimiestä Bodomin tapaustakin ratkaistuna, mutta unohtivat kertoa esitutkintapaketissakin, että miksi. No, joka tapauksessa parhaan kuvan Lehmusviidan syyllisyydestä saa sen yhden aikanaan Isojoelle toimineen poliisin haastattelusta, jossa tämä kertoo kuinka hän uutena paikkakuntalaisena pollarina otti aina kotiinsa mukaan yhden mapin aineistosta. Hänelle syntyi selkeä käsitys siitä, että VL oli syyllinen. Siinä ei sinänsä ole mitään uutta, mutta sen sijaan oli mielenkiintoista, että ko. pollari piti salailun aivoina VL:n lankomiestä, joka kai olisi osallistunut ruumiin kätkemiseenkin. Lisäksi lankomies levitteli kylällä huhuja siitä kuuluisasta ulkopaikkakuntalaisesta autosta.
VL:n syyttömyyden puolesta puhui, kuinkas muuten, lähipiirin eli siskon antama alibi, mikä ajan kuluminen huomioituna on melkoisen huvittavaa. Tosin missään ei ole myöskään kerrottu siitä, että VL:aa vastaan olisi ollut jotain konkreettista näyttöä. Olipahan vain tavattoman sopiva tekijäksi. Ojankaivaja ja pikkuisen hullu. Itse olen kuullut sellaisen jutun, että mies olisi kesällä 1953 tappanut koiransa ja vienyt sen aivan ruumiin kätköpaikan lähelle, koska linnut olivat alkaneet kiinnostua ruumiin kätköpaikasta. En tiedä pitääkö tämä tarina paikkaansa. Mies kuoli mielisairaalassa muistaakseni vuonna 1967. "Vaikeaa oli elosi täällä, toivottavasti on helpompaa siellä", luki miehen kuolinilmoituksessa.Olet viestittänyt itsesi linnaan PAAVI!!
Kunnianloukkauksesta tuomitaan tiilenpäitä lukemaan!!
Vuodesta kahteen on rangaistus.
Jos on todisteita niin sillä pelastut!!
Ei ole, sinä et ollut vielä syntynytkään kun tämä rikos tapahtui.
Minä olin etsintäketjussa kun Kyllikki löydettiin!!
Siiä ketjussa oli myöskin surmaaja ja hänen kaksi hautaamisessa auttanutta henkilöä.
Ei ollut VL tai AH!
Hän joka pystyy todistamaan kuka on surmaaja voi vaatia Kyllikin surman tutkimiseen kerätyt varat, noin 2-3 miljoonaa "mummon markkaa"
Varat on luovutettu Kyllikin omaisille.
Kun ei rikos ollut selvinnyt 2003 vuoteen mennessä, siis viisikymmentä vuotta rikoksesta niin ne jaettiin sukulaisten kesken??
Näin puhutaan kylällä!! - hiljaa niin
LINNAA N!! kirjoitti:
Olet viestittänyt itsesi linnaan PAAVI!!
Siiä ketjussa oli myöskin surmaaja ja hänen kaksi hautaamisessa auttanutta henkilöä.
Ei ollut VL tai AH!
Hän joka pystyy todistamaan kuka on surmaaja voi vaatia Kyllikin surman tutkimiseen kerätyt varat, noin 2-3 miljoonaa "mummon markkaa"
Kun ei rikos ollut selvinnyt 2003 vuoteen mennessä, siis viisikymmentä vuotta rikoksesta niin ne jaettiin sukulaisten kesken??
Näin puhutaan kylällä!!se on viisainta. Tutkimusrahat....idiootti.
- Kirjoitettu!!
hiljaa niin kirjoitti:
se on viisainta. Tutkimusrahat....idiootti.
Eihän se kuulu kenellekkään mihin keräysrahat on annettu.
Kateellisia ihmisiä löytyy myöskin Isojoelta!! - lukisitko uudelleen
LINNAA N!! kirjoitti:
Olet viestittänyt itsesi linnaan PAAVI!!
Ei ollut VL tai AH!
Näin puhutaan kylällä!!Lukisitko viestini uudelleen. Minähän nimenomaan esitin myös sen toisen puolen VL:n ssyyllisyysolettamasta eli en todellakaan ole syyllistynyt kunnianloukkaukseen.
Olisi kyllä erittäin mielenkiintoista kuulla tuosta tekijästä, jonka uskot olleen etsintäketjussa. Ja tietysti myös apureista. - kuulu??
Kirjoitettu!! kirjoitti:
Eihän se kuulu kenellekkään mihin keräysrahat on annettu.
Kateellisia ihmisiä löytyy myöskin Isojoelta!!Kyllä sen voi julkaista lehdessä mihin rahat joutuivat?
Kyllikin omaiset ovat kokenneet niin paljon tuskaa ja kärsimyksiä että kyllä rahat heille kuuluu!
Toinen mahdollisuus olisi ollut että rahat olisi käytetty selvittämättä jääneiden murhien tutkimiseen.
Täällä Isojoella asiasta puhutaan usein kun kuppilassa istutaan tai kun kaupassa tavataan tuttuja.
Siinä on lehtien toimittajille etusivun juttu jos sitä ei virallisesti ilmoiteta mihin rahat on luovutettu!!
jäänee ikuiseksi arvoitukseksi....
- Juurihan tuossa..
edellä kirjotti kaveri, joka oli ollut jossain ketjussa murhaajien kanssa. Kyllä tämä vielä selviää, kun kaveri kertoo meille ne nimet.
- Suohaudan läheisyydessä!!
Juurihan tuossa.. kirjoitti:
edellä kirjotti kaveri, joka oli ollut jossain ketjussa murhaajien kanssa. Kyllä tämä vielä selviää, kun kaveri kertoo meille ne nimet.
Maanantaina 18/5 1953 iltapäivällä.
Nämä henkilöt on tunnistettu!
Mitä he siellä tekivät??
Lähtivät kävelemään Heikkilänjoen suuntaan.
Kyllikki ilmoitettiin kadonneeksi tiistaina 19/5 iltapäivällä!!
Siinä vähän miettimistä keitä he olivat ja miksi juuri maanantaina!!?? - on erittäin...
Suohaudan läheisyydessä!! kirjoitti:
Maanantaina 18/5 1953 iltapäivällä.
Nämä henkilöt on tunnistettu!
Mitä he siellä tekivät??
Lähtivät kävelemään Heikkilänjoen suuntaan.
Kyllikki ilmoitettiin kadonneeksi tiistaina 19/5 iltapäivällä!!
Siinä vähän miettimistä keitä he olivat ja miksi juuri maanantaina!!??merkittävää, että ne on miehiä. Mitäs miehet tekevät kolmestaan...
Siis miehiä, jotka viihtyvät keskenään. Siis miesten kanssa...ymmärtänet. - ratkeaakohousut
Juurihan tuossa.. kirjoitti:
ei,ei,ei.näitten vanhojen tapausten ratkeamiseen liittyy paljon lapsenomaisia toiveita.parhaimpana esimerkkinä murhainfon hessu52, joka oli taannoin sitä mieltä, että poliisi voisi kyllikin tapauksessa edes pikkuisen vihjaista kenestä oli kysymys. jokainen hivenenkään oikeustiedettä tai ylipäänsä oikeuslaitosta pohtinut tajuaa hetkessä, ettei tällainen ole mahdollista, jos tekijäksi epäilty on kuollut eli kyvytön puolustautumaan. tämän johdosta meillä on suht paljon ns. pimeitä henkirikoksia, joita tapausta tutkineet poliisit pitävät mielestään ratkenneina, mutta jotka virallisesti ovat pimeitä. itse tiedän tällaisiksi Sari Liinaharjan tapauksen vuodelta 1987 sekä Sirkka-Liisa Waljuksen vuodelta 1963. näitten tekijät kuolivat suht pian tapauksen jälkeen, mahdollisesti oman käden kautta. Kyllikki Saaren tapauksesta eräs julkisuuden kipeä poliisimies meni oikein lehteenkin retostelemaan oletuksellaan. "tiedän Kyllikki Saaren murhaajan". oli suoranainen ihme, ettei mies saanut tuosta jutusta julkisia moitteita.
mielestäni oikea tapa olisi tällaisissa tapauksissa tietyn ajan jälkeen avata arkistot, joitten perusteella historia sitten kaikkine tulkintoineen kirjoitettaisiin ja kansalaiset saisivat itse muodostaa omat käsityksensä. ei aina ihan reilua kaikille osapuolille, mutta huomattavasti nykyistä arvoitus- ja huhurallia parempi vaihtoehto.
olisin esim. itse halukas tietämään, että sovittiko poliisi turun saaristosta hukkuneena löytyneen Waljuksen rakastajan jalanjälkeä asunnosta löytyneeseen jälkeen. jos poliisi näin teki, ja jälki sopi, niin olisi historian lukijoiden vastuulla päätellä mitä tämä merkitsee. oletan, että poliisilla on myös pöytäkirjat sen hollantilaisen merimiehen kuulusteluista. kenties kaveri kertoi ihan tarkalleen mitä asunnossa tapahtui ja poliisi on koko ajan tiennyt kaiken. sitä vaan ei ole voitu koskaan kertoa, koska kuollutta ei voi syyttää.
näistä jutuista voi muuten päätellä jotain sen perusteella kuinka innokkaasti poliisi esim. juttujen vuosipäivinä tiedottaa tapauksista. Liinaharjan tapauksen 20-vuotispäiväkin meni ohi ilman muistamisia, koska poliisilla on ilmeisen varma tieto tekijästä. - vaan syyllisiä!!??
on erittäin... kirjoitti:
merkittävää, että ne on miehiä. Mitäs miehet tekevät kolmestaan...
Siis miehiä, jotka viihtyvät keskenään. Siis miesten kanssa...ymmärtänet.Kyllikin surmaan!
Kävivät tarkastamassa että ei ole jäänyt mitään todisteita paikan päälle kun Kyllikki haudattiin.
Itse hautaus tapahtui edellisenä yönä.
Hyvin onnistuivat jäljet peittämään!!
Tämä vain sinullekin tiedoksi, en tiedä oletko itse sellainen vai muutenko haluat laskea leikkiä Suomen kuuluisammasta rikoksesta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749