kun Suomalaiset, eivät edes kaikki motoristihenkiset, tunnu käsittävän kuka on kaikkien aikojen kovin. euroopassa, muualla siis, asia on paljon selkeämpi. ago oli kova..oli myös länsivuori, read, pasolini,hailwood, doohan,...on rossi jne.
mutta jarno saarinen oli maaginen.
katsokaa youtubesta, tai ylen sivuilta kiveen hakatut, tai ihan mistä vaan niin ymmärrätte mitä tarkoitan. saa olla erimieltäkin.
JARNO SAARINEN
15
3868
Vastaukset
- luokkaansa
Läheltä asioita seuranneena voin vakuuttaa, että Jarno osasi ja uskalsi ajaa astetta lähempänä limiittiä. Hän oli omaa luokkaansa. Valitettavasti kävi niin kuin kävi - kiitos italialaisten idioottien.
Jarno oli ihmisenä mitä miellyttävin eikä sovi väheksyä hänen taitojaan mekaanikkonakaan.
Uskon, että Jarno olisi laittanut kaikki tilastot uusiksi jos olisi saanut tilaisuuden.
Harvinainen yksilö - respect. mh. - Markhorn
Eihän kukaan tuota aikaa seurannut voi olla eri mieltä. Täälläkin palstalla heitetyt erimieliset kommentit aihesta ovat käsittääkseni peräisin lapsukaisista, joilta ei riitä ymmärrystä tai tietoa.
Ainakin minä uskon; jos Jarno olisi saanut elää, hän olisi noussut taistelemaan Agon kanssa kuninkuusluokan voitosta ja voittanut........- ei kehtaa koskea aiheeseen
jollei sitten nyt yllytettynä. kertoo kuitenkin jotain jo se, ettei kukaan ole vielä uhonnut tyyliin "saarinen ? kuka ? minä olisin kyllä...".
- Saarisen
Kunnioitus lienee kovempaa muualla kuin kotisuomessa nykyään.
Satun asumaan lähellä Turun hautausmaata, jossa Paronin (varsin kunnoittava) muistomerkkikivi sijaitsee.
Omituista, mutta totta: Paikalla käyvät lähinnä Italialaiset ja Japanilaiset kunnioittamassa hänen muistoaan.
Joskus mietityttää onko meillä Suomalaisilla lyhyt muisti, itse olen sitä sukupolvea joka näki Saarisien saavutukset vasta VHS-nauhalta joskus 80-luvulla.
Mutta että kakskymppiset ulkomaalaiset käyvät kysymässä tietä Jarnon viimeiselle leposijalle pistää mietityttämään.
JK: Outo juttu luulisi ex-roomalaisten olevan paskana, kun silloinen mestaruusjärjestys meni sekaisin. Japsit taas luulisivat olevan ylpeitä kun joku painaa halvalla itsesäädyllä yamahalla mestaruuden kalliden itskutallien ohi.
Paskat, molemmat kansat tuntuvat vielä muistavan hänet juuri sielä missä hän oli paras: Kilparadalla. - hande
Mistäköhän saisi ostettua Jarno saarisen julisteen?
- sen tajuavat vekaratkin
ja pysyvät hiljaa.
- työnnättään
on silti aika vaikee verrata eri aikakausinen kuskeja ja laittaa niitä johonkin absoluuttiseen pareemmuusjärjestykseen. putkimiekin tajuua sen.
mestaruuksia oli tullut lisää, mikäli henkiriepu ois säilyny. -72 italissa tiedettiin, että radalla on öljyä !! silti joku makarooni halusi pitää kiinni tiukasta aikataulusta ja 2 kuskia kuoli. saatanan koukkunokat, pitsanaamat.
- Sepe_Susi_
Julle Ankanpää perusti Ankkalinnan. Siinä vasta sankari!
- Aku Ankka
Julle ei oo mitään Roope setään verrattuna, joka sain ankkalinnan kukoistamaan. Jullen aikaan siellä ollu ku muutama maajussi multaa tonkimassa.
- Markhorn
Aku Ankka kirjoitti:
Julle ei oo mitään Roope setään verrattuna, joka sain ankkalinnan kukoistamaan. Jullen aikaan siellä ollu ku muutama maajussi multaa tonkimassa.
Milläs pyörillä nuo jätkät ajoi ???
Ja mitä ne voitti ???
Kertokaa...
Ei kai ne nyt muuten voisi mitenkään kuulua tähän keskusteluun... - tommosia
Markhorn kirjoitti:
Milläs pyörillä nuo jätkät ajoi ???
Ja mitä ne voitti ???
Kertokaa...
Ei kai ne nyt muuten voisi mitenkään kuulua tähän keskusteluun...pellejä oikein siunaantuu?
- Jarnon veli.
Jarno oli kuningas! -74 syntynyt isoveljeni Jarno on saanut nimensä hänen mukaansa
- myös ***
olin kerran turussa, jarnon veli näytti minulle jarnon kalustoa yms tavaraa. heillä on siellä kellarissa pieni kotimuseo. kiitos vaan ystävälleni joka järjesti vierailun.
- <<<<<
1.BARRY SHEENE 1950-2003
2.JARNO SAARINEN 1945-1973
3.VALENTINO ROSSI
4.MICK DOOHAN
5.WAYNE RAINEY
6.ERKKA KORPIAHO
7.MARTTI PESONEN
8.TEUVO LÄNSIVUORI
9.VESA KALLIO
10.MIKA KALLIO
11.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452368
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521603Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311588- 641277
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451277The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2431043- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58859Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20849