Miehen "entinen" sormus

justiina

Haluaisin mielipiteitänne seuraavanlaisesta tilanteesta. Miehelläni (olemme olleet naimisissa puoli vuotta) on edelleen tallella vanha kihlasormus purkautuneesta kihlauksesta. Haluaisin viskata tuon rinkulan menemään, mutta mies haluaa pitää sen "muistona". Olenko nipo?

16

4038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ziila

      Anna miehen pitää sormus tallella. Todennnäköisesti hän säilyttää sitä sellaisessa paikassa, missä siitä ei ole häiriötä kenellekään. ;)

    • on...

      tunteita entistä kohtan, sori vaan. Toivottavasti käyttää kumia.

      • kiik

        Apua miten katkeransävyisiä ja julmia ihmisiä!!!!!!!!!!! Älä välitä tästä vastaajasta! Ja anna sormuksen vanheta nurkissanne! On mullaki vanha kihla tallella eikä TOD tunteita entistä kohtaan!!! Eikä myöskään kumentarvetta!!!


    • se saakauuti menee. :)

      Voihki rinkula ja heitä menemään. :DD jos olette naimisissa, ei ole mitään syytä säästellä vanhoja rinkuloita. jos ei rinkula lähde, niin pistä mies pihalle. :)

    • Eli heitä se menemään

      Grammahinta on seostettuna 750 keltakultana noin 20 e. Eli heitä se menemään jos ahdistaa.

    • Lapin Mies

      Luoja mitä piipittäjiä te naiset olette joskus... Itse säilytätte perinteisesti kirjeitä ja kaikkea muuta roskaa nuoruuden ja lapsuuden ihastuksilta tallessa ja sitten ku miehellä sattuu oleen sormus tallessa edellisestä suhteesta niin jo alkaa piipitys. Oikeasti käy sääliksi miestä joka joutuu tuollaisen nipottamisen kohteeksi... :(

      • ingrid.greta72

        meilläpä on mieheni ja ex vaimokkeen hääkuvakin seinällä, eikä se minua häiritse kun en anna häiritä:) ja on miehen vihkisormuskin tallella jossain kaapissa:)

        antaa olla mitäs minä niistä


      • siis häh?
        ingrid.greta72 kirjoitti:

        meilläpä on mieheni ja ex vaimokkeen hääkuvakin seinällä, eikä se minua häiritse kun en anna häiritä:) ja on miehen vihkisormuskin tallella jossain kaapissa:)

        antaa olla mitäs minä niistä

        Siis miks ihmeessä teillä on exän hääkuva seinällä?? Oletko muuttanut heidän yhteiseen kotiin vai onko todellakin mies tuonut mukanaan hääkuvan teidän kotiin?
        Eipä kyl itellä tulis mieleenkään JOS omistaisin oman ex hääkuva niin pitää sitä seinällä..


    • mirz_

      Olet.



      Eikö ihmisellä sais mitään muistoesineitä olla?

      • niin on muistoja vain kai monta miljoonaa...

        säilytin hetken vanhaa kihlasormusta mutta sitte laitoin pois. Sitä jaksa katellaja pyörii turhaan sisällä antaen katrean muiston siitä kuinka mies jätti. mutta katkeruutta se toi sen jälkeen katoin onnellisena sormusta et oli meilläkin aikamme mutta en mie sitä tarvinnu niin möin pois. löytääpä joku muu sille jotain parempaa käyttöä ku korurasiassa pölyyntymisen.

        Ja se et säilyttää "muisto esineitä" siis kirjeet sun muut ymmärretään ja kuvatkin kuhan ei ole heti nokan edes. sekin vielä et on kyseessä ex:n hääkuva. huh siinä on aika hermon muijalla tai sitte vaan typerä. Tollanen kuva jos on seinällä niin mies haiskahtaa aika hyvin.


    • muistoja vain

      omat kihla ja vihkisormukseni vaikka jo uudessa suhteessa.
      uusi ukko meinaa vanhat sormuksensa myydä tai jotain, mutta minä olen ajatellut säästää ja antaa joskus lapsilleni jos isompana joku heistä ne haluaa..
      mun mielestä ei mitään kummallista tuossa.onhan mulla tallessa nuoruusajan poikakaverin kanssa ostettuja sydämenpuolikkaita yms koruja missä hänen nimensä.ja muita muistoja...

    • Eli hiema ylireagoit

      Olemme menossa mieheni kanssa kihloihin. Hän näytti tässä vastikään minulle yöpöydän laatikossaan tallessa olevan entisen kihlasormuksensa, mutta asia ei minua haittaa, sillä purkautuneesta kihlauksesta on jo kauan aikaa ja kyseessä ei ollut mikään "Se suuri rakkaus".

      Uskoisin, että mieheni haluaa säilyttää sormusta "muistutuksena", ei niinkään muistona.

      Mies miettii myyvänsä vanhaa kultaa menemään ja minusta se olisi hyvä juttu sormustemme rahoittamiseksi. Hetken mietin, olisiko pitänyt ehdottaa, että myisi myös entisen sormuksen romukullaksi, mutta hieman taikauskoisena uskon, että se tuottaisi meille huonoa onnea.

      Oikeastaan minulle on aika jees, että mies säilyttää entistä kihlasormustaan "muistutuksena". Eikä yöpöydän laatikko sijaintinakaan ole paha - siellä kun on rojua laidasta laitaan eikä se ole The Paikka.

      • ei merkitystä

        ensisen perisuhteen sormukset uusiokäyttöön,vain kaiverrus muuttu.


    • seppoilmarinen

      Kultaseppä ottaa vastaan vanhoja kultakoruja ja hyvittää niistä rahaa tai tekee sinulle haluamasi korun.
      http://www.woimakulta.fi/

    • Mä vein aikoinaan omat vanhat kihla- ja vihkisormukseni kaniin, että sain rahaa koirani sterilointiin.
      Ja nykyinen mieheni vei oman sekä exänsä vanhat sormukset takaisin Kultajouseen hankkiessaan meille kihlasormukset, kun silloin sai Kultajousessa vanhoista sormuksista hyvitystä.

      Meillä ei kummallekaan tullut mieleen säästää tämän parisuhteen alettua vanhoja sormuksiaan.
      Mä pidin vanhasta vihkisormuksestani, mutten sen tuomista muistoista enkä tarkoituksesta.
      Mulle se vain tarkoitti "Ollaan naimisissa, petin sua ja löysin toisen!!"

      Että omalla kokemuksellani voin sanoa, että miehelläsi on liikaa tunnearvoa sormukselleen, jonka mä kylläkin yhdistäisin kaipuuseen exäänsä kohtaan.
      Muutenhan sitä haluaa päästä eroon vanhoista muistoista ja sormuksista

    • USNI

      Itse päätin eron jälkeen laittaa sormukset sulatukseen ja uusiokäyttöön. Ex mieskin antoi mieluusti sormuksensa kyseiseen käyttöön.
      Teetin sepällä kullasta riipuksen. Mitä niitä vanhoja sormuksia laatikossa säilyttää muistuttamassa menneistä. Ollutta ja mennyttä ja uusiokäytössä vanhat kihla-ja vihkisormukset saavat tavallaan "uuden elämän".
      Elämä siis jatkuu :)

      Täältä löytyy hyvä seppä jolta homma hoituu:

      www.woimakulta.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe