Hammaslääkäri kammo

Äiti-1976

HEI,Oisko kellään vinkkiä/neuvoa miten saisin hammaslääkäri pelkoni pois.?

Olen koko ikäni potenu hammas lääkäri kammoa/pelkoa.

Varsinkin sillo aina pelko tila iskee kun,olen siel hoitohuoneessa,tuska hiki ja pyörryttäminen alkaa yms.

Tänää viimeks olin pyörtyä kun,pois pääsin hammas lääkäristä vaik tiesin mitä tekevät yms.Ja oli luotettava/tuttu hammas lääkäri ja hän kertoi koko ajan toimen piteen aikana mitä hän tekee milloinkin.

Hammaslääkäristä ei ole moittimista mutta Pelko on aina suuri...Hyvää loppu kesää kaikille.

6

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammaslääkärin

      kanssa. Tuo hammaslääkäripelko on yleisempää kuin luullaan. Eiköhän sitä jotakin helpotusta asiaan löydy.

      Ja kai loppupelissä voi tehdä niin, että nukuttavat hammaspolilla ja hoitavat koko kaluston kuntoon kerralla, jos homma ei muuten onnistu.

      • myös kammoinen

        Voi kun oliskin mahdollista että hoituis nukutuksessa koko kalusto kuntoon, sinä aloittaja sentään olet päässyt lääkärille asti. Minä en saa edes aikaa varatuksi kun jo pelkkä ajatus alkaa ahdistamaan niin että itkettää ja tärisen.
        Mulla on ihan oikeat syyt tälle että en ole ainoastaan vainohrhainen...


      • Äiti-1976
        myös kammoinen kirjoitti:

        Voi kun oliskin mahdollista että hoituis nukutuksessa koko kalusto kuntoon, sinä aloittaja sentään olet päässyt lääkärille asti. Minä en saa edes aikaa varatuksi kun jo pelkkä ajatus alkaa ahdistamaan niin että itkettää ja tärisen.
        Mulla on ihan oikeat syyt tälle että en ole ainoastaan vainohrhainen...

        HEI,Onneks en ole ainut jolla on hammas lääkäri kammo/pelko.Joskus muksuna olen tuon kammon/pelon saanu....Ja siks on hankala mennä välil ees tuonne yksityiselle hammas lääkärille.
        Et,sinäkään ole Yksin tuon asian kanssa, vaikka siltä voi tuntua.Olemme kohtalo tovereita...

        TOIVOTAN SINULLE HYVÄÄ JATKOA,JA ROHKEUTTA....!


      • Äiti-1976 kirjoitti:

        HEI,Onneks en ole ainut jolla on hammas lääkäri kammo/pelko.Joskus muksuna olen tuon kammon/pelon saanu....Ja siks on hankala mennä välil ees tuonne yksityiselle hammas lääkärille.
        Et,sinäkään ole Yksin tuon asian kanssa, vaikka siltä voi tuntua.Olemme kohtalo tovereita...

        TOIVOTAN SINULLE HYVÄÄ JATKOA,JA ROHKEUTTA....!

        joskus lapsena olen kammon saanut. Hoitomenetelmät oli vähän eri silloin kuin nyt. Käyn herkkäkätisellä, erittäin ammattitaitoisella yksityisellä naislääkärillä. Rukoilen mennessäni :)


      • kuin soitto
        myös kammoinen kirjoitti:

        Voi kun oliskin mahdollista että hoituis nukutuksessa koko kalusto kuntoon, sinä aloittaja sentään olet päässyt lääkärille asti. Minä en saa edes aikaa varatuksi kun jo pelkkä ajatus alkaa ahdistamaan niin että itkettää ja tärisen.
        Mulla on ihan oikeat syyt tälle että en ole ainoastaan vainohrhainen...

        ensineuvoon ja aika omalle lääkärille. Kyllä hampaat ovat ihmiselle niin tärkeät kapistukset, että ne pitää kunnossa olla. Rikkinäisistä hampaista voi aiheutua paljon haittaa, jopa terveydellisiäkin.

        Tiedän, että esim. ylivilkkaille lapsille on pitänyt hammashoito tehdä nukutuksessa, koska muuten ei tule mitään ja hampaat on saatava kuntoon. Miksei sitten aikuiselle, jolla on hammaslääkärikammo? Ei muuta kuin soittamaan! Tai kirjaudu hyvis.fi-sivujen kautta ja voit laittaa kyselyn ja saat vastauksen omaan sähköpostiin.


    • ent. Mikkeliläinen

      Heikki Reinikaiselle siihen Hallituskadun ja Maaherrankadun kulmaan. On (ainakin oli) Mikkelin paras ja inhimillisin hammaslääkäri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe