Töitä Australiasta, kuinka helppoa?

Aku -81

Olemme menossa syksyllä Australiaan ja meillä on vuoden työviisumi. Onko kellään kokemuksia kuinka vaikeaa on saada töitä Australiasta? Lentomme on Sydneyyn ja tarkoituksenamme olisi aluksi olla Sydneyssä jonkin aikaa ja etsiä töitä sieltä.

13

4298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      tekisi mieli heittäytyä sarkastiseksi ja ivalliseksi...

      kenelläkään ei ole kokemuksi :)

      Mitä töitä, millä alalla työskentelette Suomessa?

      Lukekaan ketjuja, käyttäkää hakua ennenkuin kysytte yksinkertaisia.

    • lähdössä!

      Katsoin mol:n sivuja ja näyttää siltä että australiassa on työvoimapulaa. Luulisin että paikanpäältä löytyy myös töitä jos omaa jonkin peruskoulutuksen. Olen 28v nainen. Ketä teitä on lähdössä? Itseasiassa matkaseura myös olisi tervetullut!

      • minnutska

        Mä olen lähdössä loppuvuodesta, loka/marraskuussa. Ja todellakin, matkaseura olis aika jees, koska oon lähdössä reissuun yksinäni.

        Koska sä meinaat lähtee tarkalleen tai onko jotain suunnitelmia? Kauan olet?


      • Minty
        minnutska kirjoitti:

        Mä olen lähdössä loppuvuodesta, loka/marraskuussa. Ja todellakin, matkaseura olis aika jees, koska oon lähdössä reissuun yksinäni.

        Koska sä meinaat lähtee tarkalleen tai onko jotain suunnitelmia? Kauan olet?

        Moikka!
        Mulla on myös suunnitelmissa australian reissu tässä syksyn/talven aikana. En ole ajankohtaa vielä päättänyt... Matkaseuraa olis tosi kiva saada!


      • -82

        Millon meinasit lähteä? Itse lähden elokuussa, eikä matkaseurasta tosiaan haittaa olisi =D


      • minnutska
        Minty kirjoitti:

        Moikka!
        Mulla on myös suunnitelmissa australian reissu tässä syksyn/talven aikana. En ole ajankohtaa vielä päättänyt... Matkaseuraa olis tosi kiva saada!

        Oon suunnitellut reissua loka/marraskuulle. Pitää sitä ennen sumplia asiat kuntoon kotoSuomessa ja tietty kartuttaa reissukassaa :)

        Mites sä oot suunnitellu reissuas?


      • Minty
        minnutska kirjoitti:

        Oon suunnitellut reissua loka/marraskuulle. Pitää sitä ennen sumplia asiat kuntoon kotoSuomessa ja tietty kartuttaa reissukassaa :)

        Mites sä oot suunnitellu reissuas?

        Sama juttu mullakin, eli rahaa pitäis saada kasaan ja työ-/asuntoasiat hoidettua Suomessa. Muuten olisin jo valmis :) mutta loka/marraskuulle lähtö kyllä venyy väkisin.. eipä mulla sit sen kummempia suunnitelmia ole, reissuun vaan:D


      • minnutska
        Minty kirjoitti:

        Sama juttu mullakin, eli rahaa pitäis saada kasaan ja työ-/asuntoasiat hoidettua Suomessa. Muuten olisin jo valmis :) mutta loka/marraskuulle lähtö kyllä venyy väkisin.. eipä mulla sit sen kummempia suunnitelmia ole, reissuun vaan:D

        Nonni, samoihin aikoihin siis :)

        Tässä mun sähköposti, jos haluat jutustella tosta reissuta tarkemmin :) [email protected]


    • mansikka8

      Toita voi saada suoraan kyselemalla tai menemalla "tyonvalitystoimistoon". Jalkimmaisen kautta ehka saa helpommin. Riippuu omasta aktiivisuudesta. Valmistaudu kuitenkin valehtelemaan silmat korvat tayteen, ja siihen etta jos paikkaa hakee joku aussi niin se menee automaattisesti sun edelle. Toiset kokee tyonsaannin helpoksi ja toiset vaikeaksi. Riippuu myos mita on valmis tekee...hedelmanpoimintaa farmilla ehka helpoin saada.

      Yhta helppoa/vaikeaa ku Suomes. Kaytannossa et tee suomalaisilla tyo/koulutodistuksilla yhtaan mitaan. Ellei ne oo sairaanhoito alalle.

    • ja eiku.....

      Nettiin etsimään jobs for backpackers jne. Jos asustaa hostelleissa siellä kannatta kysellä ja etenkin ois suotavaa että vähän tutkis mitä tietoa asiasta on netissä. Löytyy paljonkin linkkejä mm tämä ja muita

      http://www.jobs.com.au/sydney-backpacker-jobs

      • white rabbit

        oon ite lahos ausseihin wh/viisumilla tossa marraskuun puoles valis. kandeeks kirjottaa joku cv vai tekeeks ne silla tiedolla oikeestaan mitaan. miten tois asuminen ausseis oon ajatellu et jos jotaan kimppa kamppaa sais jostaan fredin kans. kertokaa te jotka olette taman kokeneet jo.


      • MIR
        white rabbit kirjoitti:

        oon ite lahos ausseihin wh/viisumilla tossa marraskuun puoles valis. kandeeks kirjottaa joku cv vai tekeeks ne silla tiedolla oikeestaan mitaan. miten tois asuminen ausseis oon ajatellu et jos jotaan kimppa kamppaa sais jostaan fredin kans. kertokaa te jotka olette taman kokeneet jo.

        'Apply within with resume' on ihan tavallinen lausahdus paperissa, joka teipataan liikkeen ikkunaan. Tuossa kohtaa tiedät, että kopio CV:stä pitää olla ojentaa putiikin pitäjälle. Pitäähän hänellekin jäädä jokin paperi sinusta...


    • ja eiku...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1403
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      92
      914
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      813
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe