Töitä Australiasta, kuinka helppoa?

Aku -81

Olemme menossa syksyllä Australiaan ja meillä on vuoden työviisumi. Onko kellään kokemuksia kuinka vaikeaa on saada töitä Australiasta? Lentomme on Sydneyyn ja tarkoituksenamme olisi aluksi olla Sydneyssä jonkin aikaa ja etsiä töitä sieltä.

13

4382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

tekisi mieli heittäytyä sarkastiseksi ja ivalliseksi...

kenelläkään ei ole kokemuksi :)

Mitä töitä, millä alalla työskentelette Suomessa?

Lukekaan ketjuja, käyttäkää hakua ennenkuin kysytte yksinkertaisia.

• lähdössä!

Katsoin mol:n sivuja ja näyttää siltä että australiassa on työvoimapulaa. Luulisin että paikanpäältä löytyy myös töitä jos omaa jonkin peruskoulutuksen. Olen 28v nainen. Ketä teitä on lähdössä? Itseasiassa matkaseura myös olisi tervetullut!

• minnutska

Mä olen lähdössä loppuvuodesta, loka/marraskuussa. Ja todellakin, matkaseura olis aika jees, koska oon lähdössä reissuun yksinäni.

Koska sä meinaat lähtee tarkalleen tai onko jotain suunnitelmia? Kauan olet?

• Minty
        minnutska kirjoitti:

Mä olen lähdössä loppuvuodesta, loka/marraskuussa. Ja todellakin, matkaseura olis aika jees, koska oon lähdössä reissuun yksinäni.

Koska sä meinaat lähtee tarkalleen tai onko jotain suunnitelmia? Kauan olet?

Moikka!
        Mulla on myös suunnitelmissa australian reissu tässä syksyn/talven aikana. En ole ajankohtaa vielä päättänyt... Matkaseuraa olis tosi kiva saada!

• -82

Millon meinasit lähteä? Itse lähden elokuussa, eikä matkaseurasta tosiaan haittaa olisi =D

• minnutska
        Minty kirjoitti:

Moikka!
        Mulla on myös suunnitelmissa australian reissu tässä syksyn/talven aikana. En ole ajankohtaa vielä päättänyt... Matkaseuraa olis tosi kiva saada!

Oon suunnitellut reissua loka/marraskuulle. Pitää sitä ennen sumplia asiat kuntoon kotoSuomessa ja tietty kartuttaa reissukassaa :)

Mites sä oot suunnitellu reissuas?

• Minty
        minnutska kirjoitti:

Oon suunnitellut reissua loka/marraskuulle. Pitää sitä ennen sumplia asiat kuntoon kotoSuomessa ja tietty kartuttaa reissukassaa :)

Mites sä oot suunnitellu reissuas?

Sama juttu mullakin, eli rahaa pitäis saada kasaan ja työ-/asuntoasiat hoidettua Suomessa. Muuten olisin jo valmis :) mutta loka/marraskuulle lähtö kyllä venyy väkisin.. eipä mulla sit sen kummempia suunnitelmia ole, reissuun vaan:D

• minnutska
        Minty kirjoitti:

Sama juttu mullakin, eli rahaa pitäis saada kasaan ja työ-/asuntoasiat hoidettua Suomessa. Muuten olisin jo valmis :) mutta loka/marraskuulle lähtö kyllä venyy väkisin.. eipä mulla sit sen kummempia suunnitelmia ole, reissuun vaan:D

Nonni, samoihin aikoihin siis :)

Tässä mun sähköposti, jos haluat jutustella tosta reissuta tarkemmin :) [email protected]

• mansikka8

Toita voi saada suoraan kyselemalla tai menemalla "tyonvalitystoimistoon". Jalkimmaisen kautta ehka saa helpommin. Riippuu omasta aktiivisuudesta. Valmistaudu kuitenkin valehtelemaan silmat korvat tayteen, ja siihen etta jos paikkaa hakee joku aussi niin se menee automaattisesti sun edelle. Toiset kokee tyonsaannin helpoksi ja toiset vaikeaksi. Riippuu myos mita on valmis tekee...hedelmanpoimintaa farmilla ehka helpoin saada.

Yhta helppoa/vaikeaa ku Suomes. Kaytannossa et tee suomalaisilla tyo/koulutodistuksilla yhtaan mitaan. Ellei ne oo sairaanhoito alalle.

• ja eiku.....

Nettiin etsimään jobs for backpackers jne. Jos asustaa hostelleissa siellä kannatta kysellä ja etenkin ois suotavaa että vähän tutkis mitä tietoa asiasta on netissä. Löytyy paljonkin linkkejä mm tämä ja muita

http://www.jobs.com.au/sydney-backpacker-jobs

• white rabbit

oon ite lahos ausseihin wh/viisumilla tossa marraskuun puoles valis. kandeeks kirjottaa joku cv vai tekeeks ne silla tiedolla oikeestaan mitaan. miten tois asuminen ausseis oon ajatellu et jos jotaan kimppa kamppaa sais jostaan fredin kans. kertokaa te jotka olette taman kokeneet jo.

• MIR
        white rabbit kirjoitti:

oon ite lahos ausseihin wh/viisumilla tossa marraskuun puoles valis. kandeeks kirjottaa joku cv vai tekeeks ne silla tiedolla oikeestaan mitaan. miten tois asuminen ausseis oon ajatellu et jos jotaan kimppa kamppaa sais jostaan fredin kans. kertokaa te jotka olette taman kokeneet jo.

'Apply within with resume' on ihan tavallinen lausahdus paperissa, joka teipataan liikkeen ikkunaan. Tuossa kohtaa tiedät, että kopio CV:stä pitää olla ojentaa putiikin pitäjälle. Pitäähän hänellekin jäädä jokin paperi sinusta...

• ja eiku...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      115
      7506
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      38
      4348
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      37
      3842
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      401
      2014
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      72
      1559
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1477
    7. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1468
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      184
      1173
    9. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1128
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      12
      1053
    Aihe