focuksen

tyyppiviat?

eli mitä tyyppivikoja löytyy? suunnitteilla olisi ostaa 2001 1.6 focus 150000 ajettu bensa

8

1532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Focus -99

- Ovien sisäpuolen kitit lohkoisevat. Ovet ruostuvat ajan myötä. Menee takuuseen ainakin, jos on aukoton hultohistoria. Mulle vaihdettiin kaikkien ovien pellit uusiksi takuuna.

- Sisemmät vetonivelet kuluvat. Niiden suojakumi päästää kuraa sisään. Ovat kiinteästi kiinni vetoakseleissa. Vaihto maksaa noin 650 euroa merkkiliikkeessä. Vaihdettiin 220 tkm:n kohdalla.

- Koiranluut kuluvat nopeasti. Ilmenee narinana hitaassa ajossa käännettäessä. Ovat onneksi helpot ja edulliset vaihtaa. Onnustuu tee-se-itse mieheltäkin. Koiranluut maksavat 15 €/kpl. Tarvitaan kaksi. Olen itse vaihtanut nuo.

- Farmarin takapyörän laakerit kuluvat myös nopeasti. Eivät ola järin kaallit, mutta vaativat erikoistyökaluja. Itse vaihtaminen aika hankalaa. Laakerin vaihto maksaa noin 100 € merkkiliikkeessä.

Mulle on osunut 300 tkm:n matkalla nuo kaikki. Tekee noin 1000 €:n lisälasku perushuoltojen lisäksi. Tekee noin 100 €:n lisälaskua per vuosi. Ei se pahemmin haittaa.

• aikaa 30 sek

Ensimmäinen vastaus: älä!

Sitte, HS vikasarja.

• Eksortti

HS vikasarja on yhtä hyödytön kuin tuulilasinpyyhkijä hanhen persauksissa.

Eikä täältä ainakaan kannata mitään kysellä jos ihan oikeasti aiot fokkerin ostaa. Soita mieluummin sille edelliselle omistajalle jos paikkansapitävää tietoa haluat.

• 2 minuuttia
        Eksortti kirjoitti:

HS vikasarja on yhtä hyödytön kuin tuulilasinpyyhkijä hanhen persauksissa.

Eikä täältä ainakaan kannata mitään kysellä jos ihan oikeasti aiot fokkerin ostaa. Soita mieluummin sille edelliselle omistajalle jos paikkansapitävää tietoa haluat.

No niin, olet aivan oikeassa. HS vikasarjahan on koottu käyttäjien kokemuksista, ja on totta, että jokuhan on voinut panna sinne omiaan - esim. väittänyt, että vetonivelet kuluvat nopeasti tai että auton ensimmäisissä malleissa on runsaasti kittivikoja, jotka aiheuttavat ovien ruostumista alaosistaan ja takaluukun ruostumista.

Ja mikä loistava järjenjuoksu sinulla onkaan. Miten en itse ole koskaan tullut ajatelleeksi, että auton omistajahan auton tuntee parhaiten ja varmasti myydessään kertoo mielellään kaikki pienetkin viat! Aivan kuten kaikki automyyjätkin myyvät vain ehjiä autoja, joissa ei vikoja esiinny. Tarkemmin ajatellen, tuohan on totta - ei kukaan ole minullekaan myynyt huonoa autoa, kaikki ovat toimineet kuin unelma. Ovat vain luopuneet autosta tarpeettoma, niin rakas kuin se onkin ollut.

Sä oot varmaan joku yliopistoheppuli. Hirveen fiksu kaveri. Oikeen häikäsee.

• Eksortti
        2 minuuttia kirjoitti:

No niin, olet aivan oikeassa. HS vikasarjahan on koottu käyttäjien kokemuksista, ja on totta, että jokuhan on voinut panna sinne omiaan - esim. väittänyt, että vetonivelet kuluvat nopeasti tai että auton ensimmäisissä malleissa on runsaasti kittivikoja, jotka aiheuttavat ovien ruostumista alaosistaan ja takaluukun ruostumista.

Ja mikä loistava järjenjuoksu sinulla onkaan. Miten en itse ole koskaan tullut ajatelleeksi, että auton omistajahan auton tuntee parhaiten ja varmasti myydessään kertoo mielellään kaikki pienetkin viat! Aivan kuten kaikki automyyjätkin myyvät vain ehjiä autoja, joissa ei vikoja esiinny. Tarkemmin ajatellen, tuohan on totta - ei kukaan ole minullekaan myynyt huonoa autoa, kaikki ovat toimineet kuin unelma. Ovat vain luopuneet autosta tarpeettoma, niin rakas kuin se onkin ollut.

Sä oot varmaan joku yliopistoheppuli. Hirveen fiksu kaveri. Oikeen häikäsee.

Ja jos setä tai täti KVG ymmärtäisi lukemansa, olisi jopa hän tajunnut että puhutaan edellisestä omistajasta, ei myyjästä. Oletan tietenkin että ko. kauppaa ei olla tekemässä minkään yksityisen kanssa vaan liikkeen kautta. Harvemmin on ed. omistajalla syytä tuolloin puhua paskaa auton kunnosta kun ei edes itse ole sitä myymässä.

Hyvä KVG, edellisten viestiesi perusteella täytyy todeta että eipä näytä järjen valo loistavan sinullakaan. Jos todellakin uskot saavasi hyvän auton itsellesi HS:n perusteella, onnea vaan. Tulet tarvitsemaan sitä, paljon.

• 1 min.
        Eksortti kirjoitti:

Ja jos setä tai täti KVG ymmärtäisi lukemansa, olisi jopa hän tajunnut että puhutaan edellisestä omistajasta, ei myyjästä. Oletan tietenkin että ko. kauppaa ei olla tekemässä minkään yksityisen kanssa vaan liikkeen kautta. Harvemmin on ed. omistajalla syytä tuolloin puhua paskaa auton kunnosta kun ei edes itse ole sitä myymässä.

Hyvä KVG, edellisten viestiesi perusteella täytyy todeta että eipä näytä järjen valo loistavan sinullakaan. Jos todellakin uskot saavasi hyvän auton itsellesi HS:n perusteella, onnea vaan. Tulet tarvitsemaan sitä, paljon.

Hyvä Eksortti,

Kiitos palautteesta. Minä puolestani oletin, että autoa ollaan ostamassa suoraan edelliseltä omistajalta, koska liikkeisiin noin paljon ajettuja autoja harvoin otetaan - ellei puhuta jostain jobbaritason liikkeestä. Ymmärrän kyllä lukemani varsin hyvin, mutta telepaattisia kykyjä sinun viestiesi ymmärtämiseen minulla ei ole. Ilmaisuaan voi aina parantaa, mutta sinulle se ei varmasti ole minkäänlainen ongelma, koska argumentointisi on terävämpää kuin viisivuotiaan hiekkalaatikolla. 'Älä nyt ainakaan edellistä vastaajaa usko' on ytimekkyydessään sitä tasoa, että kannattaisi harkita jopa kunnallispolitiikkaa. Ja tottakai edellisen omistajan tiedot ovat aina saatavilla AKEsta, sillä kukapa niitä nyt salaisi, eikö vain?

Alkuperäinen kysyjä kysyi yleisimpiä vikoja, ja vikasarja listaa ne. Hyvän auton ostamiseen se ei toki riitä, mutta kyllä tuo lista minusta on 'tarpeellisempi kuin pyyhkijän sulka hanhen perseessä'. Toki en tiedä millaisia hanhia teilläpäin kasvaa, mutta epäilisin ymmärtäneeni vertauksesi kuitenkin oikein.

• Pildsuski

Puolassa on vikaa kuten vuonna 1939.

Naapurin Mondeosta meni puola halki ja minulla meni 2007 kesällä. Jäin tielle. Tarvikkeena maksaa vain 60€ mutta Ford -liikkeessä 250. Sama möykky, toinen vaan ilman leimoja.

• Pildsuski

Puolassa on vikaa kuten vuonna 1939.

Naapurin Mondeosta meni puola halki (pieni hiushalkeama) ja minulla meni 2007 kesällä, samanlainen halkeama ja kone sammui kerralla isosti rymistäen. Jäin tielle 1. kerran eläissäni. Tarvikkeena puola maksaa vain 60€ mutta Ford -liikkeessä 250. Sama möykky, toinen vaan ilman leimoja.

Kavereillakin on monella jo mennyt uusiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      68
      4537
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      70
      4292
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2947
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      69
      2854
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2156
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1689
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      111
      1383
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe