paras kypärä?

neitikevät04

Mikä on paras kypärämerkki? Millaisia eroja merkkien välillä on? Voiko "halvalla" saada hyvää?Fiiliksiä, kokemuksia?!

Kiitsa ;)

13

17992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arai

      arai

    • etm

      moi

      kyllä jouku arai on varmasti yksi parhaista
      myös istuvuus päähän on todella hyvä ja toi
      turvallisuus on erittäin hyvä ko merkillä..

      t: etm

    • Janne

      on Arai. Ei kannata säästää tässä asiassa ;-)

    • potta

      Paras kypärä on se mikä istuu parhaiten päähäsi! Laadullisesti kaikki "oikeat" Suomessa myytävät kypärät ovat laadukkaita. Mopokypärät on asia erikseen. Itsellä on kaksi kypärää; Arai ja Schuberth. Arai istuu ainakin mulle ylivoimaisesti parhaiten, mutta meteli maantieajossa hirvittävä. Schuerth on aukeavan leukaosan ansiosta helppokäyttöinen. Hiljaisuus aivan omaa luokkaansa.
      Miksi käyttää korvatulppia, kun on hiljaisia kypäriäkin......

      • sokko

        Schuberthin avattavuus on rillipäälle hyvä.
        Huurtumaton visiiri on hyvä niin kauan kun ei tule vettä.
        Kun vettä tulee, loppuu näkyvyys totaalisesti,riippuen ilmeisesti myös lämpötilasta.
        Schuberthin hiljaisuus on omaa luokkaansa kun pitää leuan yläällä. Muuten visiirin ulokkeet ja saranasysteemi jyrisee ikävästi.


    • Kawailija

      Itse valitsisin seuraavista merkeistä:
      AGV, Arai, Shoei. Ainakin Shoei on voittanut useita lehtien testejä. Itsellä on AGV-kolmikuitukypärä. Hiljainen. Itse sijoittaisin kypärään noin 200-300 euroa.

    • teak

      Oma Bayardin pottani on nyt kaksi vuotta vanha, enkä ole enää yksinomaan tyytyväinen. Potta on halkonut ilmavirtoja noin 35 000 kilsan verran tuona aikana, ja se on käynyt löysän oloiseksi, meluisaksi ja värikin (se pääasia :D) on haalistunut. Ensi kesäksi on siis uusi saatava.

      Kypärän hinta silloin vanhan rahan aikaan oli noin 1500 pelimerkkiä, eli 250 juurolan luokkaa. Tällä hetkellä kulunkeja kypärästä on siis koitunut noin 0,7 senttiä käyttökilometriä kohden. Lisäksi vanhat rillini eivät oikein istuneet sen sisälle, ja vanhoja kakkuloita pitikin korjattaman kaikkiaan noin sadalla eurolla.

      Kyseisen pöntön turvallisuutta ei ole tullut testattua - onneksi. Toivon hartaasti ettei tarvitsekaan.

    • Suitza

      Hyvät ystävät!

      Asiahan on niin, että kyllä (suomessakin) rahalla saa laatua! Parin satalappusen arvoinen ämpärimuovinen potta menee kyllä poliisisedälle läpi, mutta onnettomuustilanteessa homma voi olla aivan erilainen! Kun jättää sen säästämisen johonkin toiseen tilanteeseen (huom, kypärä on lopulta halpa henkivakuutus), niin hieman emnemmän sijoittamalla saa poikkeuksetta mukavamman, pitkäikäisemmän, hiljaisemman ja turvallisemman kuupan päänuppinsa ympärille.

      Ne perusteet, jolla kypärä ostetaan, ei saisi olla keskustelufoorumin kirjoittajien henkilökohtaiset preferenssit. Neitikevät, mene keväällä mp-messuille ja kokeile päähäsi vaikka jokaista Suomeen maahantuotavaa kypärää. Valitse kypärä, joka istuu päähäsi hyvin ja koko, joka tuntuu uutena hieman tiukalta. Käytön myötä kypärän pehmusteet painuvat kasaan ja potta alkaa pyöriä päässä (samalla meteli kasvaa). Kysele materiaaleista ja tee päätöksesi. Katso vasta viimeisenä hintalappua!

      Itselläni on Shoein Z-one ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Alle 500 euron kyseinen potta ei kaupasta irtoa, mutta rahalle on todella vastinetta. Puolueettomista kypärätesteistä (esim Bike-lehti) voipi lukea kypärästä lisää...

      • motocross

        moi
        Suosittelen käymään mp-messuilla ja lukemaan alan lehtiä. joten en tässä sano mikä oi hyvä kypärä sillä se riippuu niin paljon oman pollan muodosta. (itse käytän jääradalla shoein monikuitu kypärää joka on osoittautunuy kaksi talvikautta ajettuani sillä kypärällä hyväksi hankinnaksi se on kyllä aika kallis lähtöhinta siinä 700 euron hujakoilla, mutta se kestää pitkään ja on irroitettavalla sisustalla joten ei ala haisemaan.)


      • Anonyymi

        Totta puhut siis jos ei pystyssä osaa pysyä niin onhan se todella hyvä olla päässä


    • iso P

      Ostin isosta liikkeestä kypärän, mutta merkistä ei saa oikein selvää? Halvalla sain, ei maksanu ku 29 euroa.
      Minusta se on kuitenki maailman paras ja on sievän näköinenkin.
      Minä en semmoseen pottaan sijoita satoja euroja, koska ajot on pieniä ja vauhti vaan 45 km/h.
      Silmälasien kans oli vähä hankalaa aluksi, mutta sitte hoksasin kuin nekin saa sujautettua paikalleen.
      Ja eiku menoksi!
      Mitä!! oonko kuulevinani naurua??

      • Anonyymi

        Et ku ei kukaan sulle edes vastannu


    • Anonyymi

      Matkailukäyttöön paras kypärä on Shoei Neotec3. Olen ollut Shoein käyttäjä vuodesta 2002 alkaen.
      Tämä Shoei Neotec3 on neljäs Shoeini.
      Shoeit ovat aina olleet parhaiten päähäni sopivia. Niin kuin pipon päähänsä vetäisi.
      Muut kypärän valmistajat eivät ole onnistuneet tekemään niin hyvää sisustaa kypärään kuin Shoei onnistuu tekemään.

      Schubert on myöskin hyvä kypärä, lähestyy jo Shoeita.
      Arai on hyvä kypärä, mutta ei tee avattavaa leukaosaa kypäriinsä, joten se ei tule kysymykseen. Ovat Arain tehtaalla vannoneet juhlallisen valan, etteivät koskaan tule tekemään avattavalla leukaosalla olevaa kypärää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe