Itku tulee

luuseri olo

Ei hemmetti meni koko kevään työ näköjään hukkaan.
En päässyt edes 2. kohteeseen.

Koskahan voi varasijoja kysellä?

Mitähän ensi vuonna, taas vuosi kotona masentuen.
Kivaa.

17

3607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunteen

En päässyt minäkään. Sama tuntuu toistuvan vuodesta toiseen. Masentavaa.

• 2. kerralla päässyt

Hain nytten 2. kertaa ja VIHDOIN pääsin. Kannattaa hakea helpompaan paikkaan, jossei heti pääse ekaan. Taistelkaa, ei kannata missään nimessä luovuttaa.

• Dr.

Eli mille aloille olette pyrkineet? Tuskin opiskelu koskaan mene hukkaan, ainahan siitä jotain oppii ja seuraavalla kerralla on helpompaa.

• Beam

Itse pääsin nyt 3. yrityksellä Kauppakorkeaan. Ei kannata luovuttaa. Seuraavana vuonna vaan uudestaan entistä motivoituneempana niin kyllä se siitä.

• ..............

Oletteko miettineet ettette välttämättä sovi kyseiselle alalle, jos noin monta kertaa täytyy hakea?

• epätoivoista...
        .............. kirjoitti:

Oletteko miettineet ettette välttämättä sovi kyseiselle alalle, jos noin monta kertaa täytyy hakea?

Esimerkiksi juuri kauppakorkea ja lääkis on niin suosittuja aloja, että sisälle on TODELLA vaikea päästä, muistaakseni keskimääräinen hakija on hakenut niihin kolme kertaa. Eli monta hakukertaa ei välttämättä kerro alalle sopimattomuudesta, vain ankarasta kilpailusta, jota pääsykoepainotteinen järjestelmä teettää.

• asiasta......
        epätoivoista... kirjoitti:

Esimerkiksi juuri kauppakorkea ja lääkis on niin suosittuja aloja, että sisälle on TODELLA vaikea päästä, muistaakseni keskimääräinen hakija on hakenut niihin kolme kertaa. Eli monta hakukertaa ei välttämättä kerro alalle sopimattomuudesta, vain ankarasta kilpailusta, jota pääsykoepainotteinen järjestelmä teettää.

Eli todellakin kannattaa. Itse olen 25-vuotias, ja pääsin nyt koulutukseen, yliopistoon. Myös aloissa joiss aon soveltuvuuskokeet, kuten okl, erityispedagogiika, psyka (joissakin paikoissa)... on hakijoita myös TODELLA runsas määrä, kuten häämeenlinnan okl yli 2000 hakijaa. Se on osalta ihan arpapeliä, joten ei kannata lannistua. Osassa toki voi olla syynä myös soveltumattomuus, mutta e alkaisi samallalailla parjaamaan kuin sinä aikaisempi kirjoittaja. Itse olen hakenut kaksi kertaa kunnolla lukemalla, ja aikaisempina vuosina avoimen yliopiston kursseja käymällä.. halusin elää hieman ja olla varmamyös mikä ala olisi se omani. enhän voi olla 100-vara vieläkään, mutta näin se elämä menee. Tsemppiä kaikille, älkää antako moistenkiusata itsejänne!

• euraasia

Älä luovuta. Itse jouduin viettämään kaksi välivuotta, ennen kuin tänä vuonna onnistui. Muutama ystäväni on joutunut odottamaan paikkaansa vielä kauemminkin.

Täytyy vain sisuuntua ja jaksaa yrittää uudelleen. Tietysti, jos on 6-10 kertaa jo hakenut, niin voisi miettiä jotain toista alaa.

Älä jää kotiin masentumaan. Tee töitä, opiskele avoimessa yliopistossa, lähde aupairiksi, vietä vuosi kansanopistossa, mahdollisuuksia on monia!

• tsempillä sisään

Soveltuvuuskokeissa voi painaa paljonkin se, että olet ollut sitkeä hakija. Yliopistoon harvempi pääsee ekalla yrityksellä, varsinkaan suosituimmille aloille. Jos olet löytänyt mielestäsi oman alasi, älä välitä alanvaihtokommenteista! Olisin minäkin voinut hakea helpompaan paikkaan, mutta en vain halunnut muuta. Tietenkin jos halua ja mahdollisuuksia on, voi aina hakea helpompaan.

Itsekin hain kolme kertaa ennen kuin pääsin ja tuttava jäi hakemaan neljättä kertaa, mutta hänen soveltuvuuttaan en epäile.

Tsemppiä uuteen yritykseen!

• ........
        tsempillä sisään kirjoitti:

Soveltuvuuskokeissa voi painaa paljonkin se, että olet ollut sitkeä hakija. Yliopistoon harvempi pääsee ekalla yrityksellä, varsinkaan suosituimmille aloille. Jos olet löytänyt mielestäsi oman alasi, älä välitä alanvaihtokommenteista! Olisin minäkin voinut hakea helpompaan paikkaan, mutta en vain halunnut muuta. Tietenkin jos halua ja mahdollisuuksia on, voi aina hakea helpompaan.

Itsekin hain kolme kertaa ennen kuin pääsin ja tuttava jäi hakemaan neljättä kertaa, mutta hänen soveltuvuuttaan en epäile.

Tsemppiä uuteen yritykseen!

Kannattaa selvittää ensin itselle mikä se oma ala on. Itse opiskelin väärää alaa muutaman vuoden, mutta kun keksin sen oman alani ja päätin että sinne menen niin heti tärppäsi. Eli tosissaan hakeminen yhteen paikkaan tuo varmemmin tulosta kuin että olisi monta tulta pesässä eikä oikein ole varma mitä sitä haluaa tehdä. Eikä varsinkaan nuorena ole mikään kiire heti saada sitä ammattia, tärkeämpää (ainakin minulle) on löytää opiskelupaikka/työ mikä tuntuu itsestä mieluisalta.

Tsemppiä vaan ja täysillä sinne minne tahdot :)

• .....

Kannattaisi käydä hakemassa motivaatiota amk.n puolelta. Jokaiseen amiskaan otetaan syksyllä lisähaulla opiskelijoita. Kun tajuaisit amk.n menon, alkaisit lukea pääsykokeisiin ja voi sitä riemua ensi kesänä.

Lähde vuodeksi ulkomaille. Vapaaehtoishommiin, matkaoppaaksi, töihin hotelliin, mahdollisuuksia on.

Itse kärvistelin vuoden amiksessa, sitten kaksi vuotta yliopistossa alalla, joka ei kiinnostanut. Itsellä ei niin tukikuukaudet haittaa mut turhaan niitä kulutin. Nyt pääsin hyvään paikkaan. Toivottavasti keksit juotain mielenkiintoista. Hauskaa elämää.

• herätkää

Nää on näitä suoraan lukiosta tulleita, jotka ihmettelee ja ajattelee, ettei joku sovi alalle, jos pari kertaa hakee. Tai ettei lue tarpeeksi. Hohhoijaa kun valmistutte niin lukemisella ei monella alalla ole mitään väliä.

Olen itse nähnyt niin monta suoraan lukiosta valmistunutta, melkein täysillä pääsykoepisteillä sisään päässyttä, jotka 1-2 vuoden opiskelun jälkeen alkaa itkeä,että "tää ei ookkaan se mun ala". Tai sitten hakee vaan niitä hyviä koetuloksia ja esim. lääkiksess tulee paskat housuun kun ensimmäinen oikea ihminen astuu ovesta sissän. Ei mitään vuorovaikutustaitoja.

Ei hyvä isä sentään kun ne tajuais, ettei se pelkkä pänttääminen tuo hyvää ammattilaista.

Harmittaa vaan kun monta alalle sopivaa henkilöä jää ulos näitten "pumpulimössöjen" takia.

herätkää kirjoitti:

Nää on näitä suoraan lukiosta tulleita, jotka ihmettelee ja ajattelee, ettei joku sovi alalle, jos pari kertaa hakee. Tai ettei lue tarpeeksi. Hohhoijaa kun valmistutte niin lukemisella ei monella alalla ole mitään väliä.

Olen itse nähnyt niin monta suoraan lukiosta valmistunutta, melkein täysillä pääsykoepisteillä sisään päässyttä, jotka 1-2 vuoden opiskelun jälkeen alkaa itkeä,että "tää ei ookkaan se mun ala". Tai sitten hakee vaan niitä hyviä koetuloksia ja esim. lääkiksess tulee paskat housuun kun ensimmäinen oikea ihminen astuu ovesta sissän. Ei mitään vuorovaikutustaitoja.

Ei hyvä isä sentään kun ne tajuais, ettei se pelkkä pänttääminen tuo hyvää ammattilaista.

Harmittaa vaan kun monta alalle sopivaa henkilöä jää ulos näitten "pumpulimössöjen" takia.

Ne hyviä tuloksia vetävät ovat siis "pumpulimössöjä" ja ne "paskat 5 kertaa pyrkineet" sitten niitä aitoja osaajia vai? Ei se taida aivan niinkään mennä.

Huonommin menestyvillä on joku ihme taipumus vähätellä muita ja kuvitella itse olevansa jotain "aitoja todellisia osaajia". Ei voida ikään kuin olla iloisia toisten puolesta, kun on jatkuva tarve todistella omaa samanvertaisuutta.

• klpsa
        ******* kirjoitti:

Ne hyviä tuloksia vetävät ovat siis "pumpulimössöjä" ja ne "paskat 5 kertaa pyrkineet" sitten niitä aitoja osaajia vai? Ei se taida aivan niinkään mennä.

Huonommin menestyvillä on joku ihme taipumus vähätellä muita ja kuvitella itse olevansa jotain "aitoja todellisia osaajia". Ei voida ikään kuin olla iloisia toisten puolesta, kun on jatkuva tarve todistella omaa samanvertaisuutta.

Nyt sä kyllä luit ton just niin kuin halusit. En sanonut mitään noista asioista. Ehkä sulla on joku kompleksi ton asian kanssa =)

• Pääsin

Mä pääsin 4. kerralla ja kolme vuotta opiskelin alaa, josta oli hyötyä pääsykokeeseen ja varmasti hyötyä myös tulevaisuudessa. Kolmannen kerran jälkeen olin tosi masentunut, mutta koska tiedän, että ala, jolle nyt pääsin on todellakin se mitä haluan, niin pakko oli vielä hakea ja se kannatti! Jos opiskelee esim. yliopistossa/ammattikorkeassa samantyyppistä alaa, niin se ei aika ei todellakaan mene hukkaan. Sitkeästi vaan lue, ahkeruus palkitaan!

• Naminam

Kuinka moni työnantaja haluaa ottaa töihin 24-vuotiaan juuri valmistuneen ihmisen ja palkata tämän esimiesasemaan? Ei kukaan... Kyllä se on pelkkää plussaa teillä, jotka ette ole suoraan päässee lukiosta kouluun. Tod.näk. menette töihin ja harjoittelette elämistä ja vastuunottoa.

Tai miettikää 24-viuotiasta luokanopea 3.luokkalaisten hirviöiden kanssa...aiai. Kaksi vuotta ei tunnu paljolta, mutta sitä se todella on... Ja töitä kyllä kerkeää tekemään seuraavat 40 vuotta.

• lyhyesti ..

Minä kirjoitin yo:ksi v. 2001 - vasta nyt vuonna 2008 sain haluamani opiskelupaikan, eli 7 vuoden jälkeen! Ei se siis helppoa ole kenellekään.

On siinä " välivuosista " ollut selitettävää tädeille ja sedille.

Mieti mitä sitä on 7 vuoden aikana käynyt mielessä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe