Olen suorittanut tradenomitutkinnon suuntautuen markkinointiin. Nyt haluaisin jatkaa opintoja yliopistossa (esim. avoimet). Paljonko saan hyväksi tradenomitutkinnosta? Saako hyvistystä muuhun kuin kaupallisiin aineisiin?
Paljonko joutuisin opiskelemaan kauppatieteiden kandin/maisterin tutkintoihin?
tradenomi yliopistoon
6
1577
Vastaukset
- hakijaaaa
Itse sain tutkinnostani hyväksilukua 25 op. Olen siis rahoitukseen suuntautunut tradenomi.
- Lappeenranta
Miten voi saada noin vähän hyvitystä tradenomitutkinnosta? Neljä vuotta sitten KTM-opinnot aloittaessani, sain Lappeenrannassa hyvitystä n. 40 opintoviikkoa ja mielestäni myöhemmin aloittaneet saivat enemmän. Silloin siis elettiin vielä opintoviikkoaikaa - nyt pisteitä.
- trade04
Lappeenranta kirjoitti:
Miten voi saada noin vähän hyvitystä tradenomitutkinnosta? Neljä vuotta sitten KTM-opinnot aloittaessani, sain Lappeenrannassa hyvitystä n. 40 opintoviikkoa ja mielestäni myöhemmin aloittaneet saivat enemmän. Silloin siis elettiin vielä opintoviikkoaikaa - nyt pisteitä.
Nuo hyväksiluvut riippuvat todennäköisesti alasta. Itse opiskelen luonnontieteellisessä tdk:ssa ja sain tradenomiopinnostani hyväksilukuja 8 op - nekin kieliopintoja.
Avoimen yliopiston opintoihin ei muuten saa hyväksilukuja. Asia voi tulla ajankohtaiseksi väyläopinnoissa. Oletko katsonut yliopistojen maisteriohjelmia? Tradenomi on hakukelpoinen ja maisteriksi opiskelu vie 2-3 vuotta. Tradelta vaaditaan todennäköisesti jotain siltaopintoja, joita muiden alojen kandien ei tarvitse suorittaa. Käy katsomassa eri yliopistojen kauppatieteellisten tiedekuntien sivuja ja sieltä nuo maisteriohjelmat. - M.Sc
Kuinka sait noinkin paljon? Jotkut yliopistot eivät hyvitä tradenomiopinnoista yhtään (tai vain hyvin vähän), koska se on ns. leikkitutkinto verrattuna KTM. Miten sen nyt kauniisti sanoisi....?
- Alepa1009
M.Sc kirjoitti:
Kuinka sait noinkin paljon? Jotkut yliopistot eivät hyvitä tradenomiopinnoista yhtään (tai vain hyvin vähän), koska se on ns. leikkitutkinto verrattuna KTM. Miten sen nyt kauniisti sanoisi....?
Niin ja joissain kauppakorkeissa pitää jopa käydä vähän lisää kursseja 160 OV päälle jos olet trade!!!!
- Nippelitieto
M.Sc kirjoitti:
Jos sen kauniisti sanoisi niin olisit jättänyt jälkimmäisen lauseesi kokonaan pois. No kai se pitää ymmärtää, että jotkut haluavat päteä opiskelulla. Suon sen sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22452Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361280- 1001247
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753- 35722