Enpä onneksi ole pitkään aikaan tällaiseen ilmiöön tömännytkään,kun tuossa viikolla ajelin kauniissa auringon paisteessa lähes tyhjää valtatietä pitkin ja aloin saavuttaa edellä menevää henkilöautoa,ollessani noin 50 metrin päässä,tuli autoilijalle äkillinen tarve perusteelliseen tuulilasin pesuoperaatioon jota kesti niin kauan kunnes minulle tuli turvallinen ohituspaikka,ilmeisesti lasi puhdistui juuri sillä hetkellä kun siirryin vastaantulevien kaistalle,vai lopuikohan pesuneste,sillä vedentulo loppui siihen paikkaan?
Kun vastaan tulevaaa liikennettä ei ollut,hiljensin hieman ohitettavan rinnalla, että näkisin millainen urpo kuskina on,yllätys oli melkoinen,nuori perheenisä se siinä lippa silmillä taittoi taivalta perheensä kanssa.
No hieman häveten täytyy tunnustaa,että tervehdin häntä reippaasti keskaria näyttäen ja kaasutin horisonttiin.
Kyllähän vuosien varrella on kaikenlaista nestettä silmille tullut,
olut mukaan lukien,onneksi ei mitään kovin paljon ilmaa raskaampia esineitä kuitenkaan!
Kuinka hyvin tämä ilmiö on muille palstalaisille tuttu?
Tuulilasinpesunesteet silmille!
38
5295
Vastaukset
- LångvikinMotörhed
tähän mennessä MUTTA muutama viikko sitten nuori TAMPIO ajaa kehä kolmosella edessä ja heittää palavan sätkän ikkunasta.
Se voisi marginaalisella mahdollisuudella osua avokypärällä ajaessa kaulaan tai jotain muuta yhtä ikävää.
Kannattaa ottaa rekkari ylös ja lähettää vaikkapa postikortti, jossa antaa asiallista palautetta aiheesta. - Turo--Inkeri
hommaa tuo tuulilasinpesujuttu. Itse jättäydyn vähän taaksepäin, taikka jos tilaa on, siirryn hieman vasemman kaistan puolelle katselemaan kun suorittavat pesuoperaatiotaan. Tuon varsinkin olen havainnut korpeavan köyhää kommunistia, kun pesunesteensä valuvat hukkaan.
- vasenkätisen pulun nussima ...
Että oikein puoluekantakin näkyi siitä pesunesteestä?
Ethän sinä sillä mopedillasi pääse ohi autoista joten tyydy osaasi ja nauti pesuvesistä ja pakokaasuista. Ja vaikka pääsisitkin niin ethän sinä uskalla.
Itse olen huomannut, sekä autoilijana että motoristina, että se äkillinen ikkunanpesun tarve johtuu siitä että se ikkuna on tosiaan likainen ja tulee ilmi yleensä siinä vaihessa kun se mollikka yhtäkkiä alkaa paistamaan suoraan edestä.
Minäkin ruikin aikanani autolla ajaessani ihan iloisesti pesunestettä tuulilasille peiliin katsomatta. Järki tuli käteen vasta pari vuotta sitten, koska nykyisessä autossani on kattoluukku. Luukku auki ajaessa nesteen jämät päätyvät takapenkkiläisten silmille.Täytyy jatkossa olla tarkempi.
- Teiden ritari
Ennen tein kesäksi lampunpesimien vesisäiliöön seoksen: sinoli, ruokaöljy, vesi. Oli siinä naurussa piteleminen, kun ohittaneet motoristit olivat ohituksiensa jälkeen seuraavilla P- paikoilla hinkkaamassa visiireitänsä kirkkaiksi, ja turhaan. Eipä lähtenyt ruokaoljy visiiristä ilman tenttua, tai bensaa. Nykyisessä autossani ei voi tuota kikkaa käyttää, kun osa lampunpesimen suihkusta tulee tuulilasillekkin. sen opin katkerasti tänä keväänä. Tilalle olen ottanut tupakantumpit ja olut-tölkit.
- lupo-loco
Tässä muutama vuosi takaisin menin Silja-linella Tukholmaan ja sitten kohti etelää. Ennen Södertäljeä, jossain Salemstadin paikkeilla, ilmaantui pisaroita visiriin. Ilma oli mitä parhain, ei pilven hattararaakaan taivaalla, mutta nestettä tuli koko ajan. Asia selvisi kun ohitin edessä ajavan (suomalaisen) rekan. Kuski seisoi astinlaudalla, ovi auki, toinen käsi ratissa ja toinen käsi siellä missä pitääkin kusella ollessa. Kaikenlaista hyötyä noista vakionopeudensäätäjistä saakin. Ei tarvi edes pysähtyä kuselle ;o)
- Mikki65
Viimekesänä tuli kans naamanpesu yllärinä. Ajelin iltapäiväruuhkassa hiljakseen komian mustan Mersun persuuksissa kun se saakutin sade iski. Meni muutama sekuntti ihmetellessä että mikä silmissä kirvelee ja suussa maistuu... Suoraan mesen katon ylitse pesunestesuihku kasvoille. Tosi tehokkaat pesutykit noissa saksalaisissa! Kun pesurin suihku ei osunnu ikkunaan niin sitä sitten ilmeisesti yriteltiin pestä uudelleen ja uudelleen... näin ainakin jälkeenpäin kuvittelin. Muuten, ei siinä ruuhkassa ollut edes pakoreittiäkään heti luvassa. Kypärä kiinni ja otettiin vastaan ilmaiset "nesteet" nöyrästi. V-käyrä oli muuten tapissa. Mese kääntyi vasemmalle ja pääsin sen rinnalle. Avasin kypärän ja olin virittelemässä keskaria vuosisadan näyttävimpään Fuck Youhun kun sääli iski. Ainakin 80 vuotias, saattoi olla pitkälti ylikin, isot kakkulat melkein kiinni tuulilasissa ja penkki ilmeisesti niiiiin edessä kuin sen vaan saa, ja tämä isolla mersulla liikkeellä ja linnunpaskaa tuulilasissa. En sitten näyttänytkään sitä käsimerkkiä...
Tästälähin pidän aina aurinkolaseja jos ajelen potta auki tai jos niitä ei ole niin kypärä kiinni ja visiiri ainakin silmien suojana vaikka olis kuinka kuuma tahansa.
Sateleehan noista autoista paljon muutakin; tuppeja tulee nyt ihan tavantakaa mutta saattaa näin viikonloppuisin lentää tölkkii ja pulloa, puoliksisyötyjä ranskisannoksia ja kerran tuli vastaan auto jossa takapenkkiläisellä tosiiiii paha olo joka näkyi... onneksi ei kuitenkaan lentäny kaaressa :)- Irön
Pari kertaa tullu lasolit silmille, mut nyt ku rupee asiaa funtsimaan ni vasta-aurinko tais olla näissä tilanteissa. Kerran näytin kieltä ohittaissani vihasesti yhtä vanhaa paapaa joka tuli kolmion takaa eteen. Aattelin et ei sen ikäselle sormia enää esitellä.
- Pakko kysyä
Irön kirjoitti:
Pari kertaa tullu lasolit silmille, mut nyt ku rupee asiaa funtsimaan ni vasta-aurinko tais olla näissä tilanteissa. Kerran näytin kieltä ohittaissani vihasesti yhtä vanhaa paapaa joka tuli kolmion takaa eteen. Aattelin et ei sen ikäselle sormia enää esitellä.
Miltä näyttää mies (?) moottoripyörän selässä kieli ulkona.
Kolmirattaisen poljettavan leikkipyörän yhteydessä sen vielä ymmärtää mutta, että joku ajaa isoa moottoripyörää ja näyttää kieltä? - Kawahda
Pakko kysyä kirjoitti:
Kolmirattaisen poljettavan leikkipyörän yhteydessä sen vielä ymmärtää mutta, että joku ajaa isoa moottoripyörää ja näyttää kieltä?Mää siirryn keskarista kans kieleen :) Ihan yes!!! Menee vain nyt potta uusiksi että kieli näkyy?! Avo potta suurentavalla visiirillä?
- Irön
Pakko kysyä kirjoitti:
Kolmirattaisen poljettavan leikkipyörän yhteydessä sen vielä ymmärtää mutta, että joku ajaa isoa moottoripyörää ja näyttää kieltä?Puskista huutelijatkin on heränny. En ole tilanteen koomisuutta kieltänytkään,olin jo valmistutunut potkasemaan peilin irti, mut ku huomasin et kuski on varmaa 200 vuotta vanha piti 0,1 sekunnissa keksiä jotain. Mutta ikäihmisille ei keskisormea näytellä.
"Miltä näyttää mies (?) moottoripyörän selässä kieli ulkona"
Moottoripyöräilevältä Gene Simmonsilta?
Kerroinpahan tämänkin kun sulla on toi mielikuvitus aika heikoissa kantimissa.
- Jusba
Tossa gtr:ssä on senverran hyvä pleksi, että eipä noi ruikkijat mitään haittaa. Lähteehän oma pleksi paremmin puhtaaksi, kun on aineet valmiina.
- Auto, toistaiseksi
Lasinpesulaite on tuulilasin puhdistamista varten. Kun pitää näkymät kirkkaina, on paremmat mahdollisuudet havaita vaikkapa risteykseen saapuva motoristi. Se, että autoa ajoi perheenisä, ei vaikuta asiaan. Puhtaus on puoli ruokaa, niin sinkulle kuin suurperheelliselle!
En käsitä, mitä närkästymistä on tuulilasin pesemisessä, varsinkaan kun modernin motoristin varusteilla ei varmasti naama kastu.- Köröttelijä
takaa tulevan motoristin kiusaksi,on kyllä jonkinmoinen närkästyminen ehkä oikeutettua!
Kyseinen tyyppi ajeli aivan rauhassa ilman lasinpesutarvetta, niin kauan kuin arveli yltävänsä kusipoikansa ruiskulla takaa tulevan, eli minun päälleni asti,silloin alkoi nestettä tulla kuin Niagarasta konsanaan!
Olisitpa nähnyt Jätkän ilmeen,kun ilmeisesti tajusi tekonsa typeryyden,jos olisi voinut vetää päänsä kokonaan hartioiden sisään,olisi saatu lyhytkaulaisuuden maailmanennätys...ja aivan suvereenisti! - olet ...
Köröttelijä kirjoitti:
takaa tulevan motoristin kiusaksi,on kyllä jonkinmoinen närkästyminen ehkä oikeutettua!
Kyseinen tyyppi ajeli aivan rauhassa ilman lasinpesutarvetta, niin kauan kuin arveli yltävänsä kusipoikansa ruiskulla takaa tulevan, eli minun päälleni asti,silloin alkoi nestettä tulla kuin Niagarasta konsanaan!
Olisitpa nähnyt Jätkän ilmeen,kun ilmeisesti tajusi tekonsa typeryyden,jos olisi voinut vetää päänsä kokonaan hartioiden sisään,olisi saatu lyhytkaulaisuuden maailmanennätys...ja aivan suvereenisti!Olet ajatellut ettei kotilokuski välttämättä edes havainnut sinun tulevan takaa.
Turha tuota on ruikuttaa. Pidä turvalliisuusväli tai mene ohi. Meistä mopoilijoista jokainen on myös kotilokuski ja kyllä minä pesen tuulilasin kun se alkaa olla likainen. Tuonhan huomaa useimmiten vasta kun aurinko alkaa paistaa suoraan kohti.
Enpä kyllä itse ole saanut pesunesteitä visiiriin ainakaan niin, että kotilokuski olisi sitä tehnyt tarkoituksella. Ehkä minä vain osaan asettua kotilokuskinkin asemaan.
Jos et kestä liikenteessä moottoripyörällä ajoa, osta moposkootteri niin ei autoilijat ruisku pesuvettä. - Ihan totta!
Köröttelijä kirjoitti:
Olisitpa nähnyt Jätkän ilmeen,kun ilmeisesti tajusi tekonsa typeryyden,jos olisi voinut vetää päänsä kokonaan hartioiden sisään,olisi saatu lyhytkaulaisuuden maailmanennätys...ja aivan suvereenisti!Minulle kävi myös näin juuri viimeviikolla.
Tumma bemari alkoi pesemään lasia edessäni.
Liikennevaloissa katsoin,että bemu oli aivan puhdas
samana päivänä pesty.No lähdimme siitä melko rivakasti ja heitin eteen. Katsoin peilistä,kun
bemun pyyhkijän sulat laappasivat rasvojani.
Tämän teen joka kerta tästä eteenpäin, niin
kauan kun pyöräni nokkii ekonomibemarit. - autoileva3
olet ... kirjoitti:
Olet ajatellut ettei kotilokuski välttämättä edes havainnut sinun tulevan takaa.
Turha tuota on ruikuttaa. Pidä turvalliisuusväli tai mene ohi. Meistä mopoilijoista jokainen on myös kotilokuski ja kyllä minä pesen tuulilasin kun se alkaa olla likainen. Tuonhan huomaa useimmiten vasta kun aurinko alkaa paistaa suoraan kohti.
Enpä kyllä itse ole saanut pesunesteitä visiiriin ainakaan niin, että kotilokuski olisi sitä tehnyt tarkoituksella. Ehkä minä vain osaan asettua kotilokuskinkin asemaan.
Jos et kestä liikenteessä moottoripyörällä ajoa, osta moposkootteri niin ei autoilijat ruisku pesuvettä.Mikä ihmeen kotilokuski ja mopokuski,miks te moottoripyöräilijät puhutte mopoista,?
- Kollit ruiskuttaa
autoileva3 kirjoitti:
Mikä ihmeen kotilokuski ja mopokuski,miks te moottoripyöräilijät puhutte mopoista,?
Lasoolin haju tuo nuoruuden tanssireisut mieleen. Ihana etanolin tuoksu!
Luulevat tekevänsä kiusaa...hahhahhhaha
- Tuleva ruiskija
Pesee pesee heh!
- ruiskija.
sillä pesee ja tuoksu on kodikas
- turon kaveri
Kuten kaukainen ystäväni Alpo Kurkinen sanoisi...no nythän on kai hyvinkin pitkälti niin, että meillä taitaa olla paljon, paljon puhtaampi koti kuin ruiskijalla. Meillä kusi ei haise ainakaan niin, että tuntuisi kodikkaalta...
Veren sokerin epätasapaino saa kuulemma virtsan haisemaan ja ruiskijan kannattaakin käväistä sokeritesteissä sen hajun ongelmien kanssa. Samalla käynnillä voisi sitten kysäistä apuja tuohon mielenterveyspuolellekin... - Köröttelijä
heittää,ettei vaan olisi se sinun yläkerran säiliö niin täynnä kyseistä ainetta,että sen tähden tuosta hajusta on tullut kodikas?
PS.ole tarkkana pissapojansuuttimien säädön kanssa,ettei sen amisautonkin ominaishaju muutu kodikkaaksi.
Saattaisi kotikylän snagaria kiertäessä,pikkupimujen naaraaminen hankaloitua entisestään!
- juro--inkeri
tää oli hyvä vinkki. Täytyykin suunnata autosta pesunesteen roiskijat niin, että ne roiskii shamppoot tuulilasin yli perässäajavan motoristin silmille. Ja säiliöön laimentamatonta Lasolia.
Ja taas ottaa kotelopäätä pattiin.- hymyilevä motoristi
Tässä yksi kateellinen ruiskija tänään viitostieltä...
rekisterinumero: FIP-540, Crysler 300C
Pikaisesti haettua julkista tietoa netin avulla
Auto ostettu velaksi Santander Costumer Finance Oy kautta
- joka on siis omistaja kuinkas muutenkaan.
Haltija (eli yleensä siis kuljettaja):
Uusi-Hautamaa Kari Juhani
Sulkamäentie 12 SULKAVA
...tuolla osoitteessa saan siis käydä pesemässä vähän ikkunoita?
Terveisin hymyilevä motoristi Kuopiosta. - .
hymyilevä motoristi kirjoitti:
Tässä yksi kateellinen ruiskija tänään viitostieltä...
rekisterinumero: FIP-540, Crysler 300C
Pikaisesti haettua julkista tietoa netin avulla
Auto ostettu velaksi Santander Costumer Finance Oy kautta
- joka on siis omistaja kuinkas muutenkaan.
Haltija (eli yleensä siis kuljettaja):
Uusi-Hautamaa Kari Juhani
Sulkamäentie 12 SULKAVA
...tuolla osoitteessa saan siis käydä pesemässä vähän ikkunoita?
Terveisin hymyilevä motoristi Kuopiosta.Siisti mies on täälläkin siisti, ikkunanpesu on aina paikallaan.
- mika2
... ilmiö, mutta en ole koskaan ajatellut että se olisi tahallista kiusantekoa ja lisäksi se on erittäin helppo välttää kun jättää muutamankin metrin autoon väliä niin ruiskut yletä. En kertakaikkiaan usko että moni autoilija edes tietää sen ruiskun yltävän edes omalle katolle saatika sitten takanatulijalle tai ainakaan tule ajatelleeksi sitä.
Motorismiin kuuluu kohdata ilmassa lentävät koppakuoriaiset, pesunesteet, tupakantumpit, kokistölkit. Pitää vain varustautua sen mukaan ja huomata miten itse voi vaikuttaa. Koppakuoriaisiin ei niinkään voi vaikuttaa, mutta autosta tippuva roska on niin helppo välttää, että rinnastan sen yleiseen roskaamiseen enkä pidä sitä minään invaasiona moottoripyöräilijöitä vastaan.- sorrettu-
NE juonii meidän päänmenoksi katalia juoniaan...NE kyttää ..
- tissiposki
Postauksia kun lukee niin kui munsta tuntuu et olet täysin väärällä foorumilla.
- mika2
tissiposki kirjoitti:
Postauksia kun lukee niin kui munsta tuntuu et olet täysin väärällä foorumilla.
Joskus musta tuntuu, että olen täysin väärällä linnunradallakin, mutta ei voi mitään. Koittakaa kestää läsnäoloani.
- Soikea etuvanne...?
nostatte valonne minun taustapeiliini, ja vielä ihmettelette miksi legioonantautia sataa ? (Pesunesteestä saa lagioonatautia) Tupakin tumppiakin tulee jos ei valot alene.....jousipatukka sitten hillitsee lopullisesti.
- Jormaperkele
Minulle on käynyt pari kertaa mainitsemallasi tavalla, mutta sanoisin kyseessä olevan aivan marginaalisen ilmiön.
- mpyöräilijjä
Harvinaista ja useimmitne ei autoilija ole sitä tahallaan tehny.
- mopojonne50
Tahallistahan tuo on. Tänään ajoin mopolla ja tuli rasva paska amiksilta tuulilasinpesunesteet silmille. Ohittivat ja jarruttivat iha mun eteen niin että jouduin tekemään lukkojarrutuksen ja sitten ruiskuttivat päälle, näyttivät uhmakkaasti keskaria ikkunasta ja kaasuttivat pois...:D Seuraavissa liikennevaloissa potkaisin peilin irti. :)
- pestään jos tarve
Kyllä motoristin elämä on kurjaa, joku pesee tuulilasin vain motoristin kiusaksi. Minullakin tuulilasi pesemättä poutasäiden takia,mutta kun aurinko tulee sopivalta suunnalta,niin näkyvyys heikkenee.Silloin pesen,enkä kiusaa tahallani motoristia.Toki minun pitäisi nopeasti pysäyttää ja hinauttaa auto lähimmälle huoltamolle,ettei motoristin elämä järkkyynny. Mitä vielä,katsastus on ihan kamalaa,etukilpi vielä kamalampi ja nyt vielä autoilijat pesee tuulilasinsa.Oliskohan motoristit "kateellisia ja katkeria" kun ei ole pissapoikaa.Heidän vakiolausettaan lainatakseni.
- Merkistä riippumaton
Osta itsellesi kunnon umpikypärä krossikypärän tai avokypärän sijasta. Kunnollisella umpikypärällä ei ole lainkaan sitä riskiä että saisit tuulilasin pesunesteitä silmille. Siihen umpikypärään sitten vielä pinlock visiiri niin voit käytännössä aina antaa visiirin olla kiinni.
- dumari.
Pesunesteiden ainesosat haihtuvat hetkessä eikä niistä ole kuin hyötyä. Saisi tulla enemmän niin hyttystenraadot vähän liukenevat. Maistuu kyllä pahalle jos lentää limakalvoille suun ympärille.
Toki päälle ruikkiminen kertoo ruiskuttajasta ja asenteestaan paljon. Selvissä kiusantekotilanteissa voi ottaa opettavaisen asenteen myös omaan käyttöön.
Jos tulee muuta päälle niin sitten minäkin reagoin. Sivupeilit ym. on silloin halpaa tavaraa. Minulle.- skyhight
Älä mene potkimaan.
Ota rekkari ylös ja soita poliisille kiusanteosta ja liikenteen vaarantamisesta.
Anna virkavalta hoitaa.Paljon tehokkaampaa
- Moto77
Termos. On pakko jakaa omakohtainen kokemus heitetystä tavarasta. Ajelin 7 tietä ja kaveri huitas bemarilla ohi ja saa......a heitti tölkillä mikä onneksi jäi viellä matkaan mukaan.. prrr.... v mittari ihan tapissaa tollasesta tempusta. Bemari himmas ja ajeli edessä ja mä päätin et elä heitä toisten ketään ja läksin si seuraamaan. no ne hoppipäät sit kaupunkiin suuntas ja minä tahallaan puskurissa kiinne. Päästiin si torillee niin huhkasin viereen ja näytin hemmolle et avaa ikkuna... se sit avas ja se tölkki kun oli tullu syliin niin linkasin sen sinne bimmeriin takasin ja sanoin et ei oo mun merkkii.... hehhehheh en usko et enää heittelee tavaraa.....
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847