Automaatti ja vaimennin?

Tadzio de Santis

Olen ollut enemmänkin revolveri- ja haulikkomiehiä, ja eilen hommasin ensimmäisen automaattipistoolin. Tarkemmin sanottuna walther p22 target, halpa aloittelijan ase. Vielä halvempi näin käytettynä, vuosimallia ad eli -03, silti lähes uudenveroinen, alkuperäisessä salkussa ja alkuperäiset oheistilpehöörit ja manuaalit tallessa.

Joku tottuneempi voisi kertoa onko vaimentimesta mitään iloa automaatissa, ääntähän tulee käsittääkseni näissä muualtakin kuin piipunsuusta. Subsonic-patruunoiden hintapolitiikkakin kiinnostaisi.

15

1846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puikkos Jar

      Kannattaakoha mokomaa mittää vaementajjoo vängätä. Likkaatuu vua niin suateristi pöntö takija.

    • Puikkos J.

      Tanssiva satijaene onnii ostanna mittää tekemättämä. Suattoha sen tietennii jo arvatakkii.

    • Turha vastata

      Koska kysymyksessä on juuri Walther P22 Target, on ihan turha vastata koska vaihdat sen kuitenkin viimeistään muutaman kuukauden sisällä sellaiseen pistooliin, jolla oikeasti tekee jotain. Jos paikkakunnan lupapolitiikka on joustavaa, vaihtanet sen uuteen viikkojen sisällä.

      Oikeesti: Kyselitkö ollenkaan neuvoa kokeneemmilta ennenkuin menit ostamaan tuon? Ei ole tavatonta, että lähes ampumattomia Walther P22 Targeteja ja Sig Sauerin Mosquitoja on aika paljon myynnissä tosi halvalla. Johtuu ihan siitä, että kukaan ei viitsi moisilla romuilla ampua.
      Haaskasit ostoluvan täysin ala-arvoiseen laatuun, epätarkkaan aseeseen ja erittäin huonoon ergonomiaan. Lasten harjoitteluase kyseessä. Huono sellainen.

      • Tadzio de Santis

        Ostin tarkoituksella halvimman lelun mikä vain irti lähti. Olen surkea ampuja, en itse asiassa näe taululle asti kunnolla, ja kolmisen vuotta sitten ampumakäden hermoradat meni uusiksi. Minulla oli aikoinaan omatekoinen rihlaton pistooli, joka täytti tarkoituksensa: Keväthangilla kuusen alta löytynyt supi luopui suosiolla hengestään.

        En minä kyllä odottanutkaan asiallista vastausta täältä. Minä vain kirjoittelen mielelläni. Ääneen puhumisesta en perusta lainkaan, jättäisin sen pois kokonaan ellei töissä tarvitsisi joskus sanaa vaihtaa.


      • Tadzio de Santis

        Unohdin mainita, että pitäjän lupapolitiikka on joustavaa kuin betonisokkeli. Täällä ostoluvan saamista voi verrata lottovoittoon tai salamaniskuun.


      • Sorivaan
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Ostin tarkoituksella halvimman lelun mikä vain irti lähti. Olen surkea ampuja, en itse asiassa näe taululle asti kunnolla, ja kolmisen vuotta sitten ampumakäden hermoradat meni uusiksi. Minulla oli aikoinaan omatekoinen rihlaton pistooli, joka täytti tarkoituksensa: Keväthangilla kuusen alta löytynyt supi luopui suosiolla hengestään.

        En minä kyllä odottanutkaan asiallista vastausta täältä. Minä vain kirjoittelen mielelläni. Ääneen puhumisesta en perusta lainkaan, jättäisin sen pois kokonaan ellei töissä tarvitsisi joskus sanaa vaihtaa.

        Joo, anteeksi asiaton vastaukseni. Se ei ole mikään puolustus, mutta otti nuo kaikki palstat pilaavat savolaiset koppaan ja kostin sen syyttömälle, eli sinulle.
        Anteeksi.


      • Tadzio de Santis
        Sorivaan kirjoitti:

        Joo, anteeksi asiaton vastaukseni. Se ei ole mikään puolustus, mutta otti nuo kaikki palstat pilaavat savolaiset koppaan ja kostin sen syyttömälle, eli sinulle.
        Anteeksi.

        Eipä siinä vahinkoa tullut, ja kerkesin tuossa jo konsultoida yhden entisen työkaverin kanssa jolla on samanlainen pistooli. En minä taida vaimentimeen sijoittaa, lukko päästää kuulemma ääntä niin ettei eroa huomaa. Ja toisekseen tuohon pitäisi löytää melko hoikka vaimennin ettei tule tähtäinten linjalle.

        Kun savolainen kerran pelkää aseita ja paukahtelua, niin parempihan se on että kanavoi frustraationsa tänne palstoille kuin mitä ihmisten ilmoilla kiekuisi...


    • ammuskelija.

      Itselläni on puoliautomaattinen S&W 422 4"" piipulla ja siinä vaimennin. Vaimennin pudottaa laukausäänen vaimeaksi tussaukseksi eikä lukonkaan ääni juuri häiritse. Laukausta voi verrata ilmapistoolin ääneen. Mitään subsonikkeja ei lyhyen piipun takia tarvita, sillä yliääninen normaali LR paukku ei ehdi palaa loppuun, joten luodin lähtönopeus jää alle äänennopeuden. Ainoa häiritsevä ääni syntyy luodin osuessa kohteeseen tai kimmokke. Vaimennin vakauttaa kevyen lyhytpiippuisen aseen mukavasti ja tarkkuus paraneen. Ase ei juuri likaannu enempää kuin ilman vaimenninta ammuttaessa.

      • Tadzio de Santis

        Vähän epäilinkin ettei niitä subsoniceja pistooliin tarvita. Ajattelin ihan sijoitusmielessä ostaa tuohon kokeeksi vaimentimen, pitäisi vain löytää tarpeeksi kapoinen malli.

        Pieni lisäpainokaan ei olisi pahitteeksi, tuo alumiinihäkkyrä joka targetissa on vakiona taitaa olla vain näön vuoksi. Joku luvankiertohomma, ettei asetta luokitella taskuaseeksi, epäilisin...


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Vähän epäilinkin ettei niitä subsoniceja pistooliin tarvita. Ajattelin ihan sijoitusmielessä ostaa tuohon kokeeksi vaimentimen, pitäisi vain löytää tarpeeksi kapoinen malli.

        Pieni lisäpainokaan ei olisi pahitteeksi, tuo alumiinihäkkyrä joka targetissa on vakiona taitaa olla vain näön vuoksi. Joku luvankiertohomma, ettei asetta luokitella taskuaseeksi, epäilisin...

        Kotimaasta löytyy joku epäkesko vaimenninmalli, joka ei peitä tähtäinlinjaa. En tosin muista merkkiä. Joku pieni pulju se kumminkin oli.


      • Tadzio de Santis
        k0rh0nen kirjoitti:

        Kotimaasta löytyy joku epäkesko vaimenninmalli, joka ei peitä tähtäinlinjaa. En tosin muista merkkiä. Joku pieni pulju se kumminkin oli.

        Kävin jo tuossa tutussa urheilu- ja eräliikkeessä, mistä itse asiassa tuon pistoolinkin ostin, katsomassa löytyisikö kapoisempaa vaimenninta. 28 euroa olisi alta tuuman paksuinen, jää juuri ja juuri tähtäyslinjan alle. Sanoin palaavani asiaan lähempänä viikonloppua, taitaa hyvinkin tulla kaupat.

        Kainalokotelokin kiinnostaisi, jotenkin näppärempi kuin kantaa asetta housunpuntaskussa. Kaveri osti viron puolelta tartosta, maksoi 150 kroonia eli vajaat 10 euroa... ihan käypäinen oli.


    • Tadzio de Santis

      Missä hinnoissa nuo takepajan epäkeskovaimentimet liikkuvat?

      • Tartsan santiksessa

        Ihme porukkoo, kyssyyvät jonnii tilpehöörin hinnoesta. Mitä sillä on välijä jos vaekka satasen tae tonnin maksaa.


      • EAIS
        Tartsan santiksessa kirjoitti:

        Ihme porukkoo, kyssyyvät jonnii tilpehöörin hinnoesta. Mitä sillä on välijä jos vaekka satasen tae tonnin maksaa.

        Tarjottiin vaimenninta ja asennusta yhteishintaan 50 euroa lähisepältä. Asekaupasta olisi lähtenyt pelkkä vaimennin 25 eurolla. Kakskakkosissa vaimentimet kyllä toimivat ja jopa parantavat aseen toimintaa vahvistamalla massasulun vaatimaa sykäystä. Ainoa ongelma saattaa olla se, että ase voi sylkeä ruutikaasuja mallista riippuen(mm. Baikal Margon on sanottu tällaista tekevän) suoraan ampujan silmille. Rationaalisesti aliäänisinä lähtevät paukut on myös mahdollista vaimentaa niin hiljaisiksi, että olohuoneeseen voi töllön viereen heittää pölkyn ja ammuskella ilman kuulosuojaimia siihen samalla kun katsoo ramboa eikä laukauksia kuule konekiväärin papatuksen ja örinän alta XD

        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom


      • Tadzio de Santis
        EAIS kirjoitti:

        Tarjottiin vaimenninta ja asennusta yhteishintaan 50 euroa lähisepältä. Asekaupasta olisi lähtenyt pelkkä vaimennin 25 eurolla. Kakskakkosissa vaimentimet kyllä toimivat ja jopa parantavat aseen toimintaa vahvistamalla massasulun vaatimaa sykäystä. Ainoa ongelma saattaa olla se, että ase voi sylkeä ruutikaasuja mallista riippuen(mm. Baikal Margon on sanottu tällaista tekevän) suoraan ampujan silmille. Rationaalisesti aliäänisinä lähtevät paukut on myös mahdollista vaimentaa niin hiljaisiksi, että olohuoneeseen voi töllön viereen heittää pölkyn ja ammuskella ilman kuulosuojaimia siihen samalla kun katsoo ramboa eikä laukauksia kuule konekiväärin papatuksen ja örinän alta XD

        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom

        28 eurolla lähtisi tuollainen kapeampi vaimennin, sovitin tuli aseen mukana. Huono puoli taas olisi se että ase ei mahdu laukkuun adapterin kanssa, ja jotta sen saa irti on irroitettava myös paino... menee aika hankalaksi.

        Tuhatkunta laukausta on nyt omalla aseella ammuttu, ja täytyy todeta että en osu oikein mihinkään. Käden motoriikka on muuttunut sen verran paljon. Minulla meni aikaa että opin kirjoittamaan uusiksi, ja etusormi ei totellut käskyjä pitkään aikaan. Harjoittelemalla kai siitä selviää. Tavoite on joskus ylittää tulos 575.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe