Automaatti ja vaimennin?

Tadzio de Santis

Olen ollut enemmänkin revolveri- ja haulikkomiehiä, ja eilen hommasin ensimmäisen automaattipistoolin. Tarkemmin sanottuna walther p22 target, halpa aloittelijan ase. Vielä halvempi näin käytettynä, vuosimallia ad eli -03, silti lähes uudenveroinen, alkuperäisessä salkussa ja alkuperäiset oheistilpehöörit ja manuaalit tallessa.

Joku tottuneempi voisi kertoa onko vaimentimesta mitään iloa automaatissa, ääntähän tulee käsittääkseni näissä muualtakin kuin piipunsuusta. Subsonic-patruunoiden hintapolitiikkakin kiinnostaisi.

15

1747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puikkos Jar

      Kannattaakoha mokomaa mittää vaementajjoo vängätä. Likkaatuu vua niin suateristi pöntö takija.

    • Puikkos J.

      Tanssiva satijaene onnii ostanna mittää tekemättämä. Suattoha sen tietennii jo arvatakkii.

    • Turha vastata

      Koska kysymyksessä on juuri Walther P22 Target, on ihan turha vastata koska vaihdat sen kuitenkin viimeistään muutaman kuukauden sisällä sellaiseen pistooliin, jolla oikeasti tekee jotain. Jos paikkakunnan lupapolitiikka on joustavaa, vaihtanet sen uuteen viikkojen sisällä.

      Oikeesti: Kyselitkö ollenkaan neuvoa kokeneemmilta ennenkuin menit ostamaan tuon? Ei ole tavatonta, että lähes ampumattomia Walther P22 Targeteja ja Sig Sauerin Mosquitoja on aika paljon myynnissä tosi halvalla. Johtuu ihan siitä, että kukaan ei viitsi moisilla romuilla ampua.
      Haaskasit ostoluvan täysin ala-arvoiseen laatuun, epätarkkaan aseeseen ja erittäin huonoon ergonomiaan. Lasten harjoitteluase kyseessä. Huono sellainen.

      • Tadzio de Santis

        Ostin tarkoituksella halvimman lelun mikä vain irti lähti. Olen surkea ampuja, en itse asiassa näe taululle asti kunnolla, ja kolmisen vuotta sitten ampumakäden hermoradat meni uusiksi. Minulla oli aikoinaan omatekoinen rihlaton pistooli, joka täytti tarkoituksensa: Keväthangilla kuusen alta löytynyt supi luopui suosiolla hengestään.

        En minä kyllä odottanutkaan asiallista vastausta täältä. Minä vain kirjoittelen mielelläni. Ääneen puhumisesta en perusta lainkaan, jättäisin sen pois kokonaan ellei töissä tarvitsisi joskus sanaa vaihtaa.


      • Tadzio de Santis

        Unohdin mainita, että pitäjän lupapolitiikka on joustavaa kuin betonisokkeli. Täällä ostoluvan saamista voi verrata lottovoittoon tai salamaniskuun.


      • Sorivaan
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Ostin tarkoituksella halvimman lelun mikä vain irti lähti. Olen surkea ampuja, en itse asiassa näe taululle asti kunnolla, ja kolmisen vuotta sitten ampumakäden hermoradat meni uusiksi. Minulla oli aikoinaan omatekoinen rihlaton pistooli, joka täytti tarkoituksensa: Keväthangilla kuusen alta löytynyt supi luopui suosiolla hengestään.

        En minä kyllä odottanutkaan asiallista vastausta täältä. Minä vain kirjoittelen mielelläni. Ääneen puhumisesta en perusta lainkaan, jättäisin sen pois kokonaan ellei töissä tarvitsisi joskus sanaa vaihtaa.

        Joo, anteeksi asiaton vastaukseni. Se ei ole mikään puolustus, mutta otti nuo kaikki palstat pilaavat savolaiset koppaan ja kostin sen syyttömälle, eli sinulle.
        Anteeksi.


      • Tadzio de Santis
        Sorivaan kirjoitti:

        Joo, anteeksi asiaton vastaukseni. Se ei ole mikään puolustus, mutta otti nuo kaikki palstat pilaavat savolaiset koppaan ja kostin sen syyttömälle, eli sinulle.
        Anteeksi.

        Eipä siinä vahinkoa tullut, ja kerkesin tuossa jo konsultoida yhden entisen työkaverin kanssa jolla on samanlainen pistooli. En minä taida vaimentimeen sijoittaa, lukko päästää kuulemma ääntä niin ettei eroa huomaa. Ja toisekseen tuohon pitäisi löytää melko hoikka vaimennin ettei tule tähtäinten linjalle.

        Kun savolainen kerran pelkää aseita ja paukahtelua, niin parempihan se on että kanavoi frustraationsa tänne palstoille kuin mitä ihmisten ilmoilla kiekuisi...


    • ammuskelija.

      Itselläni on puoliautomaattinen S&W 422 4"" piipulla ja siinä vaimennin. Vaimennin pudottaa laukausäänen vaimeaksi tussaukseksi eikä lukonkaan ääni juuri häiritse. Laukausta voi verrata ilmapistoolin ääneen. Mitään subsonikkeja ei lyhyen piipun takia tarvita, sillä yliääninen normaali LR paukku ei ehdi palaa loppuun, joten luodin lähtönopeus jää alle äänennopeuden. Ainoa häiritsevä ääni syntyy luodin osuessa kohteeseen tai kimmokke. Vaimennin vakauttaa kevyen lyhytpiippuisen aseen mukavasti ja tarkkuus paraneen. Ase ei juuri likaannu enempää kuin ilman vaimenninta ammuttaessa.

      • Tadzio de Santis

        Vähän epäilinkin ettei niitä subsoniceja pistooliin tarvita. Ajattelin ihan sijoitusmielessä ostaa tuohon kokeeksi vaimentimen, pitäisi vain löytää tarpeeksi kapoinen malli.

        Pieni lisäpainokaan ei olisi pahitteeksi, tuo alumiinihäkkyrä joka targetissa on vakiona taitaa olla vain näön vuoksi. Joku luvankiertohomma, ettei asetta luokitella taskuaseeksi, epäilisin...


      • Tadzio de Santis kirjoitti:

        Vähän epäilinkin ettei niitä subsoniceja pistooliin tarvita. Ajattelin ihan sijoitusmielessä ostaa tuohon kokeeksi vaimentimen, pitäisi vain löytää tarpeeksi kapoinen malli.

        Pieni lisäpainokaan ei olisi pahitteeksi, tuo alumiinihäkkyrä joka targetissa on vakiona taitaa olla vain näön vuoksi. Joku luvankiertohomma, ettei asetta luokitella taskuaseeksi, epäilisin...

        Kotimaasta löytyy joku epäkesko vaimenninmalli, joka ei peitä tähtäinlinjaa. En tosin muista merkkiä. Joku pieni pulju se kumminkin oli.


      • Tadzio de Santis
        k0rh0nen kirjoitti:

        Kotimaasta löytyy joku epäkesko vaimenninmalli, joka ei peitä tähtäinlinjaa. En tosin muista merkkiä. Joku pieni pulju se kumminkin oli.

        Kävin jo tuossa tutussa urheilu- ja eräliikkeessä, mistä itse asiassa tuon pistoolinkin ostin, katsomassa löytyisikö kapoisempaa vaimenninta. 28 euroa olisi alta tuuman paksuinen, jää juuri ja juuri tähtäyslinjan alle. Sanoin palaavani asiaan lähempänä viikonloppua, taitaa hyvinkin tulla kaupat.

        Kainalokotelokin kiinnostaisi, jotenkin näppärempi kuin kantaa asetta housunpuntaskussa. Kaveri osti viron puolelta tartosta, maksoi 150 kroonia eli vajaat 10 euroa... ihan käypäinen oli.


    • Tadzio de Santis

      Missä hinnoissa nuo takepajan epäkeskovaimentimet liikkuvat?

      • Tartsan santiksessa

        Ihme porukkoo, kyssyyvät jonnii tilpehöörin hinnoesta. Mitä sillä on välijä jos vaekka satasen tae tonnin maksaa.


      • EAIS
        Tartsan santiksessa kirjoitti:

        Ihme porukkoo, kyssyyvät jonnii tilpehöörin hinnoesta. Mitä sillä on välijä jos vaekka satasen tae tonnin maksaa.

        Tarjottiin vaimenninta ja asennusta yhteishintaan 50 euroa lähisepältä. Asekaupasta olisi lähtenyt pelkkä vaimennin 25 eurolla. Kakskakkosissa vaimentimet kyllä toimivat ja jopa parantavat aseen toimintaa vahvistamalla massasulun vaatimaa sykäystä. Ainoa ongelma saattaa olla se, että ase voi sylkeä ruutikaasuja mallista riippuen(mm. Baikal Margon on sanottu tällaista tekevän) suoraan ampujan silmille. Rationaalisesti aliäänisinä lähtevät paukut on myös mahdollista vaimentaa niin hiljaisiksi, että olohuoneeseen voi töllön viereen heittää pölkyn ja ammuskella ilman kuulosuojaimia siihen samalla kun katsoo ramboa eikä laukauksia kuule konekiväärin papatuksen ja örinän alta XD

        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom


      • Tadzio de Santis
        EAIS kirjoitti:

        Tarjottiin vaimenninta ja asennusta yhteishintaan 50 euroa lähisepältä. Asekaupasta olisi lähtenyt pelkkä vaimennin 25 eurolla. Kakskakkosissa vaimentimet kyllä toimivat ja jopa parantavat aseen toimintaa vahvistamalla massasulun vaatimaa sykäystä. Ainoa ongelma saattaa olla se, että ase voi sylkeä ruutikaasuja mallista riippuen(mm. Baikal Margon on sanottu tällaista tekevän) suoraan ampujan silmille. Rationaalisesti aliäänisinä lähtevät paukut on myös mahdollista vaimentaa niin hiljaisiksi, että olohuoneeseen voi töllön viereen heittää pölkyn ja ammuskella ilman kuulosuojaimia siihen samalla kun katsoo ramboa eikä laukauksia kuule konekiväärin papatuksen ja örinän alta XD

        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom

        28 eurolla lähtisi tuollainen kapeampi vaimennin, sovitin tuli aseen mukana. Huono puoli taas olisi se että ase ei mahdu laukkuun adapterin kanssa, ja jotta sen saa irti on irroitettava myös paino... menee aika hankalaksi.

        Tuhatkunta laukausta on nyt omalla aseella ammuttu, ja täytyy todeta että en osu oikein mihinkään. Käden motoriikka on muuttunut sen verran paljon. Minulla meni aikaa että opin kirjoittamaan uusiksi, ja etusormi ei totellut käskyjä pitkään aikaan. Harjoittelemalla kai siitä selviää. Tavoite on joskus ylittää tulos 575.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe