PALLEATYRÄ

LEIKKAUS:;_:;

Tehtiin yli 1,5kk sitten. Tähystys leikkauksena "onneksi"
Leikkauksen jälkeen olin vielä 5 päivää sairaalassa. Olo oli huono ja syöminen oli vaikeaa.
Sitten ne ongelmat vasta alkoivat. Joka päivä "oksensin" ja oksetti kun vesi tai velli jäi ruokatorveen. Kivut ja eritysesti se tuska oli uskomatonta.

2vko. jälkeen minulle tehtiin tähystys ja samalla levitettiin sitä leikkausaluetta.

Ja taas samat oireet muutama päivän päästä. Ja eiku taas samoihin tutkimuksiin.

Eli minulle on tehty 1kk. aikana 3 kertaa tähystys.
2 kertaa levitetty leikkausaluetta.

Olen nyt reilun 1,5kk aikana laihtunut reilu 10kg.
Syöminen on edelleen todella vaikea ja tuottaa järkyttävästi tuskaa. Kun mahaan kertyy ilmaa ja tämä turvottaa koko mahan mistä tulee kovat maha kivut ja ruoka ei mene alas. Äskenki kävin "oksentamassa" ilmaa. eli tämä on joka päivästä.

Maanantaina on pakko mennä töihin. Sillä KELAn rahalla ei pärjää.

Tämä on mulle henkisesti järkyttävä iso pala. Kun on muutenki vaikeeta. Oikeastaan tekis mieli hyppää kaivoon...

No tuli edes vähän parempi fiilis kun tulin tänne itkemään.

Koittakaahan pärjätä ja voimia kaikille!!

T. "elämä vasta alkamassa"

9

4754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie itte

Tuo kuullostaa aivan kauhealle. Minulla on myös todettu palleatyrä. Hyvä tietää että leikkaus ei ole "tie taivaaseen" vaikka lääkärit niin kertovatkin. Toivottavasti olosi paranisi pian, tuo alentaa jo elämänlaatua. Tseppiä.

• vielä lääkärille ?

Ei tossa kunnossa töihin voi pystyä kertakaikkiaan !
      Minkälaista ruokaa olet syönyt ?
      Vellilinja olisi varmaan nyt hyvä tai sosekeitot ?
      Jotain sun olis saatava sisällä pysymään, ettet joudu tiputukseen.
      Muista ainakin nestettä nauttia tarpeeksi !
      Toivon pikaista käännettä parempaan !

• pahalle

sun olotilas. Minkälaisia oireita palleatyrä tekee? Pelkään, että mullakin on semmonen. Vatsanesteet tulee suuhun välillä ja närästää usein ja pullottava maha..

• suotta

Närästys ja ilman kertyminen mahalaukkuun ovat eri asia kuin palleatyrä, vaikka siellä voi myös tyräkin joissakin tapauksissa olla. Oletko käynyt lääkärillä puhumassa närästyksestä? Pitkään jatkunut närästys kuuluu tutkia kerran, että löytyykö jotain pahempaa vikaa vai onko kyse vain...närästyksestä. Minulle mahakirurgi sanoi, että palleatyriä on "joka toisella" eikä niille yleensä tehdä mitään. Olen tyytynyt pelkkään jatkuvaan närästyslääkitykseen enkä ole vongannut leikkaukseen, koska tiedän että tulokset eivät läheskään aina ole hyviä mahalaukun/ruokatorven leikkauksissa.

• hämillään,.

minä kävin eilen tohtorilla valittaa että närästää ja sysänala aina turvoksissa vaikka ei olisi suuhun paljon mitään laittanut,passitti minut ultraan saa nyt sit nähdä selviääkö siellä mitä,kirjottelen kun saan kuulla vastauksen.

• Lue tämä

Itsellä leikattiin palleatyrä ja seuraavana päivänä kotiin eikä mitään ongelmia sen jälkeen. Parani nopeasti.

Ota oikeasti selvää mikä on mennyt pieleen, kuulostaa siltä että kannattaa kysyä muutamalta asiantuntijaltakin tuota asiaa.

Älä niele liian helposti selityksiä ja usko ihan kaikkea.

Potilasturva keskus ym. auttavat Teo ym.
      Lääninlääkäriltä kannattaa kysyä myös oikeuksiansa ym. nämä vain jos on virheitä tapahtunut tiedotuksissa ym. informatiossa vakavammista virheistä puhumattakaan.

Voimia ja iloista syksyä

• Nimetön

Yksi "tuttuni" kertoo, että kun hän meni palleatyrä keikkaukseen, niin häneltä ajeltiin alapäästä kaikki karvat ja samalla pari hoitajaharjoittelijaa ja vakinaista hoitajaa runkkasivat häntä pesun ajan, kun hän ei ollutkaan täysin narkoosissa. Ja juuri kun juuri oli lauennut yhden hoitajan käsille tuli anentesialääkäri paikalle ja totesi, ettei potilas taida olla ihan kunnolla unessa...

Tämä jäi minua kovasti hämäämään, että leikataanko palleatyrän tähystysleikkauskessa kaikilta alapää posliinikiksi vain sen takia, että vatsan seudulle tehdään viisi viiltoa tähystystä varten???
      Kun itse taas olen ollut kaksi kertaa endometrioosin takia tähystysleikkauksessa, jossa apuviillot ovat aivan karvoituksen rajamailla ja emättimeen tungetaan sondi(?) ohjaamaan tähystyksen kulkua, eikä mua siltikään ole ikinä leikattu posliinkiksi..
      Ja meitin endoryhmässä on tehty myös avoleikkauksia endon takia, eikä heiltäkään ole kuin yhdeltä leikattu karvat pois ennen leikkausta.

Onko tämä karvojen ajelu ihan sairaalakohtaista, vai onko tämä henkilö (taas kerran) värittänyt vähän kertomuksiaan??

• Runkkuriitta

Kyllä se ihan totta on!!
        Aina ennen leikkauksia potilas ensin runkataan hervottomaksi, jotta on mukavampi nukahtaa.
        Itse olen aiheuttanut itselleni "onnettomuuksia" ja jos monenmoista leikattavaa, ihan vain runkkauksen vuoksi.
        Toiveitakin saa jopa esittää tavasta, jolla haluaa runkkauksen tapahtuvan.

• höpöpuheet

höpö höpö hoitajat näkee niin paljon miesten vehkeitä jotta sun tuttavas tarvis,psyk ajan.meilläkin kävi yksi miehen tuttu kylässä se ei tinnyt mun työpaikkaa mutta kun tuli potilaaksi ja näki mut oli hiljaa toiset hoitsut sano mikähän sitä vaivas ainapuheet törkeitä kait muisti puheensa ,eikä ole päätä aukonut enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16923
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4614
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2637
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1928
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1559
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      395
      1504
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1379
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      17
      1034
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      9
      1002
    Aihe