Varusteet viikon purjehdusmatkalle

MattiK77

Hey..

Olen lähdössä viikon mittaiselle purjehduslomalle välimerelle. Mitä minun tulisi ottaa matkalle mukaan normaalien vaatteiden lisäksi.. Antakaa vinkkejä aina EA-tarvikkeista, vesipullojen koosta, aurinkorasvojen suojakertoimista, sandaaleiden malleista, ym josta voisi olla hyötyä ensikertalaiselle. Minkälaiseen reppuun/laukkuun tavarat kannattaa pakata. Suositteletteko makuupussia vai lakanoita yms.. Botskina Bavaria 42.

1

948

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä purjehtinut, kokematon

Ilmeisesti olet miehistöä koska kapteenin pitäisi tietää.
      Ja kaiketi lähdet jollekin opastetulle purjehdukselle jotka ovat kyllä turvallisia eli lippulaiva vie ja neuvoo satamaan tulot yms.. Mitä ovat normaalit vaatteet ? siellä voi olla kylmä tai kuuma tai sataa, varaudu siis kaikkeen kenkiä myöten. Aurinkorasva mahd. suuri kerroin kasvoihin ja huuliin ja kasvoja suojaava lakki joka pysyy tuulellakin päässä. Samoin aurinkolasit ja miel. polarisoidut niskanauhalla, tippuvat herkästi. Passi on tietysti oltava, vesipulloja saa joka satamasta jopa jäädytettynä, ainakin kylmänä. Ota mukaan myös sellainen reppu jota on helppo kanta mukana kun lähdette iltaa viettämään tai muuten retkelle, jätä rinkka veneeseen. Makuupussi on ihan hyvä. Jos tulet helposti merisairaaksi, siihen lääke ehdottomasti muuten viikon reissusta menee ainakin 3 pv oksenteluun. Jos tuulee ja keikuttaa ole ulkona, sisällä on pahoinvointivaara pahempi. Yleensä niissä veneissä on kaikki turvavälineet, kuten liivit yms. Kengät sellaiset jotka pysyvät jalassa kun olette merellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      325
      1414
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      345
      1326
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      106
      1132
    4. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      108
      1008
    5. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      1008
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      940
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      802
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      797
    9. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      102
      672
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      76
      669
    Aihe