koiraneuvola

---

Onko tämän kyseisen sivuston ylläpitäjistä "kitiskasta ja peetsasta" jollakin kokemusta? Onko heidän koulutusmenetelmänsä oikeanlaisia? Jotkin jutut kuulostavat minun mielestä vähän... paikkaansapitämättömiltä. Esim. pitääkö tämä, palstalaiset, paikkaansa, että kun koira tarpeiden teon jälkeen potkii ja katsoo sinuun päin, se tarkoittaa keskarin näyttämistä ja pomottamista?

3

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.

      ole samaa mieltä herran kanssa. Miten ihmeessä se koira osaisi sinulle haistatella? Eiköhän se niin ole, että käsykoiraa on jalostettu sen verran pitkään, että suteen vertaaminen ja pelkkään laumateoriaan koulutuksen perustaminen on huuhaata. Minusta tuntuu, että tuolla otetaan kaikki liian vakavasti, koko ajan se koira yrittää hyppiä nenille (pitämällä päätä sylissä, pissaamalla sisälle, haukkumalla, hyppimällä you name it). Koiraa ei saa kehua, sitä pitää vain rankaista, koska eiväthän toisetkaan koira palkkaa toisia jne. Hullun hommaa sanon minä.

    • Enpä tiedä olenko sivuston ylläpitäjä vai mitä lienen :=),mutta vastaan silti.

      Olen tutustunut heidän tyyliinsä (eiköhän ne Kitiskan perustu juuri Peetsan alunperin)lähinnä lueskelemalla palstaa ja kuullut kokemuksia muutaman käyneen kautta.

      Sanotaan näin,että toisaalta peruslinjoilta olen samaa mieltä.Mutta,on paljonkin,jossa olen eri mieltä.
      Oman "linjansa" Peetsa tosin hyvin klaaraa.

      Ja pitääkö paikkansa,mistäs sen tietää,kun nuo moppet ei oikein saa sanotuksi,vaikka kysyisi :=)
      Kyllä meillä koirat kovinkin on potkinut ja potkii,ja kait ne joskus minuakin on sattumalta saattanut vilasta.Jos se sitten jonkun mielestä on keskarin näyttämistä tai vaikka mitä utopiaa lieneekin,niin ihan sama.Katsoohan ne välillä toisiaankin,eikä meidän taloudessa ole kukaan moppeista toisiaan pomottanut.

      Kunhan tekee mitä käsketään :=)))))))),niin minun puolestani saa toteuttaa itseään potkimalla vaikka Kiinaan.Ja vääntämällä vaikka silmänsä kieroksi,jos/kun samalla minuun katsahtaa.

      • ---

        Palstalaisilla tarkoitan ketä vain, en pelkästään ylläpitäjiä :)

        Itselläni ei ole omaa koiraa, mutta aion tulevaisuudessa sellaisen hankkia. Asun taloudessa jossa on kaksi terrieriä, eli olen tekemisissä niiden kanssa joka päivä. Minun mielestä siellä on kouluttamisessa parantamisen varaa paljonkin... mutta meneppä neuvomaan anoppia :)

        kuitenkin, kysympä teiltä: uudin tulokas, n 5 kk ikää, niin hän hyppii vasten ja raapii. Se todella sattuu, eli mitä tehdä? Tähän asti minä olen toiminut niin, että kun hän on nätisti kaikki tassut maassa niin tervehdin eli rapsuttelen hiukan. Mutta yleensä on pakko painaa se maahan kun jos on vaikka paljaat sääret, se repii ne verille.
        Tämä perushuomioimattomuus kuulostaa minun mielestä ihan oikealta asialta. Tässä perheessä se ei päde. Paitsi minä kääntelen selkää pennulle ja huomion vanhempaa koiraa, esim. silloin kun pieni raapii. Enkä aina huomio kun se tulee luokse. Ainiin, luin peetsan kirjoittaman jutun vuodelta 2003 jotenkin näin: Koira ei tykkää kun sitä lällytetään ja rapsutellaan, se vain kestää sen ja luulee että se on ihmisten outo tapa, kuten hymyileminenkin. Ja että jotkut harvat koirat tykkää lällyttämisestä (=minun ymmärtääkseni kehuminen ja juttelu ja rapsuttelu, yleensä huomioiminen positiivisesti). Waaat?!?!

        Entä kun pienempi häipyy omille teilleen, (tätä ei tapahdu usein, yleensä vanhempi lähtee omille teilleen -> pienempi perässä), eikä tullut kutsusta luokse, niin vanhemmalle annoin käskyn istua ja kehuin kuuluvasti ja annoin namia. Johan pienempi tuli vauhdilla kun namia oli jaossa. Pitäisikö olla huomioimatta ja kutsua uudelleen vai häätää? Jos kokemusta on laumahäädöstä ja muutenkin, onko se hyvä juttu ja miten se toimii?

        Itse olen kiinnostunut bordercolliesta tällä hetkellä. En kuitenkaan vielä pariin vuoteen ole koiraa hankkimassa, rakennetaan tuo talo ensin valmiiksi :)

        Haluaisin löytää jonkun hyvän kouluttajan kenen kanssa voisi tehdä yhteistyötä sitten tulevaisuudessa, onko tällaisia minkä verran täällä Turun suunnalla? Meneekö jotain koulutuskursseja, siis sellasia mihin mennään ilman koiraa?

        Kiitos teille :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3219
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1965
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1523
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      128
      1423
    5. 80
      1095
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      254
      918
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      859
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      90
      763
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      751
    Aihe