Neitsyt, mutta mies ei

Pochahontas.

Koen itseni vielä neitsyeksi, vaikka leluilla olenkin itseni jo rikkonut, joten se varsinainen "biologinen neitsyys" on periaatteessa menetetty.

En ole uskovainen, mutta joka puolelta olen lapsuudesta asti kuullut, että neitsyys pitää säilyttää avioliittoon. Siksi aion mennä naimisiin. Olen löytänyt itselleni miehen ja seurustelua on takana puolisentoistavuotta. Minua kuitenkin haittaa se, että hän on jo kerennyt harrastamaan seksiä. Tosin hän on minua huomattavasti vanhempi, mutta silti. Suhde on hyvä, mutta tuo mieheni kokeneisuus ärsyttää minua. Haluaisin naimisiin miehen kanssa, joka olisi itsekin vielä kokematon.

Täytyisikö unohtaa tämä "muuten täydellinen" mies ja etsiä joku kokematon "tilalle"? Tunteita tietysti on hyvin vaikea näinkin pitkän seurusteluajan jälkeen tukahduttaa, mutta onko järkevää mennä naimisiin, jos toisen kokevuus ällöttää.

17

8003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti

      Et rakasta oikeasti, kun tuollaisia mietit. Kokeneen kanssa voit päästä hurmioon, jos todella olet henkisesti mukana. Mutta kokemattoman kanssa te kaksi tumpeloa sitten hääyönä pähkäilette, että mitenhän niillä Luojan luomilla leluilla leikitään ja homma menee lekkeriksi. Entistä vähemmän sinua tulee kiinnostamaan koko seksi, jos joudut osaamattomalle miehelle pelkäksi antajaksi.

      Et varmaan kirjoittanut juttua tosissasi, vaikka sinulle nyt tosissani vastasin.

      • säästänyt

        itsesi avioliittoa varten, olet tehnyt sen harkiten ja vakavissasi.
        Haluat miehen, jolla on samat arvot, vai mitä?
        Kuinka suuri on rakkautesi nykyistäsi kohtaan?
        Luuletko, että kuitenkin olisi sinulle parempi vielä odottaa, että se todella oikea tulee kohdalle?
        Ei ole ongelma, jos molemmat ovat ensikertalaisia, samalla viivalla olette :) Ja sitten yhdessä opettelemaan ja iloiten löytämään nautinto.
        Siihenhän on koko elämä aikaa. Alussa voi oll tumpelointia, mutta rakkaus ja huumori auttavat.
        Ei sen ensikerran takia tarvitse kokenutta miestä ottaa. Tärkeämpää on se, mitä on jakaa koko pitkä avioliitto kumppanin kanssa.

        Jos olet epävarma, mieti vielä, kompromisseihin ei kannata suostua avioliittoasioissa.


      • Pochahontas.
        säästänyt kirjoitti:

        itsesi avioliittoa varten, olet tehnyt sen harkiten ja vakavissasi.
        Haluat miehen, jolla on samat arvot, vai mitä?
        Kuinka suuri on rakkautesi nykyistäsi kohtaan?
        Luuletko, että kuitenkin olisi sinulle parempi vielä odottaa, että se todella oikea tulee kohdalle?
        Ei ole ongelma, jos molemmat ovat ensikertalaisia, samalla viivalla olette :) Ja sitten yhdessä opettelemaan ja iloiten löytämään nautinto.
        Siihenhän on koko elämä aikaa. Alussa voi oll tumpelointia, mutta rakkaus ja huumori auttavat.
        Ei sen ensikerran takia tarvitse kokenutta miestä ottaa. Tärkeämpää on se, mitä on jakaa koko pitkä avioliitto kumppanin kanssa.

        Jos olet epävarma, mieti vielä, kompromisseihin ei kannata suostua avioliittoasioissa.

        Ei minua haittaisi ollenkaan vaikka mieheni olisi kokematon! Olisi mukava yhdessä oppia kaikki mukava.

        Todella suuret tunteet on nykyistä miestä kohtaan, mutta jonkin verran olen miettinyt miehen aiempia seksuaalisia kokemuksia. Olen sen verran mustasukkaista tyyppiä noin muutenkin, että ajatus siitä, että joku mieheni on ollut muiden naisien kanssa, saa minut jotenkin vihaiseksi. Mutta kai tästä mustasukkaisuudesta pitäisi yrittää päästä eroon.


    • tärkeä kysymys

      Kerro tarkemmin miksi miehesi kokeneisuus ällöttää. Sen täytyy olla tärkeä asia sinulle, koska harkitset koko miehen hylkäämistä sen takia. Jos tämä asia esim. pilaa teidän seksielämänne, niin silloin avioitumista kannattaa todella vielä harkita. Jos kuitenkin aiot mennä naimisiin miesystäväsi kanssa, sinun pitää päästä kunnolla tuon asian yli eli keskustelu seksuaaliterapeutin tai psykologin kanssa olisi paikallaan. Muista myös se, että sopivaa elämänkumppania ei todellakaan ole helppo löytää, joten jos olet löytänyt miehen, jonka kanssa todella synkkaa henkisesti, on samanlainen huumorintaju, mies on luotettava ja hyvin asiansa hoitava ihminen ja vielä fyysisesti miellyttävä, niin saattaa olla ettet ihan heti törmää vastaavaan...huonoimmassa tapauksessa et koskaan. Seksuaalisesti kokemattomia miehiä löytyy lähinnä vain ääriuskonnollisista piireistä ja se tietää sitten sen mukaista elämäntapaa. Olisitko valmis sellaiseen?

      Meillä oli muuten sama tilanne aloittaessamme seurustelun (nyt olemme jo naimisissa), minä olin neitsyt, miehellä jonkin verran seksikokemusta, mutta se ei ollut minulle minkäänlainen ongelma.

      • Pochahontas.

        Kuten jo äskeiseen vastaukseeni kirjoitin, olen mustasukkaista tyyppiä ja sen takia en voi oikein hyväksyä miehen aiempia seksisuhteita. Ja tavallaan tuntuu ärsyttävältä se, että mies "saa" neitsyyteni ja minä vaan kokeneen miehen. Vaikka näinhän se menee, ei miehen neitsyydellä taida edes hirveästi merkitystä olla monissakaan kirkkokunnissa, ainakaan nykypäivänä.

        Itse kun en ole uskovainen, ei hirveästi kiinnostaisi avioitua ääriuskollisen miehen kanssa. Oma mieheni tosin on kuitenkin jonkin sortin uskovainen, tälläinen perusluterilainen sanoisinko.

        Mutta ei tässä nyt olla suinpäin naimisiin menossa. Kunhan vasta asiaa harkitaan. Ehkä minun täytyy vain yrittää päästä eroon mustasukkaisuudesta.


      • Mieti!
        Pochahontas. kirjoitti:

        Kuten jo äskeiseen vastaukseeni kirjoitin, olen mustasukkaista tyyppiä ja sen takia en voi oikein hyväksyä miehen aiempia seksisuhteita. Ja tavallaan tuntuu ärsyttävältä se, että mies "saa" neitsyyteni ja minä vaan kokeneen miehen. Vaikka näinhän se menee, ei miehen neitsyydellä taida edes hirveästi merkitystä olla monissakaan kirkkokunnissa, ainakaan nykypäivänä.

        Itse kun en ole uskovainen, ei hirveästi kiinnostaisi avioitua ääriuskollisen miehen kanssa. Oma mieheni tosin on kuitenkin jonkin sortin uskovainen, tälläinen perusluterilainen sanoisinko.

        Mutta ei tässä nyt olla suinpäin naimisiin menossa. Kunhan vasta asiaa harkitaan. Ehkä minun täytyy vain yrittää päästä eroon mustasukkaisuudesta.

        Ehkäpä alitajuisesti pelkäät kokeneen miehesi tulevan vertailemaan sinua muihin naisiin? Menneillä kokemuksilla ei ole mitään merkitystä jos kahdella ihmisellä on henkinen yhteys ja siis keskinäinen rakkaus.

        Mitä sitä neitsyyttä mietit. Anna jos annat tai säästä neitsyytesi hamaan hautaan. Entiijan pelaaminen jo hääsuunnitelmissa ei tule tuomaan onnea ja mustasukkaisuus tulee tappamaan suhteen ajan myötä joka tapauksessa.


      • Pochahontas.
        Mieti! kirjoitti:

        Ehkäpä alitajuisesti pelkäät kokeneen miehesi tulevan vertailemaan sinua muihin naisiin? Menneillä kokemuksilla ei ole mitään merkitystä jos kahdella ihmisellä on henkinen yhteys ja siis keskinäinen rakkaus.

        Mitä sitä neitsyyttä mietit. Anna jos annat tai säästä neitsyytesi hamaan hautaan. Entiijan pelaaminen jo hääsuunnitelmissa ei tule tuomaan onnea ja mustasukkaisuus tulee tappamaan suhteen ajan myötä joka tapauksessa.

        Hyvin kirjoitit. Tottahan tuo on. Tokihan minua pelottaa se, että mieheni olisi ollut minua parempinäköisten ja mukavempien naisten kanssa. Se on aika suuri mahdollisuus, kun kumppaneja on ollut jonkin verran.


      • 1236549
        Pochahontas. kirjoitti:

        Hyvin kirjoitit. Tottahan tuo on. Tokihan minua pelottaa se, että mieheni olisi ollut minua parempinäköisten ja mukavempien naisten kanssa. Se on aika suuri mahdollisuus, kun kumppaneja on ollut jonkin verran.

        Miksiköhän miehesi ei sitten jatkanut niiden naisten kanssa? Ehkä he eivät olleetkaan niin täydellisiä? Kannattaa miettiä sitä...

        Oikeasti mustasukkaisuus on asia, jota sinun on todellakin syytä työstää jollain tavalla, sillä käytännössä jokaisella yli 25-vuotiaalla on menneisyytensä seksin ja/tai seurustelusuhteiden saralla.

        Minä kirjoitin tuolla aiemmin, että mieheni oli kokenut (hänellä oli tosin ollut vain neljä partneria ennen minua, vaikka ikää jo 40 v.), mutta minä en. Jos minulla olisi ollut mustasukkaisuuden tunteita, ne olisi karsinut viimeistään se, kun huomasin miten ihanaa mieheni mielestä minun kanssani rakastelu on. Hän jaksaa ihastella minun ihmeellisyyttäni sängyssä vielä kahden vuoden jälkeenkin, vaikken tiedä mitä niin ihmeellistä tällainen vasta oppinut rakastajar pystyy tekemään ja sanoo että se on taivas kun hän pääsee sisälleni. Muutaman kerran olen yrittänyt uteliasuuttani udella, että minkälaista hänellä sitten oli eksiensä kanssa, kun minun kanssani on niin taivaallista, mutta hän vain mutisee jotain naama mutrussa, eikä herrasmiehenä suostu menemään yksityiskohtiin. Ehkä hyvä niin... Toivon yhtä hyvää onnea teidänkin rakkauselämäänne;)


      • lady80zz

        "Seksuaalisesti kokemattomia miehiä löytyy lähinnä vain ääriuskonnollisista piireistä ja se tietää sitten sen mukaista elämäntapaa. Olisitko valmis sellaiseen?"

        Höpö höpö, kyllä mun mies on ihan tavallinen menevää tyyppiä ja tosi komea muttei halua seksiä ennen avioliittoa, joten ei kannata yleistää. Lehdet ym. saa ihmiset uskomaan että kaikki on sex and the city tyyppisiä ihmisiä!


    • Meemoi

      Johan olet itsekeskeinen jos ei toisella puoliskolla saa olla menneisyyttä ollenkaan. Tuskin tulee avioliitto toimimaan jos koko ajan kyräilet että sen ja sen kanssa sekin on maannut.. GET OVER IT! Miehellä oli juttuja ENNEN kuin tapasi sut, ennen kuin tiesi susta mitään. Vai olisiko pitänyt kasvaa tynnyrissä?
      Meillä kaikilla on eletty elämä takana ja ollaan tehty asioita jotka oli joko kivoja tai sellaisia jotka haluttaisiin unohtaa. Eikä kenenkään pitäisi elää menneessä vaan katsoa eteenpäin. Loppuelämä siinä menee hukkaan (teiltä molemmilta) jos vänkäätte menneiden takia!

      Vähän kyllä ihmettelen myös sun motivaatioita mennä naimisiin. "Jaa, tossapa kiva mies jonka kanssa voisin harrastaa seksiä kunhan ollaan naimisissa. Ai, mut se ei ookkaan enää neitsyt, ei kelpaa.. Taidan ottaa jonkun tilalle joka on yhtä kokematon kuin minä niin päästään samalle viivalle". Tosi lapsellista, sanon minä. Kaikilla ihmisillä on omat puolensa ja riippuu toisista ihmisistä, näkevätkö he nämä "vikoina" vai "etuina". Näin ollen kukaan ei oo 100% täydellinen! Jos tosissas rakastaisit tuota valkkaamaasi miestä, et antaisi tämän häiritä. Mutta jos ton takia oot valmis heittämään suhteen karille ja vaihtamaan kierroksen seuraavaan, niin et oo kyllä rakastumisesta kuullutkaan ja olet muksu vielä.

      Valittusi takia toivon että jätät seurustelusuhteet ja kasvat aikuiseksi.

      • samaa mieltä

        Ei ole järkevää mennä naimisiin, jos tuollainen loppuelämää ajatellen pieni asia saa noin massiiviset mittasuhteet. Tavallinen ihminen ajattelisi asiaa ehkä muutaman ensimmäisen rakastelukerran aikana ja siinä se, mutta sinä varmaan kantaisit kaunaa miehellesi loppuiän ja panisit kaikki mahdolliset seksielämän pulmat miehesi syyksi. Tuntuu kurjalta, jos annat hyvän ja rakkaan miehen mennä tuollaisen takia, mutta uskon ettet oikeasti ole kypsä parisuhteeseen. Miehelle olisi varmaan parempi että päästäisit hänet menemään. Todellinen rakkaus on sellaista, että sitten kun on sen juuri oikean löytänyt, ei kestä ajatusta että menettäisi toisen. Silloin ei käy pienessä mielessäkään, löytyisikö jostain joku vielä parempi. Ei ole puhettakaan että "etsisi jonkun toisen tilalle" -sellaista ei oikeasti rakastunut ajattele, ei todellakaan!!!


    • jeo1

      Kyllähän jokaisen ihmisen entinen elämä vaikuttaa siihen, millainen on tällä hetkellä. Ihminen kasvaa omaksi itekseen osittain kokemustensa kautta. Se, mitä miehesi on kokenut jonkun muun naisen kanssa ei katoa mihinkään.
      Mutta asian ei tarvitse jäädä kummittelemaan taustalle. Miehesi haluaa olla nyt vain sinun kanssasi.
      Kannattaisi kuitenkin ennen kuin menet naimisiin tai alatte harrastaa seksiä, selvittää asia niin, ettei sitä tarvitsisi enää miettiä tai riitatilanteissa käyttää aseena. Niin, ettei asia painaisi sinua enää.

    • Toisen onni

      Voit syyttää vain itseäsi. Veikkaan, että jossain vaiheessa sinunkin tulee kokeiltua vierasta, kun et sitä ennen avioliittoa ole saanut.

    • ja nai ennen aamenta

      Ei kannata jättää kokeilematta sitä seksuaalista yhteensopivuutta. Minusta on sulaa tyhmyyttä mystifisoida jotain netisyyden menetystä tai säästämistä. Jos kerran otat paljon itseäsi vanhemman miehen, ja hänen elämänsä ennen sinua vaivaa, mies on sinulle väärä.
      Ota siis itseäsi nuorempi ja yhtä kokematon, mutta mieti nyt ihminen hyvä, MITÄ ODOTAT JA HALUAT AVIOLIITOLTA?
      Elämä kun ei ole pelkkää seksiä, vaan elämää ja parisuhdetta on sängyn ulkopuolellakin.

      • adonis 22cm

        Juu ensinnäkin jos oot seurustellu jo 1,5v ja äijäs ei oo kertaakaan saanut sulta seksiä kertoo jo tämä että miehesi pettää sinua niin paljon kuin pystyy. Toisekseen, sinäkin tulet kaipaamaan lisää seksikokemuksia muiden kanssa kun siitä hommasta pääset jyvälle, nälkä kasvaa syödessä. Joten ei muuta kun jalat äkkiä levälleen ja melaa mekkoon, tulevaisuus ruusuuntuu oitis


    • tii vi taa vi

      Minulla on kokemusta noin 10 miehestä, mieheni on ollut sängyssä vain minun kanssani. Se on ihan luonnekysymys kenelle mikäkin piisaa. Mies sanoo, ettei häntä kiinnosta hankkia "kokemuksia" kenenkään muun kanssa. Hän ei ole ennenkään hakenut kokemuksia aktiivisesti, joten miksi nyt.

      Itse en olisi koskaan pystynyt sitoutumaan ensimmäiseen seksikumppaniini. Olin niin epävarma ja kokeilunhaluinen. Minusta ei koskaan olisi ollut siihen. Nyt kun tiedän mitä se on (tai ei ole) muiden kanssa, en mitenkään olisi tarvinutkaan niitä "kokemuksia". Mutta ilman niitä olisin aina miettinyt. Mutta voin sanoa, ettei niillä muilla ollut mitään merkitystä, olisi saanut jäädä tapahtumatta ellen olisi ollut niin epävarma ja tarvinut liutaa seksikumppaneita pönkittääkseni egoani ja epävarmuuttani poistaakseni. Mutta nykyään tuntuu, kuin niitä ei olisi koskaan tapahtunutkaan. En todellakaan vertaile tai mitään, niitä muita ei ole minulle edes olemassa.

      Mieheni tuntuu minulle ensimmäiselle ja ainoalle. En muita halua enkä kaipaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

      Mutta ymmärrän kyllä sinua. Arvostan mieheni kokemattomuutta hyvin paljon. Minulle on tärkeää, että sain hänen poikuutensa ja että olen hänen ainoansa. Vaikka itselläni onkin kokemusta kymmenestä muusta ja vuosien seksikokemus muiden kuin hänen kanssaan. Hänellä on onneksi vahva itsetunto ja se ei häntä haittaa. Jos hän pettäisi minua, kokisin että se olisi pahempi, koska hän samalla rikkoisi tai likaisi itsensä, en enää olisikaan hänen ainoansa.

      Järjellä voin sanoa, että ei sillä ole mitään merkitystä että hän ei ole kokematon. Mitä väliä sillä on mitä hän on tehnyt ennen kuin hän oli sinun? Hän oli silloin vapaa tekemään mitä halusi. Toisaalta sinun kannattaa miettiä miksi neitsyys on sinulle niin tärkeä asia. Onko se sinulle tärkeä arvo vai ainoastaan muilta opittu asia? Onko se romanttinen kuvitelma vai todellinen, vaalittava arvo? Mitä sitten, jos hääyö ei vastaakaan odotuksiasi? Oletko pettynyt? Haluatko silti jatkaa avioliittoasi? Minun mielipiteeni on, mutta se on tietysti vain minun mielipiteeni, että onnellinen avioliitto on tärkeämpi kuin neitsyys hääyönä. Itse haluan mennä vain kerran elämässäni naimisiin. Seksikin on tärkeä osa ihmisen elämää. Mitä jos ette olekaan seksuaalisesti sopivat toisillenne? Seksielämä on osa elämää, toisilla vilkkaampi, toisilla harvempi, mutta tärkeää on että se on tyydyttävä. Seksuaalisuus määrittää ihmistä. Olenko seksuaalisesti aktiivinen vai passiivinen, koenko itseni arvokkaaksi jos kumppanini ei haluakaan yhtä paljon/usein/samalla tavalla kuin minä?

      En tarkoita mitenkään loukata vakaumuksiasi tai mitään, kun sanon tämän. Ja minusta on hienoa, että on kaltaisiasi ihmisiä. Seksi todellakin minunkin mielestäni kuuluu parisuhteeseen ja on parhaimmillaan kahden toisiaan rakastavan ihmisen välillä. Mutta olisiko kamala ajatus, jos viettäisitte "hääyön" jo ennen varsinaisia häitä? Kokeilisitte vähän etukäteen. Jos ei muuta niin kokeilisitte muita juttuja kuin varsinaista yhdyntää. Tai enhän minä tiedä mitä juttuja te harrastatte. No ehkä se on vain omaa pessimismiäni, mutta en uskaltaisi olla niin rohkea, että sitoutuisin loppuelämäkseni ihmiseen, jonka kanssa en olisi kokeillut kaikkia avioelämän aspekteja. Toisaalta sittenhän voisi sanoa, että eihän sitä tiedä millaista on kasvattaa lapsia kumppaninsa kanssa ja että lapsetkin pitäisi tehdä ennen avioliittoa. Siihen en kyllä ryhtyisi. Me mennään nyt syksyllä naimisiin ja aletaan hääyöstä alkaen harrastaa seksiä ilman ehkäisyä. Se on meidän eka kerta :)

    • Nimetön

      Eka ehdottoman molemminpuolinen keskustelu asiasta.Onhan ikäeronne,"maallikon mielestä" kohtuullinen?.Kuuntele rakkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3857
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      133
      2697
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1875
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1192
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1189
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    Aihe